Sivu 126 / 126 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2676116124125126
Näyttää tulokset 3.751 - 3.779 / 3779

Aihe: harjoitusvastus??!!

Direton omistajat jotka ajavat Trainerroadia PC/Ant+ yhteydellä. Kunka hyvin tehoportaat vaihtuu, onko viivettä ja kuinka tavoite taso saavutetaan?
    Kun tuo Tacx Genius tuli palautettua niin on jäänyt jonkinmoinen kuume päälle. Esim tuollainen 160W->400W kuten tuossa aiemmin postailin TTS:n kompastuskiveksi.
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

Olisiko joku 7-8 sekunnin viive kun porras vaihtuu Trainerroadissa Diretolla, ant+ -pulikka usb-jatkojohdolla kiinni läppärissä. Viive ei ole haitannut yhtään, kun olen neljä viikkoa ehtinyt siellä ajamaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sunnuntaipoljeskelija Katso viesti
    Olisiko joku 7-8 sekunnin viive kun porras vaihtuu Trainerroadissa Diretolla, ant+ -pulikka usb-jatkojohdolla kiinni läppärissä. Viive ei ole haitannut yhtään, kun olen neljä viikkoa ehtinyt siellä ajamaan.
    Eihän tuo voi olla mahdollista. Lyhyet intervallit olisi tuolla ajokelvottomia.

Mitä se tehon pehmennys muuten tekee? Vaikuttaako se tähän?
    Minulla smoothing on aina nollissa tai ykkösellä neon kanssa. 2s kohdalla kun alkaa polkemaan, niin teho napsahtaa juuri sopivalla kohdalla reisille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Eihän tuo voi olla mahdollista. Lyhyet intervallit olisi tuolla ajokelvottomia.

Mitä se tehon pehmennys muuten tekee? Vaikuttaako se tähän?
    Minulla smoothing on aina nollissa tai ykkösellä neon kanssa. 2s kohdalla kun alkaa polkemaan, niin teho napsahtaa juuri sopivalla kohdalla reisille.
    Trainerroadin foorumilla asiasta kyselleitä kehoitettiin vain jatkamaan vetoa muutaman sekunnin kauemmin. En ole muuttanut asetuksia mihinkään oletuksista, ehkä niihin täytyisi perehtyä.

Ikinä en ole Trainerroadia testannut, mutta tarkoittaako tuo ihan samaa kuin Zwiftissäkin? Ihan hyvin olen Direto ja Zwift yhdistelmällä ajanut 10s interwalleja. Kyllähän siinä se joku 5s menee et traineri nostaa vastusta 140 -> 700W, mutta saman verran sillä kestää sit palata alaspäinkin. Toisinsanoen jos et fuskaa ja heti kevennä kun Zwift niin käskee niin 10s interwallitkin tuntuu pitkiltä ja raskailta.

Muistelisin (vuoden takaa) ettei Neokaan tätä merkittävästi nopeammin tehnyt.

Zwiftiä ei voi verrata, se säätää tehot hitaammin, mikä onkin siihen käyttöön ihan ok.

Lueskelin tuosta trainerroadin smoothing asetuksesta ja se taitaa vaikuttaa ainostaan lukemaan. Eli isolla smoothingilla piirtynyt viiva ja näytön lukema on tasaisempi.

Neo tosiaan alkaa nostamaan tehoja 1-2s ennen intervallin alkua ja tavoite teho napsahtaa oikein polkemalla just kohdalleen. Vähän runttaamalla tietysti käydään ensin yli.

Eri treenihän se on, jos molemmissa päissä 15s intervallia on 7s loivennukset. Minne 15s palautus häviää?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nikkke Katso viesti
    Todellakin, nälkä kasvaa syödessä. Itse puntaroin pitkään noita vekottimia, oli sitä, tätä ja tota. Alunperin olin ostamassa jotain 300e vehjettä, lopulta kuitenkin talouteen tuli Direto kun sen sai yleiseen (jopa saksan) hintatasoon verrattaen hyvään hintaan suomalaisesta kivijalasta. Vaikka pyöräilyn ohella tulee tehtyä muutakin (punttia ja hiihtoa) niin en kyllä ole katunut hetkeekään että tuli yli tuplattua tuo alkuperäinen budjetti, jokasen lantin arvoinen ollut tähän asti vaikkei ole kerinnyt kuin puolen tusinaa kertaa vasta käyttää. Joka kerta jo odottaa että koska pääsis seuraavan kerran ajelee, välillä pitäis koittaa levätäkkin..
    Tämä on yksi syy miksi itsekkin nuukailen tässä asiassa, meinaan pääpaino omissa reeneissä oikeestaan ympäri vuoden on punttihommissa, toki pyöräily hyvänä kakkosena. Ei meinaa aika/palautumiskyky riittää kaikkeen mitä haluais treenata

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

äskeiseen neuvona ykköslaji ekana ja kakkonen perään. jää aikaa palautumiseen. halvin ja paras on tietty rullat, kun tekniikka tulee ilmaiseksi mukana. ei vaan ollu mun juttu eli mennään junttitapaan kurtilla ja ulkona.

Satuin tossa lueskelemaan Wahoo Kickr18 ongelmista ja siinä törmäsin vanhojen laitteiden ongelmiin. Optisen sensorin ongelma pisti silmään kun se kuulema aiheuttaa nollia tehokäyrään. Olen ollut autuaan tietämätön tästä, kunnes aloin taas käyttämään GC:tä johon olen tuonut tiedostoja Garmin Connectista. Garmin Connectissa näkyy noita nollatehoja, varsinkin lämmittelyvaiheessa. Niitä on se verran paljon, että Garmin Connect antaa keskitehoksi 10 wattia vähemmän kuin Zwift. Garmin siis tallentaa nollatehot tarkasti ja Zwift jollain pehmennyksellä. Mun laitteena siis Kickr vuodelta 2015, eli olisiko ekan sukupolven traineri.

Onko voorumin raadilla hajua, että onko just noi nollatehot merkki siitä, että optinen sensori olisi hyvä uusia?
    6.7 WTF/kg

Osaako kukaan neuvoa tacx fortius kanssa, vaatiiko jonkun asennuslevyn että saa tietokoneeseen yms? Vai meneekö ihan piuhat kiinni ja sitä kautta pääsee asentamaan ohjelmiston koneelle?

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

Fortius tarvitsee Tacx Trainer Softwaren, jos on Windows 7 tai uudempi. Vanhemmassa Windowsissa toimii Fortiuksen oma ohjelma. En muista toimiiko jompikumpi molemmissa. Fortiuksen oma ei muistaakseni ainakaan. Trainer Softwaren saa ainakin netistä, Fortiuksen omasta en tiedä. Joka tapauksessa ilman jompaa kumpaa tietokone ei varmaan ymmärrä mikä siihen on liitetty. Noin ylipäänsä Fortius on sen verran vanha, että voi olla ettei toimi muiden softien kanssa tai ainakin on puljaamista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti aland Katso viesti
    Siitä se alamäki alkaa. Garminin softalla saa hyvätkin laitteet pilattua.
    If you are not riding solo, you're cheating.

Tacx ja Garmin olivat muutama vuosi sitten molemmat yhtä /c-stä softan osalta. Nyt on taitaa molempien osalta olla tilanne parempi. Ainakin oma kokemus Garminista parilta viime vuodelta on ihan hyvä.
    10k-kerhon jäsen

Tuli hommattua Elite Qubo Fluid. Käytännön kysymys otatteko fillarin irti joka treenin jälkeen? Itsellä alu-fillari. Pohdin että kiinni pitäminen tarjoaa fillarin rungolle mahdollisesti jännitteitä, jotka pitkän päälle ei ole hyvä asia. Toisaalta laiskuus. Valmis harjoitus set-up olisi myös kiva.

Syksylllä kiinni ja keväällä irti. Jos siitä menee rikki niin ei kyllä kelpaa tielläkään.

Jos minulla olisi paikka jossa voisin pitää treeni setupin läpi talven niin antaisin fillarin olla trainerissa kiinni mutta kun ei ole niin pitää aina joka session jälkeen purkaa laitteet. Tuollaisella wheel on trainerilla voi toki vapauttaa vastusrullan irti renkaasta mutta ei muuta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 90kg Katso viesti
    Tuli hommattua Elite Qubo Fluid. Käytännön kysymys otatteko fillarin irti joka treenin jälkeen? Itsellä alu-fillari. Pohdin että kiinni pitäminen tarjoaa fillarin rungolle mahdollisesti jännitteitä, jotka pitkän päälle ei ole hyvä asia. Toisaalta laiskuus. Valmis harjoitus set-up olisi myös kiva.
    Ei ole mitään syytä ottaa irti.

Elite Qubo Fluidin ainoa jännitteinen osa on takakiekon pikalinkku, se joka tulee trainerin mukana.
    Lukitus puristaa siis sitä pikalinkkua ja tietysti sen akselia molemmista päistään. Tämä onkin ainoa rasittuva osa. Sen väsyminen ei edes tapahdu ensisijaisesti treenien välissä, vaan ajaessa. Itselläni tuo väsyminen näkyi akselin kaareutumisena. Jos/kun tarvitsee uuden, niin kympin verran maksaa varaosa.
    10k-kerhon jäsen

Kiitos. Hyviä vinkkejä. Tutkittuani asiaa hieman tarkemmin niin huomasin että pysyyhän se fillari trainerissa aika hyvin kiinni vaikka avaa harjoitusvastuksen ns. punaisen kahvan osittain = 45°. Pitää vaan muistaa vetää kahva kiinni aina ennen kuin hyppää rauta... eikun alumiinihevosen selkään.

Ollut flunssassa ja vatsataudissa joten ajoja ei ole kertynyt vielä montaa, mutta ensi kokemusten perusteella sopii itselle kyllä hyvin. Tilastojen mukaan talvella tullut aiemmin ajettua ulkoajaoa kyllä paljon vähemmän kuin kevät/kesä/syksy aikaan. Harjoitusvastus laskee aloituskynnystä, mikä hyvä.

Tuulettimen hankinta vielä edessä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 90kg Katso viesti
    Pitää vaan muistaa vetää kahva kiinni
    Tämä on yksi hyvä syy miksei kannata räplätä sitä kahvaa, varsinkaan jättää puolisuljettuun asentoon.

Ai että ilman tuuletinta? Huh! Minulla on ajotilassa noin 15 astetta, kaksi tuuletinta, pyyhe ohjaustangon päällä - ja silti treenin jälkeen pitää kuivata lammikko lattialta.

Kunhan ruoka (ja kahvi ja suklaa) asettuu vatsassa, niin trainerin luo käy taas matka. Pari tuntia virtuaalimaisemissa. Kauemminkin jos operoitu pakara kestää jo satulassa istumisen.
    10k-kerhon jäsen

En jättäisi koskaan pyörää traineriin siten että "pitää vaan muistaa vetää kahva kiinni". Joko se on kiinni trainerissa tai selvästi irti siten ettei varmasti erehdy asennosta.
    Eikä sitä pikalinkkua juuri tarvitse talvella availla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Tämä on yksi hyvä syy miksei kannata räplätä sitä kahvaa, varsinkaan jättää puolisuljettuun asentoon.

Ai että ilman tuuletinta? Huh! Minulla on ajotilassa noin 15 astetta, kaksi tuuletinta, pyyhe ohjaustangon päällä - ja silti treenin jälkeen pitää kuivata lammikko lattialta.

Kunhan ruoka (ja kahvi ja suklaa) asettuu vatsassa, niin trainerin luo käy taas matka. Pari tuntia virtuaalimaisemissa. Kauemminkin jos operoitu pakara kestää jo satulassa istumisen.
    Taidan treenata löysästi aina kun poljen sisällä jossa on 23 astetta ja yksi onneton ropelli pöhisemässä eikä mulla koskaan hiki edes valu, poislukien joku ftp testi.

Olen ajanut noita ftp booster ohjelman treenejä jonka jälkeen on kyllä lämmin mutta hädintuskin iho muuttuu naamasta hieman nahkeaksi

Taidanpa teipata ohjaustankoon. "Kahva kiinni, idiootti."

Tuuletin on kyllä pakko hankkia kun kotona on 24-25C vaikka termostaatit minimillä (kerrostalo) ja muutenkin olen aina hikoillut keskimääräistä enemmän.

==

Edit: Dymo-tekstit printattu. Pahus, 'idiootti' sana ei mahtunut. Mutta nyt on fillarin perässä ja keulassa teksti 'KAHVA KIINNI'

Ongelma ratkaistu.

https://www.youtube.com/watch?v=2a2eUj6WqVM
    Eliteltä jotain uutta.
    Taitaa sittenkin remmi tossa olla.
    jone1 muokkasi tätä : 16.07.2019 at 07.42

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    625€ Bike-Discountissa. Tämähän laittaa toden teolla harkitsemaan trainerin päivitystä.

Täällä tuntuu olevan asiantuntevaa väkeä niin josko auttaisitte miestä mäessä. Edellisen trainerin hankinnan jälkeen vaihtoehtoja on tullut melko rankasti ja ei tästä enää ota selvää.

Ajatuksena alkaa käyttämään Zwiftiä ym. ja pitäisi vastusta automaattisesti säätävä olla.
    Suoravetoinen unohdettaisiin tässä vaiheessa, helpompi vaihdella omaa ja vaimon pyörää.

Näitä kun on googletellut niin alla olevat tällä hetkellä vaihtoehtoina. Onko jotain isoja eroja mikä pitäisi ottaa huomioon tai muuten hyviä/huonoja kokemuksia?

Tacx Bushido Smart
    Tacx Genius Smart
    Elite Qubo Digital Smart B+

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tinpuri Katso viesti

Tacx Bushido Smart
    Tacx Genius Smart
    Lisäisin listaan vielä Wahoon Snapin

https://www-verkkokauppa-com.cdn.amp...F68406%2Fjkkqm

Laitteiden eroista en osaa sanoa mitään, kun tuo on ainoa jota olen käyttänyt ja tuotakin lähes pelkästään Trainerroadin kanssa. Cadenssianturina mulla toimii wattikampi, josta huomioidaan vain cadenssitieto.

En osaa verrata, mutta Tinpurin laitelistalta on kokemusta tuosta Elitestä. Tykkäsin kyllä kovasti, ja ajoin ihan tavallisella 23mm ulkokumilla. Tehot ainakin omassa Qubo DS B+ :ssa ihan linjassa nykyisen Direton kanssa (jotka molemmat 2% yli Favero Assioma tehopolkimien). Eipä tuo minun käytössä edes luistanut, tosin sellaisilla +800W sprinteillä piti hiukan huolellisemmin pyörittää alkukierrokset.
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tinpuri Katso viesti
    Onko jotain isoja eroja mikä pitäisi ottaa huomioon tai muuten hyviä/huonoja kokemuksia?

Tacx Bushido Smart
    Tacx Genius Smart
    Tacx Genius Smart:ksesta on näistä ehdokkaista kokemusta. Ennen tätä olen ajellut muutamia vuosia Tacx Flow:ta (ei smart). Siinä alkoi häiritä tehon säädön kapeus, intervallin lepojaksolla täytyi vaihdella välitystä jotta tehot pysyisi jotensakkin tavoitteessa. Tähän ratkaisuksi hankin Geniuksen. Tacx:in oman (jo lakkautetun) ohjelman kanssa säädön hitaus oli kelvoton. Vaikka tehoja piti reilusti yli tavoitteeen niin vastus ei löysännyt kuormaa. Trainerroadin kanssa tamä parani, mutta jälkelle jäi edelleen kummallinen tahmeus polkemiseen*. Jos yritti polkaista reilummin niin vastus vastusti rajusti, ja sitten kun hölläsi niin moottori alkoi ajaa. Lopputulema outo ylikompensoitu intertia. Vuoden käytön jälkeen se onneksi alkoi ääntelemäään ylimääräistä joten takuupalautus tuli mahdolliseksi. Tästä reissusta oppineena tulin siiihen tulokseen ettei moottorillisia kannata hankkia ainakaaan kokeilematta ajotuntumaa. Sitttemmin hankin Direton.

* Vaikka käytin samaa powertap kiekkoa molempien Tacx flow:n ja Geniuksen kanssa niin silti tuntuma oli että samalla teholla Geniuksella ajo on rankempaa.
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •