Sivu 1 / 35 12311 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 1049

Aihe: Taistelu tappajasepeliä vastaan

  1. #1
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    497

    Taistelu tappajasepeliä vastaan

    nyt kyrsiii... taas meni lenkillä kumi puhki! Mistä saa niitä pistosuojanauhoja sisäkumin ja ulkorenkaan väliin pks-seudulta?

  2. #2
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    978
    Orig. kyssäriin en osaa auttaa, mutta nastarankaat (W240) on pelittänyt hyvin myös sepeliä vastaan.
    Onni onnettomuudessa on kaluston hajoaminen ennen kasaa loppukirissä

  3. #3
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.501
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Miha Katso viesti
    nyt kyrsiii... taas meni lenkillä kumi puhki! Mistä saa niitä pistosuojanauhoja sisäkumin ja ulkorenkaan väliin pks-seudulta?
    Ite tilasin CRC:stä. Maksoi jonkun kympin. Hyvin on takakumi kestänyt.
    Ei kyllä ihme ja kumma oo juuri kevyempi ajaa kuin nastakumikaan.

  4. #4
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    497
    Schwalben Marathon Wintereissäkin pitäisi olla pistosuojaa... kolmannella lenkillä vainaa!

  5. #5
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    5.029
    Jos ne noin helposti menee, niin sitten jurnutan menemään kaksnelikymppisillä - reikiä nolla. Tai winttereillä ja lisään sinne pistosuojanauhan. Aikanaan kesämarathoneilla ei tullut rikkoja ja plussamarathoneja on kehuttu. Nykyiset jäättömän kelin suprememarathonit ovat toistaiseksi olleet hyvät.
    A Gentleman will walk but never run

  6. #6
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo, Tapiola
    Viestit
    1.366
    Nokian w106 on kestänyt nyt pari talvea. Kuten myös marathon plussat - ikävät vain laittaa paikalleen. Bike-componentsista tilasin myös noita pistosuojanauhoja (7e pari), aika näytää kuinka toimivat.

  7. #7
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Helsinkilässä
    Viestit
    23
    Schwalben Marathon Supreme saa täältäkin suitsuketta osakseen. Viime "talvi" (Stadin) läpi samoilla kumeilla ilman rengasrikkoja aina tämän syksyn ensimmäisiin sepelöinteihin saakka. Ajo pääosin paljonpaheksuttua thöimatkaliikennettä välillä 00790 - 00100 eli matkalla reippaasti tappajasepelöityä™ asfalttia renkaalle haasteeksi.

  8. #8
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    689
    Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: Larunpyörä myy nauhoja merkki x hintaan jota en tarkasti muista, oisko ollut kuitenkin yli 20e. Väittivät puhelimessa olevansa Hesan ainoa p.s.nauhojen myyjä mutta ostin sitten itse Pyörähuolto.comin huollonpuolelta Panaracerin nauhaa. Siellä oli vain kaksi pakettia hyllyssä joista toisen ostin. Hinta oli muistaakseni 14 e ja siitä riitti yhteen kumiin.

    Mielenkiitoista muuten tossa Panaracerin nauhassa on ulkonäkö: aivan kuin huonekalujen jalkoihin laitettavaa huopaa. Piti oikein kysyä, että onkohan tämä nyt varmasti oikea tuote. Kevlaria se kuitenkin paketin mukaan on.

  9. #9
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    497
    kiitokset tiedosta; eipä sitä pelkkää nauhaa viitsisi kaukaa tilailla. Ja vinkiksi kauppiaille tämä sitten vaan...

  10. #10
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    99
    Meikäläisellä ei Marathon Supreme kestänyt. Toisella 50 km lenkillä sepelinsiru kaivoi tiensä takarenkaan läpi ja päästi ilmat pihalle. Onko kukaan ostanut pk-seudulta Nokian uutta Rollspeed W:a?
    Ainahan se on mielessä. Fillarin kevennys.

  11. #11
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    lappeenranta
    Viestit
    33
    täytyy ihmetellä, miten niitä renkaita saa puhki. omassa työmatkakonkelissa
    ollu samat renkaat jo varmaan 4-5 vuotta kesät talvet, eikä kertaakaan ole
    tarvinnu paikkailla. renkaina siis joku 2,3 tuumainen continental edessä ja 2,2 nbx takana.
    paineet mitä sattuu, mutta hyvin on kestäny, vaikka sepeliä kylvetään täälläkin ihan miehekkäästi teille.

  12. #12
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo, Tapiola
    Viestit
    1.366
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arvo Jänis Katso viesti
    täytyy ihmetellä, miten niitä renkaita saa puhki. omassa työmatkakonkelissa
    ollu samat renkaat jo varmaan 4-5 vuotta kesät talvet, eikä kertaakaan ole
    tarvinnu paikkailla. renkaina siis joku 2,3 tuumainen continental edessä ja 2,2 nbx takana.
    paineet mitä sattuu, mutta hyvin on kestäny, vaikka sepeliä kylvetään täälläkin ihan miehekkäästi teille.
    Tuleppa ajelemaan pk-seudulle tai Tampereelle. Täällä onpi ihan omaa rotuaan olevaa mutanttisepeliä... Noi peruskumit ei vain säännölisessä ajossa kestä tuota sepeliä.

  13. #13
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    497
    ne särmät ovat niin pirullisen teräviä tässä sepelissä; pahimmillaan jyväset ovat pakkasella kun lunta ei ole.

  14. #14
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    69
    Puuh. Viimeisen 60km saldo arkifixailua: 2 kertaa (ok, vanhasta) 28mm GP4Seasonista edessä läpi, 2 kertaa takana olevasta uudesta Nokian Ravagozzi krossirenkaasta. Tynpii! Tuolla GP4seasonilla on ajettu 11 maassa kaikenlaisen sälän keskellä ja tuntuvasti soralla, ja on tainnut aiemmin mennä kulutuspinnasta kerran läpi. Jotain kertoo tuosta asfaltti/veitsenreunasepelikombosta.

    Onneksi kolme viikkoa vanhan satulalaukun kiinnitysklipsi halkesi kilometri viimeisen paikkauksen jälkeen sekin ja tipautti laukun maantielle. Sai lenkin lopettaa kesken ja tulla kotiin kaljalle.

    EDIT: Ai niin, Mantis: hemmetin hyvää luettavaa toi sun kuvablogisi!
    VesaL muokkasi tätä : 30.11.2008 at 21.28

  15. #15
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.951
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p bonk Katso viesti
    Jos ne noin helposti menee, niin sitten jurnutan menemään kaksnelikymppisillä - reikiä nolla. Tai winttereillä ja lisään sinne pistosuojanauhan. Aikanaan kesämarathoneilla ei tullut rikkoja ja plussamarathoneja on kehuttu. Nykyiset jäättömän kelin suprememarathonit ovat toistaiseksi olleet hyvät.
    Ajelin tässä loppusyksystä jonkin aikaa Marathon Wintereillä sellaisenaan ja viime viikolla tehtyjen teiden hiekoitusten jälkeen lisäsin sisään myös pistosuojanauhan. Saattaa johtua myös väsyneistä jaloistani, mutta mielestäni nauhojen lisääminen vei maratoonien ajotuntumaa jonkin verran lähemmäksi vanhoja Contin Nordic Spike nastarenkaitani. Lisäpainoahan nauhoista tulee jonkin verran, lisäksi rullaavuus tuntuisi hiukan heikentyneen.

    Ei noille suojanauhoille kuitenkaan taida olla vaihtoehtoa täällä etelän sadekeleissä.
    If you are not riding solo, you're cheating.

  16. #16
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.050
    Vähän jännitti lähteä töihin kun alla on vieläkin Racing Ralphit. Onneksi matkasta suurin osa on asfaltoimatonta. Ensimmäinen kymppi sepeliajassa ilman puhkeamisia

    Viimetalvena Continentalin Traffic kesti kohtalaisesti ajoa, vaikkei siinä paljon muuta suojaa kai ole, kuin tiheässä nappuloita maata vasten.

  17. #17
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Tuleppa ajelemaan pk-seudulle tai Tampereelle. Täällä onpi ihan omaa rotuaan olevaa mutanttisepeliä... Noi peruskumit ei vain säännölisessä ajossa kestä tuota sepeliä.
    Itse ajoin viime sepelikaudella pari tuhatta kilometriä Tampereella mummiksella, jossa oli jotku satunnaiset pistosuojaamattomat halpis renkaat. Rengasrikkoja ei tullut.

    Kovasti tuntuu vaihtelevan ihmisten kokemukset näiden renkaiden puhkeamisen kanssa. Toisilla renkaita paukkuu koko ajan, toisilla taasen ei ole mitään ongelmia. Löytyisiköhän tähän jotain systemaattista syytä?

  18. #18
    Maxxis Locusteilla tuli ajettua viime talvi ilman ongelmia.

  19. #19
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.951
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NHB Katso viesti
    ...Löytyisiköhän tähän jotain systemaattista syytä?
    Rengaspaineet?
    If you are not riding solo, you're cheating.

  20. #20
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    689
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Rengaspaineet?
    ..
    +
    ..ulkokumin tyyppi. Jos ulkokumissa on riittävästi kulutuspinnassa paksuutta (~enemmän kuin keskimääräinen sepelisirun halkaisija) ei siru pääsee ulkokumiin painautuessaankaan riittävän pitkälle puhkaistakseen sisäkumin

  21. #21
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    176
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mpesu Katso viesti
    ..
    +
    ..ulkokumin tyyppi.
    + renkaan (kumiseoksen) ikä? Tämä on ihan mutua, mutta tuoreet renkaat on yleensä kovin notkeaa kumia. Tämähän on yleensä ihan hieno juttu pidon kannalta, mutta ei välttämättä sepelisietoisuuden osalta. Aikaa myöten kumit kovettuu (ja hapertuu) erinäisten ympäristötekijöiden vaikutuksesta. Olen tässä hiukan kehitellyt mielessäni teoriaa, että vanhempi hiukan kuivahtanut ja kovettunut rengas kestäisi sepeliä paremmin kuin suht tuore ja notkea. Osaako joku tyrmätä teoriani tieteellisillä todisteilla? Mulla on hieman, mutta toistaiseksi tilastollisesti aivan liian vähän, empiiristä näyttöä teoriani pätevyydelle...
    www.kaupinkanuunat.net

  22. #22
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    1.246
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Rengaspaineet?
    Varmaan ykkössyy, ei tule Pugslin renkaista mitään läpi, vaikka renkaat on melko ohutta tavaraa. Noin 1 barin rengaspaine saattaa vaikuttaa asiaan.
    Riding straight ahead in a forward fashion.

  23. #23
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arvo Jänis Katso viesti
    täytyy ihmetellä, miten niitä renkaita saa puhki. omassa työmatkakonkelissa
    ollu samat renkaat jo varmaan 4-5 vuotta kesät talvet, eikä kertaakaan ole
    tarvinnu paikkailla. renkaina siis joku 2,3 tuumainen continental edessä ja 2,2 nbx takana.
    paineet mitä sattuu, mutta hyvin on kestäny, vaikka sepeliä kylvetään täälläkin ihan miehekkäästi teille.
    Ei mullakaan ikinä ole maastorenkailla ollut mitään ongelmaa. Mutta 28" maantie/hybridi/jne. -tyyppiset renkaat on hyvin paljon kapeampia, isommilla paineilla (esim. 6-10 bar) ja ohuempia. Leveillä renkailla (esim. 2.2" rengas on about 55mm leveä) ja niiden kanssa tyypillisillä matalilla paineilla taitaa rengas joustaa sen verran enemmän sepelillä ajettaessa, että terävätkään kivet ei välttämättä kovin helposti runkeudu renkaaseen sisään. Niin ja ne paksut nappulat antaa myös suojaa. Miinuksena tietysti, että maastopyörän nakit on hemmetin raskaat polkea teillä.

  24. #24
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xcakke Katso viesti
    + renkaan (kumiseoksen) ikä?
    Itse olen myös valmis uskomaan tuohon. Tänä vuonna mummiksessa oli talvella ikivanhat renkaat (2000km), jotka varmasti olivat kovat. Maantiepyörässäni taasen oli useampia vuosia vanhat Contin GP:t (3000km). Kummillakaan ei rengasrikkoja sattunut. Saapa nähdä miten käy nyt, kun uudessa hybridissä on jotku uudet kiinankumit ja pakkasen puolelle mentäessä alle menee uudet Marathon Winterit.

    Autonrenkaisiinkaan sepeli tunnu porautuvan. Niissäkin seos on pyörän renkaita kovempaa.

  25. #25
    Liittynyt
    01/2000
    Viestit
    2.121
    Tappajasepeli voitti taas:
    Lauantain pyörätielenkillä maasturin rengas puhki ja ensiavuksi oli pakko laittaa nastat alle koko pyörä-arsenaaliin.
    MCT

  26. #26
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    1.246
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NHB Katso viesti
    Autonrenkaisiinkaan sepeli tunnu porautuvan. Niissäkin seos on pyörän renkaita kovempaa.
    Kyllä minä tuossa talvirenkaita kuukausi sitten alle vääntäessä katselin että kulutuspinnassa on runsaanlaisesti tappajasepeliä. Autonrenkaassa on vain kumia niin paljon, ettei se sentin mittainen kvartsikiila ylety kuin puoliväliin. Tämä ei aiheuta käytännön ongelmaa, itse asiassa siitä syntyy vain ylimääräinen nasta renkaaseen.
    Riding straight ahead in a forward fashion.

  27. #27
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    5.029
    Ei noilla autoteillä ole paljoa sepeliä. Ne kun aurataan puhtaaksi ja suolataan. Sen sepelin, mitä sinne levitetään, vie liikenne mennessään.
    A Gentleman will walk but never run

  28. #28
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    Ikuri
    Viestit
    1.294
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p bonk Katso viesti
    Ei noilla autoteillä ole paljoa sepeliä. Ne kun aurataan puhtaaksi ja suolataan. Sen sepelin, mitä sinne levitetään, vie liikenne mennessään.
    Juuri siksi piti eilen(kin) lenkilää ajaa osittain autotiellä...
    www.kaupinkanuunat.net

  29. #29
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    5.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ana75 Katso viesti
    Juuri siksi piti eilen(kin) lenkilää ajaa osittain autotiellä...
    Mitään en tunnusta.
    A Gentleman will walk but never run

  30. #30
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.192
    Sepelinkestävyys ei ole renkaan paksuudesta kiinni. NBX imee sepeliä suoraan nappulasta läpi ja puhki menee. Kyse on kai enemmän kumin laadusta (pehmeydestä). Täälläkin on mummopyörän kumit kestäneet pisimpään (ajallisesti), mutta ajokilsoihin jos vertaa niin tilanne voi olla toinen. Nyt on citysinkulassa kovamaineiset schwalben marathon plussat. Saas nähdä miten kestävät satunnaista kaupunkiajoa sepelikaudella.
    Ankka riitelee - Asiat eivät

Samanlaisia aiheita

  1. Suojateippaus kiveniskemiä vastaan
    By walesi in forum Varusteet
    Vastaukset: 49
    Viimeinen viesti: 03.08.2017, 09.53

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •