Sivu 10 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8910
Näyttää tulokset 271 - 300 / 300

Aihe: Enduran tekstiilit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Ei kyllä kaikki enduran koot mene ihan 1/1
    Mulla on singletrack housut kokoa XL ja uudemmat kokoa L, MTR 500 shortsit XXL ja XL, hummvee takki L ja primaloft XXL.
    Kaikki on sovitettu ja hankittu kivijalasta, nettikaupasta olis saattanu tulla jotain epäsopivaa.
    Iglu kirjoittaa toden sanoja. M-kokoiset Singletrackin housut oli ja kun CRC niitä hyvällä alella kauppasi niin Hummveen housut ostin, M tietysti. Olivatpa väljät!
    Onneksi esikoinen on isompi , hälle ne on ihan hyvät. S-kokoiset ostin sitten yläfemmasta, aattelin että kotimaisen kanssa palautukset onnistuu. Oikein kivat mun 173/84
    70kg varrelle.

MT500 kuoritakkiin ja housuihin olen oikein tyytyväinen, M passaa molemmista hyvin ja alle mahtuu ihan riittävästi alusasua. Ens loppuviikosta on hautajaisreissu Hesaan niin saas kattoa kerkeisinkö HI5 liikkeessä käymään. Toisaalta en minä mitään vaatetta ny kaipaa.

Nythän MT500 kuorihousuista on tullut uusi versio, kun alan kaipaamaan niin yläfemman kanssa asioin.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Iglu kirjoittaa toden sanoja. M-kokoiset Singletrackin housut oli ja kun CRC niitä hyvällä alella kauppasi niin Hummveen housut ostin, M tietysti. Olivatpa väljät!
    Onneksi esikoinen on isompi , hälle ne on ihan hyvät. S-kokoiset ostin sitten yläfemmasta, aattelin että kotimaisen kanssa palautukset onnistuu. Oikein kivat mun 173/84
    70kg varrelle.

MT500 kuoritakkiin ja housuihin olen oikein tyytyväinen, M passaa molemmista hyvin ja alle mahtuu ihan riittävästi alusasua. Ens loppuviikosta on hautajaisreissu Hesaan niin saas kattoa kerkeisinkö HI5 liikkeessä käymään. Toisaalta en minä mitään vaatetta ny kaipaa.

Nythän MT500 kuorihousuista on tullut uusi versio, kun alan kaipaamaan niin yläfemman kanssa asioin.
    Yläfemmasta itsekin oon Enduraa hakenu. Kaikki mitä oon interwebistä tilannu on palautunu. Ilmeisesti syy on sitten ollu Enduran mitoitus. BTW Laru on kans parantanu meininkiä ja sieltäkin saa Enduraa.
    Ride and Smile!

Varustenetissä myös ihan ok valikoima enduraa, sielä kävinki sovittamassa.

Melkee puol vuotta kesti nää singletrack pöksyt ennen kuin ratkes haarojen saumoista. Pitänee kysellä onko takuun alainen vika.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Melkee puol vuotta kesti nää singletrack pöksyt ennen kuin ratkes haarojen saumoista. Pitänee kysellä onko takuun alainen vika.
    Sama paikka ratkesi vajaassa vuodessa. Käytin paikallisessa ompelimossa, kuympin maksoi korjaus, toistaiseksi kestää taas.

Mulla meni Singletrack -housut takuuseen kun ratkesi haaroista siitä joustopalan ja haara-osan saumasta. Nämä tosin taisi tuolloin olla ~2kk vanhat ja ajettu luokkaa 100km. Uudet ovatkin sitten kestäneet pari vuotta ongelmitta.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti tribe member

Joo takuukeissi kuulema olis, mutta myyjällä tai valmistajalla ei kuulema kyseisiä housuja varastossa ole.. Ehdottivat hyvitystä joistain toisista housuista, vaan eipä muut mallit kiinnosta. Kai nuo kiikutettava ite ompelimoon.

Kuvassa mt500 spray 3/4 -pöksyt vajaa 1000km ajojen jälkeen. En nyt odottanut, että nää ikuiset olisi, mutta saumateippaukset ei näissä vaan kestä käyttöä ja/tai pesua.

Ihan samaa vikaa oli mt500 waterproof II -takissa. Sen vaihdoin takuuseen ja laitoin myyntiin, kun oli laatuun vähän pettynyt.

Vastaavassa käytössä olevat vaellusmerkkien kalvot (Haglöfs, Berghaus... yms) ja teippaukset ovat kestäneet ehjinä monin kerroin pidempää.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Tässä vielä helium 3/4 osaa housut. Käyttöä on ollut melko vähän (joku 200-300km), mutta ongelmat on samat. Saumat halkeilee ja repeilee irti.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Kuvassa mt500 spray 3/4 -pöksyt vajaa 1000km ajojen jälkeen. En nyt odottanut, että nää ikuiset olisi, mutta saumateippaukset ei näissä vaan kestä käyttöä ja/tai pesua.

Ihan samaa vikaa oli mt500 waterproof II -takissa. Sen vaihdoin takuuseen ja laitoin myyntiin, kun oli laatuun vähän pettynyt.

Vastaavassa käytössä olevat vaellusmerkkien kalvot (Haglöfs, Berghaus... yms) ja teippaukset ovat kestäneet ehjinä monin kerroin pidempää.
    Samaa vikaa minullakin MT500 spray housuissa. Toisaalta olen kyllä kovasti niistä tykännyt.
    Ride and Smile!

Mulla on vastaava mt500 takki ollut nyt rapiat pari vuotta käytössä. Pesty aina ohjeen mukaan, eikä koskaan lingottu. Hupun seudulta on teippaukset olleet irti jo hyvän aikaa. Muuten palvelee vielä hyvin. Mutta takin hintaan nähden kestävyys on kyllä jotain muuta mitä odottaisi. Harmi, sillä takki istuu ja toimii muuten erittäin hyvin.
    Ankka riitelee - Asiat eivät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRa Katso viesti
    Samaa vikaa minullakin MT500 spray housuissa. Toisaalta olen kyllä kovasti niistä tykännyt.
    Joo erittäin hyvät housut noi on muuten ja edelleen kovassa käytössä. Ekan vuoden pesin noita erikseen aina tarkasti tech wash pesuaineella, mutta kun totesin, että ei noi teipit ei pysty niin rupesin aika lenkin päälle heittään noi perus hikipyykin sekaan. Helpompi toki näin, mutta pettynyt olen laatuun.

Tässä vielä vertailun vuoksi kuva lähes 10v vanhan Haglöfsin takin halvan proof -kalvon saumoista. Nää on edelleen virheettömät, vaikka käyttöä ja pesuja on tullut todella paljon.

Oon todennut, että Enduran teipit on vaan vedetty jotenkin tohon pintaan, joten ne ei pysy. Kun taas esim. oikeissa vealluskamoissa nää on "hitsattu" kiinni.
    Speksausta ja Pyöräilyä.

Piti ihan kurkata omiin MT500II housuihin. Kolmatta kautta ajossa, jos nyt arvaan niin ehkä 5000km hinkuteltu noissa housuissa. Nuo pehvan saumat on edelleen täysin kunnossa.

Ilmeisesti enduralla vaa paljon laatuheittelyä.. Toki käyttötapakin varmaa jotenkin vaikuttaa.

Ihan mielenkiinnosta kuinka usein ja miten noita pesette?
    Ei mullakaan ole vielä mt500 waterproof shortseissa juurikaan käytön jälkiä ja ajettu niillä on aika paljon.

^mulla menee mt500-sortsit pyykkiin joka käyttökerran jälkeen. Normaali kirjopesu 40° muun mukana. Ihan on hyvät vielä vuosien jäljiltä (ehkä ne on ostettu aikana, jolloin laatu oli parempaa?). Toki on monia muitakin sortseja käytössä.

MT500 sprayt on ihan ehjät ja on noilla jo ajettu. Käytän pitkien spandexien päällä niin aika harvoin noita tulee pestyä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maahinen Katso viesti
    Ihan mielenkiinnosta kuinka usein ja miten noita pesette?
    Mä pesen aina tarpeen mukaan, eli silloin kun kamat on hikisiä tai likaisia. Tuollainen kuoritahan toimii hyvin vain puhtaana, koska jos kalvo on tukossa hiestä yms. epäpuhtaudesta ei se enää hengitä niin hyvin.

Monesti myös huuhtaisen lenkin jälkeen kuoret suihkussa, jos ne on enemmän hikisiä tai kuraisia, tällä tempulla saa pesukonepesujen määrää ainakin pikkusen vähennettyä, kun isoimmat hiet ja kurat saa heti pois.

Maastokamat käy konepesussa aina parin lenkin välein. Maantie-/hyötyajoa kamat ehkä n. 2 kk välein.
    Speksausta ja Pyöräilyä.

Olen alkanut pestä koneessa 30’C pesussa ja ilman pesuainetta kun on kuraiset. Annoin kertoa itselleni tämän olevan paras kalvoille ja ihan riittävän puhtaaksi on tullut.

Mulla on noiden Enduran housujen alla aina bibsit, joten päällihousuja tulee pestyä melko harvoin. Ehkä kerran kuussa tai jopa harvemmin. Jos ovat kovin rapaiset, annan kuivua ja harjaan hiekat pois.

Kosteella mikrokuituliinalla saa hyvin pyyhittyä kurat vaatteista.

Purjehdushousujeni kiinansaumateipit irtosivat varsin pian. Ratkoin vuorta auki päästäkseni saumoihin käsiksi ja kiinnitin teipit uudelleen silitysraudalla.
    Toimi.
    Näissä vuorittomissa pöksyissä olisi helppoa kokeilla konstia.

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

Mulla on Enduran vedenpitäviä tekstiileitä MT500 shortsit, MT500 spray housut ja Singletrack takki. kakikissa teipit edelleen joka paikasta kiinni vaikka shortseilla on veistetty menemään nyt pari vuotta ja varmaan 3000km. Pesen näitä pääosien oikein päin 30-asteessa ja ihan tavallisilla pesuaineilla.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti tribe member

Näyttäisi siltä, että laatu vaihtelee näissä Enduroissa. Mikä on sinänsä sääli, merkkituotteen ideahan on nimenomaan siinä, että laatu pysyy vakiona.

Mulla kanssa mt500 takin saumat auennet. Pesty aina pesuohjeen mukaan ja pesu kertoja 3. Takki puoli vuotta vanha. On kyllä huonoa laatua.

Nyt tuli viestiä, että tämän kuun aikana pitäis saada uudet rikkoutuneiden singletrackien tilalle.

Enduran Hummvee Zip-off II housut - uhka vai mahdollisuus?

Teoria: selviäis retkipyöräilyssä yksillä vapaajan/leirihousuilla joista shortsit tarvittaessa. Ei varsinaisesti pääasialliseen ajoon, mutta vois tietty käyttää myös silloin kun haluaa pysähtyä matkan varrella jonnekin useammaksi päiväksi ja ajaa niillä kaupungissa jos ei jaksa lycrassa pyöriä silloin.

Kotoa löytyy shortsimalli Hummveetä. En tiedä tuliko liian iso koko - tuntuu pikkasen liian pussimaiselta. Toisaalta hanurikin on kutistunut.

Tänään sain uudet singletrack pökät tilalle ja pieni huomio samalla, nuo kutistuu pesussa aika paljon, tai ainakin omat olivat omissa pesuissa kutistuneet. Muistan kun otin ne käyttöön ja oli lähes lökäpöksymäiset, kun taas loppuvaiheissa reiden kohdalta esim oli jo ihan ihonmyötäisen kireet, olin jo unohtanu niiden alkuperäisen löysyyden kunnes tänään testasin noita uusia ja olivat taas huomattavasti väljemmät.

^Mulla kutistuu kaikki vaatteet komerossa...

Mut siis siinä meni sun reisilihasten hehkutus... olit kuitenkin vaimolle kehunu, että niin reidet kasvaa, ettei housut riitä

Hiljaa itekseen kerkesin jo sitäkin vaihtoehtoa joskus miettimään, että niin ois päässy käymään, mutta kutistumisesta olikin kyse

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •