Sivu 3 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen 123451353103 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 3849

Aihe: harjoitusvastus??!!

  1. #61
    Liittynyt
    03/2007
    Viestit
    115
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Stags Katso viesti
    Itse ostin kineticin trainerin Nextbikesta Turusta rock&roll pro mallin eka kokemuksien perusteella hyvä vehjes verrattuna eliteen jota testailin aikaisemmin.
    Millaset kokemukset oli Elitestä? Oliko kyseessä Elite Mag Alu jollainen olis tossa läheisessä BikePlanetissa myynnissä? Kannaako ostaa? Tai onko jollain mulla kokemuksia Elite Mag Alu trainerista?

  2. #62
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Autostania
    Viestit
    7.043
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Stags Katso viesti
    Itse ostin kineticin trainerin Nextbikesta Turusta rock&roll pro mallin eka kokemuksien perusteella hyvä vehjes verrattuna eliteen jota testailin aikaisemmin.
    Toi Rock & Roll ei oikein mun makuun sovi. Paljon noilla Kineticin trainereilla on muuten suomessa hintaa?
    6.7 WTF/kg

  3. #63
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Tallinna
    Viestit
    1.466
    Mun mielestä suoraa vastausta ei löytynyt haulla, joten kysympä tässä:

    Pitkästä aikaa kerrostalossa asuvana pitäs löytää paikka ajaa trainerilla..
    Sisällä ei voi, koska pelko 2 vuotiaan pojan kiinnostuksesta pinnoihin liian suuri.
    Ja esim. makuuhuoneessa en meinaa ajaa, koska hikoilu tuossa touhussa on sellaista, että ei kiva mennä nukkumaan ajon jälkeen (kuitenkin illalla töiden jälkeen pitää treenata)..
    Miten terassilla? Esim. helmikuussa, onko mahdollista? Ja miten pitäisi pukea, ajaako joku tällai? Päällä 2 kerroksen parveke, joten ihan taivasalla ei olisi, muttei paljon toisinkaan..
    Ja tietysti se hiilikuitu/traineri/pakkanen.. Olisiko vapaat rullat sitten parempi, huono vain tehdä vk-vetoja..

  4. #64
    Liittynyt
    06/2006
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    936
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti villef Katso viesti
    Miten terassilla? Esim. helmikuussa, onko mahdollista?
    Kai se on, tosin tähän on yksinkertaisempikin ratkaisu. Lähde ulos ajamaan, se on paljon mielekkäämpää kuin trainerilla tahkoaminen. Itse en mieltynyt trainerin käyttöön joten aloitin talvipyöräilyn enkä takaisin vaihtaisi.

  5. #65
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    1.028
    Mä avasin tänään sisäharjoituskauden, tosin ajelen säännöllisesti myös maasturilla metsiköissä jota olisi tarkoitus jatkaa läpi talven.

    Mulla on jo pari talvea ollut Tacx Fortius ja olen PITÄNYT paljon! Eka talvi tuli ajeltua sen ohjaisraamin avulla niitä virtuaalisaarikierroksia Toisen talven aikana ostin pari videota tai Real Life Videoita niin kuin ne Tacx markkinamiehet niitä kutsuu. Ne on kyllä erittäin kiva tapa hoitaa peruskuntoa tai vaikka vähän vauhdikkaampiakin lenkkejä! Mikä parasta niin kaikki harjoituksen voi exportata .hrm malliseksi analyser softa osuuden kautta, kun pidän harjoituspäiväkirjaa Polarin softassa, niin tulee rekisteröityä ihan kuten normi kesämaantielenkki cadenseineen kaikkineen!

    Itse olen pystyttänyt trainerin kompuuttereineen+monitoreineen varastoon, koska kyllä se rengas sen verran metelöi ettei vaimo kuulema voi keskittyä riittävästi töllöön

    Onko kenelläkään kokemusta siitä MTB-virtuaalimaailmasta, onnistuukos sen ajaminen maatiepelillä ja onko se edes kiinnostavaihtoehto?

  6. #66
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Tallinna
    Viestit
    1.466
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lindeju Katso viesti
    Kai se on, tosin tähän on yksinkertaisempikin ratkaisu. Lähde ulos ajamaan, se on paljon mielekkäämpää kuin trainerilla tahkoaminen. Itse en mieltynyt trainerin käyttöön joten aloitin talvipyöräilyn enkä takaisin vaihtaisi.
    Joo, tuota tulee ilman muuta enimmäkseen tehtyäkin, mutta kun pitää vetää 15-20min vk-vetoja, niin niitä ei oikein "tasalaatuisesti" saa pihalla ajettua (tai ainakaan minä saa)..
    Siihen sitten tuota traineria..

  7. #67
    Liittynyt
    11/2008
    Viestit
    64
    Onko sykkeessä jotakin eroa harjoitusvastuksella verrattuna tiellä ajamiseen? Ajan takaa sitä, että ainakin pyörätie-suojatie- liikennevalo-ruuhkaliikenneympäristössä stressitaso nostaa sykettä eri tavalla kuin "ajelu" omalla parvekkeella? Mutun perusteella heittäisin, että 140 bpm on rankempaa treeniä jälkimmäisessä tapauksessa kuin edellisessä?

  8. #68
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Asikkala
    Viestit
    6.110
    Joo traineri on niin tuettu rakenne paikallaan, että suurin kuormitus tulee jalkoihin l. paikallinen rasittavuus on kovempi. Ulkoajossa koko kroppa tekee enemmän työtä ihan vaan tasapainonkin haussa, joten ulkoajosykeessä on siis isomman lihasmassan työ mukana ja fiilis voi olla helpompi.

  9. #69
    Liittynyt
    11/2008
    Viestit
    64
    ^Tuo on varmasti yksi (osittain) selittävä tekijä.

    Toisaalta myös esimerkiksi ralli- ja rata-autoilijoilla on kilpailun aikana melkoiset sykkeet, vaikkei fyysinen rasitus olekaan keskimatkan juoksun tasoa. Muistelisin, että formulakuljettajan syke voi olla kilpailun ajan lähes 180:n tasolla! Vai kävisikö tosiaan esim. stressaava (autolla) ajelu Helsingin keskustassa pk-treenistä??

  10. #70
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    976
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Silvenius Katso viesti
    Joo traineri on niin tuettu rakenne paikallaan, että suurin kuormitus tulee jalkoihin l. paikallinen rasittavuus on kovempi. Ulkoajossa koko kroppa tekee enemmän työtä ihan vaan tasapainonkin haussa, joten ulkoajosykeessä on siis isomman lihasmassan työ mukana ja fiilis voi olla helpompi.
    Mä olen törmännyt treeni ohjelmassa semmoseen että sisäpyöräily olis hiukan ulkopyöräilyä rankempaa, ihmettelin tuota itse eikä ihan auennut kaikilta osin miksi näin.
    Yksi tekijä on varmasti yksinkertaisesti jäähdytys, elimistö joutuu kuluttamaan enemmän energiaa jäähdytykseen sisällä, kuin ulkona.
    Nuo lihas jutut varmaan yksi.
    Muita?
    Out off the shadows, in to the light.

  11. #71
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.490
    Sisäpyöräilyssä on veto päällä aivan jatkuvasti kun taas ulkona tulee lihaksille lyhyitä taukoja usein ihan huomaamatta suorallakin tiellä risteyksistä puhumattakaan.
    Sudenpentukenraali M.I.K.K.O. - Murheellisen Itsekäs ja Kovin Kiivasluonteinen Onnenmyyrä

  12. #72
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Asikkala
    Viestit
    6.110
    No tietysti se, että traineriharjoitus on usein työtä tauotta. Vaikka ajaisi reippaampien vetojen välillä nyt vaikkapa 120 W teholla, jonka hyväkuntoinen voisi laskea palauttelutehoksi, on se kuitenkin ihan kohtalaista työtä. Jos ajaa tehomittarilla livenä kohtalaista alamäkeä, huomaa että em. tehoa pitääkseen joutuu jo polkemaan aika reippaasti.

    edit: noniin Mikon kanssa samat sävelet..

  13. #73
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    976
    Kiitos Mikko ja Markku, tällä taputeltiin kämmenellä otsaan että no niin tietysti .
    Välillä taitaa funtsia vajaavaisilla tehoilla vähän liian vaikeesti.
    Out off the shadows, in to the light.

  14. #74
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Autostania
    Viestit
    7.043
    Kyllä se jäähdytyskin maksaa energiaa ja aika paljon. Tehokkaimmallakin tuuletuksella sisällä ajaminen on suunnilleen sama kuin ajaisi myötätuuleen. Sitten tietty isommilla tehoilla vaikutus kertaantuu. Jos rullailee alle 200W tehoilla, niin ei tarvitse kummemmin jäähdytellä, mutta jo 250W teholla alkaa käymään kone aika kuumana ja 300W teholla tulee jo ihan kunnolla hiki.

    Mulla on tällä hetkellä kaksi tuuletinta käytössä. 45cm viisilapainen tuuletin ja kahdella 20cm propellilla varustettu tuplatuuletin. Kun noi laittaa molemmat puhaltamaan täysillä, niin edelleenkin tulee kuuma. Huoneen lämpö on suunnilleen 18-19 astetta. Mulla on 50cm kunnon tuuletin tilauksessa minkä pitäisi yksinään pitää huolta jäähdytyksestä.

    Tietty toi vastuksen tasainen tappavuus lisää rasittavuutta. Kun talven trainerikurituksen jälkeen hyppää maalis-huhtikuussa maantiepyörän päälle, niin pyörä tuntuu kulkevan ihan itsekseen.
    6.7 WTF/kg

  15. #75
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    116
    OJ ja muut; kokeilkaapa piruuttaan lisätä siihen lämpömittarin viereen kosteusmittari ja katsokaa kumman arvot nousee enemmän. Oma kokemukseni on yhdellä tuulettimella ja tuuletusikkuna hieman auki, että 1,5h rullailun aikana lämpötila nousee vain pari astetta mutta ilman suhteellinen kosteus nousee 20-30 pykälää. Eli se kuumuuden tunne tulee siitä kosteus-%:n noususta.
    Eiliset typerät puheeni eivät minua kiinnosta!

  16. #76
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    976
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti -Tony- Katso viesti
    OJ ja muut; kokeilkaapa piruuttaan lisätä siihen lämpömittarin viereen kosteusmittari ja katsokaa kumman arvot nousee enemmän. Oma kokemukseni on yhdellä tuulettimella ja tuuletusikkuna hieman auki, että 1,5h rullailun aikana lämpötila nousee vain pari astetta mutta ilman suhteellinen kosteus nousee 20-30 pykälää. Eli se kuumuuden tunne tulee siitä kosteus-%:n noususta.
    Mulla yläkerrassa tollanen 21C lämmin ja pitkän lenkin aikana se nousee 24 C, lisäksi tuota kosteutta ei tarvitse mitata sen tuntee ja se tietysti tulee minusta.
    Mä taidan olla vähän masokisti kun en käytä tuuletinta lainkaan.
    Ilmastointi onneksi ohentaa ilmaa pian lenkin jälkeen, niin ei happi lopu.
    Nestettä toki kuluu.
    Out off the shadows, in to the light.

  17. #77
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Autostania
    Viestit
    7.043
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti -Tony- Katso viesti
    OJ ja muut; kokeilkaapa piruuttaan lisätä siihen lämpömittarin viereen kosteusmittari ja katsokaa kumman arvot nousee enemmän. Oma kokemukseni on yhdellä tuulettimella ja tuuletusikkuna hieman auki, että 1,5h rullailun aikana lämpötila nousee vain pari astetta mutta ilman suhteellinen kosteus nousee 20-30 pykälää. Eli se kuumuuden tunne tulee siitä kosteus-%:n noususta.
    Juu ei kykene pitämään ikkunaa auki kun ulkona on -30 pakkasta. Kylppärissä pidän kyllä tuuletinta päällä jatkuvasti kun ajan trainerilla, mutta silti meinaa vetää ikkunaa huuruun. Teen kellarissa remonttia ja saan sen toivottavasti käyttöön helmikuun loppuun mennessä, niin siellä on hyvä treenata vähän isommassa tilassa ja vois laittaa isomman poistoilmatuulettimenkin sinne.

    Trainerilla ajaminen ilman tuuletinta on...miten sen nyt sanoisi...tyhjän takia itsensä kiusaamista. Treenin hyöty laskee, palautuminen kärsii kovemman nestehukan vuoksi ja epämukavuus kutakuinkin maksimoituu. Hommaa Lasse mahdollisimman iso tuuletin vaan.
    6.7 WTF/kg

  18. #78
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Tallinna
    Viestit
    1.466

    Kymysys Talvella ulkona

    Edelleen, onko järkeä ajaa tuossa parvekkeella helmi-, maaliskuussa pitkillä vaatteilla?

  19. #79
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    612
    Itse ajan trainerilla pihalla talvisin. PowerTap lakkaa toimimasta muutamassa pakkasasteessa, mutta eipä noinkaan kylmiä ilmoja kovin usein Helsingissä ole. Shortsit, irtolahkeet ja pitkähihainen paita riittää vartin jälkeen.

  20. #80
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    47
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti villef Katso viesti
    Edelleen, onko järkeä ajaa tuossa parvekkeella helmi-, maaliskuussa pitkillä vaatteilla?
    Kokeile, niin tiedät. Ei vastukset kovin paljoa maksa.

    Tuskin tuota ajamista mikään estää, mutta mukavaa se ei välttämättä ole.

    Syksyllä olen joskus viileillä ajanut ulkona terassilla, ja olen huomannut, että:
    1. Viileä keli vaatii vaatetta päälle, muuten tulee kylmä
    2. Vaatteet kastuvat hyvin nopeasti hiestä (vaikka olisi kylmä)
    3. Märät hiestä kastuneet vaatteet tuntuvat hyvin nopeasti ikäviltä

    Minä en ainakaan ole onnistunut saamaan aikaan trainerilla ulkona ajettaessa kylmälle kelille sopivaa lämmityksen ja jäähtyvyyden yhdistelmää.

    Nykyisin mieluummin hyppään CC:n selkään kuin ajan trainerilla sisällä saati sitten ulkona.

  21. #81
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    KOKKOLA
    Viestit
    5.490
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    '''''Trainerilla ajaminen ilman tuuletinta on...miten sen nyt sanoisi...tyhjän takia itsensä kiusaamista. Treenin hyöty laskee, palautuminen kärsii kovemman nestehukan vuoksi ja epämukavuus kutakuinkin maksimoituu. '''
    komppaan kyllä tätä tuuletinhommaa trainerilla ajellessa. Ei tulis kyllä sisäpyöräilystä meikäläisellä mitään jos ei olisi tuollasta 45cm tuularia vilvoittamassa treeniä. Lisäksi laitan vielä koneellista ilmanpoistoa treenin ajaksi isommalle, jolloin huoneiston ilmanvaihto on maksimissaan. Itsellä ei tosin nuo trainerisessiot ole kuin tuollasta 1h-2h pätkiä, mutta silti
    -- not fast but furious --

  22. #82
    Liittynyt
    05/2005
    Viestit
    42
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti villef Katso viesti
    Edelleen, onko järkeä ajaa tuossa parvekkeella helmi-, maaliskuussa pitkillä vaatteilla?
    Ei mitään järkeä, jos naapureilta kysytään

    Jos valkotakkiset ei tule noutamaan pois etkä muutoinkaan liikoja piittaa naapureiden mielipiteistä, niin anna mennä vaan niin paljon kuin sielu sietää. Sitäpaitsi pärjäät siellä parvekkeella paljon vähemmällä vaatetuksella kuin tien päällä.

  23. #83
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Uusimaa
    Viestit
    1.179
    Mulla olis muuten tarpeeton Taxc T1420, vai mikäköhän se on. Halvalla lähtee, halvemmalla kuin bilateman tekele (mitäköhän se maksaa)

  24. #84
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    96
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LoivaMäki Katso viesti
    Hinkkasin itse Swingillä vuodesta 2003 saakka, kunnes nyt joulun alla päivitin hieman parempaan. Voin ainakin itse suositella. Nykyään siinä on jo 10 -portainen vastuskin. Laite on aika karu mutta toimii.

    Heh! Rullilla kerran taalvessa max 20min. ei pää kestä enempää. Pitäisköhän myydä pois kun vievät vähän tilaakin
    capitano muokkasi tätä : 10.01.2009 at 11.15 Syy: y

  25. #85
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Autostania
    Viestit
    7.043
    Ilmeisesti sitä taipuu ajamaan trainerilla vain pakon edessä. Kun ulkona on niin kylmä, että ei kykene hiihtämäänkään, niin trainerilla ajamiseen löytyy kummasti motivaatiota. Ja trainerilla saa kyllä paremman treenin kuin ulkona liukastellessa tai suksiessa.

    Nimimerkki: Marraskuun alun jälkeen yksi tunti ulkotreeniä tänä talvena.
    6.7 WTF/kg

  26. #86
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    323
    Vaikka pää ei tahdo sisäliikuntaa oikein kestääkään, niin on kyllä jotenkin mukavaa kun trainerilla tai rullilla ajamiseen ei tarvitse pukeutua. Senkun vetäseen housut jalkaan ja hyppää laitteeseen. Toista on kun ulos lähtee, kaikennäköstä härpäkettä joutuu ensin etsimään ja sitten pukemaan...

    trauma
    #DNFnegative

  27. #87
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    128
    Tacx Flow. Siitä saa watit ulos.
    Onko jollain kokemuksia laitteen käytöstä? Kuinka hyvin noi watit pitää paikkaansa, pystyyky ton laitteen wattiluvuilla reenaan kuinka luotettavasti?

    Itse olen muutaman kerran ajellut Tacx Fortius i-magic systeemillä, jossa oli vielä Powertap kiinni. Tossa Tacxin mallissa watit oli lähes yks-yhteen Powertapin kanssa. Onko tietoa, että onko Flow mallissa yhtä hyvä mittaus, kuin noissa kalliimmissa Tacxin Cosmos, Fortius etc malleissa?

  28. #88
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    47
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti A-J Katso viesti
    Tacx Flow. Siitä saa watit ulos.
    Onko jollain kokemuksia laitteen käytöstä? Kuinka hyvin noi watit pitää paikkaansa, pystyyky ton laitteen wattiluvuilla reenaan kuinka luotettavasti?
    Itsellä on alunperin ostettu Flow, johon hankin iMagic laajennuksen

    Perstuntumalliset kokemukset Flow:sta:
    • Slope moodissa (=traineri pitää vakiovastuksen) tuntuu watit olevan hyvin samoissa iMagic:n kanssa.
    • Ergo-moodissa (=traineri yrittää pitää vakiowatit) tuntuu nopeudella olevan suuri merkitys, isolla vaihteella 300W tuntuu olennaisesti helpommalta kuin pienellä. En luottaisi Ergo-moodiin Flow:ssa kovinkaan paljoa.


    Tässä on Flow:n ergomoodia analysoity vähän tarkemmin:
    http://ashwinearl.blogspot.com/2005/...ow-review.html


    iMagic:ssa Ergo-moodi tuntuu "oikeammalta".

    Kumpaakaan moodia en ole testannut powertapeilla tai muilla ulkoisilla wattimittareilla.

  29. #89
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Autostania
    Viestit
    7.043
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti A-J Katso viesti
    Tacx Flow. Siitä saa watit ulos.
    Onko jollain kokemuksia laitteen käytöstä? Kuinka hyvin noi watit pitää paikkaansa, pystyyky ton laitteen wattiluvuilla reenaan kuinka luotettavasti?

    Itse olen muutaman kerran ajellut Tacx Fortius i-magic systeemillä, jossa oli vielä Powertap kiinni. Tossa Tacxin mallissa watit oli lähes yks-yhteen Powertapin kanssa. Onko tietoa, että onko Flow mallissa yhtä hyvä mittaus, kuin noissa kalliimmissa Tacxin Cosmos, Fortius etc malleissa?
    Teet vaan sen sisäänrakennetun rullaustestin ennen jokaista ajokertaa, niin pitäisi ainakin pystyä vertaamaan eri ajokertoja keskenään.

    Kun koukutat ittesi ensin tolla trainerilla, niin voit sitten ostaa tehomittarin keväämmällä.

    On ton Powertapinkin kalibroiminen trainerilla ajaessa aika tieteilyä ja mistään ei tunnu löytyvän varmaa tietoa.
    6.7 WTF/kg

  30. #90
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    41
    Pahoittelen jos menee ohi aiheen,mutta kysyn kuitenkin.Ajan rullilla 30-60min. treenejä neljä kertaa viikossa.Lähinnä erimittaisia vetoja,reippaita tasavauhtisia ja palauttavia ajoja.Tämän lisäksi viikonloppusin molempina päivinä n.90min. lenkki ulkona/maastossa.Kisailen maastopyörällä ja elämäntilanteen vuoksi harjoittelulle ei ole enempää aikaa.Eli kysymys kuuluu voiko näin pienellä treenillä päästä sellaseen kuntoon että se pyörä liikkuisi kunnolla...?
    fillarireisi.blogspot.fi

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •