Sivu 2 / 111 EnsimmäinenEnsimmäinen 12341252102 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 3318

Aihe: Kengät talveksi

xtrainer Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mkone Katso viesti
    Ja jos tässä ilmaston lämpenemisen ohella enää kunnon pakkasia tulee, niin Laken kengät pitävät räpylät lämpiminä pahemmallakin kelillä. Hintaakin tosin on riittävästi.

http://www.lakecycling.com/category.aspx?categoryID=36
    Laket ovat varmasti lämpimät, mutta onko kokemuksia kuinka tuollaiset nahkakengät kestävät kosteutta? Täällä eteläisessä Suomessa talvet ovat kuitenkin enemmän vetisiä/loskaisia kuin lumisia. Pittardsin nahkahan kyllä on käsitelty hyvin (ko.nahasta tehdyt käsineet kestävät jopa pesun), mutta ei sekään taida vastata kunnollista vedenpitävää kalvoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti xtrainer Katso viesti
    Laket ovat varmasti lämpimät, mutta onko kokemuksia kuinka tuollaiset nahkakengät kestävät kosteutta? Täällä eteläisessä Suomessa talvet ovat kuitenkin enemmän vetisiä/loskaisia kuin lumisia. Pittardsin nahkahan kyllä on käsitelty hyvin (ko.nahasta tehdyt käsineet kestävät jopa pesun), mutta ei sekään taida vastata kunnollista vedenpitävää kalvoa.
    Laket ovat kyllä omassa käytössä hyvin kestäneet vettä, rasvailen kyllä aika aktiivisesti kenkiä.
    Miksi tänne pitäisi jotain kirjoittaa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mkone Katso viesti
    Ja jos tässä ilmaston lämpenemisen ohella enää kunnon pakkasia tulee, niin Laken kengät pitävät räpylät lämpiminä pahemmallakin kelillä. Hintaakin tosin on riittävästi.

http://www.lakecycling.com/category.aspx?categoryID=36
    Mä ostin tuollaiset viime talvena ja ne ovat kyllä ylivertaisen hyvät ja lämpimät. 15 asteen pakkasessa mulla oli noissa kengissä vain ohuet juoksusukat, eikä viluttanut ollenkaan. Pahimmillaan joudun siis ehkä laittamaan ohuet villasukat lisäksi, ehkä.
    crash-test-Pikke™

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Voiskohan tässä samalla keskustella niistä kengänsuojuksista. Biltemasta saisi edukkaasti. Päällisiä olen nähnyt myös prismoissa ja vastaavissa. Entä merkkituotteet, mikä merkki ja malli olisi hyvä ja ovat merkittävästi biltsun tuotteita parempia vai kenties aivan eri planeetalta kuten itse pyörät?
    http://www.urheiluareena.fi/images/8...p%20suojus.jpg
    Nuo on tarkoitettu kyllä vain pakkaselle. Eivät kyllä oo tarkoitettu ihan maastokäyttöön. En usko niitten ainakaan kovin kauan kestävän jalkautumisia. Maantiellä kuitenkin mainot ja lämpimät.
    Fatless biker

Testitietoa

Tuolta taitaa löytyä melkein kaikki puheena olleet merkit:
    http://www.mountainbike-magazin.de/n...gtx.110212.htm

Sanoisin että jos loskakelin kenkää haetaan niin GTX eikä se muille häviä pakkasellakaan...eikä tarvi päällisien kanssa räpeltää.Mutta itsekukin tietysti tykkää mistä tykkää.

Kenkänsuojat siitä pätevät, että kamppeiden paskaantuessa tarvii huuhtoa vaan suojat eikä koko tossuja. Suojat kuivaa nopsaan ja kengät pysyy puhtosena ja kuivana.

µ

Kengänsuojat

Itse ostin Bilteman kengänsuojat keväällä. Totta on, että jos ne panostaisi vetoketjun suunnitteluun enemmän siitä tulisi loistava kuivan kelin suoja. mulla vetoketju näyttää jo pahalta; ketjun harjat sojottaa eivätkä ne mene lomittain niinkuin pitäisi.
    Onko kukaan kokeillut laittaa ajokengän ja kengänsuojan väliin esim. villasukkaa kuivalla, kylmällä kelillä ajettaessa? itse ajattelin kokeilla tätä kun pakkaskelit tulevat eikä tavanomainen (suojat+ kengät) riitä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Tilasin tällaiset kerron sitten kokemuksia kun saapuvat.
    Nyt ovat tulleet ja ollet jo vähän käytössäkin. Mun koko oli 47 ja kesäkengän koko 44. Aika suuret ovat, mutta mahtuupa sukkia sisään.
    Hyvät ja halavat. Lisää raportteja pakkaskautena.
    Jos et aja et voi ottaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ccrider123 Katso viesti
    Onko kukaan kokeillut laittaa ajokengän ja kengänsuojan väliin esim. villasukkaa kuivalla, kylmällä kelillä ajettaessa? itse ajattelin kokeilla tätä kun pakkaskelit tulevat eikä tavanomainen (suojat+ kengät) riitä.
    Tuota on tullut kokeiltua talvikaudella: tavallisten ajokenkien päälle ensin sukka/syylinki ja siihen päälle Gore Bikewearin Gore-tex-suoja. Melko hyvin noilla pärjää, ainakin etelän pikkupakkasilla. Väliin tulevan lämpökerroksen kannattaa olla keinokuitua, jotta ei kerää kosteutta ja menetä lämpöominaisuuksiaan. Viime talvena esim.HongKong myi hyviä keinokuituisia syylinkejä noin 5 eur pari.
    If you are not riding solo, you're cheating.

Ajoa on ollut Shimanskin sinisillä talvikengillä (W-101?), joitten varsista aika jätti jo toissa talvena. Kyllä ne neopreenivarret kolme, neljä vuotta kestivätkin. Pakkaskestävyys oli aina tuonne parinkymmenen alle lyhyillä lenkeillä kohtalainen. Viime vuonna ostin Sidin Invernot ja ne ovat hyvät pariin pakkasasteeseen asti. Sitten tulee kylmä.
    ex box lux

Pisteet Lake mx301:lle. Olen ajellut vuoden noilla kengillä työmatkaa ja maastoa, ovat aivan loistavat. Pahimmillaan pakkasta oli 30 astetta ja olen pitänyt jalassa vain ohutta juoksusukkaa. Silti kengät eivät ole tukahduttavan kuumat lämpimimmillä keleillä (<10 astetta), koska ovat nahkaa ja hengittävät kohtuullisesti. Epäilin itsekin nahan vedenpitävyyttä, mutta se on osoittautunut erittäin tiiviiksi. Kerran olen vuoden aikana laittanut nikiwaxia saumoihin, joista vesi voisi tulla läpi. Pittardsin sivulla kerrotaan, että nahkaa ei tarvitse käsitellä, vain saumat. Rätillä pyyhkäisee ja ovat jälleen kuin uudet. Boa kiristys on hyvä, mutta vaijeria on hankala saada suomesta, kun sen saa poikki. Lähetin kuitenkin lakelle postia niin lähettivät ilmaiseski uutta tilalle. hyvää palvelua.

kalliithan nuo ovat, mutta omat tilasinkin Ruotsista -40% alennusesta. laadukkaat ja pienellä huolenpidolla erittäin pitkäikäiset kengät.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kilju Katso viesti
    Pisteet Lake mx301:lle. Olen ajellut vuoden noilla kengillä työmatkaa ja maastoa, ovat aivan loistavat. Pahimmillaan pakkasta oli 30 astetta ja olen pitänyt jalassa vain ohutta juoksusukkaa.
    Aika henkilökohtaista on tämä tarkeneminen tai sitten työmatkasi on alle puolituntia. Maastoajossa minä olen takentunut noilla vain tuonne - 10 C keleihin. Nyt kolmen vuoden kylmät kelit ajetut kengät kaipaavat jo suutarin ompelukonetta. Nahka voi joitain hetkiä säilyä käsittelemättömänä helpoissa olosuhteissa, mutta kyllä jo muutaman risukossa ajetun lenkin jälkeen nahka kannattaa vahata kokonaan. Juuri vahattu kenkä saattaa säilyä pari lenkkiä lähes kuivana, mutta ilman säännöllistä uudelleen vahausta kenkä vettyy varmasti tuollaisella 2-3 tunnin sade/sohjolenkillä.

Hyvät ellei parhaat talvikengät ne silti ovat, mutta halusin vähän toppuutella foorumilla ennenkin esiintynyttä varauksetonta hehkutusta noiden kenkien puolesta.
    ___...ooOÅOoo...___

Tuli tilattua exustarin talvipopot. Vaikutti ihan mukavalta jalkaan kun siinä steppasin pikkusen aikaa, tosin steppaus ei aivan vastaa samaa kuin pyöräily, mutta vakuutuin sen verran että sellaset otin.

Vielä kun tuli oikein kylmä niin pääsis testaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Hyvät ellei parhaat talvikengät ne silti ovat, mutta halusin vähän toppuutella foorumilla ennenkin esiintynyttä varauksetonta hehkutusta noiden kenkien puolesta.
    Työmatka on tosiaan 1/2 tunnin luokkaa. Sehän on selvä, että -30 asteessa alkavat myös muut varusteet rajoittamaan pakkaskestävyyttä ja silloin ei ole enää väliä mitkä kengät on jalassa. Ja kyllähän tuo aikaisempi viestini oli hieman kauppiasmainen, mutta tämä johtuu vaan siitä, että henkilöhohtaisesti olen erittäin tyytyväinen Laken kenkiin. Muostaakseni lake suositteli kenkää +10 - (-10) asteen välille. -30 on tosiaan aika extremeä. Erityisen paljon pidän siitä, että ei tarvitse erikseen pukea villasukka-kenkäsuojayhdistelmää päälle, vaan yksi kenkä riittää. Nopea kiristys ja menoksi.

Niin, ei siis naparetkeilijälle, eikä myöskään kahluukengäksi, mutta hyvä pyöräilykenkä kylmiin olosuhteisiin ja kestää huollettuna myös roiskeita.

Nostetaan vanhaa aihetta, kun talvi lähenee.

Ajattelin ostaa ensi talveksi erilliset maantietalvikengät. Olen ajanut kahden talven maantieajot Laken maastotalvikengillä, jotka toimivat maastossa vallan mainiosti, mutta tien päällä tulee helposti vilu, kun on muutama aste pakkasta. Luulen että tämä johtuu kahdesta asiasta. Ensinnäkin, maantiellä kenkä saisi olla numeroa suurempi, että saisi paksumman sukan mahtumaan puristamatta. Toiseksi, metallinen spd-klossi johtaa kylmää pohjan kautta. Ajattelin siis napata kaksi kärpästä yhdellä iskulla: vähän isommat kengät, joihin saa Lookin muoviklossin kiinni.

Laken CXZ-sarjan kengät olisivat varmaan ykkösvaihtoehto, mutta näitä ei oikein näytä olevan missään saatavilla, ainakaan minun koossani (48). Laken kohdalla ainakin luottaisin lämpimyyteen. Mutta muitakin merkkejä näkyy olevan, osa selvästi halvempia kuin Lake, mikä ei ollenkaan haittaisi.

Onko jollakin teistä kokemusta seuraavien lämpimyydestä Lakeen verrattuna:
    - Sidi Hydro GTX
    - Northwave Fahrenheit
    - Gaerne Polar
    - Gaerne Eskimo

Tai vaihtoehtoisesti: mistähän noita Lake CXZ:ia saisi, koko 48? Maastomallia näkyy olevan saatavilla monessakin paikassa, mutta maantiemallia ei.

Itselleni vastaten: nettikehujen perusteella tilasin Gaernen Eskimot. Nyt vaan odotellaan pakkasia, pistän sitten kokemuksia...

Joskus muistan nähneeni netissä myynnissä ihan oikeita talveen tarkoitettuja ajokenkiä,joiden pohjassa reiät klossille. Piti sellaiset ostaa,mutten enää löytänyt niitä myyvää nettikauppaa Samanlailla hukkasin aikanaan erään Biancheja myyvän liikkeen osoitteen.
    Luulisi,että noita talvikenkiä olisi suomen kauppoihinkin eksynyt.

Sidiltä löytyy tuollainen kenkä kuin Inverno mallia 2008. Sidin omilla sivuilla kengästä ei puhuta mitään. Crc:stä löysin http://www.chainreactioncycles.com/M...px?ModelID=635
    Onko jollain kokemuksia tuosta mallista?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiH Katso viesti
    ... Gaernen Eskimot. Nyt vaan odotellaan pakkasia, pistän sitten kokemuksia...
    Ei ollut pakkasta vielä, mutta kun mittari näytti lenkille lähtiessä +2°C niin päätin että nyt on aika kokeilla Eskimoita. Hyviltä tuntuivat, ja ohuen sukan kanssa oli oikein mukavan lämmintä (yleensä minulla varpaat palelevat aika herkästi). Tilaa kengissä on paksullekin sukalle, joten eiköhän noilla talven maantielenkit mene mukavasti.

Kiinnostaisi Laken talvikenkien kokopolitiikka, kun ei pääse kokeilemaan. Mulla on kengän koko yleisesti jotakuinkin 43 ja Shimanon talvikengissä 45. Onko vastaavan räpylän omaavilla kokemuksia Lakesta tai onko muuten näkemystä Laken koosta. Isompia kuin simppa? Pienempiä kuin simppa?
    "Aluminum is real too, it just doesn't rhyme"

Louis Garneau'n edustajan kanssa viime viikolla jutellessa tuli puhetta talvikelin ajokengistä. Heidän tuotteissaan sellaiset on nimellä O° Ergo Grip. Harmiksi hänellä ei ollut sellaisia mukana jotta olisin päässyt hiplaamaan.
    Saako noita sitten Suomesta, en osaa sanoa. Joku palstalaisista varmaan tietää kuka noita LG'n kamoja tuo maahan.

http://www.louisgarneau.com/catalogs...=ENG&website=2
    (tulipas karmea linkki, jospa toimis kuitenki)

Oisko kellään tietoa suomalaisesta liikkeestä jolla olis Laken:n talvi maastokenkiä myynnissä?
    http://zeus.sporttisaitti.com/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laarsson Katso viesti
    ... Onko vastaavan räpylän omaavilla kokemuksia Lakesta tai onko muuten näkemystä Laken koosta. ...
    Mun Sihimanon talviklopo on 45 ja Lake 46. Uantaan Ülästössä on koestettavissa
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

Lainaus Alkujaan tämän lähetti bilato Katso viesti
    Oisko kellään tietoa suomalaisesta liikkeestä jolla olis Laken:n talvi maastokenkiä myynnissä?
    Pyörähuolto Kivenlahti 09-4129020, myi ainakin jossain vaiheessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKK Katso viesti
    Pyörähuolto Kivenlahti 09-4129020, myi ainakin jossain vaiheessa.
    Kiitos, täytyypä kysästä huomenissa löytyykö niiltä pientä siroa 49-50 kokoa leveällä lestillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti bilato Katso viesti
    Kiitos, täytyypä kysästä huomenissa löytyykö niiltä pientä siroa 49-50 kokoa leveällä lestillä.
    Itse ostin sieltä numeroa 50, mutta siitä on muutama vuosi aikaa.

mutta, mutta

jos laittais sukeltajien neopreenisukan niihin sopiviin kenkiin? Onko kukaan kokeillut?

Nyt on nimittäin niin että flättejä en ykkösmasturiin tänä talvena laita. Viime talvena ei tarvinnut nastoja, joten klossit sais olla koko talven.
    Kaikki miehekäs on jäykkää

Onko kukaan kokeillut näitä? Paljonko sukkaa tarvii alle esim:0 astetta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti yypy Katso viesti
    Sidin sivuilta selvis, että noitakin saa näköjään kokoon 50 asti. Kivenlahden pyörahuollossa tais tänään olla ruuhkaa, kun kellään ei ollut aikaa vastata puhelimeen. No, huomenna uusi yritys.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti yypy Katso viesti
    Itsellä noista vanhempi maantieversio ilman goretexiä, eli Sidi Freezet. Ne ei ainakaan kovin lämpimät olet. Therm-Icin lämppäreitä talttee kylmällä pitää päällä kokoajan. Kengän päällä lisäksi aina ollut Urheiluareenan karvareuhkat. Eli tuskin nuo ylläolevat kengätkään kovin lämpimät on, pelkillä neopreenisuojillakaan. Ainut keino pitää jalat lämpimänä 5-8h talvilenkeillä on noi sähkölämmitteiset pohjalliset ulkoisen lämpösuojauksen lisäksi, ainakin jos varpaat on meikäläisen tyyppiä (jäässä +10 kelissä jo).

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •