Sivu 11 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9101112 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 301 - 330 / 339

Aihe: Kuva putkikamelistasi matkakunnossa.

Kohti Ruskan lähtöpaikkaa.

Lähetetty minun K10000 Pro laitteesta Tapatalkilla
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

^ Hieno, ja voimalinjassa asianmukainen ovulaatio + di2.
    -L.

Puolankalaisesta Juha-Matista tuli ensimmäinen matematiikkahalvaukseen kuollut henkilö hänen saatuaan yhteenlaskussa tuloksen 2 + 3 = 98.

Pulkkilanharjun lähistöltä:
    go play chicken with your lactate threshold

https://fi-fi.facebook.com/raparossitampere/

Tämmösellä setupilla pärjätty nyt pari vuotta. 4-5 päivän tavarat mahtuu hyvin kyytiin.

Lähetetty minun FRD-L09 laitteesta Tapatalkilla

Toissa viikonlopun telttareissun ajelin tämmösellä varustuksella:

Takana Ortliebin 13l kuivasäkki, jossa makuualusta, makuupussi ja yksi siviilivaatekerta. Satulalaukussa työkaluja ja varaosia. Vaakaputkilaukussa sadetakki, pumppu ja jotain muuta pientä sälää. Stongassa teltta ja tankolaukku, jossa eväitä ja elektroniikkaa. Olisi tällä varustuksella hyvin voinut vaikka viikonkin verran reissata.

Ortlieb 16 l seat pack, 4 l frame pack ja S-koon tankolaukku. Topeakin top tube bägissä kännykkä ja powerbank. Tankolaukussa on kiinni makuualusta parilla Sea To Summit remmillä. Teltta matkaa tankolaukussa. Frame bagissa ruokaa ja eletroniikkaa sekä pyörän korjausvälineet. Satulalaukussa vaihtovaatteet, makuupussi, retkityyny ja hygieniabägi. Johonkin täytyy vielä saada ängettyä kaasu ja kattila, jos meinaa keitellä kahvit ja ruuat. Jos ilman reppua meinaan reissata siis. Varmaan kokemuksen kautta tulee pakkaamiseen järkevyyttä.

Tuo isompi Ortliebin satulalaukku on melkoisen herkkä heilumaan sivuttaissuunnassa ja tekee putkelta ajamisen vaikeaksi. Suositten lisäremmin hankintaa, jolla bägin saa tiukemmin kiinni.

Tässä näkyy vain osa kamelista. Tällä ajettiin 600 brevetti.

fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Ei nyt varsinaisesti mikään mahdoton matkavarustus, mutta itselle poikkeuksellinen kuitenkin kun normaalisti ei ole mitään muuta kuin korkeintaan pieni satulalaukku.

Tuolla varustuksella oli tarkoitus ajaa jonkin verran päälle 300km ilman pysähdyksiä. Onnistui muuten hyvin, mutta tuo vesipullo tuolta takaa tippui jossain vaiheessa niin jouduin sitten pysähtymään ostamaan kaupasta lisää vettä.

Ja tuolla ajassa suunnilleen samanlainen reissu pääasiassa hiekka- ja metsäautoteitä. Nyt pysyi pullotkin mukana niin ei tarvinnut pysähdellä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roces Katso viesti
    ...Johonkin täytyy vielä saada ängettyä kaasu ja kattila...
    Suosittelen Alpkitin Stem Celliä. Noita mahtuis sulle 2. XL-kokoiseen menee Primuksen EtaPower -keitin kaasuineen.

.

Maastossa on kivintä ja juurakointa

Hyvä vinkki! Kiitoksia!

Tällä setupilla mentiin neljä päivää rauhalliseen tahtiin, reilut 400 km pitkin Pirkanmaata, Satakuntaa ja Varsinais-Suomea.

Noiden isompien satulaputkilaukkujen heiluminen ajaessa on mietityttänyt. Aika arvokkaita ovat myös. Tarakka tuo tietysti vähän lisäpainoa (kai niitäkin on pieniä ja tosi kevyitä olemassa), mutta laukku pysyy siinä tietty tukevasti kiinni + että Ortliebin kuivasäkki maksoi alle 20 euroa, kun saman merkin satulalaukku jotain 130-140 euroa.

Itellä toiminut Topeakin satulalaukku ja lisänä Wohosta ostettu pulloteline sydeemi. Ei heilu laukkutakana. Topeakin laukku makso 60€ ja siinä on kuivapussi ventiilillä mukana.

fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Tuossa mun kuvassani taka-alalla näkyvässä pyörässä taitaa olla juuri tuo Topeak. Ihan pätevän oloiselta kamppeelta vaikutti.

Itsellä on Ortliebin satulalaukusta se M-koko lisäremmillä. Ajelin sen kanssa reilun viikon enkä ainakaan itse huomannut mitään erityistä heilumista. Toki tuo pienempi koko ja lisäremmi vaikuttavat tukevuuteen, mutta varmasti myös se kuinka tiukkaan pakettiin tuon pakkaa.

Hyvä laukku mielestäni.

Ottaako tuollainen iso satulalaukku reisiin herkästi? Mulla tuntuu jo sellanen perinteinen pienikin Toppeak häiritsevän, että vähän epäilen josko tuollainen ainakaan parempi on.
    ___...ooOÅOoo...___

Ei miulla, tosin ei miulla oo lihaksiakaan.

fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Ei osu reisiin täälläkään tai hinkkaa. Heiluminen on ainoa ongelma. Sekin voi johtua siitä, että olin pakannut huonosti. Täytyy yrittää tunkea makuupussi vielä tiukempaan...

Tässä oma ja vaimon pyörä kesän kolmen yön saaristo/Ahvenanmaan reissulta. Yöt hotelleissa, joten suhteellisen kevyesti liikkeellä.

Tailfinin tarakka on kyllä mainio, kevyt, supertukeva ja helppokäyttöinen. Aiemmin olen käyttänyt myös isoa satulalaukkua, menettelee, mutta täyteen lastattuna heilunta ärsyttää jonkin verran, lisäksi mulla hankaa myös reisiin herkästi.

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

Pakkaustestiä Lapinretkeä varten. Kaikki nyssykät on DIY. Onhan titaanimotti nyt varmasti oikein ja Bikepacking-uskottavasti asennettu ?

Lähetetty minun F3111 laitteesta Tapatalkilla
    veskuh muokkasi tätä : 11.08.2018 at 14.25 Syy: Kuva puutui

^kyllä minä hyväksyn ainakin.

.

Maastossa on kivintä ja juurakointa

Tässä oma setup. Ennen oli toptube laukku + pulloteline, mutta nyt kokonainen feamebag. Tykkään! Nyt tohon mahtuu selvästi enemmän tavaraa ja voihan sen pullon tonne sisäänkin laittaa. Kaikki on Revelaten laukkuja. Ei ehkä halvimpia mutta laadukkaita ja toimivia.

________

Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride. ~John F. Kennedy

Alppien ylitys reissu vaimon kanssa sujui noilla matkatavaroilla + viikko Nizzassa pyöräillen. Yöpymiset hotelleissa/hostelleissa

https://www.dropbox.com/s/2nvzrujliw...81%29.JPG?dl=0
    klemola muokkasi tätä : 14.08.2018 at 19.53

Kesällä Karhunpolku ja Rengastie näillä setupeilla, hyvin pelitti laukut molemmilla reissuilla. Karhunpolulla oli vielä mukana pari Kiina-laukkua, jotka päivittyi sitten saaristoon Revelaten vastaaviin. Eron kyllä huomaa.

Näiden reissujen jälkeen tuli ostettua Porcelain Rocketin satulalaukku, joka korvaa drybagin / tarakan + laukut. Tai ainakin tarjoaa vaihtoehdon maastoon, maantiellä noi tarakkalaukut on ihan ok.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti klemola Katso viesti
    Alppien ylitys reissu vaimon kanssa sujui noilla matkatavaroilla + viikko Nizzassa pyöräillen. Yöpymiset hotelleissa/hostelleissa
    Kuvat eivät näy...

Kona Rove al testauksessa. Tein 3 päivän reissun, kamat on normi vaellus käytössä olevia..Teltta Halti Alfa 3 joka on jo yli 3kg etc..Pyörä oli reilusti takapainoinen, mutta oli yllättävän vakaa ajaa.

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

Taas mentiin. Matkakohteina Ahvenanmaa, Ruotsi Tukholmasta Helsingborgiin. Tanska Helsingöristä Fredericiaan ja Saksaan Flensburgiin. Saksassa Lüneburg, Hannover, Ruhrin alue, Reiniä Heidelbergiin, Stuttgart, Ulm, Tonavaa alas Passauhun. Itävalta Passausta Wieniin. Kilometrejä noin 3050, ajelua vähän yli kuukausi, varsinaisia ajopäiviä 27, lepopäiviä 5. Kulki niin hyvin ettei malttanut paikalleen jäädä ja kelit olivat absoluuttisen mahtavat.

^ reppu/rinkka selässä?
    Ei aika kulu; me kulumme.

Joo. Se on kaikista kokeilluista vaihtoehdoista paras tapa kantaa sitä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •