Sivu 1 / 3 123 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 89

Aihe: Pyöräretkeilyä -80 luvulta

Pyöräretkeilyä -80 luvulta

Mies kun tulee tietyyn ikään niin...se alkaa muistella mennyttä nuoruuttaan.
    Digitoin wanhoja -80 luvun reissukuvia ja tällainen oli muoti silloin. Saa nauraa vapaasti noille vermeille mutta noi oli silloin ihan hipoa, kuten aluvanteet ja sarvet. Ja varustepuolella MJ-sport tuulipuku Kypärästä oltu kuultukaan, jalat köytettiin remmeillä polkimiin jne..

Norjan reissut oli pakko tehdä kun Erä-lehdessä -82 oli juttua ja kuvia pyöräilijästä joka oli ajellut Norjan länsirannikon hienot serpentiinit.

http://picasaweb.google.fi/usko.junt...CLP58eWlm_PMBw#

http://picasaweb.google.fi/usko.junt...CLy06JPDiL2-NA#

http://picasaweb.google.fi/usko.junt...COat5aSuy7K4cA#

http://picasaweb.google.fi/usko.junt...CIeJyPaJu7XSEw#

Aiiiivan mahtavaa Uskolta!
    Toiseksi eniten ketuttaa kaikki

hmm.. viimeisen linkin aikana olen ollut äitini kohdussa, joten en pahemmin kommentoi tuo ajan muotia tai muutakaan mutta siis itse pidin todella paljon noista kuvista peukkua luonto ja fillari vain kuuluvat yhteen SIKA SIISTIII!!!
    Still rides with 26er

Todella hyvä ja sellanen aito innostuksen fiilis noissa kuvissa.

Kovin näyttää maailma erilaiselta noissa kuvissa. Arvelluttaa usemmassa kuvassa oleva sinoilipurkki Miehet ainaki näyttää selväpäisiltä. Todella hienoja kuvia ja varmaan muistojakin.
    Riittää kun sanot perkele ääneen ja viinaan kaatuilet, se on herkkää kun mies on mies eikä marjanpoimija

Tuli siitä ifjordin viitasta mieleen D.Arduinin reissut,olikohan se yksikuva sieltä ifjordin leirintä alueelta?

Pirkule tommonenko sitä on itekkin ollu.
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

Olisi hienoa kuulla matkakertomuksia/kommelluksia matkan varrelta.
    Riittää kun sanot perkele ääneen ja viinaan kaatuilet, se on herkkää kun mies on mies eikä marjanpoimija

Mahtavia kuvia UJ. Sinoli oli tuon ajan hemohessiä, ei muuta tarvinnu vetästä ja KULKI KOVAA...vai mitä?

Ei voi muuta kuin ihmetellä noita 25 vuoden takaisia varusteita. Johan noi varustelaukutkin painaa 5 kiloo/laukku!

Vakiokamaa on tainnu toi Sinoli olla... ja tietty omavaraisuusaste on ollu reissuilla 95% vai paljoko siinä Sinolissa on

Tässähän vois joku kerta tehdä virtuaalireissun tuonne Norjaan?
    - pyörä kulkee, kun sitä polkee -

Hymy

Loistavia kuvia. Tunnelma välittyi.

Jotenkin tuli muutamasta kuvasta mieleen "Onks Viljoo näkyny?"

Aika reipas meininki Uskolla kuvissa ! Siinä Itävallan kuvassa hienot laukut ja muovipussit tarakalla ! Upeita kuvia.
    -meistä jää vain jäljet lumeen.

Lämpimiä olivat kesät 80-luvulla, kun kärsi ilman paitaa ajella =) Hienoja reissuja on pojilla ollut jo silloin. Katsellaan, mitä ensi kesänä keksitään..

Vuonna -82 olin toisella luokalla ja sain syntymäpäivälahjaksi kippurasarvisen 24" tunturin retki-6:n. Hieno oli pyörä ja kovaa kulki, mittarin mukaan 40km tunnissa meni rikki sopivassa alamäessä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti silee Katso viesti
    Olisi hienoa kuulla matkakertomuksia/kommelluksia matkan varrelta.
    Kyllähän niitä kommeluksia sattuu kun kaksi kielitaidotonta Savolaispoikaa lähtee Eurooppaa vallotamaan, vaan yrittänyttä ei laiteta
    Pistän vähän tarinaa paremalla aikaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mikahu Katso viesti
    Katsellaan, mitä ensi kesänä keksitään..

Vuonna -82 olin toisella luokalla ja sain syntymäpäivälahjaksi kippurasarvisen 24" tunturin retki-6:n.
    Innolla odotan ensi kesää .

Samoja fiiliksiä noista Tuntureista. Mun Retki 5 on ollut muutaman vuoden tuossa pihalla issekseen... täytyisköhän laittaa kuntoon? Ja siitä olin veljelle katkera, kun tyttöjen pyörään ei kuulunu ne kippurasarvet ja poikien pyörään ne sai
    - pyörä kulkee, kun sitä polkee -

Kiitos hienoista kuvista. Nostalgia tuli isona hyökynä

*niiisk*
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

Peukalo ylös Peukkua

Kylläpä oli hienoa katsella iltasaduksi tällaisia kuvia, tiedä millaisia unia yöllä näyttää.
    Mikä ei tapa se vahvistaa, mikä ei satu se ei vahvista.

Olen lähes sanaton, niin hienoa settiä Usko on laittanut! ja nuot laukut, näyttää ihan samanlaisilta jotka löysin kirpparilta pari vuotta sitten. Pojalla olivat käytössä -06 retkellä ja ajattelin ottaa omaan retro- TE-klooniin käyttöön.
    http://kuvablogi.com/nayta/prev/img88327.jpg

Hienoja kuvia, nyt tarinaa kehiin!!
    "Wind is like sex. Tail is best, but head will do."

Itse aloitin retkipyöräilyn Norjan reissulla elo-syyskuussa 81. Pyörän lainasin velipojalta(Gitane) jalassa venäläiset kymmenenmarkan kumpparit. Retukengät hyvillekeleille. Syömässä kävin kouluilla pummilla ja keräsin pulloja. Mustikoita mätin jälkiruoaksi. Norjan puolella ei olut rahulia, nälkäsenä työnsin mäkiä kun en jaksanut polkea, eikä sitä rahulia kyllä ollut suomessakaan.
    Pesulla kävin ekakerran kilpisjärvellä kolmenviikon polkemisen jälkeen.
    Jäi vain mieleeni tunturiylägöllä kohtaamani Veitsiläinen kaveri jolla oli tuplasti hunommat vermeet kuin mulla, oli ollut reissussa kolme kuukautta. Vaikutti tyytyväiseltä, kuten minäkin olin.

Peukalo ylös

Aivan mahtavaa! Itse tein ensimmäisen pitkän pyöräreissuni kaverin kanssa muistaakseni kuumana kesänä 1978, joten kovasti tutun oloisia ovat nuo kuvissa näkyvät pyörät, shortsit ja verkkarit, maisematkin... Asiallisen näköisiä telttoja teillä oli.

Hienoja kuvia.. Todella hienoja!

Minkäs järven rannalta tää kuva mahtaa olla: http://picasaweb.google.fi/usko.junt...86722349319634
    https://www.instagram.com/xtranza/

Hienoa säilyttää kuvat ja muistot näin, kun paperikuvat näyttää olleen vielä ihan kohtalaisen hyvässä kunnossa.

Yksi pikku juttu, jos ette itse älyä. Uskon reissukaverina on THE Veksi...

Ja tarinamme sankari on muuten tasan yhtä kuivassa kunnossa vuonna 2009 kuin tuo salskea, tuuheatukkainen nuorimies noissa kuvissa
    Kaar ittelles vaa

No jotain hyötyä sentään digitaaliajasta! Uskon kuvat herättävät hyviä muistoja muillekin! Kun näin teidän varusteet, muistuu mieleen mun muutamat pyöräretket vaimoni kanssa samoihin aikoihin. Olivat varmaan hänelle liikaa silloin koska ylipitkät päivälenkit ja telttailu ovat hänelle myrkkyä yhä vieläkin.
    Ja mun Raleigh joka oli yhtä paljon takapainoinen kun varmaan teidänkin ajovehkeet täydessä lastissa. Sit 1985 tuli hommattua eka kunnon maantiepyörä ja pyöräilyhousut ja poljettua eka 300 kilsan kuntoajo. Nyt on taas alkanut tehdä mieli pitempiä monen päivän reissuja.

Upeita kuvia. Wanha Viikkarin puovikassi pisti silmään tuolta. Se oli just sitä aikaa kun olin ala-asteella ja ekat Ruåtsinreissut tehtiin viikkarilla ja muovikassit täynnä taxfree suklaata, woi niitä aikoja..

Tekninen kysymys

Hienoa settiä ja etenkin teknistä jälkeä! Norjassa on aina hienoa, aaahhh...

Siksi kysynkin, että onko noi sun fotot originaalina dioja vai paperikuvia? Milläs kalustolla skannasit? Ja jos kyseessä on paperikuvat niin ilmeisesti skannasit suoraan negoista? Jonkinlaista (automaagista?) sävynkorjailua olet kai joutunut tekemään?

Itsellä olis yhtenä jahkailun aiheena siirtää valikoidusti dia- ja nega-arkisto nykyaikaan. Sitten tässä joskus

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Ja tarinamme sankari on muuten tasan yhtä kuivassa kunnossa vuonna 2009 kuin tuo salskea, tuuheatukkainen nuorimies noissa kuvissa
    Tuo asia pisti kans silmään, vaan on vuosien varrella tuo hiusraja paennut. Muuten ei oo mies muuttunut mihinkään. Nuitten reissujen tarinoita olen kuullut, ne vaan jaksaa naurattaa.. TARINAA KEHIIN USKO!!!
    "Lapasesta lähti..."

Hienoja kuvia! Trangia on näköjään jo tuolloin ollut käytössä :-)

Todella hienoja kuvia, juuri saman näköistä kun mun lapsuudessa...

Tulee omat nuoruuden reissut mieleen 70-80-luvulta. Muuten ei ollu siihen aikaan toppauksia ajohousuissa vaan just nuo A:n kolmiraita sortsit oli mullakii. Reissut ei kyllä ollu ihan tuota luokkaa, mutta kumminkii.

Nostalgie

Iso käsi Uskolle.

Hienoa! Mukavaa fiilistellä noilla kuvilla....

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •