Sivu 77 / 177 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2767757677787987127 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.281 - 2.310 / 5310

Aihe: Hiihtojutut

Persi edellä Pirkkaan

Noh huomenna pitäis koitos olla edessä eli 90 kilsaa vapaalla. Pisin lenkki ikänä suksilla ja ajallisesti kaikki lajit mukaan lukien. Hassun hauskaa on ollut. Mitään aktiiviurheilutaustaa ei mulla ole, mutta puoli-prosti on hiilareitä tankkailtu 3 päivää (joo ekaa kertaa ikänä). Tänään hain LB fluoritöhkät kelin mukaan suksen alle - voiteluekspertti Intersportilla tuumasi, kun kyselin drinkkivinkkejä vauhdikkaalle ysikymppiselle: "Tossa hyvä kelin mukainen LB voide. Pistä 2 kerrosta, kun sulla on tota painoa!"

Rahnaa on mukana nyt sen verran, että matkan loppuessa kananlentoon pääsee pirssillä kotiin kauempaakin - noh olihan noita välietappikuljetuksia "talon puolesta" järkätty väliaikapisteillä, että niihin sitten ehkä kumminkin ensi sijainen tähtäin.

Reeniä on kevennetty hurjasti: viimeisen 3 viikon aikana (osin tarkoituksellisesti) on tullut hiihdettyä vaan 150 kilsaa. Sitä ennen tuli kyllä veivattua reilu 600, Mutta, mutta ...

Sulkiksessa väänsin nilkan keskiviikkona, mutta ei se enää isommin satu.

Suksetkin sitten voitelin tänään ihan itse. Fluorivoide onkin aika vänkä levittää kun se ei meinaa sulaa kunnolla. No käänsin raudan TOSI KUUMALLE ja johan suli. No tuli sinne suksenkin pohjaan pari kuprua, mutta ne siitä kai hioutuu tuon vauhdikkaan ysikymppiseni aikana - no oon mä kyllä yks h##?% touho.

No joo, häntä pystyssä lähtään kisaan.

Tsemppiä kaikille muillekin, morjestellaan kun näytätte perävaloja
    ksihja muokkasi tätä : 05.03.2011 at 23.37

Olipa tänään pirkassa "hauska" huomata että kiertoreitti ennen "vaarallista" laskua Rokkakoskella oli aivan tolkuttomasti itse "riskinottoa" nopeammassa kunnossa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTBwannabe Katso viesti
    Olipa tänään pirkassa "hauska" huomata että kiertoreitti ennen "vaarallista" laskua Rokkakoskella oli aivan tolkuttomasti itse "riskinottoa" nopeammassa kunnossa
    Ihmettelin samaa, hiihtelin pitkään pappajengin mukana (pari kunniahiihtäjää) jotka sitten kääntyivät kiertoladulle. Jatkoin mäkeen jossa sai hyvät vauhdit, pellolla jarrutin n. 20 metriä sivuluisua jäiseksi kuluneella pinnalla ja pysähdyin vasta ladun reunan penkkaan. Pappoja ei näkynyt ylhäällä enää missään ja tuntui että "kiertotietä" pitkin meni kauhea määrä porukkaa ohi.

Mutta eipä haittaa näillä sunnuntai-vauhdeilla, puolikas meni pertsalla 3.50. Voiteina Rexin sinistä joka kului matkalla pois. Piti laittaa huoltopisteellä lisää purkista. Hyvät oli ladut ja täydellinen sää.

hyvin meni puoli Pirkka vapaalla... niksahdus tapahtui vasta Pentimaalla no tankkaus ja valmistautuminen raskailla jaloilla ei tietenkään auttanut asiaa

Plääh, tulospalvelu mättää.
    Ananasakäämä!

Maaliin pääästy täälläkin ...

Ekakertalaisena vauhdinjakoni tuntui onnistuvan hyvin. Himmailin oikeastaan viimeiselle 15 kilometrille asti (Rokkakosken nousut toki oli kovia, mutta ei läheskään niin pahoja mitä olin etukäteen pelännyt), ja valaistun latuosuuden tulin sitten niin paljon kuin miehestä lähti - siinä vaiheessa tosin ei enää lähtenyt mainittavan paljon. Kuittailin kuitenkin arvokkaita päänahkoja vielä viimeisissä Julkujärven jälkeisissä nousuissa.

Koska olin aivan peräpään valvojia, niin en voinut olla panematta merkille vaarallista laskua Teivoon. Kun tulin maaliin oli jo pimeää ja valaistulta ladulta maaalialueelle erkaneva ura oli pimeänä. Ei paljon nähnyt ja kyllä piti spagettijaloilla vetää kunnon aurausta sen mikä jaloista lähti. Tuossa kohtaa pelotti.

Mutta kaiken kaikkiaan hieno kokemus ja aivan mahtava hiihtopäivä.

Tavoiteaika 5:59 alittui reilusti joten tyytyväinen pitää olla.
    http://www.promtb.info

Maaliin päästy ja kotiakin ajettu n.400km. Alkumatkan takkuilusta huolimatta hieno kokemus taas jälleen. Pekka ällän ladulla esittäämään kysymykseen, -teitkö kunnon toton- vastaan; Vielä joutuu vierailemaan teivossa, päävoitto edelleen saamatta..
    Tulokset http://www.pirkankierros.fi/Tulokset_2011HI_Index.htm
    usko juntunen muokkasi tätä : 06.03.2011 at 23.10 Syy: linkki tuloksiin
    *keski-iän ylittänyt, putkiaivoinen plösö hiihiville*

Ei sitten kun uutta matoa vaan koukkuun, Usko

Ittellä meni reissu ns. elämänkoulun puolelle. Tuli opittua että 90km on liian pitkä matka just flunssasta toipuneelle. Parin edeltävän viikon hiihdot jäi 2,5 tuntiin.
    Rauhallisesti ja höntyilemättä liikkeelle, Kyröskoskelle meni ihan hyvin. Sitten alkoi matka painaa ja Pentinmaalla oli jo vieteri aivan suora. Aikalailla tahdonvoimalla tultiin loppu, vaikka jossain vaiheessa teki mieli hankeen makaamaan.
    Suksi oli lähdöstä maaliin ihan loistava.

Mäkäräisen Kaisalle isoakin isommat peukut
    Kaar ittelles vaa

Oon samaa mieltä Pekan kanssa että 90km on liian pitkä matka ja parempi valita puolikas jos ei "ehdi" reenaan hiihtoo Pentinmaalla huomas ittekin että hiihto on eri laji kun ajaa pyörää mutta vaikka tuntui vauhti hiipuvan niin edellä menneeseen puolimatkalaiseen joka jätti Rokkakoskella peesistä mut niin tuli vaan tappioo noin 5 min Pentinmaalta Raviradalle

Ensikertaa Pirkassa ja ylipätään missään massahiihdossa. Matka kyllä hirvitti etukäteen ja sunnuntai-aamuna oli aikamoinen täpinä päällä. Olipahan hieno kokemus ja omaan suoritukseen voi olla enemmän kuin tyytyväinen, kun loppuaika oli jotakin 5:15. Erityiskiitokset mustikalle loistavista suksista ja hyvästä matkaseurasta lähdöstä maaliin!
    www.kaupinkanuunat.net

Aamulehti tarjoaa taas laatuartikkelin Pirkanhiihdosta. Tällä kertaa kohteena on ollut multisport-mies, kommentit, keskivauhdit ja sykkeet löytyvät paperiversiosta. Erittäin mukava lisä tapahtuman uutisointiin.

http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite...a+maaliin.html

Täällä näyttää olevan kovakuntoista sakkia, alle viiden tunnin tulokset 90:llä on kyllä huimia!

Minulta vapaan Puolipirkka meni ihan käsikirjoituksen mukaan. Vähän olin nuhaisena matkassa, mutta eihän sitä viittiny jäädä pois, ja kyllä olis kaduttanutkin. Alku tuli rauhallisesti kuunnellen kehoa, lopussa pystyi vähän rutistamaan. Ja kyllähän niitä 90km hiihtäjiä sitten "seisoikin" joka ikisessä nousussa viimeisellä 15km:llä.

Mulle tavanomainen aika 3:03, mutta suhteellinen sijoitus näyttää tippuvan joka vuosi. Nyt siellä 120/290 paikkeilla. Joskus vuonna viis (2005) olin tuolla ajalla vielä viidentoista sakissa. Tosin osallistujiakin oli ehkä puolet tai kolmasosa tästä vuodesta.

Voiteet kulahti monesta voitelukerroksesta huolimatta suksen painepiikeistä pois. Ehkä oli virhe lähteä noilla mullekin liian jäykillä suksilla matkaan, kun pöperöä oli noinkin paljon.

-Jukka

Jos jotakuta kiinnostaa Pirkan tarkka matka ja huoltopisteiden välit, niin tulipa ne nyt huvin vuoksi FRWD:llä mitattua. Itse oon lyönyt kelloon väliajat joka vuosi, näkee vähän vertailua vauhtiin ja ennenkaikkea sen jakoon.

Kuninkaanlähde 10,0km
    Jämi 17,6km (vanha kohta lentokentän päässä 17,4km)
    Varpee 25,4km
    Vatula 32,8km
    Lentokenttä 44,0km
    Kyröskosken koulu 50,6km
    Kävelyosuuden loppu 51,9km
    Lintuharju 57,4km
    Rokkakoski 65,7km
    Pentinmaa 72,5km
    Julkujärvi 79,6km
    Maali 87,6km

Mulla on kerran ennenkin ollut gps mukana kun mentiin retkimielellä. Silloin 88,0km, mutta reitti kulki mm. hiihtoputken kautta ja siitä tuli kiertoa. Eli aika samaa luokkaa tämän mittauksen kanssa.
    Kaar ittelles vaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Jos jotakuta kiinnostaa Pirkan tarkka matka ja huoltopisteiden välit, niin tulipa ne nyt huvin vuoksi FRWD:llä mitattua.
    Hyvin samanoloiset lukemat tuli myös Polarin GPS:llä, joka oli nyt toista kertaa matkassa.

Sellainen huomio Jämin suunnalta, että se Jämin oikealta ohittava kiertoreitti, joka hiihdettiin mm. viime vuonna repussa, on kilometrin tätä normireittiä pidempi. Ainakin 08 tai 09 mentiin perus-pirkassakin sitä kautta.
    www.kaupinkanuunat.net

Olihan kova reissu! Ylikovaa ensin puolimatkaan huonosti luistavalla suksella (siis muihin verrattuna). Kelihän oli mitä mainioin.

Oli tasan viimeinen kerta, kun vien sukset voideltavaksi "ammattilaiselle"! Voiteet oli käytetty puolimatkaan mennessä ja sen jälkeen ei puikko luistanut enää mihinkään. Liian kova alkuvauhtikin alkoi painamaan ja viimeiset 40 km oli henkiinjäämistaistelua. Matkalla heränneet haaveet 5 h ajasta vaihtuivat maaliinpääsystä haaveilemiseen. Selvästi alle 6 h sentään. Jälkimmäinen puolikas 43 minuuttia hitaammin kuin ensimmäinen puolikas.

Taisi käydä ensikertalaiselle aikas perinteisesti. On muuten aika erilaista hiihtää 50 km tai 90 km kilpaa. 50 km menee vielä ns. täysillä, mutta 90 km ei ainakaan meikäläiseltä enää menee anakynnyksellä. No, ensi vuonna vähän rauhallisemmin liikkeelle ja omat tällit suksen pohjaan.
    Swim - Bike - Run - wannabe...

Mielestäni puolikkaat ei ole kyllä vertailukelpoiset kun katsoo rataprofiiliia. Toisella puolikkaalla on korkeus syheröä aika paljon enemmän.

e:Takapainoinen Taapertaja. Hienosti taisteltu maaliin saakka eka pirkka. Minulla ensimmäinen päättyi noloon keskeytykseen Pentinmaalla.

Kyllä tuollainen viiden tunnin reippailu raikkaassa ilmassa herättää, jos ei muita haluja, niin ainakin ruokahalun. Aikamoinen "jälkipoltto" on päällä koko ajan. Yölläkin piti nousta syömään lämmin ruoka vaikka just ennen nukkumaanmenoa söin vankasti
    usko juntunen muokkasi tätä : 07.03.2011 at 20.59
    *keski-iän ylittänyt, putkiaivoinen plösö hiihiville*

Mulla Suunnon Gps antoi matkaksi 89 rapiat. Laitoin päälle palan matkaa ennen startti viivaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti xcakke Katso viesti
    Hyvin samanoloiset lukemat tuli myös Polarin GPS:llä, joka oli nyt toista kertaa matkassa.

Sellainen huomio Jämin suunnalta, että se Jämin oikealta ohittava kiertoreitti, joka hiihdettiin mm. viime vuonna repussa, on kilometrin tätä normireittiä pidempi. Ainakin 08 tai 09 mentiin perus-pirkassakin sitä kautta.
    Garmin Forerunner 305 näytti matkaksi 88,62 km. Se on keltaisen ryhmän kirous, että joutuu heittämään vähän kärkeä pidemmän matkan, mikä väkisinkin näkyy loppuajassa. Kai mulla on tuohon ylimääräiseen kilometrin matkaan töhriintynyt se 2 tuntia ja risat, minkä muille suoritustaan raportoineille oon jäänyt jälkeen. Mitään muuta selitystä en kyllä tuolle tosihitaalle reippaasti 7,5 h ylittäneelle ajalleni keksi
    Itse voitelemani suksetkin toimi erinomaisesti, vaikka kärtsäsin raudalla pohjaa vähän kupruille, joten sukset ei tilannetta selitä. Ohittaessani tyylipuhtaassa muna-asennossa viereisellä ladulla lykkivän kaverin tämäkin kehui suksieni hyvää luistoa

Mutta endorfiinihumalassa toista päivää viettäen alkaa tuntua, että tätähän täytyy saada lisää. Eli ehkä ensi vuonna uudestaan, mutta jälleen luultavasti "turistiluokassa" naatiskellen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti usko juntunen Katso viesti
    Mielestäni puolikkaat ei ole kyllä vertailukelpoiset kun katsoo rataprofiiliia. Toisella puolikkaalla on korkeus syheröä aika paljon enemmän.
    Ei ole ei, alkuosa on hyvin helppo. Sen lisäksi kävely/juoksuosuuteen menee rutosti enemmän aikaa kuin jos sen saman pätkän hiihtäisi. Vaikka tosiaan, jotkut oli tämänkin hoksanneet.
    Kaar ittelles vaa

Älyttömän kova keskinopeus vapaan puolikkaan voittajalla? kun latu ei oo auki vaan aika ruuhkanen...

oisko aika paljon parempi jos ei ois ysikymppisiä tiellä...?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti usko juntunen Katso viesti
    .
    Kyllä tuollainen viiden tunnin reippailu raikkaassa ilmassa herättää, jos ei muita haluja, niin ainakin ruokahalun. Aikamoinen "jälkipoltto" on päällä koko ajan. Yölläkin piti nousta syömään lämmin ruoka vaikka just ennen nukkumaanmenoa söin vankasti
    Tää on kyllä totta, että on ollu Pirkan jälkeen ihan valtavat halut. Mikään ei tunnu riittävän

Matkan pituudesta; Polarin GPS näytti matkan pituudeksi 88,1km

Ja siitä Kyröskosken kävelyosuudesta, joka käveltiin kaverin kanssa ihan rauhallisesti niin porukkaa juoksi ohi oikealta ja vasemmalta, mutta kas kummaa samat selät oli sitten ladulla edessä ja ohi mentiin. Se kävelypätkä oli ensinäkin paikon niin liukaskin ettei ois tullu mieleenkään juokseminen.

Maalissa ois ollu kyllä kiva saada sitä Gainomaxia, jota kuulemma piti olla ainakin 3000:lle ensimmäiselle tarjolla...
    www.kaupinkanuunat.net

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ana75 Katso viesti
    Maalissa ois ollu kyllä kiva saada sitä Gainomaxia, jota kuulemma piti olla ainakin 3000:lle ensimmäiselle tarjolla...
    Sitä taisi olla tarjolla 3000 pakettia, mitä itse katselin niin porukka veteli sellaista 5:n paketin annosta naamariinsa ja taisi vielä pistää laukkuunsakin osa vähintään saman verran Itse tuli ostettua varuiksi sellainen laukkuun joten tyydyin yhteen, muuten olisin tietysti itsekin iskenyt

Millasia painealueita suosittelette tällaseen hiihtoon?
    http://www.youtube.com/watch?v=1cppkpKu-CA
    Freude am Fahren.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTBwannabe Katso viesti
    Sitä taisi olla tarjolla 3000 pakettia, mitä itse katselin niin porukka veteli sellaista 5:n paketin annosta naamariinsa ja taisi vielä pistää laukkuunsakin osa vähintään saman verran Itse tuli ostettua varuiksi sellainen laukkuun joten tyydyin yhteen, muuten olisin tietysti itsekin iskenyt
    Just joo, perin fiksua toimintaa No kyllähän sitä "kannattaa" hamstrata, kun kaupassa Gainomaxi maksaa noin 2eur/kpl. Sais tonkin homman organisoida sillä viisii, että maaliviivan jälkeen toimitsijat lyövät yhden purkin käteen ettei jengi pääse sitä itse hamstraamaan. Itse en kyllä kehtais sitä yhtä purkkia enempää ottaa, sen verran ajattelen kanssahiihtäjiäkin. Onneks oli sentään autossa odottamassa valmiiksi sekoitettu palautusjuoma.
    www.kaupinkanuunat.net

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ana75 Katso viesti
    Just joo, perin fiksua toimintaa No kyllähän sitä "kannattaa" hamstrata, kun kaupassa Gainomaxi maksaa noin 2eur/kpl. Sais tonkin homman organisoida sillä viisii, että maaliviivan jälkeen toimitsijat lyövät yhden purkin käteen ettei jengi pääse sitä itse hamstraamaan.
    Kyllähän siinä muutama nuori tyyppi oli niitä "jakamassa" mutta se taisi perustua enemmänkin siihen että kantoivat niitä lisää pöytään sitä mukaan kuin porukka niitä siitä rohmusi. Tuskin olisivat kommentoineet vaikka olisi ryhtynyt pakkaamaan niitä auton peräluukkuun

Ei siinä mitään vaikka niitä yhden tai kaksi ottaa, mutta siinä vaiheessa kun niitä alkaa pakkaamaan laukkuihin kotimatkaa ja juhannusta varten pitää alkaa miettiä järkeä

Joo, mäkin ajattelin maalissa että huonosti meni kun 3000 sakissa ei olla

No, tällä kertaa ei ollut omasta takaa todistajia matkassa, mutta yks kerta vaimo ainakin totesi, että Gainomaxin jakajilla oli silloin enemmänkin meininki "jaetaan nää äkkiä pois niin päästään veke täältä" eli lykkäsivät sitä ihmisille jotta nakki olisi äkkiä hoidettu
    Silloinkin jäin ilman.

Mitali ja purkki kouraan, ei vaikeaa?
    Kaar ittelles vaa

Jäi tämän vuoden Pirkan Hiihto väliin kun iski keuhkoputkentulehdus,
    johon lääkäri määräsi antibiootit. Kirjoitti todistuksen, ettei saa mennä
    hiihtämään Pirkkaa. Kaksi viikkoa on mennyt lepäillessä. Massahiihtoja
    toki vielä on paljonkin, mutta joutuu ajamaan aika pitkälle. Tässä
    linkki Hiihtoliiton sivuille, josta löytyy "Massahiidot 2011.pdf" -lehti talven
    massahiidoista:
    http://www.hiihtoliitto.fi/maastohii...htotapahtumat/
    massahiihdot-2011-pdf-lehti/

Lähettämässäni viestissä linkki jakautui kahdelle riville ja
    tässä se korjattuna:
    http://www.hiihtoliitto.fi/maastohii...011-pdf-lehti/

Minä lopetin laturetkien hiihtämisen silloin kun ne muuttuivat massahiihdoiksi.
    En halua olla massaa.
    Jos et aja et voi ottaa!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •