HelkamaHuntteriElectrobikeCanyonGiantRide
Sivu 2 / 53 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 12 52 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 1579

Aihe: Tunnustus ihanasta hetkestä kevyen liikenteen väylällä

  1. #31
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    1.415
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Ajelin rauhallisesti lievässä myötätuulessa kuraisessa maastoajoasussa kotiinpäin..... Ihmiset oli hyväntuulisen oloisia, koirat oli sidottu ja autot antoivat tilaa. Näin meillä täällä vantaalla
    Ajelin lenkin lopuksi viimeistä pyörätiepätkää kotia kohden. Ihmisiä oli runsaasti liikkeellä, jalan, pyörin suksisauvoin. Vauhtia ei ollut juurikaan. Edessä oli toisiinsa keskittynyt nuoripari, koira flexissä mukana, pyörätien reunassa. Eikö se jurpeleen piski päättänyt vaihtaa yllättäen puolta juuri kun olin sivuuttamassa pariskuntaa. Refleksinomainen jarrutus, väistö ja siinä hässäkässä vielä kyljelleen viheralueelle. Onneksi en osunut koiranp_skaan, lasinsiruihin tai muutenkaan kolhinut itseäni.

    Että näin meillä täällä.

  2. #32
    brewster Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Ajelin lenkin lopuksi viimeistä pyörätiepätkää kotia kohden. Ihmisiä oli runsaasti liikkeellä, jalan, pyörin suksisauvoin. Vauhtia ei ollut juurikaan. Edessä oli toisiinsa keskittynyt nuoripari, koira flexissä mukana, pyörätien reunassa. Eikö se jurpeleen piski päättänyt vaihtaa yllättäen puolta juuri kun olin sivuuttamassa pariskuntaa. Refleksinomainen jarrutus, väistö ja siinä hässäkässä vielä kyljelleen viheralueelle. Onneksi en osunut koiranp_skaan, lasinsiruihin tai muutenkaan kolhinut itseäni.

    Että näin meillä täällä.
    Koirat on turhia -ei olisi pitänyt väistää.

  3. #33
    Liittynyt
    02/2008
    Paikkakunta
    Pervåå
    Viestit
    139
    Mummolle olis tullut suru puseroon jos olis surutta katkaissut poikki sen pölyhuiskan jonka mummo päästi flexin nokassa johtoasemassa kadulle portista. Koira oli jo 3 metriä tiellä ennenkuin mummo pääsi näkemään tuon taivaallista tien tapahtumista. Eläin-ja mummoystävällisenä persoonana jarrutin. Olihan sekin hyvä hetki.
    Satunnainen piilopyöräilijä

  4. #34
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    410
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jack Bauer Katso viesti
    Tämä 20 -kiloisella piilteema pyörällä "pro" -fillaristin ohittelu on jo
    urbaani legenda, joka aina näin keväisin pulpahtaa tänne keskusteluun. Nyt vaan näköjään lisätään painoa joko lapsella tai repulla.
    Ollaan niin kovakuntoisia se pari sataa metriä pyörätietä. Toisaalta kertaakaan ei vaan ole moista kiitäjää kohdalle sattunut.
    Sulla on vaan ollut huono tuuri.

    Ei tuossa mitään urbaania legendaa ole, vaan omakohtaisesti koettua etenkin keväisin ja viimeksi juuri tänään töistä palatessa. Ja noilla varusteilla varmasti tuon josemiinan paino on lähempänä 20kg + 100kg kuski ja 5kg reppu selässä. Ja lähes loppuunajetulla 3-v napavaihteistolla rusauttelin menemään. Ylämäessä täytyy näin keijukaisena mennä heittämällä ohi, kun muualla loppuu välitykset . Niin, yli 20km/h keskinopeuksia en viitsi alle 10km:n matkoilla edes ajaa.

    No, oikeasti... Taisi muutama nyt ottaa vähän liian vakavasti. "Pro" oli todellakin siksi lainausmerkeissä, että oikeasti näissä tapauksissa ei ole mitään prota. Ympärivuotisella kuntopohjalla on vaan kiva leikkiä prolta näyttävien talvet sohvaperunana viettävien kustannuksella, kun ei tonnien vehkeillä kehdata nöyrtyä 200e:n miinan edessä. Enkä mielestäni edes koskaan itse aloita kisailua, vaan aloite joka kerta tullut toiselta. En kyllä toisaalta yhtään ihmettele, että normaali marssivauhtini kalusto huomioonottaen aiheuttaa vähän kisailuhaluja. Saattaa helposti luulla, että olen vain muutaman sadan metrin siirtymää suorittamassa, mutta ylämäessä sitten homma punnitaan. Kannattaisi kuitenkin ensin varmistua "moottorin" kunnosta, jos ei halua halvemmalle jäädä.

    Eli itse ajelen noin 5tkm/vuosi pääasiassa työmatkaa vuoden ympäri, siltä pohjalta kommentoin. Moni oikeasti vauhdikas menee ohi vasemmalta ja oikealta heittämällä. Talvisin tosin noita näkyy todella vähän, joskus enemmän kuin nolla kuitenkin .

  5. #35
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Ajelin lenkin lopuksi viimeistä pyörätiepätkää kotia kohden. Ihmisiä oli runsaasti liikkeellä, jalan, pyörin suksisauvoin. Vauhtia ei ollut juurikaan. Edessä oli toisiinsa keskittynyt nuoripari, koira flexissä mukana, pyörätien reunassa. Eikö se jurpeleen piski päättänyt vaihtaa yllättäen puolta juuri kun olin sivuuttamassa pariskuntaa. Refleksinomainen jarrutus, väistö ja siinä hässäkässä vielä kyljelleen viheralueelle. Onneksi en osunut koiranp_skaan, lasinsiruihin tai muutenkaan kolhinut itseäni.

    Että näin meillä täällä.
    Asun metrin päässä nurmijärveltä, rajatontti. Jostain syystä lenkit suuntautuvat aina vaan etelään.

    [ot] oliko esimerkkis siis jotenkin ihana hetki kevyenliikenteen väylällä

  6. #36
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    1.415
    Eipä se pelkkää urbaalilegendaa ole että hybridillä mennään nakkirengaspyörästä ohi, itsekin olen tuollaiseen joskus syyllistynyt. Se että ostaa menevän pyörän, ei ihan aina riitä vauhtiin vaan reisistä pitäisi löytyä puhtia myös. Se olisikin kiva jos kaupasta saisi rahalla hyvää kuntoa ja parempaa suorituskykyä, sellaista meille uskotellaan ja laiskuuteeen taipuvaisena ihminen on kärppänä nuo ajatukset ottamassa omikseen.

    Itse piti viime kesänä ostaa hybridifillari kun en täysin rapakuntoisena kehdannut parempaa.. ajattelin että on vähemmän noloa tulla hybridillä lenkiltä kävelyvauhtia täysin sipanneena kuin maantiefillarilla.

    Kyllähän se lämmittää kun tuulipuvussa pappafillarilla vetelee succismiehestä ohi.. ja vastaavasti ketuttaa ankarasti kun itse on paremmalla fillarilla liikenteessä ja joku suhinapukuinen heilahtaa haltit kahisten horisonttiin...

  7. #37
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    1.415
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    [ot] oliko esimerkkis siis jotenkin ihana hetki kevyenliikenteen väylällä
    Eipä se niin kauhean ihanaa.. mutta tuli tuota sinun postaustasi lukiessa deja vu, kuinka lenkin päätteeksi ajelee pyörätietä kotiin, aurinko paistaa, elämä hymyilee... No pikku poikkeama siihen sitten tuli mutta ilman vaurioita. Joten edelleenkin fiilis säilyi pääosin myönteisenä. Henkisiä tappioita lievitti vielä koiranulkoiluttajan anteeksipyynnöt hänen tajuttuaan mitä tapahtui.

    Niin ja tämä tiedoksi myös sille joka lätkii punaista palluraa anonyyminä..

  8. #38
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    121
    Ei ole legendaa. Minäkin menin teininä nakkipyörän ohitse vuonna "kun farkkutakki ja farkut oli muotia, kenties nahkasomisteella"
    Kuskina oli lihavahko "aikuinen mies" joka puuskutti menemään tiukoissa trikoissaan. Minä - silloin teini - päästelin ohi ihan rennosti farkkutakki auki ja kädet takataskussa ja muistan sen ukon ilmeen hyvin. Se oli jotain epäuskon ja epätoivon väliltä.
    Nyt olen sitten itse tuo ohitettava
    Niin se aika menee!

  9. #39
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    vantaa
    Viestit
    1.294
    Katriinantien varrella skootteri tuli rinnalle, hidasti hieman ja kysyi haluanko hieman vetoapua? Halusinhan minä, ja seuraavat 5km mentiin hyvällä vauhdilla
    Ville Ilves


  10. #40
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lynxlynx Katso viesti
    Katriinantien varrella skootteri tuli rinnalle, hidasti hieman ja kysyi haluanko hieman vetoapua? Halusinhan minä, ja seuraavat 5km mentiin hyvällä vauhdilla
    Parhaimpia hetkiä lienee juuri ne, kun pääsee positiiviseen ja odottamattomaan kanssakäymiseen jonkun ventovieraan kanssa.

    EDIT: Hitto, tämän voi ymmärtää myös aika roskaisena juttuna :O

  11. #41
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    121
    Sulla on vaan roskainen mielikuvitus

  12. #42
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    229
    Sori, jos nyt pilaan iloisten juttujen ketjun. Pari kertaa menneenä talvena on kohdalle osunut näitä mummotuntsalla ajelijoita, joiden on pakko lähteä haastamaan sen jälkeen kun olen ne ohittanut. Viime kerralla tällainen tapaus tuli aivan takarenkaaseen kiinni. Minun oli tarkoitus kääntyä vasemmalle ja siinä kättäni sivulle ojentelin käännöksen merkiksi. Vasemmalta sen juipin vaan piti päästä ohi, joten minä sitten kiltisti vedin oikeaan laitaan odottelemaan parempia aikoja käännökselle. Tyyppi katseli peräänsä ja hymyili kiilto silmissä. Sai varmaan voittajafiiliksen päälle, kun (tavalla tai toisella) pääsi (hybridillä ajelevasta ) "pro:sta" ohi.

    Että olisi kiva, jos ette kuitenkaan aiheuttaisi tällaisia vaaratilanteita kun haette hyviä fiiliksiä.

    Jotta tasapaino säilyisi, kerron vielä ihanista hetkistä. Yleensäkin mielihyvää tuottavat kaikki ne hetket, kun autoilijoita pääsee yllättämään sillä, kuinka nopea fillari on kaupunkiliikenteessä. Ajelin taannoin erästä liikennevaloristeysten tahdittamaa katua. Ensimmäisissä valoissa vierelleni tuli X5 ja valojen vaihduttua se kiihdytti reippaahkosti - odottamaan seuraaviin valoihin. Aina minä sain sen seuraavassa risteyksessä kiinni ja sama peli toistui. Lopulta bimmeri jäi ruuhkaan odottelemaan, kun minä taasen ajoin auringonlaskuun. Ah, la victoire!

    Edit: Ja on se niin ihana tuo "vakiovieras" -teksti nimen alla. Aah! Luulin, että mä oon se ikuinen nöösi täällä.
    Onpa kevyt - taitaa olla sellainen hiilidioksidirunko?

    @KostiOlavi (twitter)



  13. #43
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Turku/Pansio
    Viestit
    278
    Justhan mä tossa viimeviikolla nöyryytin jotain inserakuskia jolla ei ollut mikään kiire ennenkuin huomas mut mun "maantiefillarilla" ja kohta sitä sitten vedettiin 36km/h eripuolilla teitä kunnes se joutus nöyrtymään kun toisella puolella oli tietyö. Voin sanoa että sitä joutus ihan oikeesti polkemaan karkuun kun meikällä ikää 16-vuotta ja se äijä oli ainakin 25-vuotias, mutta mä voitin sen. Ainakin teoriassa.

  14. #44
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    65
    Ajelin tänään töistä täysillä sateessa ja korvasta korvaan -hymy hyytyi kotona kun kävelin suoraan suihkuun vaatteet päällä. Uus pöörä on vaan niin sikanopee edelliseen markettin mankeliin verrattuna.

  15. #45
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.859
    Karmea flunssa ollut jo kohta 10pv. Olen kateellisena katsonut muiden pyöräilevän ja körötellyt itse autolla. Flunssaa edeltävällä viikolla päätin urheasti pyöräillä töihin, ja niksautin selkäni (en tiedä johtuiko pyöräilystä). Ambulanssilla hoitoon ja viikon saikku.

    Hyvin alkanut tää pyöräilykausi...

  16. #46
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    479
    Isot pojat opetti viikonloppuna pyöritystekniikan alkeita. Maanantaina sitten kuultua käytäntöön soveltaen poljin 40 km myötätuuleen ja rikoin (itselleni) maagisen kolmenkympin keskarin. HIphei. Tuli mahti fiivis.

  17. #47
    Liittynyt
    06/2008
    Viestit
    333
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Karmea flunssa ollut jo kohta 10pv. Olen kateellisena katsonut muiden pyöräilevän ja körötellyt itse autolla. Flunssaa edeltävällä viikolla päätin urheasti pyöräillä töihin, ja niksautin selkäni (en tiedä johtuiko pyöräilystä). Ambulanssilla hoitoon ja viikon saikku.

    Hyvin alkanut tää pyöräilykausi...
    No et oo ainoo flunssa ongelmainen. Jo 5 vkoa on pyörä ollut telakalla sairastelun vuoksi. Nyt on pieniä toiveita että pääsis vkonloppuna ajeleen. Oon jo välillä heittäny kirveen kaivoon että tää ei parane ikinä...

  18. #48
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Tampesteri
    Viestit
    1.068
    Tapposepeli korjattu kaikkialta. Kaverilta puhkesi gumes eikä hänellä ole vararengasta, joten annoin hänelle kakkospyöräni käyttöön. Nyt jaettu ilo on kaksinkertainen ilo!

  19. #49
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.734
    Tässähän alkaa olla sama meininki kuin vesillä. Kun edessä tai takana näkyy purje, kilpailu alkakoon. Edellä menevä pitää saada kiinni ja takaa tulevaa pitää päästä karkuun. Aina.
    A Gentleman will walk but never run

  20. #50
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.859
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p bonk Katso viesti
    Tässähän alkaa olla sama meininki kuin vesillä. Kun edessä tai takana näkyy purje, kilpailu alkakoon. Edellä menevä pitää saada kiinni ja takaa tulevaa pitää päästä karkuun. Aina.
    Mulla toi tulee ainakin luonnostaan. Olen ajanut jo vuosia pyörällä töihin, ja aina lähtiessä mietin että "tänään menen rauhallisesti eikä tule hiki". Paskat sitä koskaan muista, jotenkin jokainen horisontissa siintävä pyöräilijä on seuraava etappi ja ohitettava.

    Olisko jotain vähän vinksallaan?

  21. #51
    Liittynyt
    12/2008
    Paikkakunta
    Turgu
    Viestit
    303
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti keppi Katso viesti
    ...Jonkin ajan kuluttua huusin: "mä voin tulla välillä vetään?!"
    *REPS* Meni aamukahvit näytölle, tää on loistava!

  22. #52
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Henki Hieveri Katso viesti
    . Kaverilta puhkesi gumes eikä hänellä ole vararengasta, joten annoin hänelle kakkospyöräni käyttöön.
    Ei ole pikkurahan puutetta teillä Tuo kakkospyörä vaan ei taida mahtua satulalaukkuun?
    Higg

  23. #53
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    306
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Mulla toi tulee ainakin luonnostaan. Olen ajanut jo vuosia pyörällä töihin, ja aina lähtiessä mietin että "tänään menen rauhallisesti eikä tule hiki". Paskat sitä koskaan muista, jotenkin jokainen horisontissa siintävä pyöräilijä on seuraava etappi ja ohitettava.

    Olisko jotain vähän vinksallaan?
    Just näin! Olen yrittänyt hillitä itseni ja ajaa "siististi" mutta joskus vinksahtaa ja pahasti - kuten tänä aamuna Sata lasissa töihin... niinkuin tänne nyt olisi sellainen kiire
    Täysillä keskelle

  24. #54
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    1.464
    Näistä ohitteluista tulee mieleen tapaus muutaman vuoden takaa. Olin itse polkemassa maastofilolla töistä kotiin (Helsinki -> Tikkurila) ja olin syystä tai toisesta totaalisen hyytynyt, reidet aivan jumissa ja hapoilla, mutta pakko oli vääntää täysillä ettei (säälittävä) keskari tipahda. Jossain Oulunkylän nurkilla ohitin erään tuulipukusankarin ja tämä kai huomasi tuskaisen tilanteeni ja intoutui nöyryyttämään koska kohta tuli takaa ohi puhuen samalla kännykkäänsä kovaan ääneen

    Täytyy myöntää, että melkein harmitti koska itse ajoin jo niin kovaa kun suinkin kykenin enkä mitenkään kyennyt vastaamaan spurttiin. Jos olisi ollut "normipäivä" ja jalat kunnossa olisin ajanut äijän ohi satavarmasti.

    Vaihdoin eilen täpäriin schwalben supermotot alle. Kylläpä kulki aamulla kovaa kun tulin töihin, aivan mahtavaa!

  25. #55
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sirkkusofia Katso viesti
    Sata lasissa töihin... niinkuin tänne nyt olisi sellainen kiire
    Pitäähän sinne olla kiire. Pääseen sitten koneen ääreen ja foorumille .

  26. #56
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Kartanokoski-Pakkala
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Mulla toi tulee ainakin luonnostaan. Olen ajanut jo vuosia pyörällä töihin, ja aina lähtiessä mietin että "tänään menen rauhallisesti eikä tule hiki". Paskat sitä koskaan muista, jotenkin jokainen horisontissa siintävä pyöräilijä on seuraava etappi ja ohitettava.

    Olisko jotain vähän vinksallaan?

    Juuh .... Paitsi että mä saan henkisesti sykkeet jo liikennevaloissa korviin, kun pakko päästä lähtemään rivakasti liikkeelle, ettei kukaan jopoilija ehdi peesaamaan. Jos ohi menee nii menee, mut oma vauhti pitää ansaita ite. No, ainoa miten tykkään kilpailla, on itseäni vastaan.
    kebne muokkasi tätä : 29.04.2009 at 19.51

  27. #57
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kebne Katso viesti
    Juuh .... Paitsi että mä saan sykkeet jo liikennevaloissa korviin, kun pakko päästä lähtemään rivakasti liikkeelle, ettei kukaan jopoilija ehdi peesaamaan. Jos ohi menee nii menee, mut oma vauhti pitää ansaita ite.
    Miehekästä on jättää ketjut isolle eturattaalle valoihin pysähtyessä, ja sitten suurieleisesti kiihdyttää putkelta...

    Ai niin, eihän tämä ollutkaan äijää- ketju, higg

  28. #58
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    322
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti higgins Katso viesti
    Miehekästä on jättää ketjut isolle eturattaalle valoihin pysähtyessä, ja sitten suurieleisesti kiihdyttää putkelta...
    Kyllä sen yleensä joutuu vaihtamaan isolle kun tullaan liikennevaloihin..

  29. #59
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Tampesteri
    Viestit
    1.068
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti higgins Katso viesti
    Ei ole pikkurahan puutetta teillä Tuo kakkospyörä vaan ei taida mahtua satulalaukkuun?
    Higg
    Ei kiekkoa vaan koko polkupyörän. Ei se ole kuin Insera Canyon ja ei se ole kuin lainassa. On tykännyt siitä entiseen mummofillariinsa verrattuna. Eipä ole kiire palauttaa.
    No dogs, no masters

  30. #60
    Liittynyt
    12/2008
    Viestit
    405
    Tulipa vielä mieleen tapahtuma takavuosilta, en ollut fillarilla liikenteessä, vaan rullaluistimilla. Olin jo lenkin loppupuolella, kun kuulin takanani sanottavan, että sulla on hyvä tekniikka, oot vissiin paljonkin luistellut?! Se oli kyllä aika hivelevä kommentti, minkäs teet.

    Myönnettäköön nyt, että rullaluistimillakin on aina joskus ihan pikkusen pakko lähteä revittämään, jos joku pyöräilijä näyttää pikkuhiljaa tulevan tarakka eellä vastaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •