Sivu 1 / 4 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 109

Aihe: FINNAIR tyrii, asiakas maksaa...

FINNAIR tyrii, asiakas maksaa...

Seuraavat tapahtumat sattuivat jo 2006 kesä- ja heinäkuussa. Mutta kiitos Finnairin vetkuttelun, asiaan saatiin piste vasta joulukuussa 2006.

Lentolippu oli tilattu Finnairin reittilennolle Helsinki-Milano-Helsinki. Polkupyörä joka oli pakattu Natsa-pyörälaukkuun ja muut matkalaukut toimitettiin matkaa edeltävänä päivänä lentokentälle. ChekIn-pisteessä virkailija sanoi, että pyörälaukulle on ostettava oma lippu. Seuraavaksi siirryin lipputiskille, jossa virkailija ilmoitti pyörän kuskaamisen maksavan 283 per suunta, yhteensä 566 euroa (Siis tuplasti enemmän kuin ihmisen edestakainen lippu: Turisti säästöhinta 255 euroa menopaluu). Lomalennoilla (Finnairin koneella) Natsa-laukun kuskaus maksaa 50 euroa menopaluu. Joten päätin jättää fillarin kotiin ja vuokrata säästyneillä rahoilla laatupelin. Virkailija kuitenkin näpelöi vielä konettaan ja ilmoittikin, että säännöt ovat juuri muuttuneet, hän ei vain ollut sitä heti huomannut. Kuljetus maksaisikin ”vain” 5 euroa kilo. Fillari+laukku painoivat 24 kiloa, mikä teki 120 euroa yhteen suuntaan. Hävyttömän kovalta tuokin hinta tuntui, mutta menköön. Paluulippua virkailija ei suostunut myymään, koska palatessa laukun paino saattaisi olla eri. Loma loppui ja Milanon kentällä lipputiskille ostamaan lippua fillarille. Laukun painon olin saanut viilattua 20 kiloon, joten odottelin satasen laskua. Virkailija ei kuitenkaan koskaan ollut kuullut vitosen kilo hinnasta. Hänen mielestä minun piti maksaa 283 euroa tai pyörä jää kentälle. Maksoin lipun hampaita kiristellen. Kotiin päästyäni rustasin Finnairin asiakaspalautetoimistoon kirjeen 183 eurosta jotka minulta oli liikaa veloitettu. Mielestäni Finnairin kuului kuskata pyörä myös takaisin siihen hintaan mihin olivat luvanneet.

Kuusi viikkoa myöhemmin sain ”palautteen” Finnairin asiakaspalutetoimistosta:

Hyvä T. Y. Perys (nimi muutettu)

Kiitos palautteestanne. Pahoittelen, että olette joutunut odottamaan vastaustamme.

Erikoismatkatavara kuljetuksesta perittävän maksun sääntö kirjallisena. Ohessa lainaus Internet-sivuiltamme kohdasta Palveluinfo > Ennen lentoa > Matkatavarat > Ylipainomaksut:

Polkupyörä

Kuljetetaan veloituksetta, jos sisältyy sallittuun matkatavaramäärään.
    Polkupyörä on pakattava kuljetusta varten. Ks. polkupyörän kuljetusohjeet Finnairin nettisivuilla. Tandem- ja moottorilla varustettuja polkupyöriä ei oteta kuljetukseen.

Ylipainomaksut
    Maksu polkupyörästä peritään, jos sallittu matkatavaran kilo- tai kappalemäärä ylittyy.

Kotimaan lennoilla 15 euroa.

Weight Concept
    Kiloperusteisilla lennoilla normaali ylipainomaksu. Kilohinta on 1,5 % normaalihintaisen (= IATA) lipun hinnasta.
    Poikkeus: Suomen ja Saksan välillä 25 euroa per suunta.

Piece Concept
    Kappaleperusteisilla lennoilla maksu 1 kappaleesta (135 cm).

Euroopassa Finnair soveltaa edullisempaa ylipainohintaa silloin kuin lentovuoro on Finnairin liikennöimä reittilento ja lippu on kirjoitettu Finnairin reittinumerolle (AY). Tällöin Suomen ja muun Euroopan välisillä lennoilla matkatavaran ylipainosta veloitetaan viisi (5) euroa kilolta. Poikkeuksena on Viro jonka kilomääräinen ylipainomaksu on kaksi (2) euroa sekä Pietari, Riika ja Tukholma kolme (3) euroa kilolta. Hinnoittelu ei koske erikoismatkatavaroita (pyöriä, eläimiä yms.), joihin sovelletaan aina korkeampaa hinnoittelua.

Erikoismatkatavaran kuljetuksesta peritään reittikohtainen ylipainomaksu/kg. Erikoismatkatavaran ylipainomaksu on lennolla Milano-Helsinki EUR 14.13/kg.

FQX MXPHEL/05JUL06/20/AY/EUR
    RATE /GI/KILOS/ TOTAL /
    14.13/EH/ 20.0/ 283/

Toivon, että tulevat lentomatkanne Finnairin siivin sujuvat kaikin puolin miellyttävästi.

Ystävällisin terveisin

Helga Risu (nimi muutettu)
    --
    Finnair Plc, Customer Relations
    Mail:SLP/69,01053 FINNAIR
    helga.risu@finnair.com, www.finnair.com
    Tel +358 9 xxxxxxxxxxx, Fax +358 9 xxxxxxxxxxx

Siinä se. Kopioitu pätkä hinnastoa netistä, ei muuta. Lipunmyyjä oli siis tehnyt virheen ja myynyt minulle liian halvan lipun mennessä. Aika kummallista? Jos minä tyrin töissä asiakkaan homman, firma maksaa asiakkaalle korvauksen ja pomo haukkuu minut. Finnairilla on eri kuviot. Finnairin lippumyymälässä ei ilmeisesti kannata uskoa mitään mitä myyjä hölisee, vaan hinta voi olla loppupeleissä mitä hyvänsä. Ja jos lipun ostaakin, niin sen jälkeen vielä pitää tarkistaa netistä mikä on todellinen lipun hinta. Finnair ei siis vastaa työntekijöidensä puutteellisen koulutuksen aiheuttamista virheistä.

En lannistunut tästä ö-luokan vastauksesta vaan väsäsin uuden reklamaation Finnairin Helga Risulle. Kyselin myös minkä virheen minä olin tehnyt asiakkaana ja miten minun pitää tulevaisuudessa toimia lipputiskillä. Ilmoitin myös ottavani seuraavaksi yhtetyttä Helsingin kuluttajaneuvojaan, jos emme pääse yhteisymmärrykseen.

Ilmeisesti radioaktiivisen aineen kuskailu Finnairin koneilla on sen verran hyvää bisnestä, että rouva/neiti Risu ei vaivautunut vastaamaan minulle enää mitään.

Kaksi kuukautta odoteltuani tyhjää, rustasin aiheen tiimoilta kirjeen Helsingin kuluttajaneuvojalle.
    Yksi puhelinsoitto oli riittänyt kuluttajaneuvojalta Finnairin Helga Risulle. Rahat tulivat tilille kaksi päivää myöhemmin.

Finnairin Helga Risu ja lipunmyyjä siis molemmat tyrivät. Voisi kuvitella, että Finnair lähettäisi minulle anteeksipyynnön, kun olivat aiheuttaneet mielipahaa ja vaivaa. Mutta eipä taida tulla.

Toivon, että jollekin vastaavaan tilanteeseen joutuvalle fillaristille olisi tästä vuodatuksesta hyötyä.

Jouduin samaan tilanteeseen Finnairin lennolla Helsingistä, Heathrown kautta Vancouveriin. Liput oli varattu ja kaiken piti olla kunnossa.

Vuotta aiemmin sama matka oli tehty tasan samojen pyörien ja tilpehöörien kanssa. Checkinissä virkailija ilmotti että joudun maksamaan 264euroa koska pyörälaatikko ylittää matkatavaran sallitut 208:n sentin (pituus+leveys+korkeus) mitat. Hetken ihmettelin että miten voi olla kun tästä ei ole mitään mainittu. Maksettava oli, koneen lähtöön ei ollut paljon aikaa. Tuntia aikasemmin kaksi muuta kaveria oli menny ilman mitään maksuja samaan paikkaan samanlaisten laukkujen kanssa. Palatessa kukaan ei kysellyt keneltäkään mitään.

Laadin kirjeen Finnairille, johon kopioin heidän nettisivuiltaan kohdan jossa mainitaan pyörän olevan erikoismatkatavara. Soitin myös asiakaspaöveluun jossa kerrottiin ettei pyörästä mene lisämaksuja. Finnairilta tuli vastaus että pitää lähettää alkuperäinen kuitti maksusta ja selvitys. Lähetin ja odotin.

Kuukauden kuluttua kyselin, miten homma edistyy. Ilmeisen hyvin edistyi, kukaan ei vastannut. Laadin uuden kirjeen noin kuukauden kuluttua. Nyt vastattiin ja kerrottiin ettei mitään korvata. Olen menetellyt väärin. Tiedustelin että missä kohdassa olen toiminut väärin kun olen noudattanut heidän sivuillaan olevia ohjeita ja kaikki on ollut kunnossa. Ainoastaan yksi 7:stä virkailijata oli sitä mieltä että ylikokomaksu peritään.

Puoli vuotta matkan tekemisestä, kaksi uhkausta kuluttaja-asiamiehellä, noin 10 sähköpostia ja muutama tunti puhelimessa, Finnairilta ilmoitettiin että he korvaavat 264euroa POIKKEUKSELLISESTI. Olin tyytyväinen enkä jaksanu enää väitellä heidän kanssaan.

Enpä ole minäkään saanut pari kertaa nettilomakkeen kautta palautetta (muista asioista) antaessani saanut minkäänlaista vastausta, vaikka olenkin ruksinut lomakkeesta kohdan, jolla vastausta pyydetään.
    www.kaupinkanuunat.net

Siinä taas nähtiin julkiset kulkuneuvot.

Peukalo ylös

Lainaus Alkujaan tämän lähetti YT Katso viesti
    Siinä taas nähtiin julkiset kulkuneuvot.
    Nii pitäis varmaa ostaa yksityis kone, että saa pyörän mukaan halvemmin.
    Huumoria se on huonokin huumori
    HABANERO

Viime kesänä Nykissä ollessani alkoi tehdä mieli hommata uusi filo. Paluulippu kun oli jo kuitenkin ostettu, niin ensin tavasin hetken aikaa Finskin sivuja ja sitten muutama sähköposti asiakaspalveluun. Vastaukset tulivat muutamassa tunnissa. Ensin meinasivat pyytää varsin kovan ylipainohinnan fillarista, mutta sitten lopuksi sen kerrottiin tulevan ilman lisäkustannuksia kunhan se sisältyy sallittuun matkatavaramäärään. Printti vastauksesta jemmaan ja ostoksille. Check-inissä pyörästä ei edes kysytty mitään, vaan se käsiteltiin täysin normaalina matkatavarana ilman mutinoita.

Ilmeisesti asia ei sitten suju aina yhtä jouhevasti.
    jobec

Kalliiltahan tuo Finnairin toiminta kuulostaa. Itse lensin viime kesänä Blue1:nilla ja pyörän takia - jota en ollut pakannut mihinkään laukkuun - tuli 9 kiloa ylipainoa. Virkailija kuitenkin sanoi, että jos hän veloittaisikin vain neljästä kilosta. Minä olin tietysti tyytyväinen tuohon ratkaisuun, varsinkin kun ylipaino lasku oli vain 20 euroa. Tiedustelin asiaa myös Finnairilta ja sieltä minulle kerrottiin, että hinta olis 10 euroa/lisäkilo, joten säästin 70 euroa. Finnairilla olisivat myös veloittaneet siitä, että joutuu soittamaan erikseen heidän lipunvaraukseen, koska pyörä täytyy ilmoittaa mukaan, eikä tavallinen nettivaraus näin ollen onnistu. Blue1:nilla ilmoitti palveleva työntekijä, että varaa itsellesi lippu ensin netin kautta ja ilmoita sen jälkeen, että sinulla on pyörä mukana, niin ei tule tuota palvelupuhelimen kautta varatun lipun maksua. Säästin siinäkin siis muistaakseni 30 euroa.
    On niin vaikeaa pysyä paikoillaan.

Menee vähän offarin puolelle mutta vaan vähän.

V****taa kun ajattelee tuollaisia asioita noin teoriassa. Urheileva hyväkuntoinen ihminen lähtee etelään treenaamaan ja ottaa fillarin mukaan. Maksaa pyörän kuljetuksesta suolaisen hinnan. Sitten tulee meikäläisen työkaveri, saman ikäinen saatanan laardikasa. Painoa vaatimattomasti reilu 180kg Lähtee ryyppäämään ja syömään pitsaa viikoksi.

Jos kyseinen mursu ei ottaisi mukaan kuin itsensä ja lompakon, niin eikö perkele siinä tapauksessa minulle tulisi samalla hinnalla sallia sata kiloa matkatavaraa? Hä? Ja kun sillekin sallitaan matkatavarat, niin kyllä mä olen sitä mieltä että lipun hinta tulee sitoa painoindeksiin. Raaka peli. Huolehdi itsestäsi tai kärsi lompakossasi.
    Kaar ittelles vaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Urheileva hyväkuntoinen ihminen lähtee etelään treenaamaan ja ottaa fillarin mukaan. Maksaa pyörän kuljetuksesta suolaisen hinnan. Sitten tulee meikäläisen työkaveri, saman ikäinen saatanan laardikasa. Painoa vaatimattomasti reilu 180kg Lähtee ryyppäämään ja syömään pitsaa viikoksi.

Jos kyseinen mursu ei ottaisi mukaan kuin itsensä ja lompakon, niin eikö perkele siinä tapauksessa minulle tulisi samalla hinnalla sallia sata kiloa matkatavaraa? Hä? Ja kun sillekin sallitaan matkatavarat, niin kyllä mä olen sitä mieltä että lipun hinta tulee sitoa painoindeksiin. Raaka peli. Huolehdi itsestäsi tai kärsi lompakossasi.
    NÄIN ON!!! täysin samaamieltä,sama jutska terveyskeskuksiin.
    180kg:nen maksais kolminkertaisen maksun terkkarilla .

Itse olen kuljettanut fillaria pehmeässä laukussa ja muutkin kamat toiseen pehmeään kassiin. Yhteispaino on jäänyt siihen 20-24kg välille. Omien kokemusten perusteella siitä ei rangaista jos jää alle 25kg ja ikinä en ole ylittänyt. Käsmatkatavaroihin voi laittaa sitten painavampia kamoja, kunhan pitää huolen että sitä ei punnita jos se ylittää sen sallitun.
    "To avoid hitting the bumper of the car in front, I struck the pedestrian."

Pyöräpummi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Menee vähän offarin puolelle mutta vaan vähän.

V****taa kun ajattelee tuollaisia asioita noin teoriassa. Urheileva hyväkuntoinen ihminen lähtee etelään treenaamaan ja ottaa fillarin mukaan. Maksaa pyörän kuljetuksesta suolaisen hinnan. Sitten tulee meikäläisen työkaveri, saman ikäinen saatanan laardikasa. Painoa vaatimattomasti reilu 180kg Lähtee ryyppäämään ja syömään pitsaa viikoksi.

Puhut asiaa!

Tuollainen rikkoo kaikki penkit joko suoraan tai väsyttämällä.

Sitäpaitsi tuollain mersu tuottaa monella tavalla kasvihuonepäästöjä.

Paras ratkaisu olisi se että hänelle kustannetaan ilmaiseksi jatkuva ruokinta. Pitemmällä juoksulla saavutamme säästön.

Pyöräpummi Guest
    Mikä pyörälaatikkosi muuten oli?

Mahtuuko mikään pyörälaukku tuohon 208 cm?
    Erityisesti kiinnostaisi Natsa ja Scicon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomi L. Katso viesti
    .

Vuotta aiemmin sama matka oli tehty tasan samojen pyörien ja tilpehöörien kanssa. Checkinissä virkailija ilmotti että joudun maksamaan 264euroa koska pyörälaatikko ylittää matkatavaran sallitut 208:n sentin (pituus+leveys+korkeus) mitat.

Natsan kanssa ei o ollut ongelmia viimeiseen 23 kertaan. Matkalaukku on matkalaukku vaikka se näyttää miltä. Joidenkin lentoyhtiöiden (KLM esim) kanssa pitää varoittaa erikoismatkatavarasta, yleensä ei mutta koskaan se ei ole pahasta - ruumat ei ole rajattoman kokoisia. Jos tiskillä oleva virkailija alkaa vänkäämään niin kiltisti hymyillen pyydetään vuoronvastaava paikalle ja annetaan jonon kasvaa perässä. Se kun menettää malttinsa ekana menettää pelin.
    Shimaani muokkasi tätä : 05.03.2007 at 23.16
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi Katso viesti
    Mikä pyörälaatikkosi muuten oli?

Mahtuuko mikään pyörälaukku tuohon 208 cm?
    Erityisesti kiinnostaisi Natsa ja Scicon.
    Cannondalen pahvilaatikko. Sattuneesta syystä mukaan ei voinu ottaa mitään "pysyvää" laatikkoa vaan tollanen paikanpäällä hävitettävä oli ainoo ratkasu.

Tiedä sitten mistä johtuu, mutta ainakin minulla on Finnairista varsin kielteinen kuva. Ihan p--- firma. Välttäkää kuin ruttoa.
    t. Tupe

Joo, surkee esitys Finskiltä, mutta ei yllätä. Mä otan yleensä pehmeän Planet-X:n laukun, johon pyörän lisäksi kengät, juomareppu, työkalut yms. Punnitus himassa ja paino tasan 20 kg, sitten käsimatkatavaraksi Deuterin reppu, johon tasan 8 - 10 kg (riippuen lentoyhtiöstä). Toinen vaihtoehto on lunastaa työmatkoista kertyneillä "pointseilla" business -luokan lippu (lippuluokan korotus halvimmasta mahdollisesta lipusta pisnekseen) jolloin matkatavaraa saa yleensä olla 30 kg (+ se käsimatkatavaran määrä).

näinkö se menee?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti erkkk Katso viesti
    Itse olen kuljettanut fillaria pehmeässä laukussa ja muutkin kamat toiseen pehmeään kassiin. Yhteispaino on jäänyt siihen 20-24kg välille. Omien kokemusten perusteella siitä ei rangaista jos jää alle 25kg ja ikinä en ole ylittänyt. Käsmatkatavaroihin voi laittaa sitten painavampia kamoja, kunhan pitää huolen että sitä ei punnita jos se ylittää sen sallitun.
    Moro!

Heinäkuussa lennän Milanoon Finskin reittilennolla ja silloin pitäisi taiteilla tuon yhteispainon kanssa (20 kg)...

Viitaten erkkk:n kirjoitukseen kannattanee sitten pakata & punnita fillarilaukku alle 25 kiloiseksi ja tunkee käsimatkatavaroihin reppu pinkeeksi painavammasta kamasta (ja välttyä sen punnitukselta?

Eli eikö niin, että Finskille ei ole merkitystä sillä, onko "kolli" pyörälaukku / kassi / matkalaukku, kunhan yhteipaino ruumaan menevillä tavaroilla on alle 20 kg (<25)?

Terv,
    Panu

Lensimme maaliskuussa Blue1:llä Helsingistä Nizzaan ja takaisin. Toinen fillari oli pahvilaatikossa ja Natsa-laukussa. Ylipainomaksu oli kumpaankin suuntaan kahdelta yhteensä alle 60 euroa.

Lasku alkoi juosta vasta ylipainosta. Painoa saa olla 20 kg/henki ilman lisäkulua.

Natsa Nizzassa:

Lufthansa

No Lufthansa veti kyllä tässä asiassa pohjat: pyöriä ei kuljeteta ollenkaan, Munchen-Bologna välillä kuulemma lennetään niin pienellä koneella, että pyöriä ei saa mukaan.

Nettisivuilla tälläisestä pikku detaljista ei tietenkään mainita mitään.

Kaksi pyörää rahtina Helsinki-Bologna olisi maksanut halvimmillaan noin 700 euroa, eli karvan verran vähemmän kuin itse lennot...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Natsan kanssa ei o ollut ongelmia viimeiseen 23 kertaan. Matkalaukku on matkalaukku vaikka se näyttää miltä. Joidenkin lentoyhtiöiden (KLM esim) kanssa pitää varoittaa erikoismatkatavarasta, yleensä ei mutta koskaan se ei ole pahasta - ruumat ei ole rajattoman kokoisia. Jos tiskillä oleva virkailija alkaa vänkäämään niin kiltisti hymyillen pyydetään vuoronvastaava paikalle ja annetaan jonon kasvaa perässä. Se kun menettää malttinsa ekana menettää pelin.
    Ollaan menossa vaimon kanssa viikonloppuna Gironaan KLM:llä yksi pyörä mukana kovassa laukussa. Meneekö laukku normaalina matkatavarana vai ilmoitanko etukäteen pyörästä? virallisesti vissiin pitäisi ilmoittaa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elcondorpasa Katso viesti
    No Lufthansa veti kyllä tässä asiassa pohjat: pyöriä ei kuljeteta ollenkaan, Munchen-Bologna välillä kuulemma lennetään niin pienellä koneella, että pyöriä ei saa mukaan.

Nettisivuilla tälläisestä pikku detaljista ei tietenkään mainita mitään.

Kaksi pyörää rahtina Helsinki-Bologna olisi maksanut halvimmillaan noin 700 euroa, eli karvan verran vähemmän kuin itse lennot...
    Myö mennään Bolognaan parin viikon päästä KLM:llä, jolle pyörät kyllä kelpaavat, mutta veloittavat siitä 40 egeä per suunta. Kallista sekin, kun viime vuonna Finnairilla Roomaan lennettäessä pehmeissä kasseissa olleet fillarit mahtuivat painokilohin eikä maksanut mitään ylimääräistä...
    "It doesn't get any easier - you just go faster" - Greg Lemond

Jos haluaa pelata varman päälle niin aina kannattaa ilmoittaa etukäteen pyöristä.
    Ja jos mahdollista sopia kiintä hinta laukulle järkevissä rajoissa, omasta mielestä 50-60e on vielä OK.
    Säästä melkoisesti hermoja...

Jos pelaa uhkapeliä niin mahdollisimman paljon kamaa pyörälaukkuun ja pieni reppu kevyen näköisesti selkään, eikä sitten tutista kun rupeaa hikoiluttamaan jonossa...

Pari kertaa ylipainomaksuilta on pelastanut "virallisen" näköinen paperilappu jossa lukee vieraalla kielellä jotain, mukamas kutsu ja ilmoitus että pyörät kulkevat ilmaisesti koneessa mukana.

Eniten on tullut maksettua Milanossa kun kuvetta kaivettiin liki 10000 silloisen markan verran.

Pahimmalta on tuntunut kun kone nousi Mexicosta eräältä pieneltä kentältä ja lentoemo sanoi kaikkien tavaroiden olevan koneessa, silti katseltiin ikkunasta kun omat pyörälaukut olivat yhden auton peräkärryssä kentällä.
    *** teamvelocycling.fi / foxcomp.fi / fat-bike.fi / oldklein.com ***

Joo noi Shamun kokemukset on kyllä parhaat . Mä muistelin että siinä Milanon jutussa (oliko joku toinen) ois loppujen lopuks selvitty ilman älyttömiä maksuja?

Mites Mexico silloin päättyi?
    "Pythagoraksen mukaan katselemalla oppii lähes aina enemmän kuin päättömästi juoksemalla. Filosofian harrastamisen voi näin ollen kuivien kirjojen lukemisen sijaan aloittaa vaikkapa tilaamalla kotiinsa Englannin Valioliigan ja Formula 1:n sisältävän kanavapaketin. Aidon filosofin on myös syytä muistaa nauttia sohvalla filosofoidessaan käyneitä juomia ja teettää kotityöt orjilla." -http://sata.laif.fi/ 10/07

likovuor Guest
    Lisäänpä vielä Air Berlinin fillaripolitiikan, kun olen ehkä Kölnin kautta joskus kesällä jatkamassa Belgian Ardenneille pariksi viikoksi...

>Erikoismatkatavara – lisämaksujen suuruus?
    >
    >Kuljetamme erikoismatkatavaran erittäin edullisin ehdoin. Lentolipussa
    >mainitun vapaamatkatavaramäärän lisäksi mukaan saa ottaa yhden enint. 30
    >kg painavan kollin seuraavassa esitetyin ehdoin. Ylimenevä paino laskutetaan
    >ylipainomaksun mukaisesti. Tarkemmat tiedot käyvät ilmi seuraavasta
    >taulukosta. Ota huomioon, että urheiluvälineiksi hyväksytään ainoastaan tässä
    >luetellut urheiluvälineet.
    >
    >Urheilumatkatavara
    >
    >Polkupyörä, Pakattuna suojukseen tai muuhun vastaavaan
    >20 euroa yhtä reittiä kohti, 40 euroa meno- ja paluulento

Ihan asiallista mielestäni. Kun vielä keksisi minne sen Planet-X:n laukun säilöisi Kölnin kentällä tai Aachenissa?

-=Kari=-

Juu tuo on asiallinen siksi air berlin viekin mut ja Tumpin Mallorcalle ja takas pyörineen edulliseen 380 e hintaan ess taas / naama

"Pythagoraksen mukaan katselemalla oppii lähes aina enemmän kuin päättömästi juoksemalla. Filosofian harrastamisen voi näin ollen kuivien kirjojen lukemisen sijaan aloittaa vaikkapa tilaamalla kotiinsa Englannin Valioliigan ja Formula 1:n sisältävän kanavapaketin. Aidon filosofin on myös syytä muistaa nauttia sohvalla filosofoidessaan käyneitä juomia ja teettää kotityöt orjilla." -http://sata.laif.fi/ 10/07

Mulla ei ole jostain syystä ollut koskaan mitään ongelmia. Tai en laske ongelmiksi jotain 50€/suunta ylipaino- tai kuljetusmaksua. Laukut on kyllä joskus tulleet vasta seuraavana päivänä, mutta sellaista se joskus on kun reissaa 25 tuntia muutamalla vaihdolla.

Ainoat kerrat kun on tullu jotain infottua pyöristä on ollut silloin kun meitä on lähtenyt useampi tyyppi leirille, mutta ominpäin lennellessäni en ole mitään ilmoitellut. Tossa punnitusvaiheessa muuten jeesaa aika rutkasti sellainen, että vie käsipakaasin, mikä tietty painaa sen 15kg, jonnekin säilytyslokeroon ja marssii check-in tiskille pelkkien ruumaan menevien kanssa. Siinä saa sen ~5kg neuvotteluvaran laakista.

Olikos toi Milanon ylipainosetti rata-mc:n jälkeen? Mä kun kuulin, että aluksi olisi heitetty ilmoille jotain 15000mk maksua.

Kyllä se Milanossa alussa oli yli tuon 10000 en muista enää tarkkaan, lopullinen maksusuoritus taisi olla 9600mk.... siitä ei enää voinut neuvotella!
    Samaan aiaan Italian maajoukkue lastasi vieressä ruumaan n.40 fillaria, 20 rullat + muut tavarat, ilman ongelmia

Mexico päättyi ...ööö...hyvin?
    Lentoemo myönsi heti kun oli päästy USA:n puolelle että osa tavaroista jouduttiin jättämään kentälle.

Tulivat perässä viikon päästä, kaikki onneksi.
    Mexicosta lähdettäessä meillä mm. oli suomeksi kirjoitettu paperi jossa oli hienot leimat ja sitä van näytettiin ja kovin selitettiin, vältyttiin maksuilta.
    *** teamvelocycling.fi / foxcomp.fi / fat-bike.fi / oldklein.com ***

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuomas ja allekirjoitus Katso viesti
    Juu tuo on asiallinen siksi air berlin viekin mut ja Tumpin Mallorcalle ja takas pyörineen edulliseen 380 e hintaan ess taas / naama

Even with a number of reminders from the TD and the National Federation (Cycling Union of Finland), things worked slow. The main reason for these problems, as I see it, was the lack of a complete organising committee. As it was now, basically two persons ran the entire event and were not able to manage all the work thatg comes with a race like this.

Even so, given the above conditions, the event was perfectly ok to the cyclists who had great competition on a tough and fast course. So at the end of the day, it was a good event but it had so much more potential to be great and with a better preparation and organisation, the work for all involved would have been easier.
    Tuo alkaa tuo allekirjoitus mielestäni jo haitata varsinaisen viestin lukemista.
    A Gentleman will walk but never run

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Handel Katso viesti
    Ollaan menossa vaimon kanssa viikonloppuna Gironaan KLM:llä yksi pyörä mukana kovassa laukussa. Meneekö laukku normaalina matkatavarana vai ilmoitanko etukäteen pyörästä? virallisesti vissiin pitäisi ilmoittaa...
    Kysyin asiaa Blue1:ltä, eivätkä halunneet tietää. KLM halusi viime vuonna tiedon. Varmaan kannattaa aina kysyä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Handel Katso viesti
    Ollaan menossa vaimon kanssa viikonloppuna Gironaan KLM:llä yksi pyörä mukana kovassa laukussa. ... ilmoitanko etukäteen pyörästä?...
    Mää ilmoittaisin etukäteen ja sit sen vahvistuksen voi laittaa printattuna lähtöselvitysvirkailijan nenän eteen ku alkaa se napina että tuo on kyllä rahtia....
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •