Sivu 2 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 300

Aihe: sähköpohjalliset

Therm-Ic-Sole...

Ja näköjään parempi NiMh-akuilla.
    Nyt halvalla pyörät! Oma maahantuonti! www.munkauppa.fi

Onkos näitä kukaan vielä puuhailut DIY hengessä?

Ollut aina silloin tällöin mielessä ruveta värkkäämään noita itse, itseasiassa ei pitäisi olla kovinkaan monimutkaista.
    Käsineitä olen hiukan pähkäillyt siten, että tarvitaan jotkin hyvin ohuet käsineet (mekaanisesti kestävät kuitenkin) johon kierretään vastuslanka sormien ympäri jotka kiinnitetään kiertämällä jotain sopivaa hengittävää teippiä (laastaria? tms.) päälle, miksei jollakin liimallakin.
    Tai, eikös tuolla ensiapupuolella ole jotain sellaista verkkoa mikä vedetään siihen kipeen sormen päälle pitämään siteitä paikoillaan? Laittaa tällaisen siihen sisäsormikkaan sormeen ja pujottelee vastuslankaa verkon rei’istä ja lopuksi kiinnittää sukan jollakin sopivalla menetelmällä sormikkaaseen.

Koko komeus tungetaan sitten toisten käsineiden sisään. Piuhat ulos ranteista, väliin etuvastus ja säätövastus. Kytkentä sopivaan virtalähteeseen. Omalla kohdalla ajattelin Biltusn ylimääräistä 12V/4,5Ah akkua fillariin kiinnitettynä. Puhtia tuosta akusta riittäisi myös varvaslämmittimille, arvioitu kesto täydellä teholla molemmille n. 10h.
    Enään en ota... new life!

Oliskos se jotenkin näin...?

Taas alko asia kiinnostaa lisää.
    Vastuslangan haku vaikutti alkuun yllättävän työläältä tai hintavalta.
    Sitten yks kaks löytys tuolta kohtuu hintaan:

http://www.kouluelektroniikka.fi/ind...eodonn8gdamjq1

Vastuslanka ø 0,2mm, 44 ohm/ metri (5m/ pakkaus) 2,20 €

Mitoitus:
    Tavoiteltava teho voisi olla luokkaa 2W, eli 1W/käpälä:
    2,0W / 12 V = 0,166 A => R = 72 ohm L = 1,6 m, eli 80 cm / käsine sarjaan kytkettynä.

Samalla periaatteella sitten skobojen (trekking) pohjallisten mitoitus.
    Sanokaa nyt ihmeessä sitten jos meni laskelmat ”hieman pieleen”.

Onko tuo lanka eristettyä, ei ole tietoa, mutta arvauksena että ei olisi, mikä tulee huomioida huolellisuudella suunnittelussa, jotta vältytään yllättäviltä ”lämpöpiikeiltä”.
    Edit: Ko. putiikista tuli tieto, että eristämätöntä lanka on.

Mutta, jos onnistuisi saamaan tommoset "tissilämmittimet" http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ad.php?t=37102 niin voisivat käydä kelpoelementteinä rukkasen sisässä.
    Jopo Juoppo muokkasi tätä : 12.11.2009 at 19.38
    Enään en ota... new life!

En saanut akkuja heräämään, joten ostin sitten uudet li-ionit suoraan therm-ic:n webbikaupasta. DHL-mies toi ne mulle duuniin viikon kuluessa tilauksesta. Jospa sitä nyt sata euroa köyhempänä muistaisi/tajuaisi ladata nuo akut esim. kerran kuussa myös kesäisin.

Kumpaa Therm-Ic jatkojohdotoa on tullut hankittua 80 cm vai 120 cm?

Saako akut takin alle ajopaidan takataskuihin 80 cm kaapelilla vai pitääkö ottaa pidempi (kuski 180 cm)? Ei pikaisella etsinnällä löytynyt itse pohjallisen kaapelin pituutta.

120cm ja riittää hyvin piuhaa housun kaulukseen akut laittamaan. Pieni ylimääräinen kieppi ei haittaa, tai ainakin haittaa vähemmän kuin liian lyhyt kaapeli.
    http://www.samikokko.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orcatri Katso viesti
    Itse hommasin viime talvella Alpenheat Trend -pohjalliset tuolta. Pattereiden taisiis akkujen kanssa joutui vähän pelaamaan, mutta ei niitä joka lenkin jälkeen ladata tarvinnut. Hommasin muuten myös ne lisäpiuhat, jolla patterikotelot sai ulottumaan vyötäisille.

Hintaisikseen ihan toimivat pelit. Ainakin vähensivät huomattavasti jalkojen palelua. Täysillä niitä toki täytyi melkein aina pitää. Muu varustus oli muuten Shimanon maastokenkä (122?) ja -poljin sekä PROn Endure(?) kengänsuojus. Pärjäsi alle -15 asteessa. Ja CC:llä ajelin.
    Ootko tosiaan ollut tyytyväinen noihin...tunnetko selvästi lämmönnousun pohjallisessa?itse erehdyin nuo tilaamaan ja lämpöä tuskin tuntee vaikka täysillä pitää...tai sitten ne on paaskana...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orcatri Katso viesti
    Itse hommasin viime talvella Alpenheat Trend -pohjalliset tuolta. Pattereiden taisiis akkujen kanssa joutui vähän pelaamaan, mutta ei niitä joka lenkin jälkeen ladata tarvinnut. Hommasin muuten myös ne lisäpiuhat, jolla patterikotelot sai ulottumaan vyötäisille.

Hintaisikseen ihan toimivat pelit. Ainakin vähensivät huomattavasti jalkojen palelua. Täysillä niitä toki täytyi melkein aina pitää. Muu varustus oli muuten Shimanon maastokenkä (122?) ja -poljin sekä PROn Endure(?) kengänsuojus. Pärjäsi alle -15 asteessa. Ja CC:llä ajelin.
    Mulla samat pohjalliset. Kevät talvesta ostin eBay uk:sta 34,95£ + jotain postikuluja.
    Pakkaset loppuivat samalla kun pohjalliset saapuivat, eli tosi tehokkaat
    Noh, mittasin kuitenkin pohjallisten max lämpötilaksi 42C.
    Pitäis vissiin olla jonkunlainen lämmittävä vaikutus
    www.korsonkaiku.fi/maastopyoraily
    korsonkaikumtb.sporttisaitti.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti L.A.D.E Katso viesti
    Ootko tosiaan ollut tyytyväinen noihin...tunnetko selvästi lämmönnousun pohjallisessa?itse erehdyin nuo tilaamaan ja lämpöä tuskin tuntee vaikka täysillä pitää...tai sitten ne on paaskana...
    Kuten kirjoitin, niin hintaisikseen ihan toimivat - tuolla hintaa en odottanutkaan ihan loistotuotetta saavani. Täysillä niitä kyllä joutui lähes aina pitämään. Mutta kyllä ne ihan hyvin lämpiävät eli kannattaa varmaan tarkistaa ovatko akkusi/paristosi kunnossa. Tai sitten tosiaan lämmityselementit pohjallisistasi ovat paskana.

Punapää tassut ei palele

Paras keino on varmasti avanto/avovesiuinti. Viime talvena tarkeni pitemmätkin lenkit, eli >100km vaikka pakkasta oli lähteissä max -20 astetta. Kahdet villasukat, kahdet karvavuorisuojat ja päällä vielä villasukkasuoja.

Thermicit on hankittu, mutta ei ole ainakaan vielä tarvinnut, kun on ollut tosi lämpimät ilmat. Varmaan juuri siksi onkin ollut...no, ei-palelevat tassut joka tapauksessa, ja sehän oli lopullinen tarkoitus...

Joka talvi ne kovat pakkaset ovat jossain vaiheessa kuitenkin tulleet, joten eiköhän pohjalliset tule testattua viimeistään helmikuussa.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Paras keino on varmasti avanto/avovesiuinti. ...Kahdet villasukat, kahdet karvavuorisuojat ja päällä vielä villasukkasuoja.
    Juu, vaikuttaa varmaankin se avantouinti tässä tarkenemisessa eniten.

Hymy sinne vaan!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    Juu, vaikuttaa varmaankin se avantouinti tässä tarkenemisessa eniten.
    KYLLÄ. Voin "lämpimästi" suositella. Vaikuttanut ihan oleellisesti, ja kokonaisvaltaisesti.
    Sentään viime vuonna pystyi ajamaan normaalilenkkejä kovallakin pakkasella, ennen tassut jäätyi totaalisesti jo 1-2 tunnin kuluttua. Pieni palelu ei haittaa, mutta jäätyminen kyllä.
    Mitä kylmempi keli, sitä hienommalta tuntuu avantokäynnin JÄLKEEN.

kuvia:
    tempokisu muokkasi tätä : 19.11.2009 at 13.34 Syy: asiaa valaisevia kuvia
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Viitsisikö joku mittailla noiden Therm-ic-sole akkupaketin ulkomittoja. Kuvista kun ei oikein saa tuota mittasuhdetta selville. Lähinnä kiinnostaisi koko, että mahtaako nuo saada nilkan kohdalle jotenkin kiinni? Vai onko kokemuksi kestääkö tuo jatkojohto polven kohdalta, joutuu kuitenkin aikamoiseen edestakaiseen liikkeeseen. Olisi tarkoitus ajella ens viikonloppuna Tampereen seudulle, mistä noita pohjallisia kannattaisi käydä katsomassa? Löytyykö keneltäkään tuosta pakestista käyttökokemuksia?http://www.bike-discount.de/shop/a11....html?mfid=541

Nuo akut painaa sen verran, että saattaa olla epämiellyttävää pomputella niitä nilkoissa.
    http://www.samikokko.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SammyB Katso viesti
    Nuo akut painaa sen verran, että saattaa olla epämiellyttävää pomputella niitä nilkoissa.
    Ei ne mua ole haitanneet. Ne voi kiinnittää talviajokenkien varteen jousihakasella ja ei ne todellakaan ole kovin painavat.
    Minulla on kyllä jatkojohdot, mutta ne tuntuvat taas aika hankalalta. Ehkä en vain ole löytänyt hyvää keinoa.
    Jos et aja et voi ottaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pontus Katso viesti
    Viitsisikö joku mittailla noiden Therm-ic-sole akkupaketin ulkomittoja. Kuvista kun ei oikein saa tuota mittasuhdetta selville. Lähinnä kiinnostaisi koko, että mahtaako nuo saada nilkan kohdalle jotenkin kiinni? Vai onko kokemuksi kestääkö tuo jatkojohto polven kohdalta, joutuu kuitenkin aikamoiseen edestakaiseen liikkeeseen.
    Ulkomitat n. 7cm * 6cm * 2,5cm. Takana on suhteellisen jämäkän tuntuinen ohut teräspidike, jolla sen saa teoriassa kiinni kengänvarteen. Nopeasti kokeiltaessa paino ei ollut jalassa häiritsevä.

Itse en ole tositoimissa päässyt koettamaan, mutta putoamis- ja kastumisriskin takia arvioin että johtoratkaisu lienee parempi. Jatkojohto (120cm) menee ihan hyvin housun alla jalan sivua pitkin mutta aiheuttaa pientä aaltoilua trikooseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Ulkomitat n. 7cm * 6cm * 2,5cm. Takana on suhteellisen jämäkän tuntuinen ohut teräspidike, jolla sen saa teoriassa kiinni kengänvarteen. Nopeasti kokeiltaessa paino ei ollut jalassa häiritsevä.
    Kiitos

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pontus Katso viesti
    Olisi tarkoitus ajella ens viikonloppuna Tampereen seudulle, mistä noita pohjallisia kannattaisi käydä katsomassa?
    Potentiaalisia paikkoja voisi olla Partioaitta, Sportia-Pekka, Intersport.

Takana on suhteellisen jämäkän tuntuinen ohut teräspidike, jolla sen saa teoriassa kiinni kengänvarteen.
    Kyllä tämä teoria toimii ihan käytännössäkin. Mulla ei viime talven aikana ollut mitään ongelmia myöskään kastumisen suhteen vaikka akut roikkuivatkin kengissä. Useimmiten ne tosin olivat kengänsuojien alla, mutta toisinaan ilmankin.
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti järppä Katso viesti
    Kyllä tämä teoria toimii ihan käytännössäkin. Mulla ei viime talven aikana ollut mitään ongelmia myöskään kastumisen suhteen vaikka akut roikkuivatkin kengissä. Useimmiten ne tosin olivat kengänsuojien alla, mutta toisinaan ilmankin.
    Mulla on AINA akut kengänsuojien päällä. Ne on saaneet osakseen kuraa ja paskaa ja vettä enemmän kuin laki sallii, ja toimivat aina vaan...

Pitää kuitenkin joskus ostaa ne Li-Ion akut, jos saa pienemmät ja tykimmät akut mitä nää nykyiset Powerpack Max +:at (vai mitkä ne olikaan) niin ei haittaa. Toivottavasti ne sit on yhtä paskan/veden-kestävät mitä nämä NiMh akutkin.

Kiva on aikansa kuluksi katsella btw pimeällä ajaessa omia jalkojaan kun akkujen punavalot pyörii kadenssin tahtiin... Kunhan ei aja ojaan siinä samalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti järppä Katso viesti
    Hyvä kuulla! Mihin kohtaan kenkää olet sen sijoittanut, ja onko mahdollisesti pitempivartinen popo? Minua on siinä klipsissä arveluttanut lähinnä mukavuus kengän ja jalan välissä.

Hyvä kuulla! Mihin kohtaan kenkää olet sen sijoittanut, ja onko mahdollisesti pitempivartinen popo? Minua on siinä klipsissä arveluttanut lähinnä mukavuus kengän ja jalan välissä.
    Mulla noi akut roikkuu vähän nilkan takapuolella kenkien ulkosyrjillä. Käytössä on SIDin talvikenkä, joissa on aavistus vartta. Onhan toi akun sijoittelu alkuun pientä hakemista, mutta itsellä sopiva paikka löytyi melko helposti. Jos nuo tuntuvat pahalta, niin ainahan voi ottaa ne jatkojohdot käyttöön.
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

Tuon klipsin hankaamisen jalkaan saa vältettyä myös käyttämällä akkujen ripustuksessa Therm-icin velcronauhoja. Itse vetäisen tuon nauhan nilkan ympärille ja klippaan akun siihen kiinni. Viritys mahtuu silti hyvin kengänsuojan alle.

If you are not riding solo, you're cheating.

Yksi mahdollisuus saattaisi myös olla pienen viillon tekeminen vuoraukseen? Ei tietysti ehkä ihan uusimpiin kenkiin.

Tuli tilattua pohjalliset ebaystä. tuntuvat lämpenevän. ihan ok pohjalliset.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Jos tuolle tielle lähtee, kannattaa sit hankkia semmoinen ranneke/nilkake(?) mikä voi pelastaa henkesi tai ainakin omaisillesi äkimmin tieto sun hengenvaarasta menee kun pelastajat näkevät tärkeät yhteystiedot heti ranteestasi/nilkastasi. Jeps, mullakin on tämmönen kiitos viisaan vaimoni jolta moisen lahjaksi sain. Piipaamiehet näkevät kuka äijä siellä tiellä ketarat ojossa makaa:

Jaa, kokeilemalla akku meneekin juuri sopivasti talvisuojan alle vielä, kun asennan sen jalkapöydän päälle (klipsi tarran alle). Tuntuu vakaalta eikä paina yhtään mistään. Johtosilmukka vähän pilkistää varresta mutta ei suoraan sivulle joten ei siitäkään pitäisi olla haittaa. Näin:

Li-ion -akut olen aina kiinnittänyt kengänsuojan ulkopuolelle, vetoketjun yläpuolella olevaan suojan suun kiristävään tarranauhaan. Pysyvät kiinni mikäli tarranauha on hyvä. Esim. Prismasta ostamissani erinomaisissa Shimanon kengänsuojissa akut pysyvät ongelmitta. Kengänsuojan ulkopuolelle kiinnittämisessä on se etu, että paahtovoimakkuutta voi säätää helposti kesken lenkin. Eikä ylimääräisistä "takavaloista" taida olla haittaakaan.

VesaP:lle tiedoksi, että kyllä nuo kevyet ja pienet akut kestävät loskapaskassa ajoa vallan mainiosti. Noita pitää vaan muistaa ladata myös kesäisin silloin tällöin.

Eka ulkolenkki takana, hyvin toimi! Kyllä minä sain ihan hyvin kengänsuojan läpi sen vaihdettua vaikka tosin suojina vain Sidi:n ohuet ja joustavat Textranit, ei paksua neopreenia (ja silti pysyi ihan kiitettävästi lämpimänä kesäkengillä -3 asteessa.)

Therm-Ic Liionpack edullisesti?

Tänään kun mentiin alle nollan niin alko töppösiä paleltaa lyhyelläkin lenkillä sen verran että alan olemaan valmis hommaamaan tuon Therm-Ic Liionpack zydeemin pohjallisilla. Voin vaan kuvitella miten kylmä on kun oikeesti on pakkasta ja vähän pitempää ajaa...

Onko kenelläkään tietoa mistä Therm-Ic Liionpackin saisi edullisimmin tilattua? Siis mukaanlukien ulkomaalaiset webbikaupat...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •