Sivu 1 / 7 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 192

Aihe: Puijon huaste

Puijon huaste

Käyppä StantheMan tekemässä pohjat. Ite en pääse vielä varmaan edes ylös.
    Kyllä Kuopijossakin pitää oma challenge olla kun muillakin.
    hannupulkkinen muokkasi tätä : 03.06.2009 at 10.26
    Jos et aja et voi ottaa!

Minulle otetaan aikaa käkikellolla, jossa on vain tuntiviisari jäljellä. "Pojat" nousevat mäen lähes puolta nopeammin, mutta ei he mitään painakaan. Apartanen on kai viimeksi ihan kellon kanssa ylös mennyt. Watteja minulla menee varmasti enemmän mitä muilla ja samoilla wateilla minun kestää saada 30 % huonompi aika. Ja sitten vielä saan huojennusta aikaan matalasta älykkyysosamäärästä!
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

Pitäisi tietää tarkat alku ja loppumerkit. Menee kuitenkin sekuntipeliksi.

Vedin viime viikolla mäkitreenin Puijolla.
    Alhaalta ~suojatienkohdalta ylös asvalttitietä pitkin -> ylhäällä kiviportille saakka.
    Aika: 6:00
    Kalusto: Olmo Antares maantiepyörä
    Kuski: 175cm 59kg 37vee

(aikaisempien datojen perusteella nousu maasturilla ylös kestää minuutin kauemmin)

Todistusaineistoa löytyy täältä.
    Jupis muokkasi tätä : 03.06.2009 at 11.36 Syy: Datat
    Juha H > Helsinki Triathlon

604
    Helsinki, Tampere, Kuopio, Sotkamo. Kenellä on ekana tulos jokaisesta?

Jos oikein muistan vaalia ikiaikaisia perinteitä, niin aika kellotetaan siitä ylemmästä liikenteenjakajasta merkkikivelle. Jotkut tosin ovat aikoinaan harrastaneet perinnettä, jossa aika perustuu ylösnousun ja laskun yhteissummaan. Vähentää siis tuota keveyden tuomaa etua, varsinkin jos omaa riittävän alhaisen itsesuojeluvaiston.

Omat datat pitää vielä tarkistaa, mutta kutakuinkin:
    Aika: 4.35
    Kuski: 34-v/173 cm/69 kg
    Pyörä: Colnago Dream Lux ~8,5 kg

Maasturilla mennyt noin minuutin hitaammin.

Kuopio ja Siilinjärvi pois Suomen kartalta kiitos! Ai miksi? Turakka, Ahonen, Hyssälä, Katainen ja kaikkien savolaisten kansanedustajien ja puolueista erityisesti kepulipuolueen. Noissa on tarpeeksi syytä.
    Miksi tänne pitäisi jotain kirjoittaa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKK Katso viesti
    Kuopio ja Siilinjärvi pois Suomen kartalta kiitos! Ai miksi? Turakka, Ahonen, Hyssälä, Katainen ja kaikkien savolaisten kansanedustajien ja puolueista erityisesti kepulipuolueen. Noissa on tarpeeksi syytä.
    Ruppee se puijon mäk sinultakkii kulukemaa ku alat syyä mätöstämmää kunnon muikkukukkoo

Joo, kyllä näiden savolaisten kanssa on kestämistä.

Jaa tämä on se "kyläpahanen" johon Siilinjärven ihmepoika Katainen, hammaslääkäri Liisa Hyssälä, sekä professorit Turakka ja Ahonen kuvittelevat meikäläisen muuttavan. No, täällä ilmoittautuu ainakin yksi Kuopion ja itsekkäiden savolaisten inhoaja. Juu en tule eläessäni edes käymään ko. kylässä.
    Heppu töissä lääkelaitoksella ja oma lääkitys noin pahasti pielessä..
    *keski-iän ylittänyt, putkiaivoinen plösö hiihiville*

Pitäähän sitä sitten saada tänne hyvää vertailuaikaa perus työmatka-ajajaltakin, kun kerta on tuommosia huippuaikoja. Elikkä kuhan sopiva hetki koittaa niin käyn kellottaa sen mäen maastopyörälläni. Cuben ams pro, 130mm keulalla ja 2,25" rouheilla ja löysillä Schwalbeilla
    Luonto, tuo parkkipaikan reunasta alkava kesyttämätön tienoo.

Pystyykös tuon mäen menemään myös ajaen ylös? Eipä ole tullut toistaiseksi mieleenkään edes yrittää. Painoa tosin on reilu satku, mutta pitää ihan mielenkiinnosta ilmojen vähän lämmettyä käyttää pyörää (Felt CA1 <8 kg) siellä ylhäällä, niin saadaan sunnuntaipyöräilijäveteraanisarjaankin verrokkiaika. Mites toi lähtö: onko se seisova vai lentävä?
    On vain 10 eri ihmistyyppiä: ne, jotka ymmärtävät binäärilukuja ja ne, jotka eivät.

Minä olen ns. lentävä lähtöä alhaalta asti "käyttänyt". Alussa pyörätieltä on aika jyrkkä käännös, joten ei siitä hirveästi ainakaan minulle ole etua. Ajamallahan se menee hyvinkin ylös. Maastopyörällä ei mitään ongelmia. Talvella olen ajanut sen maastopyörällä viisi kertaa peräjälkeen. Aika käy pitkäksi kevyellä vaihteella sitkuttaen. Minulla muuten meni yksi syksy hybridillä harjoitellellessa v. 2005. Vasta seuraavana vuonna pääsin ajamalla ylös asti. Syy oli se, että aloitin jyrkän alun aina liian lujaa ja happi loppui jo alkuunsa. Ajopaino pyörän kanssa minulla on yli 100 kg. Eikohän tuo minulta menisi johonkin kahdeksaan minuuttiin. Yksin ajaen ja aikaa ottaen ei oikein tule "kisameininkiä". Pitää seuraavalle kerralle palkata kellottaja.

Kellottaja, liittyykö se jotenkin nukkumiseen, jos liittyy niin voin lähteä.

edit: Tässäpä myö vuan kellotellaan ku ei ollu muutakaan tekemistä.
    TimoT muokkasi tätä : 06.06.2009 at 22.14
    Mikä ei tapa se vahvistaa, mikä ei satu se ei vahvista.

Mulleko höpäjät? Vois kai sen koittaa silmät kiinnikin tykittää, jos uskaltaa. Kellottelee sitten vaikka siellä ylhäällä penkeillä!

Tänään piti lenkin päälle käydä kokeilemassa, mutta teki raesateiden jälkeen jo mieli kotiin. Siis sitten joskus.

Aika: 06:32
    Fillari: jäykkäperä maasturi
    Kuski: M33, 175, 75kg
    Alas: 1:44

Mukavasti vauhtilenkin loppu lämpimiks kerta asvalttia ylös. Näky siellä joku maantie kuski ajelevan useempaan kertaan ylös alas, tiiä tuota liekkö kellotellu haasteeseen, vai huvikseen. Oishan tuossa vielä parannettavaa, pitää varmaan vielä tämän kesän nimiin käydä testaamassa
    DrJones muokkasi tätä : 09.06.2009 at 20.33 Syy: Alastuloaika lisätty
    --
    DrJones

Lainaus Alkujaan tämän lähetti DrJones Katso viesti
    Aika: 06:32
    Fillari: jäykkäperä maasturi
    Kuski: M33, 175, 75kg

Mukavasti vauhtilenkin loppu lämpimiks kerta asvalttia ylös. Näky siellä joku maantie kuski ajelevan useempaan kertaan ylös alas, tiiä tuota liekkö kellotellu haasteeseen, vai huvikseen. Oishan tuossa vielä parannettavaa, pitää varmaan vielä tämän kesän nimiin käydä testaamassa
    Suorititko huasteen tänään? Nimittäin vastaan tuli yksi kappale maastopyöräilijöitä takki auki lepattaen?
    Terv. Mies Matkahuollon pakettiautosta

Nauraa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti apartanen Katso viesti
    Suorititko huasteen tänään?
    Jos laitoin viestin eilen, niin suoritinko haasteen tänään Ei, se on ollut joku muu, itse suoritin sen eilen.
    --
    DrJones

Lainaus Alkujaan tämän lähetti apartanen Katso viesti
    Suorititko huasteen tänään? Nimittäin vastaan tuli yksi kappale maastopyöräilijöitä takki auki lepattaen?
    Terv. Mies Matkahuollon pakettiautosta
    Minä olin eilen aamulla kokeilemassa huastetta, ylös nousu aikaa en kerro, siinä ei ole vielä mainittavaa. Mutta alas tulin 1:30s. Maastopyörä välitykset ei riittänyt kovempaan aikaan Pistäkää paremmaksi ja tämä aika sisältää pysähtymisen hiukan ennen valoja.
    Jos ei pysy muiden mukana niin ainahan voi polkea hitaammin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti heze Katso viesti
    Minä olin eilen aamulla kokeilemassa huastetta, ylös nousu aikaa en kerro, siinä ei ole vielä mainittavaa. Mutta alas tulin 1:30s. Maastopyörä välitykset ei riittänyt kovempaan aikaan Pistäkää paremmaksi ja tämä aika sisältää pysähtymisen hiukan ennen valoja.
    No, älä ny oo tollanen Ajat esiin vaan, siitähän sitten nähdään saadaanko paranemaan kesän kuluessa

Mäki ajoin alas, pitää aika kattoa, ihan täysiä en polkenu, mutta ei kyllä vaihteetkaan loppunu, pitää kattoa aika.
    --
    DrJones

Tänä vuonna ei ole tullut kokeiltua max. suoritusta. Sen mitä oon ehtinyt mäkeä nylkytää, on tullut vedettyä perusnousuja.
    Enkkaa en 100% varmuudella saa enää koskaan parannettua. Kesän tavoitteena on pysäyttää kello alle 4:30.
    Itse mittaan ajan siitä liikenteenjakajan keskeltä, josta tulee kurvattua ylös.

Oma enkka vuodelta 2005:
    Aika: 4.05
    Kuski vuonna 2005: 34-v/179 cm/68 kg
    Pyörä: Sintesi Vertigo

Korjattu fillari, eli enkka ajettu vanhalla Sintesin n. 8kg alufillarilla. Tuolla pyörällä ei uskaltanut irroittaa käsiä tangosta alamäessä. Runko alkoi resonoimaan todella villisti. Tosin uskon sen johtuneen PRO:n hiilikuituhaarukasta.

Tsekkasin Polarin arkistoista, että maastopyörällä enkka: 5.00 (8.4.2005)

t:Make
    MakeK muokkasi tätä : 09.06.2009 at 14.41
    www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi

Nyt kyllä hymyilyttää, sain suoritettua huasteen ja yllätin itseni positiivisesti

Aika: 6:05
    Fillari: täbäri Cube (lukkopolkimet, jousituksessa ei lukkoja, satulalta koko matka)
    Kuski: M25, 174cm, 66kg
    Alas: 1:30

Sitten vetäsin vielä "nepalin huasteen" eli yliopistolta Neulamäen näköalatornille (pakko oli kun asun siellä)

Aika: 9:45

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sanperi Katso viesti
    Nyt kyllä hymyilyttää, sain suoritettua huasteen ja yllätin itseni positiivisesti
    Sanperi se on kunkku se, autotkin väistyy ja liikennevalot vaihtuu!
    Kunhan itse raahaudun sinne, näytän miten sitä ylämäkeen nöyryytetään..vaikka tuolla yläkuvan cruiserilla!
    Kävellen olis jo perillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti DrJones Katso viesti
    No, älä ny oo tollanen Ajat esiin vaan, siitähän sitten nähdään saadaanko paranemaan kesän kuluessa

Mäki ajoin alas, pitää aika kattoa, ihan täysiä en polkenu, mutta ei kyllä vaihteetkaan loppunu, pitää kattoa aika.
    Eilen kävin kellottaa uudelleen.
    Ylös 5:30s
    Alas 1:15s
    Jos ei pysy muiden mukana niin ainahan voi polkea hitaammin

Aika: 5:47 (+- muutama sekka)
    Fillari: täysnotku kanjoni spectral (lukkopolkimet, eestä jousi lukossa, takaa rp23:ssa pro pedal 3-asennossa), satulalta lähes koko matka (ekan tiukan ylämäen jälkeen muutama polkasu putkelta vauhtia, samoin ihan lopussa)
    Kuski: M25, 174cm, 68kg

Ajanotto otettu nokian mallin 6500 classic matkapuhelimella, siitä hienoinen epätarkkuus. Lämmittelyiksi nousin mäen kertaalleen rauhallisesti ylös. Itse suorituksessa vedin itseni ihan piippuun ja laatoitin hieman puijon tornin maastoa Alas tultiin ilman ajanottoa sitä luontopolkua pitkin pesäpallostadionin vierelle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti t-man Katso viesti
    Lämmittelyiksi nousin mäen kertaalleen rauhallisesti ylös. Itse suorituksessa vedin itseni ihan piippuun ja laatoitin hieman puijon tornin maastoa
    Tässä on oikeaa asennetta! Vihreitä palleroita siitä!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti t-man Katso viesti
    Aika: 5:47 (+- muutama sekka)
    Fillari: täysnotku kanjoni spectral (lukkopolkimet, eestä jousi lukossa, takaa rp23:ssa pro pedal 3-asennossa), satulalta lähes koko matka (ekan tiukan ylämäen jälkeen muutama polkasu putkelta vauhtia, samoin ihan lopussa)
    Kuski: M25, 174cm, 68kg
    Uuuu, huastetta! Pitää käydä koittaa parantamassa Go t-man!

En vielä ole kokeillut. Mutta heitänpä veikkauksen omasta tuloksesta. Jäykällä maasturilla katurenkailla 10 min ja täpärillä maastokumeilla 12 min. Yleensä tulokseni on ollut ajallisesti kaksinkertainen huippuihin verrattuna

Kunhan kokeilen, ilmoitan tulokset.

Se mäki on kyllä ihan persiistä mun mielestä alussa kun on se jyrkkä nousu mikä jo vie mehut pois kun ei malta säästellä ja sen jälkeen sillä tasaisemmalla plaanilla ei kerkee palautumaan ku pitää vauhtia yllä ja sitten lopussa vielä kiristyy se nousu...ens kerran meen vasta ens viikolla kun saan sen ajotietskarin sykevyöllä, niin näkee miten lähellä kuolemaa sitä oikeesti käydään...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •