Sivu 132 / 132 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3282122130131132
Näyttää tulokset 3.931 - 3.942 / 3942

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ettan Katso viesti

Jos päädyt Fulcrumeihin, niin kannattaa tehdä price alert -ilmoitus Bike Componentsin sivujen kautta; samat kiekot saa nimittäin hieman halvemmalla Bike Discountista. Tein itse ilmoituksen ja sain Componentsilta tarjouksen ko. kiekoista hintaan 950 €.
    Nousut ovat maantiepyöräilyn suola.

Pitkällisen harkinnan jälkeen päivitin omat kiekkoni Reynoldsin 46 Aeroihin Mantel.comin tarjouksen kannustamana. Tiesin kyllä, että näillä tulee olemaan positiivinen vaikutus ajamiseen, mutta en tiennyt, että vaikutus tulee olemaan näin suuri. Muutaman lenkin perusteella ero entisiin DT Swissin alukiekkoihin on huomattava. Tämä on yksi niitä päivityksiä, jonka jälkeen sitä ajattelee, että "miksi en tehnyt tätä jo aikaisemmin." Eipä noi Reynoldsit nyt muutenkaan varsinaisesti pyörän yleisilmettä rumenna.
    Nousut ovat maantiepyöräilyn suola.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti peniini Katso viesti
    Tämä on yksi niitä päivityksiä, jonka jälkeen sitä ajattelee, että "miksi en tehnyt tätä jo aikaisemmin." Eipä noi Reynoldsit nyt muutenkaan varsinaisesti pyörän yleisilmettä rumenna.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rawjunk Katso viesti
    Ei mitään kokemuksia, mutta heittäisin ehdolle/kommentoitavaksi vähän vastaavat:

http://www.wiggle.com/prime-rp-50-ca...91011-speed-1/

+ moderni leveähkö U-profiili
    + tubeless-ready
    + kevyet
    + eivät kalliit

Ihan hyvältä vaikuttaa nuokin. Mantelit ehkä hienommat plus iso firma ja crash replacement. Bike-componentsin kiekotkin kiinnoistaisi, mutta Suomen kesä on luultavasti jo ohi ennen kuin niitä saa. Kait sitä tonnilla jo riittävän hyvät aerokiekot saa.

Edit. Ehkä nuo Primet on paremmat. Cx-ray pinnat(tosin straight pull), Novatecin navat plus tuo keveys ja tubeless valmius.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rawjunk Katso viesti
    Edit. Ehkä nuo Primet on paremmat. Cx-ray pinnat(tosin straight pull), Novatecin navat plus tuo keveys ja tubeless valmius.
    Mitä vikaa on straight pull -pinnoissa, minä olen ollut siinä luulossa että ne ovat nimenomaan paremmat?

https://bicycles.stackexchange.com/q...okes-worth-it:

Bottom line: straight pull spokes, properly designed and built, will be lighter, stiffer, and require less truing than a conventional wheelset with the same number of spokes.
    What are the advantages of J-bend spokes? Price and parts availability.

Noista Primeistähän on olemassa marginaalisesti painavammilla navoilla oleva halvempi versio tavallisilla pinnoilla (DT Swiss): http://www.wiggle.com/prime-rr-50-ca...black-91011-1/

Ei mulla ole sen parempaa tietoa, mutta jäänyt päähän ettei kiekkojen kasaajat pahemmin arvosta noita Enemmän haittaa kuin hyötyä. Itselle tuskin mikään kynnyskysymys.

Yksittäisen kiekonkasaajan mielipide?

Hyvin SP on yleistynyt markkinoilla joten tuskin niistä on muuta kun hyötyä. Itse en ole ainakaan kuullut mitään negatiivistä ja Signaturekin myy nykyisin varmaan lähes kaikki kiekot 240s SP hubeilla. Itse olen ainakin ollut hyvin tyytyväinen, kun kiekko ei jousta yhtä paljon sivuttaissuunnassa.
    Muutenkin meinaa jo 25mm rengas ahdistaa takana joten pieni lisäjäykkyys ollut tervetullutta. FFWD aspa mainitsi DT180 SP hubin olevan 8-10% jäykempi kuin normaali J-pinnaversio ja hyvin mahdollista et tieto pitää paikkansa. Onhan siinä pinnassa yksi mutka vähemmän mikä antaa myöten.

Oliko yleisesti paheksuttavaa hankkia pyörään missä on Shimanon vaihteisto niin Campagnolon Bora one kiekot? Olisi vaan tällä hetkellä paras vaihtoehto kaikilta osin.........

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arttuwer Katso viesti
    Oliko yleisesti paheksuttavaa hankkia pyörään missä on Shimanon vaihteisto niin Campagnolon Bora one kiekot? Olisi vaan tällä hetkellä paras vaihtoehto kaikilta osin.........
    Fulcrum racing quatro on melkein sama. Tuubi vai avo? Jos avo, niin 5mm lisää laippaa vs hieman huonommat laakerit.

Mutta muuten ei ole mitään ongelmaa.
    Et ole ensimmäinen, etkä satavarma viimeinen

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Noista laakereista: kannattaa miettiä ovatko teollisuuslaakerit omaan käyttöön itse asiassa "huonommat". Kuinka usein kunkin tulee noita irtokuulalaakereita todellisuudessa huollettua tai säädettyä? Teollisuuslaakerit voi vaihtaa helposti, kun siihen tulee tarvetta: uusi teollisuuslaakeri lienee kuitenkin parempi, kuin huoltamaton/säätämätön irtokuulalaakeri.

Itselläni on kiekkoja sekä irtokuulilla että teollisuuslaakereilla, molemmat toimivat parhaimmillaan loistavasti.
    If you are not riding solo, you're cheating.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •