Sivu 14 / 14 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4121314
Näyttää tulokset 391 - 395 / 395

Aihe: Reitti 2000

Viikko sitten sunnuntaina kun Keimolasta käsin kävin sen ajelemassa niin merkintöjä oli uusittu monissakin paikoissa, pääosin siellä mihin pääsee autolla. Esimerkiksi Hotelli Korpilammelle johtavalla tiellä merkkejä oli joka toisessa valotolpassa, joka tuntui aika tuhlailevalta, kun merkkejä on runsaasti vaikka ei ole mitään mahdollisuutta kääntyä mihinkään. Mutta sitten esimerkiksi Lakisto-Kuikunlääni välillä, jossa uusimista todellakin tarvittaisiin, mentiin vanhojen harvassa olevien ja huonokuntoisten merkintöjen varassa. Ja useampi polun tai kulku-uran risteys oli vailla merkkejä. Monessa muussa paikassa vastaavia havaintoja. Siis vaikutti siltä että kävelyhaluinen tai -kykyinen työntekijä oli puuttunut.
    Joten ainakin niiden havaintojen perusteella mitä viikko sitten tein, on uusimistyötä vielä jäljellä varsin paljon.

Kävin ajamassa Petikko-Serena-Luukki välin ja sieltä puolivahingossa harhailin Bodomjärven lähistöltä kotia päin. Hieman paloi aikaa Lahnuken tienoilla kun en tajunnut että Störrebrödgatan(tms.) olikin sama kuin Haaruksenkatu(tms.) Merkintöjä tosiaan oli paikoitellen joka tolpassa, mutta olisi kaivannut nuolilla ohjaavia merkintöjä tälläisiin risteyksiin.
    Kiva reitti, pitää alkaa ajelemaan siellä jatkossakin.

Minä ajoin eilen Lakiston golfkentältä sen harjun yli sinne alas lammen rantaan saakka ja takaisin ja olihan siinä kivaa maastoa ihan täpärillä ajaa. Pari mukavaa hyppyäkin sai luonnonkivistä muodostuneista hyppyreistä ja muutoinkin sopivan vauhdikkaasti ajettavaa kivikkoa ja kalliota. Suurin osa reitistä on ilmisesti ihan hiekkatietäkin ja täpärille aivan väärää maastoa mutta tuo kohta oli kyllä hauska.

Se mitä itse maastoa panin merkille, niin maastopyöräilijän kannalta mielenkiintoista maastoa on lähinnä Lakisto-Kuikunlääni väli, n 3km ja Pirttimäki-Luukki ehkä 1-2km. Näillä pätkillä on täpäristä iloa. Kivikkoa ja juurakkoa on runsaasti näillä pätkillä. Ulkoilureitti 2000 ei ehkä kuitenkaan mikään maastossa mieluusti ajavan ykköspaikka ole. Vähänhän "oikeata maastoa" on verrattuna kokonaispituuteen. Paremminkin menee pitkänä lenkkinä ja maisemien katseluna(ja heikohkoista merkinnöistään johtuen myös vähän seikkailuna)

Juu... itse olen myös aina pitänyt kiekkaa oman kunnon mittarina ja aivan loistava treenikierroksena, erityisesti hapokkaiden latupohjanousujen vuoksi...jos menisikin huomenna...
    *Keskuspuiston suurkuluttaja*

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •