Sivu 1 / 5 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 131

Aihe: Mitä vikaa sinussa on pyöräilijänä?

Mitä vikaa sinussa on pyöräilijänä?

Täällä on haukuttu rakkien kusettajia, mummoja, lapsia, hevosia, autoilijoita, mopoilijoita, Espoolaisia ja ties ketä pyöräilyn vihollisina. Mutta mitä vikaa sinussa on?

Niin juuri sinussa, senkin hikinen, falsetissa kimittävä, raivotautinen marakatti.

Omia vikojani:

1.Kansainvälisen käsimerkin näyttäminen ja oraalisen pikapalautteen antaminen vastapuolelle (autoilija) kovaäänisesti ja ilkeästi.

Mitä hyötyä on raivoamisesta. Eihän se resukka edes usein kuule sinne koppinsa sisään kärkkäitä komenttejani. Agressioon vastataan tyypillisesti agressiolla.

Olen pyrkinyt nykyjään näyttämään käsimerkkiä "terve". Tämä saattaa yleensä kuskin hämmenyksen partaalle. Olen myös joskus polkenut kuskin kiinni (esim. parkkipaikalle) ja keskustellut asiasta. Keskustelun tuloksena on usein saavutettu yhteisymmärys.

2. Kevyen liikenteen tukkijan (ihminen) pelästyttäminen ajamalla lähietäisyydeltä kovaa vauhtia.

Mikä on tämänkin mielenilmaisun päämäärä. En tiedä itsekään. Mitä jos henkilö todella jäisi alle? Olisinko tyytyväinen (vrt. olenko psykopaatti). Luultavasti kaduttaisi melko lailla. "No kun et osaa väistää niin ajetaan päälle" ajattelumallista "ystävällinen huomautus"-metodiin.

3."Ai niin se valo unohtui pöydälle/akku loppui. No jos tämän kerran" tai "En mä heijastimia tarvii".
    Silkkaa laiskuutta ja pinnallisuutta. Auton ratissa ymmärtää miten huonosti pimeällä pyöräilijä näkyy ilman asian mukaista varustusta.

4. Omista oikeuksista kiinni pitäminen vaikka kolahtaisi. "Ajan nyt tuosta liikenneympystä kun autoilijoilla on väistämisvelvollisuus. Tulkoon päälle, jos kehtaa. "Mitä kävelijä tekee pyöräkaistalla, eikä aio väistää, no en minäkään"

Pari kertaa on liipannu todella läheltä, kun auto on tullut kolmion takaa risteyksestä. Olisiko oikeassa olemisen tunne voittanut kivun tunteen. Olisinko muistellut tapausta lämmöllä vaikkapa jalka paketissa, kyynärpäät ruvella ja aivot tärähtäneenä.

Olen yrittänyt löysätä sitä kiristävää vannetta pääni ympärillä, joka liikenteessä tahtoo estää joskus aivoverenkiertoni. Eikös AA:kin ensimmäinen askel ole myöntäminen: Olen raivohullu ja psykopaattinen pyöräilijä.

Parannan tapani polkaisu kerrallaan ja löydän valaistukseni ...

Ei minussa ole mitään vikaa, ne on ne muut siellä liikenteessä jotka törttöilee.

Kyllä tuo kohta 1 osuu aikahyvin. Liian liki ohittaneelle autoilijalle heilahtaa kyllä käsimerkki melko herkästi. Tosin pyrin näyttämään peukkua, jospa menis sarkasmi perille. Varsinkin nyt lobsterit käsissä ajellessa tuo keskisormen näyttäminen on perin haasteellista
    Suusanallisesti ei ole vielä tarvinut autoilijan kanssa keskustella kuin kerran maantiepyörällä liikkuessani. Tämä autoilija luuli ehtivänsä sivutieltä eteen ja pois, mutta epähuomiossa meinasikin liiskata minut pyörän kera keulan alle. Tästä keskusteltiin tovi seuraavalla bussipysäkillä asiallisesti ja rauhalliseen sävyyn. Luulen silti että tämä herra muistaa ko. keskustelun tiukan sävyn melko pitkään.

Normaalisti koetan ottaa muutkin liikkujat huomioon. Varsinkin kevyenliikenteen väylillä. Ei se lenkin keskari siitä hirveesti laske vaikka kävelijöitä ja koiranulkoilujattia kiertää ja vaikka pikkasen jopa hidastaakin siinä kohdalla.
    -- not fast but furious --

Turha tulla mulle....kuules *prk*
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

Äh, muo harmittaa kun olen niin onnettoman hidas että en ehdi potkaisemaan minua rikkovia autoja.
    Out off the shadows, in to the light.

mutanaama Guest
    Pyöräilijänä olen aivan loistava, ihmisenä sitten läpimätä paska.

Kaksi ensinmäistä sopii , ajoittain myös muu kaikenlainen agressiivinen käytös sopii imagooni !

Tuli tässä mieleen että aika paljon tulee ajeltua jalkakäytävillä. Ei siksi että olisi hienoa uhmata virkavaltaa. Jotenkin siinä vieressä olevalla ajokaistalla tulee niin turvaton olo ruuhka-aikana. Sitte tulee myös ajeltua yksisuuntaisia väärään suuntaan. Tai sitten yksisuuntaisten vieressä olevia jalkakäytäviä. Syy: Asun keskustassa ja ajan sen takia siellä pyörällä että pääsen pisteestä a pisteeseen b jouhevasti. Jos sitä rupeis kiertelee lain mukaan niin työmatka/kaupassakäynti/koulussakäyntipyöräilyn ideologia katoaisi täysin.
    Riittää kun sanot perkele ääneen ja viinaan kaatuilet, se on herkkää kun mies on mies eikä marjanpoimija

Kohtiin 1,2 ja 4 sorrun aika ajoin ja pahoitan myös oman mieleni. Välillä sitä jää miettimään että jos voisi ajaa ihan korvessa missä kukaan muu ei osuisi reitille. Silti täytyy rehellisesti myöntää että on todella paljon päivästä kiinni ja "kuukautiskierrosta", sillä uskon että myös miehillä vaikuttaa joku hormoonikierto kerran kuussa.
    Don't ride faster than your guardian angel can fly!

http://pd.kuvat.fi/

Stadista en viitsi puhuakkaan mutta Granista on hyvät kokemukset miten väistetään harava. Ja Mersut tööttää.
    Ajat MTB:llä toisen pihan poikki lehtikasan yli kun on lakaissut lehdet kasaan. Heittää haravalla.
    Ja joskus Mersut tööttää kun näkevät ettää vaihtuu punaisille ja tuo urpo fillaroija ei jarruta.
    Kuluttajakin voi olla oikeassa-ainakin paikassa.

3. menee kuin nappi silmään mulle..
    Aina sitä kiroaa kun niitä pyöräilijöitä/kävelijöitä ei näy auton ratista ja ite sitä ei sitte kuitenkaan pidä mitään heijastimia eikä valoja.
    Se on sitte vähän niinku oma vika jos jää auton alle
    Specialized enduro expert ja Kona dew plus
    - Maastopyöräilyä vuodesta 2002 alkaen -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hamsteriansa Katso viesti
    4. Omista oikeuksista kiinni pitäminen vaikka kolahtaisi. "Ajan nyt tuosta liikenneympystä kun autoilijoilla on väistämisvelvollisuus. Tulkoon päälle, jos kehtaa. "Mitä kävelijä tekee pyöräkaistalla, eikä aio väistää, no en minäkään"

Pari kertaa on liipannu todella läheltä, kun auto on tullut kolmion takaa risteyksestä. Olisiko oikeassa olemisen tunne voittanut kivun tunteen. Olisinko muistellut tapausta lämmöllä vaikkapa jalka paketissa, kyynärpäät ruvella ja aivot tärähtäneenä.

Olen yrittänyt löysätä sitä kiristävää vannetta pääni ympärillä, joka liikenteessä tahtoo estää joskus aivoverenkiertoni. Eikös AA:kin ensimmäinen askel ole myöntäminen: Olen raivohullu ja psykopaattinen pyöräilijä.

Kyllä täytyy myöntää, että tätä on joskus tullut tehtyä Juurikin silloin kun itse ajan etuajo-oikeutettua tietä ja toinen kulkuneuvollaan (auto) tulee kolmion takaa. Kai se veri pakenee päästä jalkoihin kun kovaa polkee.
    Suojateillä noudatan aina auto ensin -aatetta. Kävelijöille en kuitenkaan koskaan "uhittele", kuten en myöskään eläimille saati toisille pyöräilijöille. Kevyenliikenteenväylillä hidastan reilusti vauhtia ennen ohitusta ja olen aina valmiina pysähtymään, jos toinen eteen loikkaa (laki tilannenopeudesta ja siitä, että pitää kyetä pysäyttämään ajoneuvo...). Siinä saa hyvää intervallia, kun toisinaan melkein pysähtyy ja sitten taas kiihdyttää. Tämän takia kai pärjään niin hyvin työmatkatemmossa...
    Pyörätien väkeä.

Kax ekaa osuu. 3 ja 4 satunnaisesti. Ykköseen lisäyksenä, että olen myös välillä taputtanut (e niin kovaa, että tulee lomoa) auton kattoon tms., mikä saa yleensä autoiljat raivoon ja pelastaa päivän. Kakkosesta: Eihän niitä kannata varottaa, silloin varmasti osuu. Valoista pyrin oleen jorstain syystä tarkka, vaikka muten en ole tarkka lainkaan. Viimeisessä on iän myötä havaittavissa kehitystä, tai sitten se on sitä, että on tullut joskus kolaroitua taksin kanssa, eikä "oikeassa olo" auttanut yhtään kolotukseen.

Muuten olen vaan liian iso, lihava ja huonokuntoinen pyöräilemään.

Tänään sain muuten peukut kun laskin n.28v naispuolisen henkilön suojatien yli kun osoitti halua ja varmaan ajatteli etukäteen että tuokin on varmasti täysi paskis Kokoomuksen äänestäjä.

No ei oo muuta vikaa kun että pitäs olla vähän nopeampi ja jaksaa vähän pidempää.

Liian koukussa koko touhuun
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

4. Omista oikeuksista kiinni pitäminen vaikka kolahtaisi. "Ajan nyt tuosta liikenneympystä kun autoilijoilla on väistämisvelvollisuus. Tulkoon päälle, jos kehtaa.
    Jos tuollaisessa tilanteessa ei käyttäydy noin, se on valtava karhunpalvelus kaikkia muita tienkäyttäjiä kohtaan. Sen verran pitää olla valmis omia jarrupaloja kuluttamaan, että moiset aivokuolleet apinat ehkä tajuaisivat tehneensä väärin. Miten muuten sen voisi heille ilmaista? Kouluttamattajättäminen ehkä tappaa jonkun tulevaisuudessa. Siihen minä en ainakaan ole valmis. Oletko sinä?
    Sudenpentukenraali M.I.K.K.O. - Murheellisen Itsekäs ja Kovin Kiivasluonteinen Onnenmyyrä

2. ja 3. kohta osuu ja uppoaa melko hyvin minun "ajopersoonaani".

Tunnustan ajavani kävelijän hihaa hipoen, jos kävelijä on mallia laidasta laitaan toikkaroiva. Ei mee vaan meikäläisellä jakeluun, että mitä varten pitää seilata laidasta laitaan, kun voisi kiltisti kävellä jommassa kummassa reunassa (ja mielellään tietenkin kulkusuuntaan nähden oikeassa reunassa).

-Se tietysti mikään vika ole vaan enemmänkin ominaisuus. Noudatan liikennesääntöjä silloin kuin katson tarpeelliseksi.
    -Pitäisi ajaa enemmän.
    -Omistan liian vähän pyöriä.
    -Ansiotyö haittaa pyöräilyä.
    hevosella on viisi hevosvoimaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MikMy Katso viesti
    No ei oo muuta vikaa kun että pitäs olla vähän nopeampi ja jaksaa vähän pidempää.
    Näin on täälläkin. Ja sit en osaa keulia ilman käsiä
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

Minä myös.

PS. Ihan samat "ominaisuudet" on minussakin

Ajan liian paljon autolla ja vihaan autoilijoita.
    turhaa on katsoa ja haaveilla,
    Kun voi kokea ja kaatuilla.

Maan ja muun ystävät myy narukasseja taas kesällä.
    Espalla turisteille.

Liian hidas ja painava.

JariV Guest
    Liian mukavuuden haluinen...

Jos käsi sydämellä mietin aihetta, niin ei minulla ole mitään mahdollisuuksia Vuoden lainkuuliainen pyöräilijä-kisassa. Sääntöjä tulee sovellettua tilanteen mukaan. Ei kuitenkaan koskaan riskirajoilla tai (ainakaan tahallaan) muita liikenteessä liikkujia häiriten. Turvaliivi, heijastimet, valot ja kypärä ehdottomasti aina käytössä pimeiden vuodenaikojen lenkeillä. Kesäkeleillä kypärä ja värikkäät asusteet eli joulukuusena.
    Pimahtamiseenikin vaaditaan (nykyään) vastapuolen törkeää käytöstä. Pikku häslingit yritän kuitata jollain, yleensä humoristisella, kommentoinnilla.
    Nopeutta ja kestävyyttä voisin enemmän kuin mielelläni tilata, jos jollain tietoa, mistä saa....
    Kampi laskee, kampi nousee. Pyöräilyä pyöräilyn ilosta.

Surullinen

Minoon ainaki ihan liian laiska..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmw Katso viesti
    Ja sit en osaa keulia ilman käsiä
    Mien osaa ees keulia kunnolla
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

Keli Clothing piste fi

Mutta mitä vikaa sinussa on?

Niin juuri sinussa, senkin hikinen, falsetissa kimittävä, raivotautinen marakatti.
    Hei, minä en kimitä falsetissa!

Kevyen liikenteen slummissa ajelen sillä puolen kuin huvittaa etenkin kun ei ole muita pyöräilijöitä.
    En painele nöyryytysnappeja vaan ajelen punaisilla läpi, kun liikennettä ei ole.
    Rikon jatkuvasti esimerkiksi Tapiolan keskuksen pyöräilykieltoa. Olen myös rikkonut Seurasaaren, Viikin ja Lauttasaaren mitä ilmeisimmin turhia pyöräilykieltoja.

Pari kertaa on valo unohtunut ja jonkin verran ajan lyhyitä matkoja jalkakäytävillä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •