Sivu 50 / 50 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40484950
Näyttää tulokset 1.471 - 1.498 / 1498

Aihe: Tunnustus ihanasta hetkestä kevyen liikenteen väylällä

  1. #1471
    Täytyy kyllä olla kriittinen tollekkin kelville: on tuossakin paljon kuolleita kulmia, mutta vähäinen liikenne ja risteysmäärä vähentää riskiä merkittävästi. Kuitenkin ehkä yksi parhaista kelveistä mitä Espoosta löytyy (taitaa olla ely-keskuksen hoidossa, eli kaupunkia emme tästä välttämättä edes saa kiittää).

  2. #1472
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ilborg Katso viesti
    Täytyy kyllä olla kriittinen tollekkin kelville: on tuossakin paljon kuolleita kulmia, mutta vähäinen liikenne ja risteysmäärä vähentää riskiä merkittävästi. Kuitenkin ehkä yksi parhaista kelveistä mitä Espoosta löytyy (taitaa olla ely-keskuksen hoidossa, eli kaupunkia emme tästä välttämättä edes saa kiittää).
    Päivittäin tuota ajavana samaa mieltä. Suurimpaan osan muista Espoon tai pääkaupunkiseudun kelveistä verrattuna tuo on aatelia. Bembölestä Hämeenkylään/Vihdintielle! Oma päivälenkki kääntyy tuosta kohden tyypillisesti Helsinkiin päin, joten en tiedä millaisena jatkuu tuosta Hämeenlinnanväylän suuntaan. Pari alikulkutunnelia ja tiukempaa mutkaa tuolla on, mutta pääsääntöisesti saa päästellä sen kuin reisistä löytyy
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  3. #1473
    Pakko antaa jonkinlainen tunnustus sinne Espooseen myös täältä Itä-Helsingistä! Harvinaisen hyvä, sileä, railoton, töyssytön ja kuopaton asfaltti. Harvinaisen vähän kelviristeyksiä tai -liittymiä joihin on pakko huonon näkyvyyden tai väärällä kaistalla vastaantulijoiden takia hidastettava kohtuuttomasti.

    Ja tietysti harvinaisen vähän poukkoilua sinne tänne, ali- tai ylikulkua puolta vaihtaen, epäloogiseen suuntaan välillä kääntyen, suoraan ajaen bussipysäkille vieden tai ilman viitoitusta välillä pientalokadulla kulkevaksi muuttuen.

    PS Kehua täytyy myös kelviosuudella liikkujia: ei siellä täällä kävelijöitä, rinnakkain leveästi kulkijoita, keskellä tietä kiemurrellen ajavia, fleksihihnakoiranulkoiluttajia eikä juuri mitään muitakaan niin tavallisia tapauksia.

  4. #1474
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3
    Sopii teemaltaan ehkä vähän huonosti tänne, mutta laitetaan kuitenkin:

    Maanantain 20km lenkki. Ensimmäinen kerta pyörän selässä kahteen vuoteen. Sillon yritin aloittaa uudelleen harrastusta parin vuoden tauon jälkeen, ja ostin pyörän jolla ei ollut kiva ajaa, lieni väärää kokoa ja homma jäi. Sitä ennen tuli parina kesänä ajettua ehkä 700km kumpanakin opiskelijabudjettiin sopineella retkipyörällä jonka lahjoitin pois kun muutin pk-seudulle eikä se yksinkertaisesti mahtunut mukaan. Nyt oli ekaa kertaa oikea maantiepyörä alla, ja oli kivaa. Vaihteidenkäyttö aivan hukassa, kadenssista ei tietoakaan, kunto ei kestä ja aloin todenteolla piiputtaa noin 600m ennen kotiovea. Koska oli eka lenkki pitkään aikaan uudella pyörällä, säädöt olivat vähän hakusessa ja nyt on takamus siinä kunnossa että ei mielellään istu edes sohvalla.

    Tätä on ollut ikävä! Ainoa mikä harmittaa on se, etten tänään päässyt lenkille kun ei viitsinyt koko reissua ajaa putkelta.

    Moni meni ohi ja keskari oli naurettava siihen nähden että alla oli oikea maantiepyörä sekä päällä trikoot, eli saatoin antaa joillekin tyydytyksen tunteita kun pääsi ohi. Silti se fiilis joka kotiinpäästessä oli, oli mahtava.

  5. #1475
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    339
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti msil Katso viesti
    Sopii teemaltaan ehkä vähän huonosti tänne, mutta laitetaan kuitenkin:

    Maanantain 20km lenkki. Ensimmäinen kerta pyörän selässä kahteen vuoteen. Sillon yritin aloittaa uudelleen harrastusta parin vuoden tauon jälkeen, ja ostin pyörän jolla ei ollut kiva ajaa, lieni väärää kokoa ja homma jäi. Sitä ennen tuli parina kesänä ajettua ehkä 700km kumpanakin opiskelijabudjettiin sopineella retkipyörällä jonka lahjoitin pois kun muutin pk-seudulle eikä se yksinkertaisesti mahtunut mukaan. Nyt oli ekaa kertaa oikea maantiepyörä alla, ja oli kivaa. Vaihteidenkäyttö aivan hukassa, kadenssista ei tietoakaan, kunto ei kestä ja aloin todenteolla piiputtaa noin 600m ennen kotiovea. Koska oli eka lenkki pitkään aikaan uudella pyörällä, säädöt olivat vähän hakusessa ja nyt on takamus siinä kunnossa että ei mielellään istu edes sohvalla.

    Tätä on ollut ikävä! Ainoa mikä harmittaa on se, etten tänään päässyt lenkille kun ei viitsinyt koko reissua ajaa putkelta.

    Moni meni ohi ja keskari oli naurettava siihen nähden että alla oli oikea maantiepyörä sekä päällä trikoot, eli saatoin antaa joillekin tyydytyksen tunteita kun pääsi ohi. Silti se fiilis joka kotiinpäästessä oli, oli mahtava.
    Tästähän tuli itsekin hyvälle tuulelle! Ei muuta kuin kireitä ketjuja.

  6. #1476
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti msil Katso viesti
    Sopii teemaltaan ehkä vähän huonosti tänne, mutta laitetaan kuitenkin:

    Maanantain 20km lenkki. Ensimmäinen kerta pyörän selässä kahteen vuoteen. Sillon yritin aloittaa uudelleen harrastusta parin vuoden tauon jälkeen, ja ostin pyörän jolla ei ollut kiva ajaa, lieni väärää kokoa ja homma jäi. Sitä ennen tuli parina kesänä ajettua ehkä 700km kumpanakin opiskelijabudjettiin sopineella retkipyörällä jonka lahjoitin pois kun muutin pk-seudulle eikä se yksinkertaisesti mahtunut mukaan. Nyt oli ekaa kertaa oikea maantiepyörä alla, ja oli kivaa. Vaihteidenkäyttö aivan hukassa, kadenssista ei tietoakaan, kunto ei kestä ja aloin todenteolla piiputtaa noin 600m ennen kotiovea. Koska oli eka lenkki pitkään aikaan uudella pyörällä, säädöt olivat vähän hakusessa ja nyt on takamus siinä kunnossa että ei mielellään istu edes sohvalla.

    Tätä on ollut ikävä! Ainoa mikä harmittaa on se, etten tänään päässyt lenkille kun ei viitsinyt koko reissua ajaa putkelta.

    Moni meni ohi ja keskari oli naurettava siihen nähden että alla oli oikea maantiepyörä sekä päällä trikoot, eli saatoin antaa joillekin tyydytyksen tunteita kun pääsi ohi. Silti se fiilis joka kotiinpäästessä oli, oli mahtava.
    Polje poika [peukkuva]! Aika nopeasti se vekotin alkaa tuntua omalta, kunto kehittyä, keskarit parantua ja matkat pidentyä! Onhan pyörä mitoitettu ja säädetty sinulle? Jos ei, niin kannattaa googlata noita säätöohjeita. Niitä löytyy paljon interwebistä.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  7. #1477
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    Polje poika [peukkuva]! Aika nopeasti se vekotin alkaa tuntua omalta, kunto kehittyä, keskarit parantua ja matkat pidentyä! Onhan pyörä mitoitettu ja säädetty sinulle? Jos ei, niin kannattaa googlata noita säätöohjeita. Niitä löytyy paljon interwebistä.
    Koko ajan paremmin. Tänään totesin kympin lenkillä satulan olevan liian takana, ei saanut täyttä voimaa polkimeen vaan liike jäi vajaaksi. Katotaan mikä ongelma korostuu seuraavalla lenkillä Veikkaisin että käsissä tulee olemaan jotain, ehkä stemmiä alemmaksi.

    Nyt on tavoitteena sellaiset 100km/vko, vähän ollaan siitä jäljessä, mutta onhan tässä vielä neljä päivää aikaa. Kunhan vaan ahteri kestäisi. Positiivista huomata että juuri istuinluiden kohdalta tullut kipeäksi, asento oli aikakin sen osalta oikea.

    Tänäänkin oli kivaa vaikka istuminen teki tiukkaa ja sain reiden vuotamaan verta kun osui johonkin haarukan yläosaan/stemmin kiinnikkeisiin tai johonkin. On tää niin parasta mitä ihminen voi tehdä tiukat trikoot jalassa.

  8. #1478
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    3.649
    msil, tsekkaa netistä ohjeita satulan paikkaan, vaikka tuntuu jo nyt oikeansuuntaiselta. Saattaa olla pienestä kiinni, joten ohjeella aluksi peruspaikkaan ja sitten siitä vähä vähältä kokeilua pienin siirroin, jos tuntuu huonolta.

  9. #1479
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    506
    Kun viime perjantaina ajoin pienessä sateessa Otaniemestä Kirkkonummelle, Kauniaisissa Gresantien mäessä huomioni kiinnittyi nopeusnäyttötauluun, jossa luki: "SINÄ AJAT" ja luku 14, oletettavasti kilometriä tunnissa. Vaikka olikin sateista ja takana oli pyöräily Korsosta Otaniemeen, eihän sellainen lukema käy päinsä edes ylämäessä. Kun sain luvun kasvamaan yli 20:n, taululle ilmestyi hymynaama.

  10. #1480
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    844
    Toi uus Käpylän baana oli kyllä aika hieno. Tommosia kun olis kaikki kelvit. Täysii tykitin edes takas. Oikein hyvä. Ei sitä tosin käytettyä tule vielä vuosiin, kun Pasilan läpi ei pääse mukavasti.
    Tommosta baanaa kun olis oikeasti vaikka koko matka Hakaniemi-Puistola, niin kevyet sähkökulkineet olisivat autolla ruuhkassa seisomiseen verrattuna ihan ylivoimaisia.
    Mäkisempi se oli kuin kuvista näyttää.

  11. #1481
    Oikein tiedä mihin tän kirjottaisin, mutta kun kerran koin hyvää mieltä, niin tulkoon tänne.

    Fillaroin lomalla Euroopan halki ja Ranskassa "törmäsin" liikenneympyröissä jaettuun vastuuseen. Kiertäessäni liikenneympyrää pyörätietä pitkin "väärään suuntaan" ja lähtiessäni ylittämään ympyrään tulevaa ajorataa, minulle oli kolmiolla merkitty väistämisvelvollisuus. Toiseen suuntaan kiertäessäni kolmiota ei ollut. Eli autoilijan joka saapui ympyrään ei tarvinnut pyörittää päätään edestakaisin vaan hänelle riitti kun havainnoi vasemmalta lähestyvän liikenteen. Pyöräilijä toimi samoin, jolloin kummallekin jäi aikaa ja mahdollisuus tehdä liikenteestä turvallista sekä joustavaa. Ympyrästä poistuva autoilija väisti molemmista suunnista tulevaa pyöräilijää.

    Ensimmäisen kerran ko. kohtaan saapuessani olin hieman hämilläni, mutta hetken mietittyäni ymmärsin, että noinhan sen pitää olla. Ihmisen havaintokyky on kuitenkin rajallinen joten mikäli halutaan rakentaa turvallinen liikenneympäristö, niin yhden osapuolen niskaan ei kaadeta liikaa, vaan järjestetään kaikille mahdollisuus toimia "luonnollisesti" oikein. Yhtään äkkijarrutusta, turhaa liikenteen hidastelua, kohteliaisuusväistämistä tai puolin ja toisin huiskittua "mene-vaan"-viittoilua en kohdannut. Liikenne soljui nätisti ja vauhtia säädettiin ajoissa sopivasti, ettei turhia pysähdyksiä tullut kenellekään. Myös oloni oli varma ja turvallinen, tunsin että pystyin luottamaan autoilijan havainneen minut, kun hänen päänsä ei pyörinyt väkkäränä, vaan katsekontakti säilyi koko risteyskohtaamisen ajan.

  12. #1482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mattia Katso viesti
    Oikein tiedä mihin tän kirjottaisin, mutta kun kerran koin hyvää mieltä, niin tulkoon tänne.

    Fillaroin lomalla Euroopan halki ja Ranskassa "törmäsin" liikenneympyröissä jaettuun vastuuseen. Kiertäessäni liikenneympyrää pyörätietä pitkin "väärään suuntaan" ja lähtiessäni ylittämään ympyrään tulevaa ajorataa, minulle oli kolmiolla merkitty väistämisvelvollisuus. Toiseen suuntaan kiertäessäni kolmiota ei ollut. Eli autoilijan joka saapui ympyrään ei tarvinnut pyörittää päätään edestakaisin vaan hänelle riitti kun havainnoi vasemmalta lähestyvän liikenteen. Pyöräilijä toimi samoin, jolloin kummallekin jäi aikaa ja mahdollisuus tehdä liikenteestä turvallista sekä joustavaa. Ympyrästä poistuva autoilija väisti molemmista suunnista tulevaa pyöräilijää.

    Ensimmäisen kerran ko. kohtaan saapuessani olin hieman hämilläni, mutta hetken mietittyäni ymmärsin, että noinhan sen pitää olla. Ihmisen havaintokyky on kuitenkin rajallinen joten mikäli halutaan rakentaa turvallinen liikenneympäristö, niin yhden osapuolen niskaan ei kaadeta liikaa, vaan järjestetään kaikille mahdollisuus toimia "luonnollisesti" oikein. Yhtään äkkijarrutusta, turhaa liikenteen hidastelua, kohteliaisuusväistämistä tai puolin ja toisin huiskittua "mene-vaan"-viittoilua en kohdannut. Liikenne soljui nätisti ja vauhtia säädettiin ajoissa sopivasti, ettei turhia pysähdyksiä tullut kenellekään. Myös oloni oli varma ja turvallinen, tunsin että pystyin luottamaan autoilijan havainneen minut, kun hänen päänsä ei pyörinyt väkkäränä, vaan katsekontakti säilyi koko risteyskohtaamisen ajan.
    Pitäisi varmaan kouluttautua liikennesuunnittelijaksi, kun tämä on mielestäni kaiken lähtökohta. Suunnittelussa pitää keskittyä havainnoin helppouteen, eli jaetaan jokaiselle osapuolelle mahdollisimman tasainen määrä katsottavaa, eikä esim +-risteyksen tapaisia vilkaita paikkoja jossa kolmion takaa vasemmalle kääntyminen voi olla vaikeaa ja siten melko vaarallista. Ympyrässä riittää että katsoo vasemmalle jos ei ole klv kuvioissa. Paperilla on myös varmasti vaikea suunnitella näkyvyyksiä, ja viherosaston suunnitelmat sisältää juuri istutetut puskat, ei vuoden leikkaamattomana olevia pöpelikköjä.

    Tuo ranskan ympyrämalli vaikuttaa kyllä hyvin nerokkaalta ja kaikille osapuolille varsin järkevältä.

  13. #1483
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    417
    Koskiko se kolmio vain pyöräilijöitä vai myös jalankulkijoita?

  14. #1484
    Mistä näitä tietää ? No, oikeesti. Niinkun jo kysyessä tiesit, pyöriähän se kolmio koski. Eihän siellä pyörätiellä voinut jalankulkijoita olla. Ja vaikka olisi ollutkin jossain kohdassa joku poikkeusratkaisu ja tehty typerä yhdistetty väylä kevyelle liikenteelle, niin onhan autoilijan havainnoimisen kantilta pikkuisen eroa lähestyykö risteystä polkupyörällä, vaikkapa 6 m/s nopeudella vaiko kävellen 2 m/s.

  15. #1485
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    417
    Anteeks, en kyllä ollut varma, vaan vilpittömästi kysyin. Kurkistelin ennen viestin laittamista hieman streetviewiä ja löysin ympyröitä, joita kiersi jokin ahdas kelvin näköinen väylä ja matalia kolmiomerkkejä, joista näki vain taustat. Ihan mielenkiintoinen ratkaisu, mut jotenkin tekee mieli ennemmin syyttää sääntöjen sijaan liikennekulttuuria, jos Suomen systeemissä syntyy paljon vaaratilanteita. Suomessa tuolla uudistuksella homma saattaisi mennä entistä villimmäksi.

  16. #1486
    Olet asian ytimessä. Kyllähän me ollaan kehitysmaatasoa, mitä liikennekulttuuriin tulee.

    ps. kertoisko joku minulle, ketkä sen liikennekulttuurin muuten tekeekään ? Oliks se "noiden" vastulla vai miten se meni...?

  17. #1487
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mattia Katso viesti
    Olet asian ytimessä. Kyllähän me ollaan kehitysmaatasoa, mitä liikennekulttuuriin tulee.

    ps. kertoisko joku minulle, ketkä sen liikennekulttuurin muuten tekeekään ? Oliks se "noiden" vastulla vai miten se meni...?
    Tjaa. Viime viikkoina oikein pistänyt silmään miten hyvin autoilijat antavat tilaa pyörätien jatkeella. Voi olla paikallinen ilmiö mutta näin ainakin Helsingissä. Kiertoliittymässä yhteistyötä helpottaa se että näyttää suuntamerkin. Itsellä ei ole minkäänlaisia ongelmia noissa jos muistan osoittaa mihin olen menossa ja toisaalta en yritä tunkea alle kun auto on selvästi ehtimässä ennen minua liittymään. En tee niin autollakaan ajaessa joten miksi rynnätä fillarilla.

    Pahimmat paikat on ne kun auto tulee kolmion takaa ja on muutenkin paljon liikennettä. Siinä saa autoilijan hoksottimet olla herkällä että hiffaa kevliä puskevan fillarin kaiken muun lisäksi. Näin myös itselläni kun ajan. Toki voin olla ne. huono kuski mutta se on sitten eri tarina.

    Mutta on tuossa ranskisten touhussa ideaa, tässä olisi kerrankin hyödyllinen asia mietittäväksi kaiken maailman fillarijärjestöille

  18. #1488
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mattia Katso viesti
    Kiertäessäni liikenneympyrää pyörätietä pitkin "väärään suuntaan" ja lähtiessäni ylittämään ympyrään tulevaa ajorataa, minulle oli kolmiolla merkitty väistämisvelvollisuus. Toiseen suuntaan kiertäessäni kolmiota ei ollut.
    Tuossa tilanteessa tulee äkkiä epäselvää siitä kumpi väistää, kun sekä liikenneympyrään tulijalla että pyörätien jatkeella kulkevalle on merkitty väistämisvelvollisuus. Käsittääkseni ainakin liikennemerkin 231 - väistämisvelvollisuus risteyksessä - määritelmä pitäisi muuttaa, jos merkkiä käytettäisiin mainitussa tarkoituksessa, koska "Liikenneympyrässä merkillä [231] osoitetaan, että liikenneympyrään tulevan ajoneuvon on väistettävä liikenneympyrää käyttäviä ajoneuvoja ja raitiovaunuja."

  19. #1489
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.053
    Havaitsin eilen ihastuttavan ilmiön. Pyöräteille oli levitetty jonkinlaisia teräväsärmäisiä rakeita, jotka rapisevat kivasti renkaiden alla. Näin pyörätien käyttäjät kuulevat muut ajajat eikä tarvitse käyttää soittokelloa niin usein. Hieno keksintö!

  20. #1490
    Tänään 08.30 kun lähdin lenkille. +8,5C lämmintä. Koko 40km lenkillä kelveillä tuli vastaan (tai ohitin) tasan yksi henkilö. Eli rauhassa sai vedellä. Oli muuten shortseissa (jos oikein näin) ja lyhythihaisessa polkeva fillaristi Kehä III:n varrella Järvenperän ja Niipperin välillä. Terveisiä vaan, jos luet tätä. Tuo "jos oikein näin" johtuu siitä, että oli jalkarattaassa kyllä jokusen sadan lumenin LED-valo keulilla. Ensin luulin, jotta mopo tulee vastaan...
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  21. #1491
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    880
    Keilaniemessä se surullisen kuuluisa suojatie/jatke ja nimenomaan molemmin puolin. Tapiolan puolella se painanne, johon kerääntyy kaikki vesi koko väylän leveydeltä ja hesan puolella siinä mutkassa se asfaltissa oleva aukko.

    Ne on korjattu/paikattu nyt!!!

  22. #1492
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Kampi, Hellsinki / Bond, Esbo
    Viestit
    8.107
    Myös monta vuotta asvaltissa ollut ikityömaareikä Tapiolasta länteen lähtiessä on päällystetty ja jopa Niittykummun työmaa näyttäisi lähes valmistuneen. Onkohan ne saaneet kevliasvalttikoneen huollosta ja joku tarkastus-katselmus tai esittely tulossa kun yhtäkkiä jotain tapahtuu ..

  23. #1493
    Sunnuntaiaamupäivä Mustikkamaan ulkoilutiellä. Edessä iso ryhmä varttuneemmassa iässä olevia sauvakävelijöitä, enemmistö sauvojaan ulkoiluttavia rouvashenkilöitä.. Ehdin jo tuskailla ohituksen hankaluutta, kun ryhmän jälkipäässä kulkeva mies huikkaa kuuluvalla äänellä: "Pyöräiljä takana! Ei hypitä eteen!" Kävelijät ehkä tiivistävät aavistuksen verran keskemmälle, s.o. lähemmäksi toisiaan - mutta kukaan ei vilkuile taakseen, ei heilu sauvoja levittäen eikä ota askelta sivulle!

  24. #1494
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Kampi, Hellsinki / Bond, Esbo
    Viestit
    8.107
    ^joskus myös jotain urheilijaporukoita, partiolaisia ym, joku huutaa perässä "polkupyörä" sit jonossa toistellaan että keulakin kuulee ja letka siirtyy ulkoilureitin oikeaan reunaan

    Näyttäisi kuin rantaraitin rappukohta Koukkuniemessä jossa raitti on kiertänyt huvilan sisämaan puolelta olisi saamassa oikaisun merenrannan kautta Haukilahden venesataman länsipuolella. Huvilan valitukset vihdoin saatu kumottua että pääsevät rakentamaaan? Jos näin, on siinä kaunis pätkä merimaisemaa. Tai sit siihen tulee taloja, toivottavasti ei

  25. #1495
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    880
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Näyttäisi kuin rantaraitin rappukohta Koukkuniemessä jossa raitti on kiertänyt huvilan sisämaan puolelta olisi saamassa oikaisun merenrannan kautta Haukilahden venesataman länsipuolella. Huvilan valitukset vihdoin saatu kumottua että pääsevät rakentamaaan? Jos näin, on siinä kaunis pätkä merimaisemaa. Tai sit siihen tulee taloja, toivottavasti ei
    Kyl mun käsitys on, että raitti laitetaan kulkemaan sen rannan kautta. Siitähän on väännetty kaiketi jo pitkään ja nyt valoa tunnelissa.

  26. #1496
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.471
    Viikin Arboretumissa on parina iltana tullut kommenttia, ettei ulkoilureiteillä saa ajaa mopolla. Otan tämän selkeänä kunnianosoituksena. Jos pystyn ajamaan niin lujaa että luomuläski sekoitetaan mopoon, kunto rupeaa olemaan ilmeisesti kohdallaan.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  27. #1497
    ^Mopoksi arvaamiseen on voinut olla yhtä lailla syynä hillitön valoteho kuin hurja vauhti. Tai jonkinlainen kauan sitten muodostunut näkemys siitä ketkä ajavat pimeässä ulkoilureiteillä ja millaisilla vehkeillä ja miltä polkupyörä voi nykyään näyttää.

    PS Äkkiä en muista nähneeni ensimmäistä fätbaikkia sen enempää Arboretumin teillä kuin poluillakaan. Sattuman satoa se on ei-ookin, mutta kovin suurta läskipyöräilijätiheyttä en siellä uskoisi olevan.

    PPS Nyt rupesin kyllä miettimään milloin viimeksi olisin nähnyt Arboretumin teillä oikean mopon...olisikohan siitä jo niin kauan että silloin sellaiset matalat "Monkeyt" olivat mopoikäisten suuressa suosiossa?

  28. #1498
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.471
    ^Ehkä JumboJimin pörinä tekee vielä osansa, mene ja tiedä. Alueella kulkee säännöllisesti joku toinenkin läsä säännöllisesti jälijistä päätellen, mutta en muista nähneeni livenä kuin yhden sähkömallin ja tasan yhden kerran.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •