Sivu 1 / 3 123 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 76

Aihe: Five Ten (5.10) kengät

Five Ten (5.10) kengät

Onkos kenelläkään 5.10 kenkiä? Lähinnä kiinnostaisi koot, kuinka lähellä ovat oikeita (myös kiinnostaa mikä malli sulla on käytössä). Kovasti himottaisi tilaaminen, suomen kaupoista vain ei taida löytyä.

Aki2005 Guest

Hymy

Mulla on kengän koko normaalisti 43 melkein kengissä kuin kengissä. 5.10 Low (2006) mallista mulla on 42:t, ja sopivat just naftisti. Sanoisin, että älä osta alakanttiin jotta istusivat tiukasti, sillä mun kaverilla on saman mallin 2007 versio, ja sama tilanne, eli voisi ottaa 0,5 isommat. Näissä on aika tylppä kärki, eikä todellakaan veny käytössä.

Näillä kun olet kerran ajanut niin et taatusti vaihda enäää toisiin flätti monoihin :-D

Katoin just kaikki hyllyssä olevat kengät läpi. Kaikki Niken kengät ja Shimanon SPD kengät ovat kokoa 46. Eccot ja Campersit ovat kokoa 45 ja oikeastaan tasan saman kokoisia. Vansit on näköjään lentänyt roskiin tai muuten vain hävinnyt.

Ehkä sitten pitäisi tilata 45.5

Tänään tuli, ja 45 oli täydellinen koko

Piglet Guest

Hymy

Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Tänään tuli, ja 45 oli täydellinen koko

Aivan, 45 on täydellinen koko. Tilasin Chainreactionilta Five tenin impact v2 merkkiset kengät viime keskiviikkona ja eilen ne tulivat kotiin kannettuna.

Voisin lisätä että mulla on seuaavankokoiset (kävely)kengät jos joku on kiinnostunut:
    Ecco 46 (teksti kulunut pois etiketistä mutta US koko näkyy melkein ja se on 12-12,5)
    Bata 45 (tavalliset kävelykengät)
    Mustang 44 (Puolasta)
    Piglet muokkasi tätä : 14.11.2007 at 16.31

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki2005 Katso viesti
    Näillä kun olet kerran ajanut niin et taatusti vaihda enäää toisiin flätti monoihin :-D
    Nuo kyllä vaikuttaa todella hyviltä. Mutta kuinka hyvin noiden Impactien pohja kestää. Itse ajelen DMR V12 polkimilla ja niissä piikit on aika ohuet, joten syökö ne kengänpohjan helposti hajalle. Ainakin tuossa arvostelussa sanotaan, että pohjasta voi lohkeilla palasia.
    IlkkaM muokkasi tätä : 14.03.2008 at 17.10 Syy: typoja

saiskohan näitä suomessa olevasta liikkeestä? Jos tilaan netistä, niin mitäs sitten jos eivät sovikaan?

Sitten palautat

Tietysti kannattaa yrittää testata joltain kaverilta / vastaantulijalta.

Mulla on noi vieläkin ihan ehjät, tosin löydettyäni M647't polkimiksi en ole tänä kesänä juurikaan käyttänyt, kesään asti kuitenkin ympäri vuoden.

Itse ajan kokoajan noilla 5.1:llä (Impact 2 Low) . Polkimina on ollut DMR V8:t sekä Dartmoorin Feverit, joissa on aikamoisen terävät piikit. Hyvin on kuitenkin kumit pohjassa pysyneet. Painoa about 95 kg. Joskus noita sai Camusta (kiipeilykauppa Kampissa).
    Kiva.org - Loans That Change Lives

Kuvia Instagram: mikkopiispa
    Kuvia mikko.pictures.fi

Onks kenkään käyttäny noista Impact 2:sta sekä Low:ta että High:ta? Onks tuosta lisävarren tyngästä mitään iloa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Onks kenkään käyttäny noista Impact 2:sta sekä Low:ta että High:ta? Onks tuosta lisävarren tyngästä mitään iloa?
    Ehkä tukee ja suojaa vähän nilkkoja? Mulla on se korkeampi malli, kuumimmilla kesäkeleillä olen kaivannut niitä matalia, mutta aika usein on myös suojannut joltain raapaisuilta.

Sulla on varmaan pienempi jalka kuin 45? Jos ei niin ota nuo miun testiin.

^drop - dänks mut ovat pari numeroo liian laajat. Pitänee ryhtyä väsäämään postia Korvatunturille ...

Jos joku on tilaamassa 5.10 Freerider -kenkää (se pykälän kevyempi malli kuin Impact), niin kannattaa varmistua, että saa varmasti uuden 2010-mallin. Sitä edeltävissä malleissa kengän pohjaosan reunat ei ollu samaa palaa muun pohjan kanssa ja ne alko ainakin itellä repsottaa pahasti jo puolen vuoden jälkeen.

Noin muuten 5.10:n kengät ovat kyllä aivan ehdottomat kaikille flättipolkimia käyttäville kuskeille. Kannattaa unohtaa ne paskat urheilukaupan skeittikengät.

http://www.camu.fi/sivut/yhteystiedot/

Ja tuolta löytynee hyllystä jotta pääsee sovittamaankin, ainakin vielä alkukesästä oli valikoimaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti micoz Katso viesti
    http://www.camu.fi/sivut/yhteystiedot/

Ja tuolta löytynee hyllystä jotta pääsee sovittamaankin, ainakin vielä alkukesästä oli valikoimaa.
    Dänks vinkistä. Camun sivuilta, en vanhoilta enkä uusilta noita löytäny, mut tänään kerkesin siellä
    pyörähtämään ja olihan siel jokunen pari jäljellä Impact2 Lowta. Ainakin 43 löytyy vielä uks pari sieltä.

Kaivetaanpas vanha topikki esiin, kun ei "söörtsillä" uudempaakaan löytynyt.

Elikkäs, onkos porukalle kerääntynyt kokemuksia 5.10:n SPD-malleista? Itseäni kiinnostaisi etenkin Maltese Falconit ja miksei myös Hellccatit.
    Eroavatko ne esimerkiksi pohjan jäykkyydeltään paljonkin verrattaessa ns. normi SPD-maastokenkään?

Oho, omat impactit täyttänyt jo 4 vuotta. Käytetty ympäri vuoden ja vieläkin hyvässä kunnossa.

Mulla korkeavartiset Cyclone Freeride malli. Nehän ovat SPD kengät.
    Ovat laadukkaat mun mielestä ja pohja on mun mielestä paljon pehmeämpi ku normi SPD maastokengässä jos vertaa vaikka Shimanoon.
    Käytän niitä tällä hetkellä ilman lukkoja joten en pysty siihen kommentoimaan.

Tuota Minnaar-mallia olen kokeillut, se on vissiin sama kuin Hellcat? Onhan se pohja kyllä selkeästi löysempi kuin vaikkapa Shimanon mp66:ssa, jäykempi kuitenkin kuin skeitttikenkä. Luultavasti ihan asiallinen saapas käyttötarkoitukseensa, joka ei ole xc-kisaaminen.
    Love me, love my bike.

Tuli tilattua Five Ten Chase Phantom kegät Varuste.netistä poistohintaan. Ainakin ensivaikutelman perusteella hyvä vaihtoehto kevyeksi flätti kengäksi.

Mitenköhän noi freerunning kengät poikkeaa pyöräilykengistä? Pehmeämpi kumi? Vähemmän jäykät pohjat?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Mitenköhän noi freerunning kengät poikkeaa pyöräilykengistä? Pehmeämpi kumi? Vähemmän jäykät pohjat?
    Eroa löytyy aika vähän ja Chase löytyy five tenin nettisivuilta myös bmx kategoriasta. Näiden kumi ei jätä jälkiä, siinä missä Impactien pohja vaimentaa ilmeisesti tärinää vähän paremmin. Pohjat on varsin jäykät, ainakin näin uutena. Vaikea verrata, kun itsellä ensimmäiset five ten kengät, mutta kyllä näitä joku muukin pyöräilyssä käyttää.

Itsellä lähti vanhojen 5.10 sämpylöiden seuraksi tilaukseen nämä Maltan Haukat

Five Ten:ltä tulee keväällä myös tämä Kestrel

Molemmat kalossit SPD-versioita.

Kuvia mikko.pictures.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MPI Katso viesti
    Itsellä lähti vanhojen 5.10 sämpylöiden seuraksi tilaukseen nämä Maltan Haukat

Joko on falconit saapuneet ja jos on niin miltä vaikuttaa?? Itsellä nuo kiikarissa spd kengiks.
    - Fear is a mindkiller -

Joo onhan noi tulleet. Paljon en ole noita ehtinyt testailemaan, mutta yleisen silmämräisen laadunvalvonnan ja kuivatyyppien jälkeen vaikuttavat laadukkailta kalosseilta. Tuolla ylästräpillä saa kengän istumaan tiukasti. Pohja on yllättävän jäykkä. Ei tietenkään yhtä jäykkä kun omissa toisissa Sideissä, mutta tolla saattaa pysyä pystyssä märällä kalliolla. Kun hiihtokausi päättyy niin pitää tyypätä, että miten toi toimii 647-polkimen kanssa. Fläteillä ajellaan vanhoilla Impacteilla. Shimanon MP66: een verrattuna toi on lestiltään kapeampi ja sopii mun jalkaan paremmin.

Kuvia mikko.pictures.fi

Joo onhan noi tulleet. Paljon en ole noita ehtinyt testailemaan, mutta yleisen silmämräisen laadunvalvonnan ja kuivatyyppien jälkeen vaikuttavat laadukkailta kalosseilta. Tuolla ylästräpillä saa kengän istumaan tiukasti. Pohja on yllättävän jäykkä. Ei tietenkään yhtä jäykkä kun omissa toisissa Sideissä, mutta tolla saattaa pysyä pystyssä märällä kalliolla. Kun hiihtokausi päättyy niin pitää tyypätä, että miten toi toimii 647-polkimen kanssa. Fläteillä ajellaan vanhoilla Impacteilla. Shimanon MP66: een verrattuna toi on lestiltään kapeampi ja sopii mun jalkaan paremmin.
    Loistavaa.Laitahan sit raporttia.
    Mulla on kanssa 647-polkimet ja kiikarissa spd kenkä missä on tasanen pohja jotta voi hyödyntää paremmin sitä häkkiä siinä lukon ympärillä.

Saat toimia koekaniinina.
    Five10:tä hyviä kokemuksia kun mulla on flättikenkänä low impact ja ne on kyllä olleet loistavat.
    - Fear is a mindkiller -

Maltan haukkoja testailtu. Toinen strapin / velcro kiristyksen lenkeistä saatu rikki, mutta korjasin nipparilla. Pohjat riittävän jäykät ja noilla on mukava tunkata. Voi olla, että olisi pitänyt ottaa puoli numeroa pienempi kuin 10.5 Impact low-kengissä. Hyvin toimii ainakin uusien kehikollisten xtr:ien kanssa.

Kuvia mikko.pictures.fi

. Pohjat riittävän jäykät ja noilla on mukava tunkata.
    Minun kengät sit ihan selvästi.
    - Fear is a mindkiller -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Minun kengät sit ihan selvästi.
    Ostin saman kokoiset kun mun Low Impactit eli 10.5, mutta noi on kyllä vähän isot tai sitten lesti on vähän leveä...

Kuvia mikko.pictures.fi

Ostin saman kokoiset kun mun Low Impactit eli 10.5, mutta noi on kyllä vähän isot tai sitten lesti on vähän leveä...
    Ok ,eli vois ostaa kokoa pienemmät kun low impactit.
    Tänään lähtee haukat tilaukseen. Pitää vaan yrittää bongata missä edullisimmin.
    Jos surffatessa sattuu silmään tätä halvemmalla niin kiitollisena otetaan vinkkiä vastaan.
    http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=63972
    - Fear is a mindkiller -

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •