Sivu 118 / 118 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1868108116117118
Näyttää tulokset 3.511 - 3.538 / 3538

Aihe: harjoitusvastus??!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Needleman Katso viesti
    Tässä ilmojen viiletessä alkanut katseleen traineriä ja olen päätymässä wahoo kickr 2018 malliin jota kohta alkaa saamaan. Tarkoitus aloittaa ajelu zwiftin kanssa. Pyörässäni stagesin wattikampi, josta käsittääkseni saan kadenssin ja watit. Kone puolena tuun käyttään windows läppäriä ja ipadia pro (2017). Sykevyönä garminin vyö ja edge 1000.
    Ja sit kysymys. Tarvinko vielä jonkun ant+ tikun läppäriin vai toimiiko kaikki bluetoothin kautta?
    Taitaa ainakin garminin sykevyö kaivata ant+ yhteyttä, stages käyttää lisäksi Bluetooth plussaa.
    Wahoossahan on wattimittaus itsessään ja onkohan tuossa mallissa jopa cadenssimittauskin, itselläni on snap josta se uupuu, mutta jäänyt mielikuva että tuossa se olisi.

Kiitos. Empä tullut ajatelleeksi attä sykevyön takia tarviin ant tikun.

Et tarvii kun hommaat ton.
    https://www.clasohlson.com/fi/Sykevy...-Tickr/31-8659
    Molemmat signaalit ja toimii.

Tai tuon
    https://m.clasohlson.com/fi/Sykevyö-...ickr-X/31-8114.
    Ja polarillakin hyviä, tai se ant+ tikku..

Miten Sramin Eagle 1x12 toimisi Eliten suoravetotrainereissa (Kura tai Direto)?

Pähkäilin että luultavasti toimisi näillä Shimanon vapaarattaalle saatavilla olevilla 12sp maastopakoilla kuten SunRace:

https://www.bike-discount.de/en/buy/...e-11-50-673901

Sramin 1x11 XD voimansiirrossa ei kai ongelmaa kun käyttää vain 11sp maantiepakkaa.

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arisaast Katso viesti
    Miten Sramin Eagle 1x12 toimisi Eliten suoravetotrainereissa (Kura tai Direto)?

Pähkäilin että luultavasti toimisi näillä Shimanon vapaarattaalle saatavilla olevilla 12sp maastopakoilla kuten SunRace:

https://www.bike-discount.de/en/buy/...e-11-50-673901

Sramin 1x11 XD voimansiirrossa ei kai ongelmaa kun käyttää vain 11sp maantiepakkaa.

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
    Eliten sivuilta (http://www.elite-it.com/en/products/.../direto#spec): It's compatible with Shimano 9/10/11 speed, SRAM & Campagnolo 9/10/11 speed.

Kura: Freehub compatible with standard Shimano-Sram 9/10/11 speed sprocket cassettes. A freehub compatible with standard Campagnolo 9/10/11 speed sprocket cassettes is also available.

Muistan jossain nähneeni juttua siitä juoksumaton kaltaisesta ja kallistuvasta trainerista. Onko jollain kokemuksia siitä ja mikä oli valmistaja. Voisin satsata sellaiseen, jos on hyvä peli.

Tässähän tämä:
    http://magnum.tacx.com/

^ Juuri tuota tarkoitin. Onko kellään kokemuksia siitä? Hintakin on sopiva, mutta pitäisi päästä ensin kokeilemaan ja kuulemaan muiden kokemuksia.

Pinkka täytyy olla kunnossa jos ton ostaa. 8000€ vissiin. Onko jossain kaupassa myynnissä?

^ paljon halvempi vaihtoehto on ostaa vaikkapa wahoon kickr ja wahoon climb jos haluaa fillarin etupään nousevan ja laskevan. Magnumia ei taida olla tarjolla muualla kuin Belgiassa ja Hollannissa.

Tuossa Magnumissa kiehtoo tuo hyvin todentuntuinen ajotuntuma alustaan ja putkelta ajon todentuntuisuus. Noi perinteiset trainerit on jäykkiä jöpököitä putkelta ajaessa.

Mulla on edelleen toi Wahoo Kickr 2015 malli käytössä. Minkäänlaisia ongelmia ei ole sen kanssa ollut. Kauankohan tollasella vempaimella voi olettaa olevan käyttöikää noin yleisesti? Mitään huoltoja en ole siihen tehnyt -päivittänyt tietty softan aina uusimpaan ja kalibroinnu silloin tällöin. Pitäiskö sille joskus jotain muitakin toimenpiteitä tehdä? Ketjuja olen tietty vaihtanu venymän mukaan ja takapakan aattelin nyt syksyksi vaihtaa. Tunteja on sillä kertynyt tollaset reilut 400 kaikkiaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkp Katso viesti
    Mulla on edelleen toi Wahoo Kickr 2015 malli käytössä. Minkäänlaisia ongelmia ei ole sen kanssa ollut. Kauankohan tollasella vempaimella voi olettaa olevan käyttöikää noin yleisesti? Mitään huoltoja en ole siihen tehnyt -päivittänyt tietty softan aina uusimpaan ja kalibroinnu silloin tällöin. Pitäiskö sille joskus jotain muitakin toimenpiteitä tehdä? Ketjuja olen tietty vaihtanu venymän mukaan ja takapakan aattelin nyt syksyksi vaihtaa. Tunteja on sillä kertynyt tollaset reilut 400 kaikkiaan.
    Youtubesta löytyy Shane Millerin vihje tuohon hommaan. Hihnan vaihto tarvittaessa, vapaarattaan purku/puhdistus/rasvaus ja optisen silmän puhdistus.

Olen harkitsemassa trainerin ostoa. Minulla on boost-akselinen maasturi ja huvittaisi tehdä sillä wattiperustaista treeniä talvella. Tarkoitus on ostaa "suoravetomalli". Boost-akseli ja "long cage" takavaihtaja rajoittavat hieman vaihtoehtoja. Käytännössä mahdollisia taitaa olla <1000€ hintaluokassa Eliten (adapterilla) ja Wahoon trainerit? Eniten ostamisen halua herättää tällä hetkellä Wahoo Kickr Core. Asutaan pienessä rivarissa ja käytännössä sijoituspaikaksi tulee olohuone. Treeniaikani tulee olemaan yleensä ennen töitä tai muuten lasten nukkuessa joten hiljaisuus on erittäin tärkeä kriteeri. Kickr Coren pitäisi olla hyvin hiljainen? Jos joku tietää paremman vaihtoehdon niin olen vastaanottavainen uusille ideoille.

Monet täällä virittää läppärin tai muun vastaavan pyörän eteen. Olen itse ajatellut seuraavaa: Wahoo Element Bolt kiinni pyörään ja harjoitusten ohjaus sitä kautta. Viihdyttämiseen meinasin fiiliksestä riippuen äänikirjaa tai edessä olevaa töllöä. Jos ei meinaa käyttää zwiftiä tms niin onko mitään syytä tämän järeämpään tietotekniikka-arsenaaliin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti inconel Katso viesti
    Olen harkitsemassa trainerin ostoa. Minulla on boost-akselinen maasturi ja huvittaisi tehdä sillä wattiperustaista treeniä talvella. Tarkoitus on ostaa "suoravetomalli". Boost-akseli ja "long cage" takavaihtaja rajoittavat hieman vaihtoehtoja. Käytännössä mahdollisia taitaa olla <1000€ hintaluokassa Eliten (adapterilla) ja Wahoon trainerit? Eniten ostamisen halua herättää tällä hetkellä Wahoo Kickr Core. Asutaan pienessä rivarissa ja käytännössä sijoituspaikaksi tulee olohuone. Treeniaikani tulee olemaan yleensä ennen töitä tai muuten lasten nukkuessa joten hiljaisuus on erittäin tärkeä kriteeri. Kickr Coren pitäisi olla hyvin hiljainen? Jos joku tietää paremman vaihtoehdon niin olen vastaanottavainen uusille ideoille.

Monet täällä virittää läppärin tai muun vastaavan pyörän eteen. Olen itse ajatellut seuraavaa: Wahoo Element Bolt kiinni pyörään ja harjoitusten ohjaus sitä kautta. Viihdyttämiseen meinasin fiiliksestä riippuen äänikirjaa tai edessä olevaa töllöä. Jos ei meinaa käyttää zwiftiä tms niin onko mitään syytä tämän järeämpään tietotekniikka-arsenaaliin?
    Melkein suosittelen vaikka kännykkä /trainerroad yhdistelmää. Ainakaan Ihtellä ei piisais mielenkiinto pelkästään boltin avulla. Siihenhän piisais jo vaijerisäätöimen tyhmä traineri.

Olin jostain saanut päähäni että trainerroad treenit saa suoraan bolttiin. No näin ei näemmä ole. Pitää siis laittaa puhelinteline, eipä se ole kummoinen investointi. Kiitos.

Jokos täällä on porukat havitelleet liikkuva alustoja trainerin alle?

Tässä lienee yksi ehdokas, jos saavat tuotantoon:
    https://www.dcrainmaker.com/2018/07/...-platform.html
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

Itse olen nuo kiikkualustat joutunut hylkäämään ajatuksista jo pelkästään tilan puutteen vuoksi. Fillarin runkoa säästävä ratkaisu tuo toki olisi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PMoi Katso viesti
    Jokos täällä on porukat havitelleet liikkuva alustoja trainerin alle?

Tässä lienee yksi ehdokas, jos saavat tuotantoon:
    https://www.dcrainmaker.com/2018/07/...-platform.html
    Wanhassa kineticin tock&roll-trainerissa on hyvä tuntuma. Harmi ettei kukaan valmista älytrainereita vastaavalla rakenteella; syynä lienee se, että kiikkurunko saattaa olla patentoitu.
    If you are not riding solo, you're cheating.

Trainerin valinta

Ekaa traineria zoomailen ja päätymässä siihen että halpapäästä ostan ensimmäisen hankinnan eli käytännösssä perinteisen harjoitusvastuksen. Onko foorumilla mielipiteitä Eliten mallien välillä?

B-D:ltä esimerkkihinnat. Toki vertaan eri verkkokaupat sitten kun tilaan

Elite Qubo Power Fluid 234,45 €

Elite Qubo Digital Smart B+ 311,56 €

Omat preferenssit:

1. Niin hiljainen kuin perinteinen voi vaan olla (kerrostalo). Olen ymmärtänyt Fluidi on tässä parempi kuin magneetti
    2. HR treeniä
    3. laskennallinen power ja Swift yms olisi kiva lisä

Vanha Turbo Muinkin on samoissa hinnoissa, mutta Youtube on täynnä videoita joissa ilmeisesti on alkanut nesteet vuotaa ja vehje alkaa pitämään kovaa meteliä joten vähän skeptinen kuinka iso tai pieni osa laitteista on lopulta pidemmän päälle toimivia.

Vaikea päättää kumpi noista Eliten perinteisistä olisi se mielitietty

Qubo Digital Smart B+ ymärtääkseni magneettiversio mutta siinä tulisi lakennallinen poweri mukana joten Swift-maailma aukeaisi. Pohdin että pitääköhän tuo Digi B+ nyt sitten enemmän ääntä kuin Fluid. Ja paljonko.
    90kg muokkasi tätä : 01.09.2018 at 17.40 Syy: Lisätty linkit

Tuollaisella palikalla saa myös Qubo Fluidista laskennallisen tehon pihalle: Misuro B+

Lainaus Alkujaan tämän lähetti otski Katso viesti
    Tuollaisella palikalla saa myös Qubo Fluidista laskennallisen tehon pihalle: Misuro B+
    Tuo on jäänyt vähän epäselväksi että saako tuon palikan periaatteessa mihin treineriin vaan. Eikö se perustu kadenssiin ja nopeuteen?

En tajunnut kun jossain vanhassa Eliten mallissa (en muista mikä) kerrottiin saatavan Misuro B+ lisäpalikan mutta sitten sanottiin että vain vuoden20XX malliin saa ja vanhempiin ei.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 90kg Katso viesti
    Tuo on jäänyt vähän epäselväksi että saako tuon palikan periaatteessa mihin treineriin vaan. Eikö se perustu kadenssiin ja nopeuteen?
    Ei, tuo toimii vain (osassa) Eliten trainereissa. Tuon toiminta perustuu trainerin rullan pyörimisnopeuden (ja pyörimisnopeuden muutosten) tarkkailuun, mutta sen lisäksi pitää tietää trainerin vastuskäyrä.

Toki vastaavaa tekniikkaa käytetään tehonarvioimiseen lähes kaikissa edullisissa ja keskihintaisissa trainereissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti otski Katso viesti
    Ei, tuo toimii vain (osassa) Eliten trainereissa. Tuon toiminta perustuu trainerin rullan pyörimisnopeuden (ja pyörimisnopeuden muutosten) tarkkailuun, mutta sen lisäksi pitää tietää trainerin vastuskäyrä.

Toki vastaavaa tekniikkaa käytetään tehonarvioimiseen lähes kaikissa edullisissa ja keskihintaisissa trainereissa.
    Ok, thänks.

Tuossa B-D Quobo Fluidin sivulla on tuommoinen taulukko Eliten harjoitusvastuksista ja Fluidin kohdalla ei ole ruksia Misuro Blun ja Misuro+ kohdalla. Toisaalta ei ole muuten Digitalinkaan kohdalla. Hämmentävää.

Kysyin Tacxilta että onko niillä työn alla vastaavaa laitetta Tacxin trainereille mitä Kickr:llä on eli Kickr Climb, niin vastasivat ettei ole. Tiedä sitten totuutta mutta jos näin, Tacxin mielestä tuo sit sit ole bisneskselle kannattava laite valmistaa, muutenhan se olis jo tehty.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Wanhassa kineticin tock&roll-trainerissa on hyvä tuntuma. Harmi ettei kukaan valmista älytrainereita vastaavalla rakenteella; syynä lienee se, että kiikkurunko saattaa olla patentoitu.
    Kun hätä on suuri on apukin ainakin jossain määrin lähellä https://www.dcrainmaker.com/2018/09/...ect-drive.html
    6.7 WTF/kg

Onkos jollain kokekemuksia Elite Real E-motion B+ rullista? Itselläni on satojen tuntien kokemus perinteisistä rullista. Mitenkä nämä "kelluvat" E-rullat vertautuvat esim. Tacx Neo traineriin. Trainereissa ärsyttää niiden jäykkä olemus ja olen fundeerannut näitä E-rullia. Pelittääkö kaikki normitraineriohjelmat tässä? Onko markkinoilla vielä jotain parempaa. Tacxin "juoksumattoakin" olen harkinnut, mutta joutuisi syömään pari viikkoa tonnikalaa, jos sen ostaisi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •