Sivu 3 / 111 EnsimmäinenEnsimmäinen 123451353103 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 3318

Aihe: Kengät talveksi

Nuo Sidin sielunviholliset (mikä Diablo GTi se nyt olikaan) vaikuttavat ainakin minusta selvästi saman kokoisia kesä-Sidejä isommilta, kaipa niiden kanssa pitää sitten käyttää villasukkaa sisäpuolellakin. Kovasti yksilöllistähän tuo on, kuka milläkin tarkenee. Parin testilenkin perusteella tuo korkea varsi häiritsee minua sen verran etten noita taida paria plusastetta lämpimämmällä juuri käyttää, ainakaan yli kolmen tunnin lenkkejä ei kyllä kylmänä vuodenaikana ihmeemmin tule ajettuakaan.
    Pöysti! Sinä et tiedä, minkälaista porukkaa suomalaisissa lajiliitoissa on. Ju-ma-lau-ta! Ne on valmiit mihin vaan.

Itäkeskuksen lähikaupasta löysin tälläiset:

Toistaiseksi ovat ainakin pitäneet veden ulkopuolella eikä varpaatkaan ole paleltuneet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HJS Katso viesti
    Toistaiseksi ovat ainakin pitäneet veden ulkopuolella eikä varpaatkaan ole paleltuneet.
    Millasta sukkaa oot pitäny alla ja mikä lämpötila?

No Onkos voorumilaiset keksineet mitään uutuuslämpöpohjallisia tälle talvikaudelle
    Sidin toasterien ja thermic-ic:n Lisäksi. Eli joko Kiinalaiset ovat tuonneet markkinoille
    omat edulliset mallinsa?
    www.youtube.com/watch?v=zSPsEn7Mfb8

Lainaus Alkujaan tämän lähetti yypy Katso viesti
    Millasta sukkaa oot pitäny alla ja mikä lämpötila?
    Sukkana riittänyt toistaiseksi tuollainen pitkävartinen laskettelusukka. Eli ei kovin paksu. Kegät ostin tarkoituksella noin numeroa tavallista isommat että mahtuu tuplasukka talvella. Lämpöä tais olla espoossa tuossa äsken se pari-kolme astetta pakkasta. Ainakin rapa jääty fillariin kiinni melkosen kovaan.

Mun jalkoihin riittää ohut lämmin sukka nollakelissä noitten Sidin kenkien kanssa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti yypy Katso viesti
    Onko kukaan kokeillut näitä? Paljonko sukkaa tarvii alle esim:0 astetta?

Sain tänään tilaamani Shimanon MW80-kengät:

Lyhyen testauksen perusteella vaikuttavat hyviltä kengiltä. Lähempänä kesäkengän fiillistä kuin Shimanon aiemmat talvimallit. Kuva Roselta, mutta tilaus Wiggleltä.

Sukkana riittänyt toistaiseksi tuollainen pitkävartinen laskettelusukka. Eli ei kovin paksu. Kegät ostin tarkoituksella noin numeroa tavallista isommat että mahtuu tuplasukka talvella. Lämpöä tais olla espoossa tuossa äsken se pari-kolme astetta pakkasta. Ainakin rapa jääty fillariin kiinni melkosen kovaan.
    Minun talvikengät (Shimanon W02) on kaksi numeroa isommat kuin kesäkengät. Väliin mahtuisi ylimääräiset villasukat, mutta olen huomannut että ne ylimääräiset sukat eivät juuri lämpimyyttä lisää. Parempi käyttää yksiä ohuita villasukkia. Se ylimääräinen ilmatila siellä kengän sisällä eristää kummasti. Kahdella sukalla jalat tahtoo ensin hikoilla kosteiksi, ja sen jälkeen kylmyys hiipii sisään.
    - Put me back on my Bike -

(Ekaa yritystä voikin sitten lueskella bittiavaruudessa. Ja uudestaan...)

Mitenkäs noi koot menee MW80:ssä? Onko tavallista väljempi lesti? Itellä esim. Specialized BG Sport MTB on kokoa 46. Sinne mahtuu väliin vähän paksumpikin sukka. Pitääkö MW80:n kohdalla lähteä suoraan 47-48-linjalle, vaikkei useampaa sukkaa olisikaan lämmikkeeksi ahtamassa? Oma klabbi on siis ainakin leveyden puolesta suht normaali. Shimanon kokopolitiikasta tuntuu olevan ristiriitaista tietoa liikkeellä...

Ajattelin noista etsiä lääkettä märkiin ja/tai kylmiin jalkoihin.

T

Mulla on noista 47, niinkuin on vanhoissa MW-02:ssa. Molempiin mahtuu paksu sukka ja tarvittaessa ohut alle. Kesäsidit ovat 46 tai 46,5 -kokoisia. Muuten kenkiä ostaessa 45.
    A Gentleman will walk but never run

Itäkeskuksen lähikaupasta löysin tälläiset...
    Mun piti tilata ulkomailta, kun ei Suomesta saanut tarpeeksi pieniä kokoja. Mutta mahtavat kengät!

Itäkeskuksen lähikaupasta löysin tälläiset:

Mitäs kustansivat?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Mitäs kustansivat?
    Ovh. näyttää olevan 149eur mutta ei kai sitä kukaan maksa
    www.kaupinkanuunat.net

Oiskos kellään vinkkiä Five Ten tyylisestä syystalven ajokengästä, johon myös klossin saisi, mutta olisi fläteilläkin käytettävissä ja itse kengän pohja liukkaalla alustalla pitävää materiaalia tavallisten kovamuovinappuloiden sijaan?!?!? Eli superpakkasilla ajettava kengän ei tarvitse olla, mutta veden saisi pitää ulkopuolella.
    ..makes Jack a dull boy...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pietari K Katso viesti
    jos laittais sukeltajien neopreenisukan niihin sopiviin kenkiin? Onko kukaan kokeillut?
    En ole kokeillut, mutta ei ole välttämättä autuaaksi tekevä juttu. Mitenkähän mahtavat pitää lämpöä kuivina? Ideahan noissa on, että antaa koko jalan kastua ensialkuun kylmällä vedellä, sitten se sukan imemä vesi lämpenee ja meno jatkuu ettei mitään.

Olen kyllä käyttänyt neopreenisukkia paljonkin suunnistaessa, siinä lajissa ne ovat erittäin suosittuja kylmillä keleillä. Siihen ne sopivatkin kuin nenä päähän, kun kastumista on käytännössä mahdotonta välttää ja kivikossa juostessa kengän pitää märkänäkin istua napakasti. Talvikeleille on ollut puoli numeroa kesäversiota isompi kenkä, että neopreeni mahtuu hyvin. Ei ole palellut pakkaskeleilläkään, vaikka keväällä on soilla sulamisvettä puoleen sääreen, päällä jäätä joka ei kanna . Toki juostessa ylipäätään jalat eivät palele läheskään niin helposti kuin fillaroidessa kun jalkaterä tekee töitä ihan toiseen malliin. Pyöräilykengässähän pohja on kova, joten nilkka on alimmainen nivel missä suuremmin tapahtuu mitään, juostessa (tai hiihtäessä, etenkin perinteistä) tehdään töitä päkiällä ja ponnistetaan myös varpailla, mikä luonnollisesti auttaa paljon.

Pyöräilykengässä lähtisin ennemmin siitä, että kenkä pitäisi vettä ja koettaisin eristää lämmön vaikka villasukalla tai sitten hyvillä urheilusukilla (esim. paksut Craftit), villahan tunnetusti toimii kuivana hyvin ja kastuttuaan ei laisinkaan. Pitkällä pyörälenkillä voi myös varautua laittamalla kuivan sukkaparin reppuun. Jos sitten esim. parin tunnin päästä alkaa varpaita palella niin pitää tauon, hieroo paljaat varpaat lämpimiksi ja jatkaa kuivilla sukilla. Auttaa etenkin jos kengissä on vain hikikosteutta eikä ole mulinut jossain ojassa...

Niin juu, Laken kengillä olen ajellut pari talvea. Alttiutta varpaiden ja sormien paleluun keskimääräistä vähän enemmän (sehän on henkilökohtaista ja geneettistä, sanokaa mitä sanotte), yleensä pari tuntia menee hyvin ja sitten alkaa vilu hiipiä. Kyllä ne hyvät kengät ovat, isoin miinus ainakin noissa vanhemmissa on se nilkan yläpuolinen osa, joka on vettäimevää materiaalia. Kunnon vesisateessa kosteus holahtaa toisinaan nopeasti sitä pitkin kenkään vaikka pintamateriaali aika hyvin kestääkin kun vaan muistaa vahailla.

Neopreenihän ei itsessään pidä vettä, mutta pitää märän lämpimänä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Itsellä noista vanhempi maantieversio ilman goretexiä, eli Sidi Freezet. Ne ei ainakaan kovin lämpimät olet. Therm-Icin lämppäreitä talttee kylmällä pitää päällä kokoajan. Kengän päällä lisäksi aina ollut Urheiluareenan karvareuhkat. Eli tuskin nuo ylläolevat kengätkään kovin lämpimät on, pelkillä neopreenisuojillakaan. Ainut keino pitää jalat lämpimänä 5-8h talvilenkeillä on noi sähkölämmitteiset pohjalliset ulkoisen lämpösuojauksen lisäksi, ainakin jos varpaat on meikäläisen tyyppiä (jäässä +10 kelissä jo).
    Noi goretexillä varustetut on ihan samaa maata lämpimyyden suhteen; mulla on viimevuotinen maastomalli. Passeli sellaisenaan Italian talveen ja, kuskista riippuen, ilman lisälämmittimiä sillä saattaa tarjeta Suomen syksyssä. Lämpövastuspohjallisten, sopivien sukkien ja karvapäällysten kera itse pärjäsin viime talven, kun pitkiä lenkkejä ei juuri tullut ajeltua kylmimmillä keleillä. Pisimmät pakkaslenkit taisi olla semmoista paria tuntia -15°C tuntumassa.
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika Koivisto Katso viesti
    Jaa ei vai? Tuo oli minulle uusi tieto. Tai sitten neopreenin kehitys on mennyt takapakkia.
    Lisää tietoa: LG on kanadalainen firma... Kyllähän sielläkin toki patonkia syödään.
    If you are not riding solo, you're cheating.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika Koivisto Katso viesti
    Jaa ei vai? Tuo oli minulle uusi tieto. Tai sitten neopreenin kehitys on mennyt takapakkia.
    Ainakaan mun neopreeniset vesiurheiluvälineeni eivät mene omaan kategoriaani vedenpitävistä tuotteista. Eihän niistä sokenaan läpi vesi mene, mutta kosteus siirtyy. Mut lämminhän tuo neopreeni on.
    satsu muokkasi tätä : 13.11.2008 at 08.04 Syy: kirjoitusvirhe

Joo, kommenttini ei varsinaisesti liittynyt noihin kenkiin. En epäile, etteivätkö olisi ihan hyvät. Oletko etsiskellyt netistä, onko joku arvostellut kenkiä jossain? Omissa Spessuissani tuo neopreeniosuus varressa on just ihanan lämmin ja kivan pehmeä nilkassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti bilato Katso viesti
    Kivenlahden pyörahuollossa tais tänään olla ruuhkaa, kun kellään ei ollut aikaa vastata puhelimeen. No, huomenna uusi yritys.
    Joo, ei taida noita Lakeja saada suomesta. Edellämainitsemassani liikkessäkin on ilmeisesti ollut viimeiset 10 päivää superalet, kun kellään ei ole ollut aikaa vastata puhelimeen

No, täytynee mennä sinne itähelsingin ihmeeseen tutustumaan heidän tarjontaansa
    http://zeus.sporttisaitti.com/

Niin tuosta Specialized Defrostereiden kokopolitiikasta... Jostain päin nettiä olin lukevinani, että kyseisen monon koot olis ns. reilumpia. Toisin sanoen voi ottaa samaa kokoa kuin "kesä-Specializedit" ja paksua/useampaa sukkaa mahtuu väliin silti. Oisko noin? Ajattelin nimittäin näätistä kyseiset saapikkaat tilata. Alkaa jalkain kastuminen ja palelu ja muu skeida nimittäin sviduttaa hiljalleen...

T

Mulla on Spessun kesäkengät ja nuo Defrosterit samaa kokoa. En ole vielä ihmeemmin testannut, miten paljon sukkia voisi tai tarvitsisi laittaa, kun ei ole vielä tarvinnut. Muistan vaan sovittaneeni noissa kesäkengissä yhden koon suurempaa ja se oli liian väljä. Nyt kenkä lienee monikäyttöisempi, kun sitä voi käyttää myös ohuiden sukkien kanssa ilman hölkymistä.

Mutta kyllä tuonne mulla ainakin parit sukat varmaan menee, ajattelin kyllä testata Back on track -sukat, niin ei tartte topata toivottavasti paljoa. Vielä ei ole varpaat palelleet varsinaisesti ja mun varpaat palelee herkästi. Mut luulen, et jossain pakkaslukemassa tulee mun varpaille noillakin kylmä. Vettä ne pitää mainiosti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuplaO Katso viesti
    Niin tuosta Specialized Defrostereiden kokopolitiikasta... Jostain päin nettiä olin lukevinani, että kyseisen monon koot olis ns. reilumpia. Toisin sanoen voi ottaa samaa kokoa kuin "kesä-Specializedit" ja paksua/useampaa sukkaa mahtuu väliin silti. Oisko noin? Ajattelin nimittäin näätistä kyseiset saapikkaat tilata. Alkaa jalkain kastuminen ja palelu ja muu skeida nimittäin sviduttaa hiljalleen...

T
    Eiks kannattaisi sovittaa lähikaupassa, ettei osta sikaa säkissä ja ehkä jopa ostaa ne lähikaupasta?

Eiks kannattaisi sovittaa lähikaupassa, ettei osta sikaa säkissä ja ehkä jopa ostaa ne lähikaupasta?
    Näin on. Ei vaan oikein "omatunto" anna myöten sovittaa lähikaupassa ja ostaa sitten esmes netistä. Omassa lähikaupassa eli Okkalla ei ainakaan sivujen mukaan ole isoja kokoja nyt saatavilla. Itäkeskuksen lähikauppaan taas ei tunnu ehtivän. Eli arpomalla netistä vaan!

Kiitokset kuitenkin visioista.

T

Itse olisin kernaasti ostanutkin kotimaisesta kaupasta, mutta kun ei kokoja ollut saatavilla (41 pienempää)...

mistä helpot ja järkevät talvikengät

Nostan hattua kaikille, jotka ajavat talven pakkasissa parin tunnin lenkkejä. Itse ajan vain 10 km työmatkaa.

Mitkä olisivat sopivat talvikengät tuommoiseen ajoon? Jotkut miinus 30 kestävät popot vaikuttavat omaan käyttööni hieman yliampuvilta.

Tähän asti olen pärjännyt shimanon mtb-kengillä ja Goren Endure H20 -kalosseilla, mutta alkaa kypsyttää, kun setin pukemiseen kuluu melkein yhtä kauan kuin työmatkan ajamiseen...
    Talvella otsa kurtussa maasturilla, kesällä vatsa rypyssä chopperilla

helpompi setti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maranello Red Katso viesti
    Nostan hattua kaikille, jotka ajavat talven pakkasissa parin tunnin lenkkejä. Itse ajan vain 10 km työmatkaa.

Mitkä olisivat sopivat talvikengät tuommoiseen ajoon? Jotkut miinus 30 kestävät popot vaikuttavat omaan käyttööni hieman yliampuvilta.

Tähän asti olen pärjännyt shimanon mtb-kengillä ja Goren Endure H20 -kalosseilla, mutta alkaa kypsyttää, kun setin pukemiseen kuluu melkein yhtä kauan kuin työmatkan ajamiseen...
    -suosittelisin noita, itsellä on ollut jo monta vuotta hiukan vanhempi malli:
    http://www.wiggle.co.uk/p/Cycle/7/No...ts/5360032088/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Reiska666 Katso viesti
    Kiintoisaa! Mutta takottako toi "Cleat fitment: SPD" että mun Wank Bros klossi ei mahdu/sovi/istu kunnolla?
    Ja hämmästyttää toi hinta, ei ole paha: vrt esim http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=16847
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

Eiköhän se tarkoita lähinnä että pohjassa on klossia varten reiät kahdelle (eikä kolmelle tai ties kuinka monelle) ruuville. Ei vispilän klossi ole ainakaan missään merkittävässä suunnassa normispedeä isompi.
    Pöysti! Sinä et tiedä, minkälaista porukkaa suomalaisissa lajiliitoissa on. Ju-ma-lau-ta! Ne on valmiit mihin vaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •