Sivu 10 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8910
Näyttää tulokset 271 - 298 / 298

Aihe: sähköpohjalliset

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Noi on mulla tosiaan ne 1200mah Lion mallit. Tais olla Thermicien porukoita, jotka perusti tän Lenzin.
    Noissa tommonen liitin ja jännite täysillä 7.4 volttia eli kaksi aa lion kennoa oletettavasti sarjassa.
    Paketti vaan toivoton saada ehjänä auki, että uusisi kennot.
    Luin tämän ja avasin samantien pöytälaatikon. Sieltä löytyi n. 10 vuotta lojuneet kertaakaan käyttämättömät ThermicSole merkkiset lämpöpohjalliset. Akut sököt mutta tuo liitin näyttää tismalleen samalta. Kertokaa ihmiselle, mistä löytäisin tuohon liittimeen ja pohjalliseen käyviä akkuja. Kiitos!

PS. Taitaa tuo merkki olla Thermic-ic. Eli, löytyykö pitkillä johdoilla olevia akkuja, jotta voisi pitää ajotakin taskussa??

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laroute Katso viesti
    Luin tämän ja avasin samantien pöytälaatikon. Sieltä löytyi n. 10 vuotta lojuneet kertaakaan käyttämättömät ThermicSole merkkiset lämpöpohjalliset. Akut sököt mutta tuo liitin näyttää tismalleen samalta. Kertokaa ihmiselle, mistä löytäisin tuohon liittimeen ja pohjalliseen käyviä akkuja. Kiitos!

PS. Taitaa tuo merkki olla Thermic-ic. Eli, löytyykö pitkillä johdoilla olevia akkuja, jotta voisi pitää ajotakin taskussa??
    Lenzin akkuja saa vaikka Kärkkäiseltä, mutta hinnoittelu on=pohjallinen 15€ ja akut toista sataa lonkalta heitettynä
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Lenzin akkuja saa vaikka Kärkkäiseltä, mutta hinnoittelu on=pohjallinen 15€ ja akut toista sataa lonkalta heitettynä
    Taidanpa tuolla hinnalla ajaa vielä pari lenkkiä viilein varpain. Viikon päästä sitten Mallorcalle ja siellä ei niitä tarvitse. Ehkä ensi talveksi. Mites Aliexpress?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laroute Katso viesti

Kuukkeloi nyt tarkkaan mutta mielikuva jottei nykyakkukotelot tai Lionakut noihin vanhempiin Thermiceihin passaisi?
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tom_E Katso viesti
    Minä myös ostin alesta ThermaCell langattomat pohjalliset. Lähtötilanne on se, että minulla alkaa varpaat mennä tunnottomiksi kesäkengissä, kun lämpötila laskee alle +15 asteen. Talvikenkinä on 303 Laket, joille oma pakkasraja on aikalailla siinä -4 paikkeilla. Lenkki miinus -4 tarkoittaa totaalisesti tunnottomia varpaita, mutta pienellä kävelyllä niitä voi vielä herätellä. Sen alle kun menee, niin yleensä mikään ei auta. Ostin siis alesta sähköpohjalliset, latasin ne ja kävin testilenkillä. Pakkasta oli ehkä -4 astetta ja ajelin puolisen tuntia, joilloin varpaat alkoivat mennä tunnottomiksi, näpsäytin medium lämmöt päälle odottaen lämpenevistä varpaista johtuvaa ihanaa tuntemusta. Seuraavan 15-20 minuuttia arvuuttelin onko ne lämmöt päällä vai ei, ihan kuin olisin tuntenut aivan pikkuriikkistä lämpöä jalkapohjassa, mutta ei niin paljon, että olisin voinut olla varma onko lämmöt päällä. Varpaat jatkoivat jäätymistä. Tunnin ajelujen jälkeen laitoin high lämmöt päälle ja suuntasin kotiin. Koko matkan mietin, että onko ne lämmöt ollenkaan päällä. Kotiin saavuin normaaliin tapaan varpaat umpijäässä. Sisällä sitten kokeilin vielä, että tuleeko niistä pohjallisista lämpöä...kyllä niistä tuntuu jonkinlaista juuri ja juuri havaittavaa lämpöä tulevan. Herää nyt kysymys, tuoltako noiden kuuluu tuntua, että juuri ja juuri huomaa niissä olevan pienen pientä lämmön nousua? Jos kyllä, niin minun varpaat selvästikin vaativat paljon suurempaa lämpöä kuin mitä noista irtoaa.
    Aika Vähäisellä kokemuksella sanon jotta virta pitää panna jo lähtiessä päälle. Veikkaan jotta pohjalliset joissa akku on siellä kantapään alla tulevat samalta tehtaalta... Nyt nää Thermic-Ic Basicit kolmatta kertaa jaloissa. Ja huomaan jotta mun laturi on autuaasti unohtanut virran purkutaitonsa, vatut. Tuokin oli hauska lukea Thermicien ohjeista jotta jos on sisäkenkä niin pitää ratkoa piuhaa varten aukko eli pohjalliset mahdollisimman lähelle jalanpohjaa. En raaskinut OMW- sisäkenkiä puukolla repiä. Onneksi on vanhat huopasyylingit joissa yks reikä lisää ei enää haittaa. Muut paikkasin Gorillateipillä.

Ja osanottoni Tom, meinasin käyttää termiä lämpimät mutta ehken ei sopivaa.

Minä en kyllä ole noiden Lenzienkanssa kokenut piuhoja mitenkään hankalaksi. Akut pelittää oikein hienosti tuossa kengän varressa. Laken 303 pidän nilkka hihnassa. Akut on kestänyt vaikka olisi taivasalla kovallakin pakkasella.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Mulla oli joskus aikanaan myös sähköpohjalliset, mutta kyllä se akkujen ja johtojen kanssa pelaaminen sen verran kiusasi että ostin tälle vuodelle Therm-ic:in sähkösukat. Polveen asti ylettyvä sukka on kohtuullisen mukava ja lämmin muutenkin, ja lämmityselementti tulee varpaiden alle. Akkumötikkä pohkeessa näyttää vähän hassulta, mutta käyttömukavuudeltaan varsin hyvät. -10 asti olen pärjännyt suojattomilla Japanthereilla (jotka normimerinosukilla jättivät varpaat tunnottomiksi jo nollan kohdilla).
    Sun kotipaikassa ,siis Kuu , nuo säätilat on ainakin mulle ajamattomia paikkoja... Kevään mittaan saanemme kuulla kuin nuo sukat toimii? Sen verran arvokkaat jotta Suomen oloissa oikeesti käytetyt ja sitä kautta kokemusta kelpaa mulle ja varmaan muillekin.

Viime viestissäni valittelin langattomien pohjallisten eli THERMACellien hajonnutta latausliitintä. Myyjä vastasi rakentavaan viestiini kahden tunnin sisällä, ja maahantuojakin otti osaa suruuni heti seuraavana aamuna kertoakseen lohdutuksen sanoina, että uudet ovat jo tulossa ja mahdollisesti jo viikonlopuksi. Eilen maanantaina tulivat. Tätä minä sanon hyväksi asiakaspalveluksi. Jotenkin suotta ounastelin, että josko saan uudet sitten huhtikuulle, kun ei tarvetta enää ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Aika Vähäisellä kokemuksella sanon jotta virta pitää panna jo lähtiessä päälle.
    Täysin samat kokemukset lämpöpohjallisten päälle kytkemisestä jo lähtiessä. Mikäli varpaat hiukankin kylmettyvät, on pohjallisen päällekytkeminen edes täydelle teholle jo myöhäistä. Medium teho riittää mulla useimmiten koko 2-3h lenkille, kun heti lähtiessä muistaa kytkeä lämmityksen päälle. Yli -15"C pakkasilla on joskus tarvetta täydelle teholle, mutta mun harvoin käytössä olleet reilu viisi vuotta vanhat therm-ic akut, eivät enää jaksa täyttä tehoa puskea. Sain aikanaan yhden uuden akun takuuna, kun akkuparilla oli noin tunnin ero lämmityskyvyssä, mutta edelleen alkuperäinen akku lämmittää pidempään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tom_E Katso viesti
    *klip*...kyllä niistä tuntuu jonkinlaista juuri ja juuri havaittavaa lämpöä tulevan. Herää nyt kysymys, tuoltako noiden kuuluu tuntua, että juuri ja juuri huomaa niissä olevan pienen pientä lämmön nousua? Jos kyllä, niin minun varpaat selvästikin vaativat paljon suurempaa lämpöä kuin mitä noista irtoaa.
    Kaivoin nyt nuo Lidlistä ostetut, luulin eka että on rikki kun ei tuntunut lämpiävän mutta siirsin pohjallisen pakkaseen ja oli edelleen saman lämpöinen että ehkä idea on tarjota huoneen/kädenlämpöä

Nyt alkaa usko loppua ThermaCELLeihin. Ensimmäinen pari ei lämmennyt käytännössä yhtään. Vein takaisin kauppaan ja sain uudet tilalle. Uusi pari lämpenee kai vähän, mutta akku ei tunnu kestävän yhtään. Akut olivat tyhjentyneet viikon aikana, vaikka virta oli ollut pois päältä. Latasin pohjalliset täyteen, pyöräilin 1,5h ja enää ei valot vilkkunu kun testasin. Enkö osaa käyttää noita, onko todella huono tuuri vai onko noi vaan paskat?

En aivan kokonaan puuta ehtinyt läpi kahlata, mutta kysyisin onko kenelläkään vinkata hyvin toimivista ja kohtuuhintaisesti pohjallisista plussa-poljentoihjin talveksi - näin asiaa jo hieman ennakoiden. Toiveissa että lämpöä riittäisi 2-3 tunniksi ja käyttö muuten suht vaivatonta- ja että päkiäosa ei olisi hirveän paksu. Mieluiten akut latureineen paketissa mukana. Tosin saahan noita akkuja jälkikäteenkin hankittua, jos siinä pitkän pennin säästää – tai järkeviä paketteja ei vain löydy.

Kiitoksia suosituksista jo etukäteen!
    Reiska79 muokkasi tätä : 20.08.2018 at 11.58 Syy: typot

^Kävikö Reiska79 siis ollenkaan ketjua oikeasti läpi? Kun et "aivan kokonaan" ehtinyt? Meinaan heti tällä viimeisellä sivulla on kuvien kera oikein jengien lämppäreistä juttua missä kehutaan milloin mitäkin. Vähän viitseliäisyyttä hei.

Jonkun verran (ehkä 10 min) kahlasin, mutta nimenomaan "kehuttiin million mitäkin". Ajattelin että onko näissä piireissä olemassa konsensusta (tai jollain näkemystä) niistä oikeasti parhaista pohjallisvaihtoehdoista asiaan perehtyneeltä. Kuulun ryhmään "vaativassa työssä ja ruuhkavuodet", joten pyrin minimoimaan tuskan yleensä (mitä tahansa) kamppeita ostaessani ja yleensä tilaan vain "jotain varmasti hyvää", mutta näissä kun pohjallisia löytyy joka lähtöön - ja varmaan saa perehtyä aiheeseen vaikka viikon että parhaat löytää... mutta kun ei ole aikaa. Pahoittelen jos loukkasin käytökselläni. Paiskaan ehkä tikkaa ja/tai tilaan kalleimmat mitä löydän... ainakin mieluummin kuin guuglaan aiheesta sen viikon.

Kysäisempä nyt kuitenkin vielä, että onko tuo Lenzin tai Therm-Ic:n pohjallinen jokin "referenssi"? Tai onkoylipäätään olemassa joitain yleisesti toimivaksi todettuja pohjallisia, joita enemmän tai vähemmän ”parhaina” pidetään? Tosiaan hyvää lämpöä varpaille sen2-3 h ilman liian paksua pohjallista toivoisin, eikä haittaa vaikka holvikaarentukea löytyy, kun aiemmin Mortonin neuroomaa ja plantaarifaskiittia jaloissaollut. Ei noista teksteistä edelleenkään mikään pohjallinen noussut selvästi toisen yläpuolelle. Olisko sitten jokin näistä järkevä ratkaisu, jos ajatteleeettä akut nilkoissa ei häiritse(?):

https://www.amazon.de/gp/product/B0054U6XI4/ref=oh_aui_detailpage_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Amazonissa keskinkertaiset arvostelut?

https://www.amazon.de/Beheizbare-Einlegesohlen-Thermosohlen-Akkubetrieb-Warmstufen/dp/B077RXTTQL/ref=sr_1_10?s=sports&ie=UTF8&qid=1534842178&sr=1-10&keywords=thermal+insoles
    En nähnyt näistä mitään kommenttia, mutta näyttivät ostajat ainakin arvosteluissa tyytyväisiltä(mutta onko sitten vain hintataso huomioiden)?

https://www.bike-discount.de/en/buy/lenz-heat-sole-3.0-heatable-insoles-253823?currency=1&delivery_country=39
    +
    https://www.bike-discount.de/en/buy/lenz-lithium-pack-insole-1000-accupack-accu-for-heatable-insoles-253905

Thermacellit lienee paksummat ja onko sitten lämmittävyyskin huonompi, kun akut mahdutettu pohjallisiin?

Täallaiset pohjalliset tuli lopulta tilattua, kun kommentointi jäi vähiin (erityisest kun v*ttuilu jätetään huomioimatta):

https://www.amazon.de/gp/product/B07...?ie=UTF8&psc=1

Totesin ensi lenkillä toimiviksi. Noin 5 mm paksut ovat, joten vähän extra-tilaa hyvä löytyä kengistä, mutta ei nuo ylettömän paksut ole. Akut kiinnitetään nilkkojen/pohkeiden ympärille. Hieman lyhyehköt on nuo kiinnikkeet, joten paksumpien pohkeiden ympäri voi tehdä tiukkaa, tai heikentä verenkiertoa koivissa. Minun koipiini (sirot pohkeet, vaikken muuten ole hankihyttynen) nuo riittivät juuri kohtuudella. Mukavasti riitti reilussa kympissä (olen todellinen viluvarvas jolla normaalisti alkaa jalat jäätyä 45 min jälkeen, kun vähäänkin pakkasta) keskiteho (2/4) ja akusta ilmeisesti noin puolet purkautui parissa tunnissa. Läpöä tuli myös tasaisesti, ei mitenkään pistemäisesti. Jalat eivät hionneet epämukavasti, mutta pysyivät lämpiminä. Mulle juuri passelit pelit. Ainoa mitä olisi voinut toivoa, olisi akkujen parempi integrointi, mutta kyllä tuokin systeemi toimi. Voihan tuohon oman modauksen tehdä, jolla akut saa esim kenkiin tms.

^ täh? anteeksi, mutta tarviitko sä kympin lenkkiin ( fillarilla?) sähköpohjalliset. Mä olen aina kuvitellu että se on mun tassut kun palelee maailman eniten....mutta kun siirryin käyttään karvavuorisia mokkanahkatalvareita eli ihan tavallisia talvikenkiä, niin eipä ole varpaat jäätynyt. Tosin mun lenkit on 1-2 tuntia nykyisin ja -15 asteen pakkasella mä ajan korkeintaan työ-asiointiajoa.
    Kuulostaa hankalalta jotkut akkupömpelit pohkeitten ympärillä.

Siis ostin kerran ( varmaan 15 vuotta sitten) sähköpohjalliset mutta ei lämmenny toinen pohjallinen ja se akku vaan alkoi ladatessa kuumentua niin että hyvä kun tulipaloa ei syttyny. Totesin että ei nää toimi, talvikengät on huomattavasti parempi ratkaisu.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Kaiketi kymppi meinas lämpömittarin lukemaa.. Ja toisaalta, kyllä kymmeneen kilometriin voi pari tuntia tuhraantua maastossa talviaikaan. Tän aamun keskinopeudella ei olis edes riittänyt.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Juu, tarkoitin reilua toistakymppiä pakkasta. Ja jep, mulla wölveissä jäätyy ilman sähkölämppäreitä varpaat heti pienellä pakkasella 45-75 min kohdalla. Nuorena varmaan ulkojäillä riittävän monta kertaa palelluttanut + molemammt isovarpaat muutama vuosi sitten murtanut -> verenkierto heikentynyt entisestään + varmaan myös "geeneissä" viluvarpaat. Ja tosiaan en ole koskaan koittanutkaan ilman klosseja ajaa, sen jälkeen kun aloin harrastella. Kävellessä tms. harvemmin varpaat jäätyy, mutta klosikengissä helposti. Nämä korjas ongelman. Mutta eihän nämäkään kaikille ole. Minä tykkään mennä klosseilla ja mieluummin laitan akut koipiin kuin ajelen ilman klosseja. Talvella sitä pukeutuu muutenkin eri lailla (valot, useampi vaatekerros jne.), joten ei tuo pukeutumiseen enää suuri lisä ole - minulle.

Ja siksipä heitin tänne näkemyksen, kun olen kuullut skeidaa monista eri pohjallisista (viitaten tempokisun kokemuksiin) ja nämä ainakin mulla toimii erinomaisesti.

Ja, ehkä viidessätoista vuodessa on varsinkin akut vähän kehittyneet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Ja, ehkä viidessätoista vuodessa on varsinkin akut vähän kehittyneet.
    mutta myös mulla tarve hävinny kun mun ns. lenkit on 1-2 tuntia, talvella ehkä se tunteroinen vaan ja -15 asteen kylmällä vain asiointiajoa. Tavallisten kenkien käytön syy on vasemman jalan vamma juuri sen klossin kohdalla joten siksi mä siirryin käyttään tavallisia kenkiä. Ei ole haitannu ollenkaan, päinvastoin. Eikä pyöräily ole enää mulle kovinkaan tärkeää, kunhan asiointiajot ajan ja jotain pientä lisäksi, mutta aika vähäistä on mun ajoni eikä sen eteen kannata enää mitään hankkia, ehkä ketjut ja rataspakat 2v välein uusia, ja jarrupaloja.
    tempokisu.kuvat.fi

Minulla surkea ääreisverenkierto, joten olen näistä sähköpohjallisista etsinyt ratkaisua. Halvat eivät ole toimineet luvatusti tai sitten en jaksa viritellä niitä akkuja pohkeisiin. ThermaCELLin integroiduilla akuilla varustettua ratkaisua kehuttiin netissä, mutta hinta oli vielä vuosi sitten aivan liian suolainen. Sitten näin jossain tarjouksen eli ekan kerran alle satasen. Tilasin ja toimivat kyllä. Oli vaan niin onnettomat nuo latausliitännät, että onnistuin hajottamaan sen toisesta pohjallisesta. Firmasta lähettivät todella nopeasti uudet tilalle ja pahoittelivat tapahtunutta. Nyt olen varovaisempi.

Nyt kun muistelen viime talven -20 pakkasia, niin toimivat tosiaan. Tosin pohjalliset pitää olla päällä heti alusta alkaen eivätkä ne lämmitä tuntuvasti (eivät siis hohkaa lämpöä) mutta että varpaani eivät palelleet.

Kai sitä täytyy itsekin jotain sähköistä kokeilla. Etenkin nyt, kun rojautti reilummin lunta, on klosseille tarvetta, vaan niiden kanssa ei jalat tarkene.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Voitteko te joilla ei ole tarvetta lämmitykselle esim. painua helvettiin? Meillä on.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Voitteko te joilla ei ole tarvetta lämmitykselle esim. painua helvettiin? Meillä on.
    En mä kyllä meinaa mennä sinnepäin. Te voitte ( vrt. kommenttisi)
    tempokisu.kuvat.fi

Mulla varpaat alkaa palella jo plussan puolella. Hankin sähkölämmitteiset sukat (Alpenheat), joissa on lämpöpiste varpaiden alla ja akut tulee sukan varteen. Toimii hyvin noin 10 lenkin kokemuksella. Olen pärjännyt alimmalla teholla mukavasti sen parin tunnin lenkin vielä vajaassa 10 asteen pakkasessa ihan hyvin. Aiemmin varpaat alkoi jäätyä puolen tunnin kohdalla. Nyt varpaat viileät, mutta ei ollenkaa 'jäiset' lenkin jälkeen.
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

Sen verran tykästynyt Thermicin pohjallisiin että tilasin toiset, Basicien kaveriksi, https://www.amazon.de/gp/product/B07...?ie=UTF8&psc=1 jos erehdyn kauemmaksi niin virtaa piisannee ja kun kaksiin kenkiin tarviin niinei tarvii vaihtaa. Ja jos oikein pahasti kylmä käy ja reissu pitenee niiin huoltoasemalta AA-kennoja saa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •