Sivu 136 / 136 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3686126134135136
Näyttää tulokset 4.051 - 4.064 / 4064

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

Mä oon 2kg sammuttimeen tuupannu tornipumpulla 10bar paineen. Hiki tuli, mutta kyllä kumikin nousi (kolmannella kertaa )

Itse tein muutama vuosi sitten napsauttimen ihan perus puolentoista litran jahvapullosta. Käytön kanssa kuulosuojaimet ja lasit päässä, jos jotain sattuu kyrvähtään. Tähän mennessä toiminut moitteetta.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tubeless venttiileihin jämähtävä litku hankaloittaa paineitten tarkastelua, mikäs olis pätevin keino puhdistaa noita?
    Puhdistus ja ehkäisyvinkit tilanteen välttämiseksi kiinnostaa ennenkuin alkaa itse säätää/asentaa summassa

Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
    -- not fast but furious --

Uusi sielu vaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Uusi sielu vaan
    Ai lähes joka kerta, kun tarkistelee paineita? Stanin race tukkii aika hätäiseen venttiilin. Paineiden lisääminen on tosiaan vähän hankalampaa, mutta on se venttiili aina pitänyt, kun on ruuvannut tiukkaan kiinni.

Joo, uutta sielua ei joka kerta viittis .. venttiilit pitää kyllä, mutta litkun takia aika tiukat pyöritellä... pitänee irroittaa ja liuotella jos ei muuta keksi ..

Onko kellään kokemusta auttaisko tuohon tukkeutumisongelmaan jos sieluun koittaisi ujuttaa vähän jotakin vassua tai silikonisprayta, taikka jotakin muuta joka voisi estää litkun jähmettymisen sinne sisälle..?

Tuntuu tosiaan nykyään varsin hanakasti tarttuvan stänin litkut myös venttiilin sieluihin...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

Ihan kaikki litkut ei niin hanakasti tuki venttiilejä. Yleensä kynnellä pyöräyttämällä saa sen kuivuneen nöölin pois venttiilin tyven kumitiivisteen juuresta.
    Pyöräsi paras ystävä asuu Lauttasaaressa. www.ibike.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sisu Katso viesti
    Ihan kaikki litkut ei niin hanakasti tuki venttiilejä. Yleensä kynnellä pyöräyttämällä saa sen kuivuneen nöölin pois venttiilin tyven kumitiivisteen juuresta.
    ^Thanks
    , pitääpä irrotella sielut ja katsoa mitä löytyy

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sisu Katso viesti
    Kaikki litkut eivät myöskään toimi yhtä hyvin siinä alkuperäisessä tarkoituksessaan, eli reikien paikkaamisessa ja tiivistämisessä, ehkä näillä on jokin yhteys...

Olen käyttänyt tavan stänin litkuja vuosikausia, ja tämä venttiiliongelma on alannut vaivaamaan enenevässä määrin vasta viimeisen vuoden...puolentoista aikana, eli ehkä litkun koostumus on jossakinmäärin muuttunut. Se myös tuppaa jäämään ihan kunnolla sielun sisälle jumiin, eli pelkkä kynnellä pyöräyttäminen ei ratkaise ongelmaa, eikä tunnu lähtevän ultraäänipesurillakaan.
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

10 cm pätkä vaihdevaijerin säiettä tai paksua siimaa ja se venttiilistä läpi. Sitten pyörittelyä ja edestakas vetelyä, ainakin osa töhnästä lähtee.

^
    Kiitti vinkeistä itsekin epäilin tuota stanin peruslitkun koostumusmuutosta.... sitä käyttänyt muutamia vuosia eikä muita ole tullut testattua.. jonkinverran aiemminkin ollut vaivaa, mutta vasta viimeisimmän fatbiketubeless setin kanssa näin isoja.. Kyllähän nuo venttiilit vielä toimii, mutta sormipelillä saa punnata tosissaan,joten tarttee testata myös tuo uäpesuri

Pahoja Tubeless ongelmia!

En ole ollut tyytyväinen, etenkään tappajasepelikautena, perus-Stanin toimintaan etenkään renkaissa, joissa on hieman enempi paineita (siis maantie). Olen siis käyttänyt Stanin race sealantia paremmalla menestyksellä eikä edes se, varoituksista huolimatta, ole kovin mainittavasti tukkinut venttiilejä. Rautalankaa aka vaijeria joskus hieman tarjonnut. En tiedä onko sillä merkitystä, millä ilmaa lisää. Tuskinpa, mutta minulla kompressori.

Sent from my iPad using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    En ole ollut tyytyväinen, etenkään tappajasepelikautena, perus-Stanin toimintaan etenkään renkaissa, joissa on hieman enempi paineita (siis maantie). Olen siis käyttänyt Stanin race sealantia paremmalla menestyksellä eikä edes se, varoituksista huolimatta, ole kovin mainittavasti tukkinut venttiilejä. Rautalankaa aka vaijeria joskus hieman tarjonnut. En tiedä onko sillä merkitystä, millä ilmaa lisää. Tuskinpa, mutta minulla kompressori.

Sent from my iPad using Tapatalk
    Jaa-a... ihan hyvä vinkki tuo kompurakin, saattais puhaltaa enimmät klimpit pois, kun laskee ilmat pihalle ensin ja sitten täyttäis baariinka asti fatbike renkaat... pitänee testata tuokin ennenkuin ruuvaa irtiasti

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •