Sivu 1 / 3 123 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 86

Aihe: 23mm vai 25mm

23mm vai 25mm

Terve,

Pitäisi hankki uudet renkaat maantiepyörään (ensiasennus renkaiden jälkeen).
    Onko 23mm ja 25mm renkaiden välillä suurta eroa puhkeamisherkkyydessä? Syksyllä oli alla 23mm joiden merkkiä en tähän hätään muista. Rikkoja tuli kaksi. Molemmat parin kilometrin hiekkatien pätkällä kotoa lähdettäessä. Omaa painoa on kohtalaisesti (~90kg)

Tässä painoluokassa 25 mm on selvästi kestävämpi ja mukavampi. Kapeamman renkaan kosketusala tiehen on ratkaisevasti pienempi. Raskaalla kuskilla kapea rengas vaatii kovan paineen, jottei painuisi liikaa lyttyyn. Seurauksena kivirekimäinen ajettavuus ja nopea kuluminen.

Renkaan puhkeaminen soralla viittaa liian alhaisiin paineisiin: irtokivet saavat renkaan iskemään pohjaan. Ulkokumin ja vanteen väliin jäävään sisäkumiin tulee reikä tai reikäpari. Itselläni ei rengas ole koskaan puhjennut soralla, vaikka joskus päällystämättömien teiden kautta "oikaisenkin".

Ainoa ongelma on hyvän 25-millisen renkaan löytäminen. Kisatasoisten suurin leveys on yleensä enintään 23 mm. Viimeksi olen käyttänyt Michelinin ja Vittorian 25-millisiä reunalangallisia renkaita, joihin olen ollut kohtuullisen tyytyväinen.
    Velocista muokkasi tätä : 09.04.2008 at 13.57

Painan yli 90 kg ja olen pärjännyt 23 millisillä. Soralla ja vastaavilla ei-pinnoitetuilla teillä olen ajanut pisimillään 10 km pätkiä (eksynyt ) aina silloin tällöin. Kerran on mennyt rengas rikki soran takia. Silloin sorapätkän pituus oli noin kolme metriä. Renkaissa on "tuoteseloste" käyttötarkoituksesta.
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

Kiitoksia, 25 mm renkaaseen oon kallistumassa. Vauhdilla ei mun kohdalla ole juuri merkitystä. Olen ajatellut parissakin ketjussa kehuttuja Contin Ultra GatorSkinejä. Niitä koskien olisikin yksi tyhmä kysymys.
    25mm renkaasta näkyy olevan kaksi vaihtoehtoa
    ( http://www.conti-tyres.co.uk/conticy...atorskin.shtml )
    "wire" ja "folding". Tyhmänä tiedustelen mitä eroa näillä on?

Ensimmäisessä reunalanka on metallia ja toisessa jotain avaruusajan materiaalia. Ensimmäinen on lähinnä halvempi, jälkimmäinen on kevyempi, yleensä helpompi asentaa vanteelle ja vapaasti taitettavissa kasaan.

Tack så mycket

Pyöräpummi Guest
    Kertokaapa sitten mitä käytännön eroa GP 4000 (musta) ja GP 4000 S renkaissa oikein on?

http://www.conti-tyres.co.uk/conticy...%204000S.shtml

Hakusessa nimenomaan on mahdollisimman mukava rengas.
    GP 4000 saa 25 mm, mutta tuota GP 4000 S versioita ainoastaan 23 millisenä.

Ei kai noilla enää ole oikein muuta eroa kuin nimi. Vanha musta 4000 oli eri (lue: huonommalla) kumiseoksella kuin 4000S, jossain saattavat vielä myydä niitäkin.

-OTSO- Guest
    Tässä vähän tekstiä aiheesta 25 mm renkulat. Artikkeli on tietysti jo vähän vanha, mutta antanee suuntaa aiheesta. Erityisesti tuo vierintävastuksen vertailu välillä 23 mm - 25 mm on aika mielenkiintoinen.

Tour-Magazine artikkelisivu:
    http://www.tour-magazin.de/?p=576

...ja linkki itse artikkeliin (7/2003)
    http://content.delius-klasing.de/int...ayment/?id=246

Uuteen pyörään tuli puolivahingossa Michelin ProRace2:t 25mm:nä (ajattelin että olisivat liikkeessä laittaneet 23mm:nä). Ne on ollut käytössä aika mukavat--paljon miellyttävämmät kuin samankokoiset Contin 4-seasonit. Painetta olen pistänyt saman kuin 23mm:iin, eli 8bar.

Kymysys Minkälaisia paineita käytätte 25mm renkaissa?

Minäkin olin ennen hiihtokautta yli 90 kiloinen äijänkäppänä. Nyt jää pari kiloa alle sen eli seuraavat punnitukset on sitten neuvolassa . 23mm rengas todella tuntuu kivireeltä meikäläisen massan alla. Jospa laittaisinkin 25mm renkaat kuntokuurin ajaksi niin kuinka paljon niihin tulisi laittaa painetta?

EDIT: Siis kysyn ensisijaisesti teiltä vielä äijän kokoisilta äijiltä ;-)
    SamiK73 muokkasi tätä : 10.04.2008 at 01.35 Syy: tarkennusta...
    Ei eksyvä tieltä kysy...

25mm pro2race renkaissa olen käyttänyt noin 6 bar edessä ja vähän enemmän mutta kuitenkin alle 7 takana (tiedä sitten miten tarkasti tefalin pumppu näyttää) rullaa hyvin ja mukava ajaa huonollakin asvaltilla tai öljysoralla, pieniä pätkiä myös sorateitä. Painoa n.85 itellä ja 10,5 fillarilla.

Kuten edellä sanottu, olen laittanut näihin renkaisiin 8bar, eikä tunnu mitenkään liian kovalta ajaessa. Ajajan paino pyörii samoissa lukemissa, ehkä 85kg just nyt.

Sami, Luu ja Io: perustetaankin äijäklubi, kun meitä yhdistää tällaisten kasivitosten aiheet! Taidanpa ostaa seuraaviksi 25mm misukat.
    10k-kerhon jäsen

Joo perustetaan vaan. Kokonaan uusi luokka maantiepyöräilyyn: painorajoitus min. 95kg kuljettajan ja ajovarusteiden kanssa Saatan laittaa itsekkin tilaukseen vielä misukat. Tai sitten Scwalben stelvio plussat...
    Ei eksyvä tieltä kysy...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti k10ra Katso viesti
    Kiitoksia, 25 mm renkaaseen oon kallistumassa. Vauhdilla ei mun kohdalla ole juuri merkitystä. Olen ajatellut parissakin ketjussa kehuttuja Contin Ultra GatorSkinejä. Niitä koskien olisikin yksi tyhmä kysymys.
    25mm renkaasta näkyy olevan kaksi vaihtoehtoa
    ( www.conti-tyres.co.uk/conticycle/ti%20ultra%20gatorskin.shtml )
    "wire" ja "folding". Tyhmänä tiedustelen mitä eroa näillä on?
    Saako noita Gatorskinejä jostain Suomesta? Chain Reaction Cyclesissa on ollut tilauksessa jo pari viikkoa 25&28 milliset mutta edelleen "out of stock". Suomen maahantuojan sivuillakaan ei koko rengasta edes listata?

Painan yli 90 kiloa ja nyt minulla on sekä tuubit että avot 25 miiliset ja molemmat Schwalbe Stelvioita. Mukavat ja hyvin rullaavat sekä hyvin suojatut renkaat. Suosittelen.
    Jos et aja et voi ottaa!

Pyöräpummi Guest
    Katsoin että niitä Pro 3 race saisi 25 millisinä, mutta hinta on jotain 35 €.
    Mutta koskahan niitä mahtaa saada?
    http://bike-components.de/catalog/Re...c236e2a1d831fd

Siinä Tourin testissä taisi olla Pro 2 eikä tämä uusi Pro 3?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Sami, Luu ja Io: perustetaankin äijäklubi, kun meitä yhdistää tällaisten kasivitosten aiheet! Taidanpa ostaa seuraaviksi 25mm misukat.
    Jos tästä tulis kansanliike, vois laittaa myös kilpa- ja kuntosarjoihin oman sarjan meidän kokoisille. Sehän olis ihan reilua, ihan niin kuin painissa ja nyrkkeilyssäkin. Eikä niin paljon mäkiä kuin kevyemmille . . . tai hinauksen mäen päälle?

Mitä renkaisiin tulee, niin laatikossa on jo kesää odottamassa myös ProRace3:t--mutta 23mm:nä. Ei nää kapeammatkaan ole niin hirveitä olleet, ja ehkä niissä on sama efekti kuin säärikarvojen ajamisessa: vaikka vauhti ei parane, niin *tuntuu* että menis lujempaa. (Ja toiveikkaasti ajattelen että kun tuntuu että menee lujempaa niin vähitellen sen tunteen siivittämänä alkaa ihan oikeasti mennä lujempaa.)

Maalissa punnittu ajoneuvon + kuskin minimipaino vaikkapa 110 kg, vähän niin kuin autourheilun puolella
    10k-kerhon jäsen

Soitan taustalla.

Maalissa punnittu ajoneuvon + kuskin minimipaino vaikkapa 110 kg, vähän niin kuin autourheilun puolella
    Pitää ruveta näköjään lihottamaan itseään, että pääsee viivalle. Jää kesällä yhteispaino 105 kiloon noin.
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti StantheMan Katso viesti
    Pitää ruveta näköjään lihottamaan itseään, että pääsee viivalle. Jää kesällä yhteispaino 105 kiloon noin.
    Sukeltajan lyijypainoja runkoon kiinni, kyllä se siitä. Niin sitä mikroautokisoissakin pantiin tarvittaessa parikymmentä kiloa.

Tuo 25 mm Pro3race on muuten kiinnostava, kunhan vaan jo saisi. Probikekitin hinnoilla olisi todella houkutteleva testata (23-millistä myyvät 24,50€).
    (Lisäys: siis "olisi", kunhan sitä vaan saisi)
    fiber muokkasi tätä : 15.04.2008 at 09.29 Syy: Lisäys
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IoD Katso viesti
    Uuteen pyörään tuli puolivahingossa Michelin ProRace2:t 25mm:nä (ajattelin että olisivat liikkeessä laittaneet 23mm:nä). Ne on ollut käytössä aika mukavat--paljon miellyttävämmät kuin samankokoiset Contin 4-seasonit. Painetta olen pistänyt saman kuin 23mm:iin, eli 8bar.
    Mistä löysit prorace2:t 25-millisinä? En löydä mistään tutusta kaupasta.
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi Katso viesti
    Kertokaapa sitten mitä käytännön eroa GP 4000 (musta) ja GP 4000 S renkaissa oikein on?

http://www.conti-tyres.co.uk/conticy...%204000S.shtml
    4000S taitaa olla Black Chili seoksella, joka ainakin maastorenkaissa toimii erinomaisesti.
    Life - I have heard of it...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jeppe Katso viesti
    4000S taitaa olla Black Chili seoksella, joka ainakin maastorenkaissa toimii erinomaisesti.
    Musta 4000 on myös Black Chili-kumilla. Minulla on sellainen pari kotona 25-millisenä, mutta on vielä kokeilematta. Halvat ensiasennuskumit (Michelin Spedium) vaan tuntuu kestävän: 900 km eikä yhtään rengasrikko.

Just sain bikecomponents.de:stä 4 kpl. Ei ole vielä asennettu, eikä siis kokemusta. Meinaan näillä työmatkaa hinkata ja toiset laittaa tyttären pyörään.
    Viva l'Italia liberata e riscattata!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wilier Katso viesti
    Just sain bikecomponents.de:stä 4 kpl. Ei ole vielä asennettu, eikä siis kokemusta. Meinaan näillä työmatkaa hinkata ja toiset laittaa tyttären pyörään.
    Hankin samasta paikasta 2 kappaletta ProRace2 renkaita. Ajattelin kokeilla 25mm rengasta kun tulee ajeltua jonkin verran myös sorateillä maantiepyörällä.

Lookin HSC4-haarukka on niin matala, ettei 25 millinen mahtunut pyörimään kunnolla mutta sivusuunnassa olisi ollut muutama milli tilaa. Putkelta ei voinut ajaa ollenkaan sillä rengas otti kiinni haarukkaan. Täytyi pistää eteen takaisin 23 mm rengas.
    Lookin (KG361) takahaarukkaan 25mm rengas mahtui ja kokemukset parin lenkin/240km jälkeen hyvät. Rengas rullaa kevyesti ja on mukava (paine 6,5 kiloa) ajaa.

Ne tuli mukana ostamassani filossa, tosin niiden etsintään meni paikalliselta pyöräliikkeeltä (Englannissa) ainakin pari viikkoa, tai ainakin sen ne sanoi syyksi, kun pyörä valmistui vähän hitaanlaisesti.

Mulla oli nishikissä 26mm kendat ensiasennuksena, vähän tahmasen oloinen kumi. Nyt tilasin just contin gp 4000 25mm mallina. Ajelen välillä myös hiekalla pakon sanelema ja otin sen takia 25mm kumit. Noita on kyllä kehuttu, että varmaan oli hyvä ostos.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •