GiantHuntteriElectrobikeGasGasGarminContinental
Sivu 1 / 178 1 2 3 11 51 101 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 5318

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #1
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Karkkila
    Viestit
    23

    Uudet kiekot maantiepyörään

    Ostin alkukesästä alumiinisen maantiepyörän ja suunnittelin siihen kiekkojen päivitystä. Budjetti olisi n. 600-700 €. Pyörätiet pääkaupunkiseudulla ei ole erityisen hyviä, joten ajomukavuus on aika lailla ensi sijalla, unohtamatta tietty urheilullisuutta ja tukevuutta. Painoa kuskilla on 75kg, jos sillä on väliä. Kiitos jo etukäteen suosituksista ja tarjousvinkeistä!
    -mika

  2. #2
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.109
    Mavic Ksyrium Elite - itsellä pyörivät alla. Ovat ainakin tukevat ja navat hyvät. Näillä kiekoilla on ikää nelisen vuotta ja kilometrejä takana 13-14 tkm. Ei ole ainakaan minun aikana vielä tarvinnut rihdata (4000 km). Niin juu painoa itsellä n. 77 kg.

    Taitavat olla sulle vaan liian halvat Eli kalliimpaa Mavicilta sitten...
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  3. #3
    Kiekkopareja on joka lähtöön ja todella laadukkaita vaihtoehtoja riittää max.700€uron hintaluokassa vaikka kuinka, mudda periaatteessa kiekot voi jakaa valmiskiekkoihin ja vapaavalintaisista osista kasattuihin custom-kiekkoihin joihin saa tietty myös haluamansa navat, kehät ja puolat/nippelit. Kustomkiekkojen ongelma liittyy kasaamiseen, jos sellainen meedio löytyy niin hinta-laatusuhde on yleensä kohdallaan.

    Lisäksi pyytäisin kiinnittämään isoa huomiota laakerointiin joita on urakuula ja irtokuula tyyppiä. Vaikka urakuula on yleisempi niin irtokuula ei ole yhtään huonompi ja itse harkitsen seuraavia kiekkoja tältä pohjalta. Kokemus näes on osoittanut että laatumerkitkin käyttävät kura-ura-laakeria hyvin paljon ja jos ajaa kisaa niin laakereita saa päivittää aika tiuhaan. Urakuulan suosion suunä lienee helppo vaihdettavuus ja huoltovapaus joista jälkimäinen katsotaan aiheetta negatiiviseksi ominaisuudeksi - mitä se ei ole. Irtokuulan kun putsaa ja kiristää laakerin oikeaan tiukuteen niin pitkässä-juoksussa kustannukset tippuu sillä laadukkaat "pikku-laakerit" maksaa kuitenkin 2-3kypää/tsibale... ainakin SKF-merkkiset. Sanoisin että urakuulan ongelmat liittyy nimenomaan siihen että laakeri on suojattu huonosti ja jos sinne pääsee likaa jota ei pääse putsaamaan pois niin laakeri ei ole pitkä-ikäinen... siispä huomiota kannattaa kiinittää navan suojaus-konstruktioon.

    Lyhyen mutta huonon alustuksen pohjalta tsekkaisin valmiskiekkopohjalta isojen valmistajien kulutushyödykkeistä Campan ja Mavikin sopivan hintaisia helmutin valikoimista. Kustomeissa on valinnan varaa likipitäen älyttömän paljon mutta es'mes Mavikin Openin kehän sisäpuolelle kun osaava meedio kassa DT:n palikoista setin niin on paino-laatu ja hinta kohdallaan... jos siis osaava kasaaja löytyy, lähtökohataisesti saksasta ei kannata tilata kuin osat mutta kasauttaminen kannattaa jättää kotomaan-osaajalle.
    Hannes polkee - kunnes halkee.

  4. #4
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    170
    Saman kysymyksen äärellä itsekkin.
    Budjettina hieman maltillisempi 300-400e max ja olen ehkä päätymässä Fulcrum racing 3 vaihtoehtoon. Customia ei nyt jaksaisi alkaa tilailemaan.
    Vai olisko jotain suositeltavampaa? Kevyt kuski ja filoon tulee Campan Centaureilla. Carbon runkoon punaisilla detaileilla kävis musta Fulcrumi hienosti
    Juha H > Helsinki Triathlon

  5. #5
    Fulcrumi on tuossa hintaluokassa kova sana - luotettavat peruskiekot... laakerit taitaa olla urakuulaa?
    Hannes polkee - kunnes halkee.

  6. #6
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Karkkila
    Viestit
    23
    Kiitos nopeista vastauksista. Tuo kustom-kiekko ajatus kiehtoi jo alustavasti, mutta jostain syystä ajattelin, että ne ovat liian "työläät". Ja mieluusti kiekko saisi olla mahdollisimman kevyt ja olen jostain syystä saanut käsityksen, että valmiskiekot ovat (samassa hintaluokassa) kevyempiä kuin kustomkiekot... vaan taitaapa olla väärä käsitys. Tietysti myös ulkonäkökysymykset (vaikka ne ei tärkeitä olekaan) painavat vaakakupissa. Kustomkiekot ovat aika perinteisen näköisiä ja valmiskiekkoja saa aika hienon näköisinä (esim campan eurus).
    -mika

  7. #7
    Liittynyt
    06/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    127
    Kukin tekee mitä haluaa, mutta pk-seudun pyöräteille suosittelisin perinteisiä kiekkoja, kunnon rysäyksestä selviää vanteen vaihtamalla, valmiskiekko voi mennä käytännössä kerralla entiseksi (kokemusta on).

    Itse olen havainnut kestäväksi ratkaisuksi taakse Mavic CXP33 ProLock-nippeleillä ja eteen Open Pro. Miksi? Takakiekko näin pomminkestävä ja lisäksi takakiekossa Open Pro tuppaa vaatimaan rihtausta turhan usein. Edessä Open Pro on taas mukavampi matalampana vanteena.
    Edessä kestää 28-reikäisenäkin, jos löytää jostain navan.

    Jos käytössä on Campa Record navat, saa setin painon jonnekin 1640 g seutuville, jos edessä revot. Ja setti on todella pitkäikäinen, koska vauriot voi korjata.

  8. #8
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Ahvenanmaa
    Viestit
    1.751
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti titaani Katso viesti
    Kukin tekee mitä haluaa, mutta pk-seudun pyöräteille suosittelisin perinteisiä kiekkoja, kunnon rysäyksestä selviää vanteen vaihtamalla, valmiskiekko voi mennä käytännössä kerralla entiseksi (kokemusta on).

    Itse olen havainnut kestäväksi ratkaisuksi taakse Mavic CXP33 ProLock-nippeleillä ja eteen Open Pro. Miksi? Takakiekko näin pomminkestävä ja lisäksi takakiekossa Open Pro tuppaa vaatimaan rihtausta turhan usein. Edessä Open Pro on taas mukavampi matalampana vanteena.
    Edessä kestää 28-reikäisenäkin, jos löytää jostain navan.

    Jos käytössä on Campa Record navat, saa setin painon jonnekin 1640 g seutuville, jos edessä revot. Ja setti on todella pitkäikäinen, koska vauriot voi korjata.
    Minä olen elopainoni (98 kg) takia 28 - 32 -36 pinnaisten kiekkojen kannalla ja minä olen myös todennut Mavic CXP 33 vanteet erittäin kestäviksi. Mä olen kasanut kiekkoja itselleni ja pyöräkavereille monta kymmentä vuotta ja hyvin ovat kasassa pysyneet. DT-pinnat ovat olleet riittävän hyvät mulle, ei ole tullut valituksia.
    On vain tarvinnut vaihtaa muutama ohueksi jarrutettu vanne jvuosien mittaan.
    Mulla on tällä hetkellä yksi Ritchey tehdaskiekko jota ei saa kasaan koska 24 reikäistä OCR vannetta ei löydy (ainakaan halvalla). Jos olis ollut 28 pinnainen olis helpommin ja halvemmin löytynyt uutta vannetta.
    Muutaman vanteen ja pinnoja voi pitää varastossa paremmin kuin muutamat parit tehdaskiekkoja.

  9. #9
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Pohjois-Pohjanmaa
    Viestit
    901

    Kaksi Sanaa:

    Campagnolo Neutron.

    - Mahtuvat kirkkaasti hintaluokkaan
    - Irtokuulanavat
    - Naurettavan helppo laakerin säätö ja voitelu
    - Kevyet
    - Tunnottomat sivarille
    - Pehmeät pystysuunnassa
    - Proffat ja minä ajamme näillä, aja sinäkin
    - Sanoinko jo että kevyet
    - Varaosia todistettavasti löytyy
    - Neutroneita ei tule joka päivä vastaan
    Petteri Ellilä muokkasi tätä : 02.08.2007 at 16.31 Syy: Muutama sananen lisää.
    Peikkomainen flaksi

  10. #10
    Patron Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cyclosaurus Katso viesti
    Campagnolo Neutron.
    Toinen ääni Neutroneille. Matalampi profiili on mukavampi, vaikka juuri Neutroneista ei kokemusta olekaan. Tässä mielessä tuo kysyjän "mukavuus" aspekti täyttyy näistä kaikista mainituista vanteista vain Neutronilla. Ja niihin vielä latexi sisuskalut, niin avot!
    Neutroneitten saatavuus oli vaan reilu 2kk sitten surkea. Kenties homma on nyt jo kunnossa.

  11. #11
    J-ii Guest
    Itsellä Neutronit ja Protonit. Ajossa noiden välillä en itse huomaa eroa, joku saattaa huomata...Protonit puolet halvemmat kuin Neutronit. Onhan Neutronit tietty hienomman näköset...

  12. #12
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    232
    Protonit, neutronit ja elektronit... Fulcrum Racing 1 on myös hyvä. Kaikki on siis hyviä!
    Asialinjalla. Vain siksi vielä Nöösi.

  13. #13
    Pyöräpummi Guest
    Tuon on ostoslistalla. Sattuu olemaan jo tuolla "myynnissä".

    http://209.85.135.104/search?q=cache...ient=firefox-a

    Hinta todennäköisesti tarkoittaa vain yhtä kiekkoa.

    Kohtuuhinta setiltä olisi ehkä noin 600 euroa.
    Pyöräpummi muokkasi tätä : 02.08.2007 at 23.10 Syy: lisäys

  14. #14

    Kuulaa laakeriin

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti titaani Katso viesti
    Kukin tekee mitä haluaa, mutta pk-seudun pyöräteille suosittelisin perinteisiä kiekkoja, kunnon rysäyksestä selviää vanteen vaihtamalla, valmiskiekko voi mennä käytännössä kerralla entiseksi (kokemusta on).

    Itse olen havainnut kestäväksi ratkaisuksi taakse Mavic CXP33 ProLock-nippeleillä ja eteen Open Pro. Miksi? Takakiekko näin pomminkestävä ja lisäksi takakiekossa Open Pro tuppaa vaatimaan rihtausta turhan usein. Edessä Open Pro on taas mukavampi matalampana vanteena.
    Edessä kestää 28-reikäisenäkin, jos löytää jostain navan.

    Jos käytössä on Campa Record navat, saa setin painon jonnekin 1640 g seutuville, jos edessä revot. Ja setti on todella pitkäikäinen, koska vauriot voi korjata.
    Jep, tuossa puhuu järki. Kannattaa miettiä etu ja takapäähän eri kehiä. Minulla on Tunen navoissa kiini etukiekossa cx-rayt RR1.1 kehässä ja takana OpenPro DT:n kompiksilla nippelit on alua kummasakin päässä. 32-reikäiset Rayt+rr ei kestäneet takana edes yhtä suvea suorassa, edessä tuntuu kestävän. Mavikki+dt nosti painoa 80g mutta kestävyys on varmasti luokkaa parempi myös - silti massa pärjää es'mes ES:lle vaikka hinta jää alle 6huntin.

    Kaikesta huolimatta ensi suvelle tulee alle toden'näköisesti Shamalit kun niitä rupeaa saamaan järkevällä värityksellä (titan)... myös Lightweitit kiinnostaa kun niiltäkin on tulollaan avokas... no, katsotaan LW:n hinnoittelu.
    Tunnelma on Hanssilla kyllä nyt se että alle tulee joka'tapauksessa irtokuula/valmiskiekot koska olen kyllästynyt jatkuvaan urakuula-laakereiden päivittämiseen eikä kustomien oikominenkaan kauheasti kiinnosta... siitäkään huolimatta että ne irtoaa halvemmalla kuin valmiskiekot.
    Hannes polkee - kunnes halkee.

  15. #15
    Patron Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hans Opinion Katso viesti
    Tunnelma on Hanssilla kyllä nyt se että alle tulee joka'tapauksessa irtokuula/valmiskiekot koska olen kyllästynyt jatkuvaan urakuula-laakereiden päivittämiseen eikä kustomien oikominenkaan kauheasti kiinnosta... siitäkään huolimatta että ne irtoaa halvemmalla kuin valmiskiekot.
    menee taas rankasti OT, mutta:
    Kuinka usein sä olet joutunut vaihtamaan noita laakereita?
    Eli pitäisköhän munkin alkaa etsimään jo uusia laakereita...

    Kysyy nimim: asiasta tietämätön.

  16. #16
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.091

    Peukalo ylös

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patron Katso viesti
    Eli pitäisköhän munkin alkaa etsimään jo uusia laakereita...
    Ja jos laakereita vaihtaa niin pistää suosiolla nämä:

    http://www.ceramicspeed.com/

    Nimellinen viissataa eskoa ZIPP303:sen + Recordin takavaihtajan laakerit, keraamisina. (ei, mulla ei ole, haluttas kyllä hommata... samalla toki vois kysyä sopivia leekereitä Claviculan keskiöön...)

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cyclosaurus Katso viesti
    Campagnolo Neutron.

    - Kevyet

    clip...

    - Sanoinko jo että kevyet
    No miten tuon nyt ottaa. Keveys on katsojan silmissä vai miten se sanonta meni...
    VesaP muokkasi tätä : 03.08.2007 at 10.53

  17. #17
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patron Katso viesti
    menee taas rankasti OT, mutta:
    Kuinka usein sä olet joutunut vaihtamaan noita laakereita?
    Eli pitäisköhän munkin alkaa etsimään jo uusia laakereita...
    Kysyy nimim: asiasta tietämätön.
    No Tuneen es'mes piti vaihtaa balttiaralla 4tkm kohdalla, Ksyriumissa kesti reilusti pidempään. Muistan että vanhat Recordin irtokuula takanavat olivat perintötavaraa. Puhun nyt siis takalaakereista, edessä ei ole ollut ongelmia minkään navan kanssa vaan siellä ne pelittää vaikka kuinka pitkään, ei etunapaan kohdistu sellaisia voimia kun taakse.

    Oleellista tässä on kaksi asiaa; kuinka llakeri on suojattu ja laakerin laatu (merkkituote vai ei). Laakeri menee Hansilla vaihtoon kun se rupeaa ääntelemään, harvemmin sielä väljää löytyy mutta enemmän ajetuista sellaistakin on löytynyt. Kun taka-navan purkaa ja pyörittelee kädessä niin tarkkana pitää olla että havaitsee mitään mutta isommalla voimalla takapää ääntelee... ja sehän se käy helposti hermonpäälle jos pyörästä kuuluu ylimääräisiä ääniä.

    Kyllä tässä olen tullut nyt siihen lopputulemaan että urakuula ei ole paras mahdollinen laakerointi näin matalille rpm:lle - ne on tarkoitettu laitteisiin jotka pyörii reippaasti "kovemmalla kadenssilla" eli se'mes sähköisiin työkaluihin.
    Toinen syy miksi urakuula ei kestä on minusta ehdottomasti se että laakerit on aivan liian pienikokoisia eli konstruktio on epäonnistunut. Urakuulahan leivotaan paketiksi jolloin kuulat ovat pienemmällä kehällä urakuulan kuoren vuoksi kuin irto-kuula-laakerissa. Mitä suuremmalle kehälle kuulat saadaan sen kestävämpi laakeri on. Tästä on kokemuksia Recoredin keskiön laakereiden osatlta ja kun UltraTorguessa laakerointi konstruktoitiin isommalle kehäle ja mahdollisimman etäälle toisistaan niin johan kestää... ainakin 5tkm on jo kestänyt. Kaverin 1000€:n Claviculan-kammessa ei laakerit kestäneet kuin noin 5-6donaa ja kun purettiin keskiö niin pikku laakereitahan sinne oli laitettu ja niissä oli jo vakavaa väljyyttä... eikä tietoa valmistajasta... huraa taas löytyi kuraa...

    Normaalissa kuntoilukäytössä laakerit kestää huomattavasti pidempään kun kiskäytössä jossa putkelta runtataan isommalla voimalla. Hanssi on heikkovoimainen 80kg ikuri eikä ura-kuula-laakerit tahdo kestää.

    Pakko tässä vissiin on siirtyä irtokuula-tyyppisiin napoihin, niiden huolto on paljon helpompaa kuin urakuulien vaihto... herkempiäkin taitavat olla hyvin säädettyinä.
    Hans Opinion muokkasi tätä : 03.08.2007 at 14.12
    Hannes polkee - kunnes halkee.

  18. #18
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    83

    Ksyrium SL

    Kestäneet kevyen kuskin lenkkikäytössä jo lähes 30000km ongelmitta. Puutteina pieni sivutuuliherkkyys, mutta plussana esim. Campa Protoniin verrattuna parempi sivuttaisjäykkyys. Ja mitään ei oo Ksyrreille tosiaan tarvinut tehdä. Ajoa vaan...Jos ajomukavuutta tarvii niin hommaa 25mm kumit tai vähän laskee painetta.
    eppe muokkasi tätä : 03.08.2007 at 13.36

  19. #19
    Patron Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Ja jos laakereita vaihtaa niin pistää suosiolla nämä: http://www.ceramicspeed.com/ Nimellinen viissataa eskoa ZIPP303:sen + Recordin takavaihtajan laakerit, keraamisina. (ei, mulla ei ole, haluttas kyllä hommata... samalla toki vois kysyä sopivia leekereitä Claviculan keskiöön...)
    Heh, joo - noita mäkin oon kuolannut. Jossain näinkin jo Campan Centaur -napaan sopivat (mm. Proton), ilmeisesti hybridi tyyppiset keraamiset laakerit hintaan n. 160€. En vaan enää muista että missä. Jäipi vielä hankkimatta...

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hans Opinion Katso viesti
    No Tuneen es'mes piti vaihtaa balttiaralla 4tkm kohdalla, Ksyriumissa kesti reilusti pidempään. Muistan että vanhat Recordin irtokuula takanavat olivat perintötavaraa. Puhun nyt siis takalaakereista, ...
    Täytyy vähän seurata niiden laakereiden ääntelyä. Ei noilla omilla ole takana kuin vasta reilu tonni, joten tämä kesä mennään ainakin niillä vanhoilla laakereilla.

    Kiitos vinkeistä!


    EDIT: Tuollahan noita laakereita olis tarjolla, mutta eihän noista ota erkkikään selvää että mikä sopii...tää ei ollu kyllä se linkki jossa olin aikaisemmin käynyt...
    http://www.bocabearings.com/main1.as...&bc=SK&mfr=268
    Patron muokkasi tätä : 03.08.2007 at 15.32

  20. #20
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    6.894
    No jokos mika petteri on kiekot tilannut ja mihin päädyit?

    Itselläni olisi hintaluokka suurunpiirtein sama (600 €). Uudet paremmat Campagnolot nykyisten Ventojen tilalle ovat tällä hetkellä mielessäni etusijalla. Mikä noitten medium- ja matalaprofiilisten eli eurus vs. neutron kanssa käytännössä on erona? Käyttö olisi pääasiassa eteläisessä Suomessa tapahtuvaa kuntoilua ja kuntokin on vain siinä 27 - 32 km/h keskariin yltävää (matkasta ja yksin/porukassa riippuen). Kuskilla painoa alle 70 kg ja fillarina alu/hiilikuiturunkoinen maantiepyörä.

    edit: ja ei ongelmaa, jos järkevin ehdokas maksaisikin esim. "vaan" 400 ja paino ja muut ominaisuudet käytännössä samat. Mutta mitään Shimanoja ei Colnago-Campa pyörään tietysti tule
    kauris muokkasi tätä : 30.08.2007 at 13.19

  21. #21
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    1.514
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    edit: ja ei ongelmaa, jos järkevin ehdokas maksaisikin esim. "vaan" 400 ja paino ja muut ominaisuudet käytännössä samat.
    Mielestäni vois ajatella jopa tuollaisia :


    http://www.suomenurheilupyora.fi/ind...roduct_id=1141
    "Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”

  22. #22
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    4.898
    Näytti olevan Amerikan maalla Pricepointissa edelleen samoja kiekkoja myytävänä mitkä ostin keväällä. Eli Reynolds Alta Race. Paino menee samoihin Ksyrre ES kanssa, mutta viisaammat ovat kertoneet kiekon olevan aerompi. Kiekko on kasattu standardikamasta, eli ei tarvitse tilata Gyntteriltä varaosia jos menee katolleen ja kiekot ovat kestäneet mun 75-77kg painon alla oikein hyvin tän kesän kisat ja jonkin verran lenkkiä paljon heikommilla teillä mitä Suomessa on tullut mua vastaan. Kun on tän kesän seurannu parin tyypin taistelua Ksyrre ES kiekkojen kanssa, niin voisin jopa väittää noita vahvemmiksi.

    Tietty tohon tulee postit ja tullit sun muut päälle, mutta kyllä toi siltikin jää aika kirkkaasti ton 400€ hinnan alle.

    Yksi hyvä vaihtoehto on tietty Eastonin kiekot Bike-Discountista. Miinuksena sekä Reynoldsissa että Eastonissa on se, että niihin ei käy Campan pakka.

  23. #23
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    6.894
    http://www.suomenurheilupyora.fi/ind...roduct_id=1141

    1690 g, eikö niitä vois kutsua jo hieman painaviksi. Muut ominaisuudet saattavat toki olla kohdillaan. Ventoni ovat vuosimallia 2006 ovat 1755g mutta ilmeisesti ilman linkkuja. Arvo niillä uutena vissiin alle 150 euroa.

    edittiä: neutronit -07 saisi näköjään ainakin 429,90 € hintaan + postik. saksanmaalta. painoa niillä 1,55 kg. Mukaan linkut ja pussit ja vannenauhat.
    kauris muokkasi tätä : 30.08.2007 at 22.07

  24. #24
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    1.514
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Paino menee samoihin Ksyrre ES kanssa, mutta viisaammat ovat kertoneet kiekon olevan aerompi.


    Kun on tän kesän seurannu parin tyypin taistelua Ksyrre ES kiekkojen kanssa, niin voisin jopa väittää noita vahvemmiksi.

    .
    Kuntoilijalle ei toi aerodynaamisyys taida paljon merkata noilla vauhdeilla.

    Itsellä ES Ksyriumit ja paino n. 88kg. Ei mitään ongelmia.
    "Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”

  25. #25
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    1.514
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    1690 g, eikö niitä vois kutsua jo hieman painaviksi. Muut ominaisuudet saattavat toki olla kohdillaan. Ventoni ovat vuosimallia 2006 ovat 1755g mutta ilmeisesti ilman linkkuja. Arvo niillä uutena vissiin alle 150 euroa.

    edittiä: neutronit -07 saisi näköjään ainakin 429,90 € hintaan + postik. saksanmaalta. painoa niillä 1,55 kg. Mukaan linkut ja pussit ja vannenauhat.
    Paljon menoa helpottaa kuntoilijalla tuo 130g ?
    "Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”

  26. #26
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    4.898
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ketju44 Katso viesti
    Kuntoilijalle ei toi aerodynaamisyys taida paljon merkata noilla vauhdeilla.

    Itsellä ES Ksyriumit ja paino n. 88kg. Ei mitään ongelmia.
    Piti jos vastata aikaisemmin, mutta unohtu.

    Kuntoilijallehan ei kiekon aerodynaamisuudella, painolla tai esimerkiksi herkillä laakereilla ole mitään merkitystä. Vauhdit ovat matalia ja jos Suomessa liikutaan, niin mäkiäkään ei ole. Tärkein asia kuntoilijalle on kestävyys, kun aika harva kykenee itse tekemään kiekolle yhtään mitään, ja sitten tietty ulkonäkö.

    Mä olen miettinyt, että onkohan noissa Mavicin kiekoissa jotain vaihtelua erien välillä. Suomalaisilla tutuilla Ksyrret ovat kestäneet käsittääkseni aika hyvin, mutta ton lähikaupan asiakaskunnalla on ollut ongelmia oikein roppakaupalla ja ksyriumit pitää mun oikomis- ja pinnanvaihtotilaston ykköspaikkaa tänä kesänä. pari tyyppiä on kyllä vaihtanut ksyrret cosmiceihin kun mavic on tullut vastaan hyvällä diilillä vähän niinkuin takuunomaisesti. Täällä on kyllä tiet heikommassa kunnossa kuin Suomessa, mutta ei nyt niin pahassa hapessa ettei nnormaalit maantiekiekot sitä kestäisi.

  27. #27
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    6.894
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Kuntoilijallehan ei kiekon aerodynaamisuudella, painolla tai esimerkiksi herkillä laakereilla ole mitään merkitystä. Vauhdit ovat matalia ja jos Suomessa liikutaan, niin mäkiäkään ei ole. Tärkein asia kuntoilijalle on kestävyys, kun aika harva kykenee itse tekemään kiekolle yhtään mitään, ja sitten tietty ulkonäkö.
    OJ:n ja Ketju44:n kommenttien perusteella mulla ei siis ole mitään syytä vaihtaa Ventoja parempiin. Kestäneet ovat. Saman tien voisin tietty myydä nekin ja vaihtaa johonkin selvästi painavampaan, halpaan ja kestävään satsiin. Ja säästyneillä rahoilla olutta ostamaan

    Ei vaan, mä olen siitä keveyden tärkeydestä kuntoilijalle vähän eri mieltä. Aerodynaamisuus ei toki ole niin tärkeätä siellä 30 km/h tienoilla, mutta eikö juuri aerodynaamisuuden kustannuksellakin erityisen kevyet kiekot olisi hyvät? Jaksaisi vähilläkin wateillansa paremmin kiihdyttää mutkan jälkeen tai mäen päällä vauhtinsa takaisin edes sinne 30 tienoille.
    Jos 400 € tai 600 € nyt sattuu olemaan mahdollisuus sijoittaa harrastukseensa kiekkojen muodossa, niin mielihyväntunteen lisäksi luulisi ajo-ominaisuuksien tai tuntuman (ehkä myös vauhdin) ainakin vähän paranevan vanhoihin kiekkoihin verrattuna.
    kauris muokkasi tätä : 06.09.2007 at 18.21 Syy: kieliasu

  28. #28
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    4.898
    Jos Ventot toimii, niin ajaa niillä vaan. Jotkut toiset alumiiniset avokiekot ei ole yhtään sen paremmat.

    Mun kommentti nyt oli vastine Ketju44 kommentille, että aerodynaamisuudella ja 130g painonsäästöllä ei ole kuntoilijalle mitään merkitystä. Olen toki samaa mieltä, mutta paremmilla (aerodynaamisilla, kevyillä ja jäykillä) kiekoilla on usein myös kiva ajaa. Kuntoilu- ja lenkkikäytön tarpeisiin riittää aivan loistavasti jotkut ~100€ kiekot ja kyllä halpiskiekoilla kisaakin ajaa oikein kivasti, mutta silti paremmat (kts. yllä) kiekot on hyvin usein paremmat ajaa ja jopa nopeammat. Kilpakuntoilijat ovat sitten se ryhmä mikä on todella anaali noiden kamojen suhteen ja vain paras on melkein riittävän hyvää.

    EDIT: Joku 600€ Ksyrreistä tms. matalista alu-avoista on kyllä ylihinta, mutta kukin tyylillään. Esimerkiksi Eastonin Circuitit saa Saldenilta 349€/pari ja ne on taatusti ainakin yhtä hyvät kuin Ksyrret.
    OJ muokkasi tätä : 06.09.2007 at 19.06

  29. #29
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.388
    No mä heitän Fulcrum Racing 3 tai 1. Mulla on kolmoset ja on hyvät, ei voi moittia. Jos perstaskussa on vääntöä, niin parisataa lisää ja saa ykköset. Menee just tuohon 400-600 haarukkaan. Ja kaiken lisäksi mielestäni keskimääräistä hienomman näköiset kiekot. Painot 1610g ja 1550g per pari.
    Kaar ittelles vaa

  30. #30
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    6.894
    Mites nuo neutron ultrat?
    http://bike-components.de/catalog/Ro...ra+Laufradsatz

    postikuluineen 599 euroa. Menis campan euruksen ja fulcrum ykkösen kanssa käytännössä samoihin hintoihin.

    Onko ultra-mallin hiilikuituisissa navoissa tai muissa eroavaisuuksissa ultran perusmalliin nähden huonoja puolia perus lenkkikäytössä (lue kestävyys tms.)?
    kauris muokkasi tätä : 13.12.2007 at 18.56

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •