Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 40

Aihe: Racing Ralph vs. Rocket Ron

Racing Ralph vs. Rocket Ron

Uusia renkaita mietin, nykyään Nobby Nic:t 2.25 snakeskin versioina. Tekisi mieli hiukan keventää rengastusta...onko joku ajanut molemmilla malleilla? Kertokaa kokemuksia toverit
    High Fidelity

Mua kiinnostaisi tää kanssa. Tulevassa fillarissa on noi Rocket Ronit ja ajattelin jossain välissä varmaan myös Ralpheja kokeilla.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Ralphit kyllä rullaavat hyvin, mutta pito on mielestäni melko surkeaa.
    Varsinkin märällä pinnalla sivuttaispito on käytännössä olematon.
    Pienet nappulat menevät metsässä helposti tukkoon mudasta ja muusta smägästä.
    Itselläni rengas combona on Nobby Nic edessä ja Racing Ralph takana ja olen kyllä vakavasti harkinnut takarenkaan vaihtoa juuri sen huonon pidon takia.
    Varsinkin tiukoissa nousuissa pidon lähteminen on kiusallista koska nousu tehot karkaavat nopeasti.
    Toki Ralphkin on ihan kelpo rengas varsinkin jos ajaa esim. latupohjaa. Mutta metsään en sitä suosittele.

Ei se RR nyt ihan noin huono voi olla, tosin oma kokemus on vain "vanhanmallisesta". Kiinteillä pinnoilla (kovapohjainen polku, kivi, sopivasti tampattu lumi) pito on vallan OK. Suossa, märässä savessa ja löysällä hiekalla ei tietenkään paras valinta.

RacingRalph on kokemukseni mukaan aivan jees kuivan kelin rengas. Kohtuullisesti toimii myös kostealla jos ei oo liukkaita juuria tai kalliota. Rocket Ron on kevyt ja rullaava kisarengas.. kannattanee ottaa huomioon valmistajan tieto: Note: Out and out competition tire! Puncture protection and durability are limited. Eli hirveen paljon ei Rocket Roneilla kilsoja ajella.
    Nobby Nic on hyvä yleisrengas jos ei jaksa jumpata renkaitten vaihtojen kans eri keleille.

Canuuna, oletko ajanut snakeskin vai evo versiolla?
    High Fidelity

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannibaali Katso viesti
    Canuuna, oletko ajanut snakeskin vai evo versiolla?
    Evo versioilla vain.

Miten on kyljet kestäneet?
    High Fidelity

Miten on kyljet kestäneet?
    Kisoja kun ajaa niin takarengas kestää sen yhden kauden.. tai siihen tulee niitä viiltoja sen verran et oon sit vaihtanut uuteen. Nyt oon tän kauden vetänyt RRalpheilla ja ei oo tullut vielä rapaisuja.

Mites SnakeSkin kestää? vai oliks sulle sellaset?

mulla tuli cuben mukana ron/ralph setti ja aluks vähä pohdin et voiko noi olla hyvät, sitte päätin kokeilla niitä niitten valkosten raitojen takia. noo lumesta kuraan on testattu ja parhaat renkaat ne on millä oon ajanu, ron edessä rullaa kivasti ja riittää hyvin pitään täpärin eturenkaan maassa ja on helppo ohjata, takana ralph rullaa hyvin ja pitää mudalla ja juurilla riittävän hyvin, kuivalla yhdistelmä on ihan yliveto. vertailu kohtana oon pitäny contin mountain king supersonicceja ja noista rr/rr yhdistelmästä en pois vaihda. molemmat renkaat on evo versioita ja light sisäkumeilla, kyljis ei oo ongelmia ei oo tullu yhtää rengasrikkoo eikä kyljetkää oo kärsiny, ajoo on xc- ja mara-kisoista normi lenkkeihin. ron näyttää mun harittaviin silmiin kapeemmalta ku ralph vaikka molemmat 2.25 mut toimii. suosittelen
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

Minä olen nobbyillä ajanut snakeskin versioina. Kyljet ovat kestäneet todella hyvin, muistan vain joskus lukeneeni heikoista kyljistä ko. Merkillä. Mistähän löytyy Rocket ron valkoraidallisena? Myös muut edullisia tarjouksia saa tähän linkittää
    High Fidelity

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pööräilijä Katso viesti
    mulla tuli cuben mukana ron/ralph setti ja aluks vähä pohdin et voiko noi olla hyvät, sitte päätin kokeilla niitä niitten valkosten raitojen takia. noo lumesta kuraan on testattu ja parhaat renkaat ne on millä oon ajanu, ron edessä rullaa kivasti ja riittää hyvin pitään täpärin eturenkaan maassa ja on helppo ohjata, takana ralph rullaa hyvin ja pitää mudalla ja juurilla riittävän hyvin, kuivalla yhdistelmä on ihan yliveto. vertailu kohtana oon pitäny contin mountain king supersonicceja ja noista rr/rr yhdistelmästä en pois vaihda. molemmat renkaat on evo versioita ja light sisäkumeilla, kyljis ei oo ongelmia ei oo tullu yhtää rengasrikkoo eikä kyljetkää oo kärsiny, ajoo on xc- ja mara-kisoista normi lenkkeihin. ron näyttää mun harittaviin silmiin kapeemmalta ku ralph vaikka molemmat 2.25 mut toimii. suosittelen
    Tuotapa yhdistelmää olen miettinyt ja pähkäillyt koko alkukesän ja nämä kommentit vahvistivat omat olettamukset Ronista ja Ralphista, Tahkolle hankin. Itselläni on vankka kokemus Nobby Niceistä ja hyviksi olen kokenut, vuoden aikana ei ole ongelmia ollut missään olosuhteissa, mutta kuten joku muukin, haluan vielä kokeilla toista yhdistelmää ja yllä olevista kommenteista johtuen päädyn r/r.

Ei oppi ojaan kaada vaanhuono ajotaito.

tahkolle oon kanssa tolla setillä lähös ehkäpä vaihdan vielä kevyemmät sisäkumit, tai sitten en, kulutus pintaa ei oo 'ollenkaan' kulunut vaikka asvalttia onkin ajanu pari lenkkiä, takana kaiken kaikkiaan 750km tolla ja edessä monet lisää
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

Joku vuosi sitten kovasti useissa jutuissa kehutiin settiä Nobby Nic edessä / Racing Ralph takana. Itse ajelin tuolla rengastuksella pari kesää. Kuivalla kelillä tuo toimikin erittäin hyvin ja piti hyvin poluilla, juurakoissa ja myös jyrkissäkin nousuissa. Mutta parin sadekelin maratonin ruopimisen jälkeen piti vaihtaa Nobby Nic taakse pidon vuoksi.

Jos jaksaisi säätää, niin pitäisin takakumina kuivalla kelillä Racing Ralphia ja märällä Nobby Niciä. Mutta kun ei jaksa, niin Nobby Nic takarenkaalle on jäänyt ...

Ja muuten Tahkolle voin parin viime vuoden kelin perusteella vahvasti suositella pitävää renkasta myös taakse, varsinkin jos on vähänkään märkää .....
    Samppa

itellä ollu rocket ronit eessä/takana n. 500 kilsaa ja hyvältä tuntuu niin maantiellä kuin maastossa. Maastossa kun muistaa pitää paineet alhaisina (siis itsellä takana n. 2-2,2 bar ja edessä 2,3-2,5 bar) nii pitoakin löytyy. Kokemuksena myös tuo yleinen RR/NN -kombo ja ronit menee pidon osalta noiden väliin, rullaus aikalailla yhtä hyvä kuin ralpheilla. Tahkolle lähden kuivalla roneilla liikkeelle ja jos saavista sataa, niin nobby niceillä tai näiden kombolla.

Molemmat kumit lähti tilaukseen, tattis kaikille
    High Fidelity

Hiukan asian vierestä mutta onko vertailukokemuksia Nobby Nic Evosta ja Snake skinistä? Itse vaihtoin kyljestä rikkoutuneiden evojen (2007) tilalle uudet Snake skinit. Uusissa on todella vähän pitoa. Lipsuvat jopa kuivilla kivillä ja märällä tuntuvat aika hirveiltä. Nyt niillä on ajettu reilut 100km eikä pito ole tuntuvasti lisääntynyt. Vanhoissa oli todella hyvä pito kelillä kuin kelillä. Tottakai märässä kivikkojuurakossa heikompi kuin kuivalla.

Toinen outo juttu on erilaiset paineet. Normaaleilla 2,5 bar maastopaineilla snake skinit ovat todella kovat. Sopivat paineet ovat alle 2 baria. Tekeekö snake skin runko renkaista evoa jäykemmät? Tämä voisi olla selitys pito- ja paineongelmiin.

Olenpa nähnyt muuallakin mainittavan, että Snakeskin olisi jäykempi.
    Olen myös nähnyt mainittavan että NN (tai muutkin Schwalbet) olisi aika herkkä painevaihteluille.

"Normaalia" rengaspainettahan ei ole olemassakaan. Mahdollisesti löytyy paine joka tietyssä renkaassa toimii hyvin tietyllä pyörällä, polulla, kelillä ja kuskilla.

Normaalilla tarkoitin siis evoissa käyttämääni painetta. Ne eivät mielestäni olleet kovinkaan tarkat paineille ainakaan täpärissä. Jäykkäperäisessä mulla on Schwalben Big Jimit ja niissä paineet pitää olla justiinsa jotta pitää maastossa muttei lyö vanteelle.

Rocket Ronit tuntuisi rullaavan ihan kivasti ja kevyetkin ovat. Kauheasti ei vielä ole kokemusta esim. pidon kannalta, mutta katsellaan.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Peukalo ylös Rr

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pööräilijä Katso viesti
    Kiitos linkistä - meni juuri tilaukseen.

Kehtaisko joku mitata 2.25 ralliranen leveyden, laitoin sen illalla dt 4.2 vanteelle ja näyttää kovinlaihalta verrattuna Rocketroniin...niin ja painoa oli ralliranella 486gr, onkohan lipsahtanut väärä leveys muottiin?
    High Fidelity

http://cgi.ebay.de/SCHWALBE-RACING-R...3A3%7C294%3A30

Tsiigaa hintaa. Muissakin renkaissa.

Kehtaisko joku mitata 2.25 ralliranen leveyden, laitoin sen illalla dt 4.2 vanteelle
    Joskus mittasin vanhanmallisen RR 2.25 leveyden Alex DM18 -vanteella (18 mm sisämitta?)... muistaakseni se oli suunnilleen 54 mm leveä ja 50 mm korkea.

Nyt on tullut vähän aikaa ajettua Rocket Roneilla kokoa 2,25" ja mallia UST. Rullaa mielestäni kohtuullisesti ja myös pitää kohtuullisesti. Eli vähän sellanen jokapaikan höylä. Ei ehkä mihinkään älyttömään paskaan kannata lähteä sutimaan näillä, nappulat sen verta matalat ja niitä on aika tiheään. Miinuksena tietenkin, että missään osa-alueella tämä ei ole mikään paras rengas, mutta mainio yleisrengas kyllä. Kestävyydestä en vielä mene sanomaan mitään.

Osaako kukaan sanoa millä tavalla Racing Ralph eroaisi tästä renkaasta? Ainakin pistosuojaus pitäisi vissiin olla valmistajan mukaan parempi Ralphissa ja sen vuoksi myös painaa hieman Ronia enempi ainakin valmistajan ilmoittamien painojen mukaan. Itse en ole omia Roneja vielä punninnut.

Rocket Ron tuntui puhdistuvan mudasta nopeammin ja paremmin kuin Racing Ralph. Tämä mielipide sellaiselta musta tuntuu pohjalta.

Ja lisäyksenä. Rocket Ron menee älyttömässä paskassa aika sutimatta, tosin en pidä eroja renkaiden välillä kovin kummoisina mudassa. Enemmänkin kuskista kiinni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Osaako kukaan sanoa millä tavalla Racing Ralph eroaisi tästä renkaasta?
    Ralph on selkeämpi kuivan kelin rengas, nappulat vielä matalammat ja tiheämmässä kuin Ronissa. Ralph ainakin tukkeutuu tosi helposti mudassa eikä tahdo puhdistua. Ehkei se Ronikaan mikään varsinainen mutakuokka ole mutta kyllä se monipuolisempi rengas on kuin Ralph.

Roni on keväästä ollut takana.. ainut mikä pistää harmittamaan on suht. koht. nopea kuluminen mutta siihen tottui jo noiden NN kanssa.
    Selkeästi parempi yhdistä tuo NN / RR kuin puhdas NN/NN - tuntuu että nousuissa piisaa pito paremmin ja puhdistuukin ihan mukavasti.

Koko arpajaiset by Schwalbe

Kehtaisko joku mitata 2.25 ralliranen leveyden, laitoin sen illalla dt 4.2 vanteelle ja näyttää kovinlaihalta verrattuna Rocketroniin...niin ja painoa oli ralliranella 486gr, onkohan lipsahtanut väärä leveys muottiin?
    Täälläkin on näitä kokoja hieman ihmetelty. No nyt saatiin aikaiseksi mitata.

Racing Ralph 2,25 EVO Ust 56mm (uutta mallia)
    Nobby Nic 2,25 EVO Ust 54mm
    Rocket Ron 2,25 EVO 51mm

Kaikki on mitattu rungosta ei nappuloista. Melkoisen koko haitarin saavat aikaiseksi samassa koossa. Kiva ois saada Ust ja tavallinen samasta renkaasta vierekkäin.

Saatko Hannibaali mitatuksi tuon Ralliranen. Aika ihmeelliseltä kuulostaa että ois vielä Rakettimiestä pienempi.
    Pelkkä turisti täällä harrastajien seassa

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •