Sivu 121 / 122 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2171111119120121122 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.601 - 3.630 / 3658

Aihe: harjoitusvastus??!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 90kg Katso viesti
    Elite taas on Italialainen joten se kertoo jo puolet. Tosin välillä olen tilaamassa Elite Qubo Fluidiakin halpista ihan sillä ajatuksella että mitään videoita intervallissa jaksa katsella.
    En ihan tavoita mitä puolia italialaisuus kertoo. Itselläni on jo toinen Elite eli Qubo Digital B+ tuolta Bike24:sta hintaan 325€. On toiminut moitteettomasti yhtä lailla Trainerroadin intervallivideoissa kuin Zwiftin vapaassa ajossa. Ainoa miinus on, että vastus tiukkenee vain 6% mäkeen saakka. Veikkaan, että rajoitus on ohjelmallinen ja tavoitteena saada myyntiä kalliimmille malleilla. Olisikohan jossain tähän hack?
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    En ihan tavoita mitä puolia italialaisuus kertoo. Itselläni on jo toinen Elite eli Qubo Digital B+ tuolta Bike24:sta hintaan 325€. On toiminut moitteettomasti yhtä lailla Trainerroadin intervallivideoissa kuin Zwiftin vapaassa ajossa. Ainoa miinus on, että vastus tiukkenee vain 6% mäkeen saakka. Veikkaan, että rajoitus on ohjelmallinen ja tavoitteena saada myyntiä kalliimmille malleilla. Olisikohan jossain tähän hack?
    Suurin rajoitus on kait ihan tuo (fyysinen) vastus, eikä mikään myyntikikka. Itsekin olin ostamassa Qubo Digital Smart B+, motta lopulta löysin samaan hintaan Rampan täällä Puolassa. Elitellä on myös uusi, vain isoille urheilukauppaketjuille tarkoitettu "halpismalli" Elite EVO samassa hintaluokassa. Käsittääkseni kyseessä on Qubo-Rampa-hybridi: vastus halvemmasta Qubosta, jäykempi teline Rampasta. Evo on ainakin myynnissä Decathlon-ketjussa ympäri Eurooppaa, en tiedä löytyykö Suomesta.
    Kehittämässä Keski-Euroopan pyöräilykulttuuria

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    En ihan tavoita mitä puolia italialaisuus kertoo.
    Vähän sellaista Ferrari Comedy Clubia tavoittelin, tuttu F1:stä. Harjoitusvastus on kaunis kun se voittaa, mutta jos pitää hoitaa asioita aspa:n kanssa niin amerikkalaiseen kulttuuriin kuuluu enemmän että tyytymätön asiakas yritetään saada tyytyväiseksi koska ovat ymmärtäneet että jos asiakas on tyytymätön ja vaihtaa merkkiä niin asiakkaan korvaaminen toisella uudella asiakkaalla on kalliimpaa markkinoinnillisesti kuin sen tyytymättömän asiakkaan pitäminen mitä se sitten urputtaakaan.

Nythän tuo Rampa lähtee samalla hinnalla kuin Qubo B+ silloin reilu vuosi sitten.

On siinäkin spagettikomediaa kerrakseen, kun on trainereita nimetty. Löytyy Kuraa ja Rampaa
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TMo Katso viesti
    Mulla on Elite Direto ja en ole toistaiseksi hankkinut Zwiftiä tms softaa sitä ohjaamaan.

Mä käytän tällähetkellä sitä Garminin 1000:sen kanssa siten että ohjaan vastuksen Garminista ku ajan peekoota. Ja sit katon mitä katon ruudulta mut en siis käytä mitään trainerisoftaa. Sit Garminiin tulee wattikammilta watit myöskin paluuna. Olen säätänyt Garminista 180W trainerille tehoiksi.

Eilen ajoin niin se heilui siellä 185-190W 30s keskiarvo teho Stagesin mukaan. Tänään jatkoin samalla asetuksella niin watit oli jotain 190-200W ja sit alko 10min kohdalla sykkeet mennä yli peekoo alueelta ni vaihdoin yhden vaihteen pienemmälle ni watit tippu selkeästi ja olikin nyt 160-170W 30s ka. Miksi näin?

Eikös sen trainerin pitäisi pitää ihan sama tehotaso kun se on siihen asetettu ihan riippumatta millä vaihteella minä ajan - jos itse kevennän vaihteella ni traineri lyö lisää löylyä kehiin?
    Tähän osuuten ihmettelyistäni kukaan ei vielä kommentoinut mitään? Kyselin myös Eliten teknisestä tuesta mutta siellä italiaanot vaan keskittyivät nyt alkamaan ihmetellä tuota Eliten ja Stagesin tehoeroa ja tuo varsinainen pihvi ei uppoa niille ollenkaan...

Tuohan nyt riippuu siitä onko se Direto ohjaamattomana erg-moodissa vai resistance-moodissa.

Ihan sivuhuomiona minusta on surkeaa hauskuus- ja treenitehokkuuspotentiaalin haaskuuta ajaa Direton tasoisella vempeleellä ilman mielekästä treenisoftaa.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

http://vapaaratas.blogspot.fi

"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

Tähän osuuten ihmettelyistäni kukaan ei vielä kommentoinut mitään? Kyselin myös Eliten teknisestä tuesta mutta siellä italiaanot vaan keskittyivät nyt alkamaan ihmetellä tuota Eliten ja Stagesin tehoeroa ja tuo varsinainen pihvi ei uppoa niille ollenkaan...
    Se varsinainen pihvihän on, että jos todella olit ergomoodissa, mitä kuvittelit saavuttavasi vaihteen pudotuksella?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Googol Katso viesti
    Se varsinainen pihvihän on, että jos todella olit ergomoodissa, mitä kuvittelit saavuttavasi vaihteen pudotuksella?

Hemmetti. Mulla oli koko ajan olo kuin Eliten teknisellä tuella. En siis tajunnut, mikä tuossa kysymyksessä oli vialla, vaikka tajusin, että jotain omituista tuossa oli.

Nolottaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Googol Katso viesti
    En kuvitellut saavuttavani sillä yhtään mitään ja siksihän se ihmetyttikin että se vaihteen pudotus pudotti tehoja.

Lisää kysymyksiä - miten/mistä Direto konffataan ERG/resistance moodien välillä jos ohjaus halutaan tapahtuvan vaikka sillä Garminilla?

Mulla on Eliten app sekä tietokoneessa että puhelimessa ja kummassakaan niistä ei Diretoa varsinaisesti konffata - appilla saa valittua sen moodin kun alkaa sillä ohjata sitä Diretoa ja ns. "tekee treenin sillä".
    Eikö se Garmin ohjaus toimikaan kuten pitäisi? Siis Garminissa on myös 2 vaihtoehtoa - set power ja set resistance ja olen siis käyttänyt tuota set power valintaa ja siellä on 180W asetettuna - Garmin muodostaa yhteyden Diretoon mutta ei tällä näyttäisi olevan haluttua vaikutusta...

Kare Eskola olen kyllä samaa mieltä. Tällähetkellä vain ulkona ajaminen (maasto, cyclo) on sen verran hauskempaa että trainerin käyttö melko vähäistä ja siksi nuukana en ole raaskinut maksaa zwiftistä 15€/kk. No joo - hyvä kysymys että eikö sitten joku perus traineri olisi riittänyt - olisi joo. Tulipa vaan kesällä päivitettyä vanha Tacx Flow2200 tuohon Diretoon (helmiä sioille ).

Niinkuin ihmeteltiin jo setuppiasi niin tuskin kovin moni ajaa smart traineria garminilla niin voi olla avut tiukilla. Mutta Diretossa tulee mukana appsiin vuoden (?) kokeilu treeniohjelmiin niin oletko sitä aktivoinut? Ei todellakaan mikään mahtava appi, mutta varmasti paremmin toimii kuin Garmini ja saa sentään smart trainerin toimiin niinkuin kuuluukin.
    Ja eikös niitä jotakin ilmasiakin tai huomattavasti halvempia ohjelmia ole kuin Zwifti.

No toimiiko se erg vai ei? Jos muutat kadenssia, niin pysyykö teho vakiona? Veikkaan garminin ohjaavan traineria väärin.

Koeta vaikka puhelimen icw nimisellä euron softalla. On toimiva.

Edge 1030 ainakin direton kanssa toimii kuten kuuluukin. On mulla edge 1000:kin mutta en sitä ole testannut direton kanssa vielä.
    Aloita ajo ja mene sen jälkeen harjoitusvastus osioon josta erg:n saa päälle, oletuksena ei ole päällä. Näin siis edge 1030 kanssa.
    edit. https://www8.garmin.com/manuals/webh...9734A7EB1.html google auttaa.
    Tossa alusta asti https://www8.garmin.com/manuals/webh...C1E8534CF.html

Connectissa saa tehtyä ihan samalaiset reenit kuin eliten omalla softallakin tai trainerroadissa. Ei kai se sisällä ajo muuksi muutu jos ei asenna jotain Zwiftiä.

En kuvitellut saavuttavani sillä yhtään mitään ja siksihän se ihmetyttikin että se vaihteen pudotus pudotti tehoja.

Lisää kysymyksiä - miten/mistä Direto konffataan ERG/resistance moodien välillä jos ohjaus halutaan tapahtuvan vaikka sillä Garminilla?

Mulla on Eliten app sekä tietokoneessa että puhelimessa ja kummassakaan niistä ei Diretoa varsinaisesti konffata - appilla saa valittua sen moodin kun alkaa sillä ohjata sitä Diretoa ja ns. "tekee treenin sillä".
    Eikö se Garmin ohjaus toimikaan kuten pitäisi? Siis Garminissa on myös 2 vaihtoehtoa - set power ja set resistance ja olen siis käyttänyt tuota set power valintaa ja siellä on 180W asetettuna - Garmin muodostaa yhteyden Diretoon mutta ei tällä näyttäisi olevan haluttua vaikutusta...

Kare Eskola olen kyllä samaa mieltä. Tällähetkellä vain ulkona ajaminen (maasto, cyclo) on sen verran hauskempaa että trainerin käyttö melko vähäistä ja siksi nuukana en ole raaskinut maksaa zwiftistä 15€/kk. No joo - hyvä kysymys että eikö sitten joku perus traineri olisi riittänyt - olisi joo. Tulipa vaan kesällä päivitettyä vanha Tacx Flow2200 tuohon Diretoon (helmiä sioille ).
    Kun olet asettanut ton 180 w niin onko ruudulla nyvissä +ja- painikkeet?
    Sivullepäin kun selaa mulla ne löytyy edge 1030:stä. Paina + painiketta kerran ja kato mitä tapahtuu. Mulla tulee +5 wattia tehoa lisää ja erg kytkeytyy päälle vasta sen jälkeen.
    Ilman tota + painamista erg ei mene mulla päälle vaikka on asettanut tehon ja lyönyt enteriä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    Kun olet asettanut ton 180 w niin onko ruudulla nyvissä +ja- painikkeet?
    Sivullepäin kun selaa mulla ne löytyy edge 1030:stä. Paina + painiketta kerran ja kato mitä tapahtuu. Mulla tulee +5 wattia tehoa lisää ja erg kytkeytyy päälle vasta sen jälkeen.
    Ilman tota + painamista erg ei mene mulla päälle vaikka on asettanut tehon ja lyönyt enteriä.
    Kiitos - erittäin todennäköisesti johtuu juuri tästä. Täytyy huomenna kokeilla painaa tuota + painiketta sen enterin jälkeen josko sillä olisi vaikutusta.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kun saat testattua niin kato connectista tai stravasta reeniä ja tutki tehokäyrää onko lukenut tehon tasaisesti.
    Mulla toi 1030 ei lue tehoa tasaisesti on ns. dropoutteja. en oo viittiny 1000 testata tältä osin.

Tänään asensin P3.sen Kickr Snapiin ja sain ekan kokeilun 30 min poljettua Wahoo Firnes äpillä.
    Syke ei tallentunut vaikka Utility näytti Garminin sykevyön mittaaman sykkeen?!
    Oliko uutena kickr omistajana jokin koodi jolla saisi ilmaiseksi kokeilla TrainerRoadia ja Ziftiä?
    Nyt tuntuu siltä että olis pitäny vaan pitää pyörä kiinni Elite Qubossa🤔

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiekkahentunen Katso viesti
    Tänään asensin P3.sen Kickr Snapiin ja sain ekan kokeilun 30 min poljettua Wahoo Firnes äpillä.
    Syke ei tallentunut vaikka Utility näytti Garminin sykevyön mittaaman sykkeen?!
    Oliko uutena kickr omistajana jokin koodi jolla saisi ilmaiseksi kokeilla TrainerRoadia ja Ziftiä?
    Nyt tuntuu siltä että olis pitäny vaan pitää pyörä kiinni Elite Qubossa
    Ainakin aikaisemmin koodin sai wahoon sivulta kun jaksoi kaivaa ja rekisteröi snapin
    Justiin tarkoitus alkaa trainerroadoimaan.

^Ei viitsi alkaa 15$ takia aikaa tuhlaamaan, joten huomenna aamusta pitkä juoksulenkki ja ostan TrainerRoad oikeuden kuukaudeksi katotaan jos onnistuu asennus.
    Mutta tallentuuko sykkeet Garminin vyöllä?
    ...ja hyvää reeniä Moskalle!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiekkahentunen Katso viesti
    ^Ei viitsi alkaa 15$ takia aikaa tuhlaamaan, joten huomenna aamusta pitkä juoksulenkki ja ostan TrainerRoad oikeuden kuukaudeksi katotaan jos onnistuu asennus.
    Mutta tallentuuko sykkeet Garminin vyöllä?
    ...ja hyvää reeniä Moskalle!
    Treenit meni pieleen kun ei saanut watteja ja vauhtia näkymään puhelimella. Huomenna päivitys pc:n kautta.
    Ainakin oma garmini tarvii ant+ yhteyden, jos on niin toimii kyllä.

Testasin tota edge 1000 direton kanssa. Toimi ihan ok erg modessa. Edge 1000:ssa ei ole +ja- nappeja joilla säädetään tehoa lennossa 5watin portain kun taas edge 1030:stä ne lötyvät.
    Tonnissa jos haluaa muuttaa tehoa kesken ajon niin vetää ylävalikon auki niin sieltä löytyy täppä mitä painamalla pääsee näpyttämään halutun tehon ja enter.
    Erg meni tonnissa heti päälle kun oli aloittanut ajon ja meni näpyttelemään halutun tehon ja enter.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Treenit meni pieleen kun ei saanut watteja ja vauhtia näkymään puhelimella. Huomenna päivitys pc:n kautta.
    Ei tarvinnut päivitystä, vaan uuden tarran pyörintäanturille, vanha oli kadonnut jäljettömiin.

Eka Trainerroad eli Ramp Test poljettu. Kaikki toimi, sykkeet näkyi ja tallentui lopulta jopa Stravaan. Pikkusen jalat nyt hapoilla kun 4h ennen testiä juoksin 11.6km lenkin😁

reilu kuukausi nyt takana Wahoon Kickr Snapillä (ver 2 eli vm 2017) ja toistaiseksi tuntuu hyvältä laitteelta. Perstuntuma ja Strava / 10-tempo vertailujen perusteella arvelin, että tehomittaus on varsin kohdallaan. Eilen kokeilin lyhen ja kevyen testilenkin faveron assioma duo wattipolkimien kanssa (ilmoitettu tarkkuus 1%) ja hyvin pitkälti samaa tehoa näytti myös traineri. 45min PK-otoksen lopusta (jossa myös loppujäähdyttelyä) avg tehot: Favero duo 169W, Kickr Snap 171W.
    Snapissä firmware uusin, tacx trainerikumi, 8bar ja ennen treenejä aina noin 10min lämmittely ja spindown kalibrointi. "Advanced spindownia" en ole tehnyt eli sen suhteen aivan tehdasasetuksilla mennään.

koodit lähetetään mailiin kunhan laitteen rekisteröi wahoo fitness kännysoftan kautta. Zwiftiin tosin vain 7päivää. Moneen muuhun (esim Rouvy, Trainerroad, Sufferfest) 30 päivää

Itse on tullut ajeltua lähinnä Zwiftiä ja Road Grand Toursia (ilmainen PCllä). Noin viikko sitten tosin lisäsin kokeiluun myös Rouvyn ja kävin peräti luomassa siihen paikallisen kynppitempon reitin videoineen päivineen. Otin GPX tiedostoon korkeusdata DEM-tietokannasta (eli ilmeisesti NASA:n SRTM1 kannasta) ja on kyllä todella realistinen ajaa.

Kertokaas nöösille missä hinnoissa nuo smartti trainerit pyörii jolla jotain tekeekin? Viimeksi kun itsellä ollut minkäänsortin traineria maksoi nuo smartti vehkeet +600€ halvimmillaan, tai ainakin siltä minusta tuntuu, faktat sikseen. Kuinka paljon menettää jos katsoo vastusta missä simuloitu nousu ei ole kuin esim 7 prosenttiin asti? Vieläkö nää vehkeet pitää samanlaista ääntä ku ois helsinkivantaalla kattelemassa lentokoneiden nousua. Laite on tulossa rivitaloon. Innostunut uudestaan näistä trainerihommista kun nää älylaitteet yleistynyt, muistan kuinka teennäistä oli junttaa satulassa tuijottaen valkosta betoniseinää.

Jos älyvehkeiden omistajat vastailee niin saa kehua omaansa mikäli aihetta on. Itsellä laite olisi tulossa juurikin Trainerroad yms käyttöön.

esmes. bike-discountissa oli tommonen Tacx Satori T2400 pariin sataan euroon, mikäköhän mahtaa olla suurin ero kalliimpiin vehkeisiin tai tekeekö tämmösellä ylipäätänsä mitään?
    Chuck Norris doesn't use Facebook or Twitter, he's already following you.

https://www.bike-discount.de/en/buy/...elblock-766655
    Tommonen itellä ja aikas hiljainen on. Parempi road fiilinki kuin vanhassa turbo muinissa.

Juurikin joku Elite Direto ja Wahoo Kickr Core ovat kyllä hyviä laitteita ja antavat hyvän vastineen rahalle. Hintaluokka noissa on juurikin +600€. Jostain voi bongata alennuksella noita. Nuo suoraveto vastukset ovat aika tarkkoja teholukemien suhteen eli antavat realistisen kuvan miten harjoitus on mennyt eli ei anna liian hyvää tai huonoa kuvaa verrattaessa ulkolenkkiin. Itselläni on Eliten Drivo 2 ja vertailu pyörässäni olevaan Quarqin tehomittariin kertoo että eroa teholukemissa ei ole. Riippuu minkälaista realistisuutta hakee kuinka vähän haittaa jos ei pysty yli 7% nousuja simuloimaan. Tuskin mitään haittaa jos käyttää laitetta ainoastaan erg moodilla. Itse haluan kokea realistisesti kaikki pahimmat nousut myös kun juurikaan erg moodilla aja, ikään kuin antaakseen kroppaan tietoa onko kunto kohentunut.

Trainerit on jonkin verran hiljentyneet. Suoraveto trainerit ei välttämättä ole niin hiljaisia kuin mitä mainokset antaa olettaa mutta ovat kuitenkin hiljaisempia kuin nämä perinteiset vastukset joissa vastusrulla tulee rengasta vasten.

Mitä olen Tacxin Satorista arvosteluja lukenut niin aika tyypillisesti laidasta laitaan on arvosteluja. Osa sanoo että hyvä laite hintaluokassa ja toisilla on ollut ongelmia liittää laite Garminin laitteisiin tai tabletteihin. Ilmeisesti joitan epäjohdonmukaisuuksia teholukemissa myös ollut. Itselläni ei kokemusta laitteesta.

kiitoksia tähän astisista vastauksista. Mitä Juha Lehtisen kommenttiin tulee niin itsellä ei ole ulos mitään tehomittaria että sinällään ei haittaa vaikka watti tai pari heittäisi suuntaan jos toiseen. Trainerin tarkoitus olisi vaan saada aikaseksi johdonmukaista talviharjottelua pyörän päällä ja smart ominaisuuksien myötä miellekkyyttä hommaan. Itse katsoin jonkun satorin prewikan jossa polkijalla oli ulkoinen wattimittari myös käytössä (mallia en muista) tässä ainakin käyrät näytti parin watin sisään samaa powertapin ja trainerin välillä.
    Chuck Norris doesn't use Facebook or Twitter, he's already following you.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nikkke Katso viesti
    kiitoksia tähän astisista vastauksista. Mitä Juha Lehtisen kommenttiin tulee niin itsellä ei ole ulos mitään tehomittaria että sinällään ei haittaa vaikka watti tai pari heittäisi suuntaan jos toiseen. Trainerin tarkoitus olisi vaan saada aikaseksi johdonmukaista talviharjottelua pyörän päällä ja smart ominaisuuksien myötä miellekkyyttä hommaan. Itse katsoin jonkun satorin prewikan jossa polkijalla oli ulkoinen wattimittari myös käytössä (mallia en muista) tässä ainakin käyrät näytti parin watin sisään samaa powertapin ja trainerin välillä.
    Lähinnä tarkoitin karkeista useamman 10W heitoista traineri vs. tehomittari jotka saattaa aiheuttaa hieman epäjohdonmukaisuutta sisä- ja ulkotreenin vertailuun. Itselläni oli joskus Bkool Smart Pro 1 traineri jossa eroa tehomittariin oli pahimmillaan 50-60Wattia.

Jos hiljaisuutta kaipaa niin uusin Wahoo Kickr Core vaikuttaisi pätevältä. Hintaa tosin ~770€ Verkkokauppa.com:sta. Tacx Flux (uusi malli tulossa) ja Direto ovat myös tuossa keskihintaisten ~700€ luokassa. Taitaa nämä olla ne suosituimmat keskihintaiset jotka ovat arvosteluissakin pärjänneet hyvin. Ei ole mitään erityisen halpaa smart traineria mikä olisi myös hiljainen vaan ominaisuudet kulkevat melkosen hyvin käsi kädessä hinnan kanssa.

Itselläni viime talvena ostettu Elite Direto ja muuten varsin tyytyväinen, mutta erg-moottori pitää melko raivostuttavaa ääntä säätäessä vastusta ylämäkiin. Varsinkin jos prosentit vaihtelevat jatkuvasti. Toisaalta tämä ei haittaa itseäni, kun tykkään enemmän ajaa valmiita treenejä ja "vapaa ajo" jää lähes nolliin. Vaikka täällä aina tapana kehua omaa ostoa niin en ostaisi uudestaan Diretoa varsinkaan jos hinta ~700€+. Vuosi sitten Direto oli paperilla paras tässä hintaluokassa, mutta ihan pelkästään hiljaisuuden vuoksi harkitsisin tuota uutta Wahoota.

Ennen kuin lähtee ulkomailta tilaamaan traineria niin kannattaa hyvin tarkkaan verrata Suomenkin tarjonta ja tarjoukset. Pääsääntöisesti hinnat hyvin lähellä toisiaan (luonnolliseen tapaan joku repäsee tästäkin esimerkin kuinka Neon saa parisataa halvemmalla bike24 - ei tarvi vaivautua). Suhteessa melko paljon tuntuu olevan sunnuntaikappaleita näissä smart trainereissa niin kannattaa huomioida mahdolliset takuurumbapostittamiset 25kg paketin suhteen ja vääntämään siitä kuka maksaa postikulut. Nämä on tietysti näitä jokaisen valintoja, mutta kun tiedän paljonko tuollaisen lähettäminen maksaisi ulkomaille ja kuinka takuuseen liittyvistä postikuluista tarvii vääntää niin vaikutti oman ostopaikan valintaan ja maksoin tyytyväisenä 50€ enemmän.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •