Mä oon 2kg sammuttimeen tuupannu tornipumpulla 10bar paineen. Hiki tuli, mutta kyllä kumikin nousi (kolmannella kertaa)
Mä oon 2kg sammuttimeen tuupannu tornipumpulla 10bar paineen. Hiki tuli, mutta kyllä kumikin nousi (kolmannella kertaa)
Itse tein muutama vuosi sitten napsauttimen ihan perus puolentoista litran jahvapullosta. Käytön kanssa kuulosuojaimet ja lasit päässä, jos jotain sattuu kyrvähtään. Tähän mennessä toiminut moitteetta.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tubeless venttiileihin jämähtävä litku hankaloittaa paineitten tarkastelua, mikäs olis pätevin keino puhdistaa noita?
Puhdistus ja ehkäisyvinkit tilanteen välttämiseksi kiinnostaa ennenkuin alkaa itse säätää/asentaa summassa
Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
-- not fast but furious --
Uusi sielu vaan
Joo, uutta sielua ei joka kerta viittis.. venttiilit pitää kyllä, mutta litkun takia aika tiukat pyöritellä... pitänee irroittaa ja liuotella jos ei muuta keksi ..
Onko kellään kokemusta auttaisko tuohon tukkeutumisongelmaan jos sieluun koittaisi ujuttaa vähän jotakin vassua tai silikonisprayta, taikka jotakin muuta joka voisi estää litkun jähmettymisen sinne sisälle..?
Tuntuu tosiaan nykyään varsin hanakasti tarttuvan stänin litkut myös venttiilin sieluihin...
I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...
Ihan kaikki litkut ei niin hanakasti tuki venttiilejä. Yleensä kynnellä pyöräyttämällä saa sen kuivuneen nöölin pois venttiilin tyven kumitiivisteen juuresta.
Pyöräsi paras ystävä asuu Lauttasaaressa. www.ibike.fi
Kaikki litkut eivät myöskään toimi yhtä hyvin siinä alkuperäisessä tarkoituksessaan, eli reikien paikkaamisessa ja tiivistämisessä, ehkä näillä on jokin yhteys...
Olen käyttänyt tavan stänin litkuja vuosikausia, ja tämä venttiiliongelma on alannut vaivaamaan enenevässä määrin vasta viimeisen vuoden...puolentoista aikana, eli ehkä litkun koostumus on jossakinmäärin muuttunut. Se myös tuppaa jäämään ihan kunnolla sielun sisälle jumiin, eli pelkkä kynnellä pyöräyttäminen ei ratkaise ongelmaa, eikä tunnu lähtevän ultraäänipesurillakaan.
I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...
10 cm pätkä vaihdevaijerin säiettä tai paksua siimaa ja se venttiilistä läpi. Sitten pyörittelyä ja edestakas vetelyä, ainakin osa töhnästä lähtee.
^
Kiitti vinkeistä itsekin epäilin tuota stanin peruslitkun koostumusmuutosta.... sitä käyttänyt muutamia vuosia eikä muita ole tullut testattua.. jonkinverran aiemminkin ollut vaivaa, mutta vasta viimeisimmän fatbiketubeless setin kanssa näin isoja.. Kyllähän nuo venttiilit vielä toimii, mutta sormipelillä saa punnata tosissaan,joten tarttee testata myös tuo uäpesuri
En ole ollut tyytyväinen, etenkään tappajasepelikautena, perus-Stanin toimintaan etenkään renkaissa, joissa on hieman enempi paineita (siis maantie). Olen siis käyttänyt Stanin race sealantia paremmalla menestyksellä eikä edes se, varoituksista huolimatta, ole kovin mainittavasti tukkinut venttiilejä. Rautalankaa aka vaijeria joskus hieman tarjonnut. En tiedä onko sillä merkitystä, millä ilmaa lisää. Tuskinpa, mutta minulla kompressori.
Sent from my iPad using Tapatalk
Tuli Terrenen Griswoldit laitettua tubelekseksi, mutta mennyt työmatka metrohommiksi jo kolmesti. Kaksi kertaa tyhjeni eturengas ja kerran takarengas.
Samoilla vanteilla GravelKingit toimivat moitteettomasti. Onko näissä talvirenkaissa tai talvessa joku jekku, jota en hoksaa? Viikonlopun kun olin ajamatta, niin tuntui että ilmat pysyivät hienosti.
Koitin litkuttaa Maxxis Minion SS Double Down kyljellä (on niin jäykkä kylki ettei liikahdakkaan) ja eikä onnistunut, pari tuntia taisin ähertää. Kaikki kikat mitä oon oppinu vuosien aikana ja tbl buusteri. Luovutin..
stumpe muokkasi tätä : 02.02.2019 at 22.01
En tiedä onko pahoja tubeless-ongelmia ainakaan vielä, mutta onko ihan tuhoontuomittu yritys vaihtaa Dillinger 5:t vanteille ilman mitään kompuroita tai napsauttimia? Nyt alla on JJ:t litkutettuna ja ajattelin vain ottaa ne pois ja uutta tilalle. Koskaan en ole vaihtanut, joten mitä tuossa pitää tehdä niille vanhoille litkujämille siellä vanteen sisällä ja meneekö (onko toivetta mennä) "heittämällä" vai pitääkö teippailla uudelleen, tjsp?
Eikä ole sisureita eikä muutakaan, millä auttaa vanteelle. Pumpulla ajattelin kokeilla. Olisin ostanut napsauttimen, mutta napsautinmiehellä on paja remontissa ja varasto huutaa ei-oota (fätille pitäisi olla iso napsu).
Mikä tuossa teipattu vanne vs. hirvisäkki tekee asian vaikeksi? Mulle on nää hirvisäkit ym. ihan hepreaa. Kiekot on teetetty yläfemmassa vajaa vuosi sitten ja siellä vedetty litkut ja teipit. Itse en ole tehnyt muuta kuin ajanut. Hyvin on kestäneet ilmat sisällä tähän asti.
Itse sain ihan isolla topeak fat pumpulla dillinger 5 nousemaan mulefuteille. Mutta avustin sisurilla. Jos et voi ostaa napsautinta niin ehkä sisurin voisi käydä ostamassa jos vastustaa? Motonet on myöhään aukia ja sisuri 12,90€.
Noille mulefuteille kun vaihtaa rengasta olen lääkeruiskulla imenyt enimmät nesteet talteen, ja työntänyt takaisin renkaaseen asennuksen jälkeen.
Säkki on reunoilta käytännössä koholla, jolloin rengas lähtee tiivistymään vanteelle helpommin. Teipatulle vanteelle onnistuu myös, mutta rengas on hyvä olla tiukka vanteella. D5 on melko löysä yleensä. Riippuu paljon siellä on sitä teippiä välissä ym.
Lähetetty minun ONEPLUS A6013 laitteesta Tapatalkilla
Juuri äsken taistelin D5 saamisessa nousemaan. Kyllä se on niin haastavaa saada molemmat nauhat nousemaan pelkällä tornipumpulla, että oli pakko nöyrtyä ja irroitettava tubeless venttiilin varsi ja työnnettävä se sisuri siihen. Molemmat reunat ylös, ja varovasti sisuri pois sekä tubeless venttiilin varsi paikalleen. Sangon päälle irti oleva reuna alaspäin niin helposti nousi tornipumpulla. Naps at noin 0,8 bar.
Kaksi tuntia D4sia ja mulefuttia ja nyt olen valmis lähtemään motonettiin ostamaan kompuran muutaman ärräpään kanssa. On muuten pikkaisen eri kombo kun JJ ja mcarbon joka onnistui rähmäkäpälältä hetkessä...
Tää ois nyt tarjouksessa. Jos ei kompuraa tartte muuhunkin.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/450093...ss-jalkapumppu
^^Kokeilitko Metsämuija sisurilla?
^tuollainen on monikäyttöisempi kuin kompura. Pitää aina katsoa kelloa kun törkkää kompuran sähköihin kiinni, kaamea meteli.
Joo, kävin hakemassa Motonetista sisurin. Onkin sitten schraderilla... no sain ranetettua sillä kuitenkin toisen puolen paikalleen, mutta ei nouse lattiapumpulla ei. Toinen puoli irvistää niin pahasti. Nyt on vaihtoehtona joko se napsautin (jos napsumies vain saa verstaansa kuntoon ennen pääskysiä) tai sitten Motonetista satasen kompura. Kolmas vaihtoehto on roudata romut yläfemmaan ja todeta, että saa suorittaa.
Vuoden vanhat (toukokuusta) litkut oli JumboJimeissä. Vielä oli litkua ehkä puolisen desiä ja sellaisia hauskoja kumipalloja toistakymmentä renkaan sisällä. Litkuna Stan'sin Race.
Kirjanmerkit