Sivu 3 / 134 EnsimmäinenEnsimmäinen 123451353103 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 3993

Aihe: Iisalmen yhteislenkit

Kymysys

Maastolenkille!

Olen lomailemassa Iisalmessa ja mulla ei ole mitään hajua minkäänlaisista fillarireiteistä. Jos jollakulla on mahdollista esim. huomenna (5.7) klo.19 aikaan lähteä yhteislenkille ja näyttää maasto/pururata/hiekkatie -lenkkiä olisin hyvin kiitollinen. Asun nopsellin kulmilla, joten lenkin olisi hyvä lähteä jostain näiltä kulmilta...

Jos kukaan ei ennätä lähteä lenkille, niin pistäkää mulle vinkkiä minne kannattaa lähteä ajamaan.

Kiitos.
    ---------------------------------------------------
    Midädöntä doohua....

Melkein naapurissa (ellei samassa talossa) asun siinä nurkalla. En valitettavasti pääse mukaan, olen tännäänä muualla. Muutenkin käytän vähäisen aikani mielummin maantiellä mutta:
    Paloisvuoren ympäristössä on hyviä polkuja/latupohija ja mäkistä. Maasto ei ole erityisen teknisesti vaativaa. Lähde Sankkurin kentän/amiskan takaa. Marjahakaan menee Paloskilta myös lyhyt oikea maastopolku, vähän vaativampi, mutta pituus vain n. 1 km.

Koljonvirran leirintäalueen takaa lähtee ratsastustallin kohdalta reitti (en muista nimeä) tallin vastapäätä Poroveden tien toisella puolella on reittiviitta. Aja leirintä alueen läpi, niin satut just kohdalle. Reitti menee Iimäelle päin ja sieltä löytyy paljon vaihtoehtoja. Pienen pätkän olen sitä kokeillut. Oikeaa maastopolkua ja hiekkatietä.

Voisin lähteä ajelemaan. Myös kaupungin eteläpuolelle jonkilaisia ajomaastoja esim. entinsen Ohenmäen asevarikon ympäristössä aika hyviä kangasmaastoja mutta ei kovin teknisiä kylläkään

Soita 040 589 2433 niin tuumaillaan,asun lähellä Sankariniemem urheilukenttää josta pääsee pururataa/tietä tuonne Ohenmäkeen

Peukalo ylös

Nyt on ensipuraisu Iisalmen maastoista haukattu! Kiitos Uskolle Palosvuoren reittien koluamisesta ja Koljonvirran kartasta! Täytyy lähteä ensikerralla sitten sinne Koljonvirran suuntaan.

Jos di luca ajelee bianchilla, niin samassa talossa taidetaan tosiaankin asustella. Aikamoinen sattuma!
    ---------------------------------------------------
    Midädöntä doohua....

Biancheillapa vaan! Mukavaa lomaa!
    Ps. ite aloitan tämän pv:n työssä kitumisen jälkeen.

Peukalo ylös Iisalmen yhteislenkit

Heippa kaverit väliraportti yhteislenkiltä: Ajokertoja 11, kilometrejä ajeltu 999km keskinopeudella 26,4 km/t osallistujia 67 eli keskiarvo lienen n.6 Hienoa jatketaan sama tahtia..
    harbom muokkasi tätä : 06.07.2007 at 19.57

Onko sununtaille jo suunnitelmia?
    Voisin harkita mukaan tulemista, jos polvi ei huomisella lenkillä taas kipeydy.

Huutomerkki!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti irraH Katso viesti
    Onko sununtaille jo suunnitelmia?
    Voisin harkita mukaan tulemista, jos polvi ei huomisella lenkillä taas kipeydy.
    Aatoksia on ollut Koirakoskelle ajosta, vaan jos ei sada vettä.

Huomisaamulle luvassa sadetta. Lomalla kun olen, ajattelin lähteä joka tapauksessa keli kun keli, tosin satteella sadekelin pyörällä. Sillä minun liian isolla Tunturilla en uskalla lähteä kovin kauas, joten jos on sadetta, ajattelin ajella tässä kaapunnin ympäristössä ja juoda kahvit Väisäsellä. Elikä minä ainakin olen joka tappaaksessa 9.00 Mehevällä, kelin kun keli jolloin polokuvehkeellä! Märkäkelillä lenkki olisi varmaan 2-3 h riippuen inspiraatiosta, perspiraation meinaan pittää mietona!

Ps. huomen iltapäivälle luvassa kuivaa, olisiko joku kiinnostunut mielummin silloin ajolle? Kaipaako kukaan viikolla päivisin ajokaveria? Aion ajaa lenkkiä het aamusta lähtö n. 8.00 tai aiemmin.

Korjaan:
    Jos on tämän aamun tasonen sade EN lähde ajamaan: ajoin tässä 90 min, suuren osan tässä sateessa, liian märkää touhua. Semmonen pikuusade, joka ei mene kengänsuojien varsista sisään on mahdollinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti di luca Katso viesti
    Korjaan:
    Jos on tämän aamun tasonen sade EN lähde ajamaan
    Sataa kyllä ihan kunnolla.
    Minulla ei ole edes kunnon sadekelin kamoja niin ei ole ollu inspiraatiota lähteä vielä ajelemaan.

Kymysys

Lainaus Alkujaan tämän lähetti di luca Katso viesti
    Huomisaamulle luvassa sadetta. Lomalla kun olen, ajattelin lähteä joka tapauksessa keli kun keli, tosin satteella sadekelin pyörällä. Sillä minun liian isolla Tunturilla en uskalla lähteä kovin kauas, joten jos on sadetta, ajattelin ajella tässä kaapunnin ympäristössä ja juoda kahvit Väisäsellä. Elikä minä ainakin olen joka tappaaksessa 9.00 Mehevällä, kelin kun keli jolloin polokuvehkeellä! Märkäkelillä lenkki olisi varmaan 2-3 h riippuen inspiraatiosta, perspiraation meinaan pittää mietona!

Ps. huomen iltapäivälle luvassa kuivaa, olisiko joku kiinnostunut mielummin silloin ajolle? Kaipaako kukaan viikolla päivisin ajokaveria? Aion ajaa lenkkiä het aamusta lähtö n. 8.00 tai aiemmin.
    Jos aamulla liian märkää voi lähtee polkemaan kelin mukaan myös myöhemminkin. Myös viikolla lomalla joutaa ja porukka kelpoo ,soitellaan

Foreca lupasi aamuksi pilvistä, mutta ei sadetta ja iltapv:ksi sadetta. Muuttuu ennuste koko ajan... Katotaan aamulla ja Mehevällä ysiltä, jos keli sallii.

Surullinen

Aamu valkeni tänä pyhäaamuna utuisen kosteena joten porukalla ei tainut olla kostealle kelille sopivia asuja koska Mehevällä ei ollut tungosta.Reitti suuntautui Martikkalaan jonne se myös keskeytyi rengasrikkoon, vara rengas oli vaan pumpulla sai heittää variksia. Taloista löytyi apua joten ajamalla kotiin ja ulkokumiin sitten paikka. Piästään rengas kauppaan

Kävin aamusta perinteisesti lämmittelemässä, mutta asustekokonaisuus oli väärä ja kastuin. Ei huvittanut enempää ulkoiluttaa Bianchia, pesuhommat vieläkin tekemättä... toisella kurapyörällä on ajoasento pielessä ja eilen tuli hieman alaselkä kipeeksi. Olin kyllä tulossaMehevälle, mutta sohva alkoi kutsua kodin kohdilla ohi ajaessani! Sorry!

Ajeltiin muutaman,kuraa ja vettä pelkäämättömän kaverin kanssa n.3h lenkki Iiimäen maastoissa. Varustus sattui kohilleen eli normaalin lämpimän kesäpäivän vermeet,vähän pukkas hiki pintaan IImäen takarinteen nousuissa mutta onneksi sade huuhteli hiet naamalta eikä kenellekään tullut paha mieli kun meni vettä kenkään Kesä kastelemansa kuivaa,vanha viidakon sanonta,,,

Lainaus Alkujaan tämän lähetti usko juntunen Katso viesti
    Ajeltiin muutaman,kuraa ja vettä pelkäämättömän kaverin kanssa n.3h lenkki Iiimäen maastoissa. Varustus sattui kohilleen eli normaalin lämpimän kesäpäivän vermeet,vähän pukkas hiki pintaan IImäen takarinteen nousuissa mutta onneksi sade huuhteli hiet naamalta eikä kenellekään tullut paha mieli kun meni vettä kenkään Kesä kastelemansa kuivaa,vanha viidakon sanonta,,,
    No maastomiehen on pakko tottua tuohon, maantiehemmot on herkkähipiäisiä ja pyöräkin likaantuu...

Kyllä minusta juuri MAANTIELLÄ vesisateessa ajo vaatii enemmän asennetta ja paksumman nahkan mitä maastoajo.Maantienopeuksissa ajoviiman jäähdyttävä vaikutus märkään kuskiin on aivan toista kuin metsän suojassa rymyämisessä,siellä tarkenee liiankin hyvin jopa satella.
    Juuri siksi huonolla kelillä lähdenkin mieluummin metsään kuin maantielle

Pyörän pesusta on tullut jo samanlainen rutiini kuin hampaiden pesusta,,no viime kesä oli poikkeus,pari kuukautta pärjäsi pölyhuiskulla!!

Maantiellä sitä ollaan niin herkkiä pyörän pesussakin eli en viitsi liata Bella Bianchiani ja tuo sadepyöräni kipeyttää alaselän (pitäis vielä säätää, mutta kun runko on liian iso). Maastossa sitä kait rutinoituisi pesuunkin, mutta mukavuudenhaluiseksi olen nyt oppinut ja sama pesulaiskuus koskee maasturiakin -sitä paitsi maasturin mudan hankaamisessa on vielä kovempi homma. Joten ratkaisu on RULLILLA AJO! No siinäkin tulee hirvee saunahiki, voi tätä ikuista tyytymättömän valitusta, paras kait maata sohvalla ja katsoa Touria!
    No tosissaan Usko olet oikeassa tuosta sadekeliajosta ja kovalla tuulella homma on varmaan sama. Pidänpä mielessä. Nähään tuas lenkillä joskus.

Peukalo ylös

Lenkki aamu valkeni sateisena, vaan klo 9.oo Mehevälle tuli 6 innokasta kammen vientäjää eikä sateesta ollut tietoakaan. Päätettiin polkee tuttu ja turvallinen Väisälänmäki. Ensin Nerkoonniemen kautta aamu kahville Lapinlahdelle josta pari lähti Jumisen lenkille ja muut Väisälänmäkeen , matkalla tavattin Topi joka liittyi seurueeseen ja Arto lähti sitten saattelemaan Topia kotikuntaan. Kuten kuvissa näkyy joukkoon saatiin taas uutta kasvoa eikun tervetuloo. Kiitokset porukalle erittääin hyvästä lenkistä keskari 27,7km/t

Peukalo ylös Ensikertalainen kiittää

Toivottavasti tuo polvi ei vaan rupea enempää vaivaamaan. Täytyy vielä kokeilla klossien siirtoa jos se hieman auttaisi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti irraH Katso viesti
    Toivottavasti tuo polvi ei vaan rupea enempää vaivaamaan. Täytyy vielä kokeilla klossien siirtoa jos se hieman auttaisi.

Tuosta linkistä saattaa olla apuja säätoihin
    http://www.fillari-lehti.fi/perus/ju...sta_kohdan.asp

Terveisiä kaikille Sulkavalta ja Saimaan lenkeiltä! Tosin TAAS oon ollu sairaana ja kunnon lenkit jäi yhteen, se olikin hienoo maisemaa/profiilia Puumalan suuntaan. Siellä mäet on melko jyrkkiä ja teräviä: hyyty loppuun melkoisesti lentsun jälkeen reippaalla satasen lenkillä, jolla oli mäkistä 90 km. Suosittelen seutua kaikille, jos haluaa vaihtelua.
    Lähtö taas sunnuntaina Mehevältä säädettyyn aikaan? Jos on keliä, miten olisi Koirakosken suunta? En ole siellä koskaan ajanut.

Kymysys Yhteislenkki Iisalmi

Oli viime viikonloppuna puhetta Koirakoskesta joten suunta sinne on mahdollinen. Toivotaan jo vihdoin kesää kelejä.Oireita ja vaivoja ollut ainenkin omiks tarpeeks jospa sitä kuntoutuisi pyhäksi.

Minulla ei ainakaan ole kiirettä, joten ajan kanssa vaan. Ei mullakaan ihan räkä oo loppunu, mutta on yritettävä lomalla etes jottain...

Siis vielä, jotta huomenna Mehevältä 9.00. Suuntana kait Koirakoski tai sitten joku muu mukava eli päätös lähtiessä. Keliäkin luvassa.

Paloisvuoreltahan pääsee melko mukavasti kruisailemaan polkuvoittoista pätkää ohenmäen toiselle puolen.
    Usko varmaan reitin tietääkin.
    Paninpa pari kerttaa. Paloskilta kun löytäis koljonvirralle metsävpoittoisen reitin, niin olis meleko huippu juttu!

Peukalo ylös

Hyvä XTR!! vaikka SRAMMIN miehiä ollaankin.
    Juu tuttu on reitti pääosin.Tuo siirtymätaival Ahmon kautta Ohenmäkeen uutta ja onkin hyvä vaihtoehto asvaltille ainakin juuri sieltä tulleen puhelun perustellla!!Just paraillaan kax naavakorvaa on siellä palstalla ajossa!! meinasi vasara lentää pensaikkoon kun kuulin että miehet siellä kaahaa,Jontta varmaan arvaakin ketä nämä metsien miehet on??
    Ohenmäessä on myös sillä varikon toisella laidalla polkuja,ei tarvii samoja jälkiä ajella paluumatkalla.

Tuohon Koljonvirralle siirtymiseen mehtiä pitkin pittää keksiä jottae,,,istutettaanko tielle puita vae tehhäänkö kokonaan uus reetti?

Automiehen kanssa just porisin, niin arveltiin josko poskihoitomäen/krossi- ja ajoharjotteluradan kautta olis jotain settiä???? Lupas tutkia asiaa.
    Lupasin tulla liekehtimään iisalmen poluille kunhan reitin löydätte
    Sitten kans on arvonnassa lapinlahti-taipale-pätkää.

Siellä ohiajotien vartta Posikivuoren kohdalla menee jokin tie, vienee mäen päälle. Kannattaisi katsoa se ohiajotien varsi, saattaisi olla oikeen suuntaista maastotietä! ite en "maantieajokiireitlä" jouva tsekkoomaan.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •