Sivu 122 / 122 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2272112120121122
Näyttää tulokset 3.631 - 3.634 / 3634

Aihe: harjoitusvastus??!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nikkke Katso viesti
    esmes. bike-discountissa oli tommonen Tacx Satori T2400 pariin sataan euroon, mikäköhän mahtaa olla suurin ero kalliimpiin vehkeisiin tai tekeekö tämmösellä ylipäätänsä mitään?
    Satori Smart on nimensä mukaan "smart", muttei interaktiivinen: toisin sanoen, saat Garminiin, Zwiftiin, yms. harjoituksen tiedot, ml. lasketun tehon, mutta et voi itse säätää niiden avulla traineria, eli esim. tehoa tai mäen jyrkkyyttä. Ainoa säätömahdollisuus on käsin.
    Interaktiivisista trainereista halvin on ehkä Tacx Flow Smart, sama hinta kuin Satori. En tiedä löytyykö Suomesta ja vaikea löytää nettikaupoista, sillä se on tarkoitettu isoille halvoille urheiluketjuille, esim. Decathlon. Käsittääkseni tuote ei ole kovin kestävä.
    Vähän enemmän maksaa Elite Qubo Digital Smart +. Samat arvot kuin Flow Smart, mutta ehkä kestävämpi. Paremmat maksimiteho- ja jyrkkyysarvot on esim. Tacx Vortex Smart tai Elite Rampa-trainereilla, mutta onko sillä suurta merkitystä treenin kannalta, sitä en osaa sanoa. Itse lopulta ostin hyvään hintaan Rampan enkä kadu ostosta. Ääntä lähtee, mutta kerrostalossa asuen en usko, että se voisi häiritä ala- tai yläkerrassa asuvia. Yhtä paljon ääntä tuottaa tuuletin, puhumattakaan TheSufferfest:n treenivideoista (Rampan mukana tuli 2 kk ilmaiseksi).
    Tietty parempi olisi traineri, jota käytät ilman takapyörää, mutta hinnat sitten eri luokkaa.
    Kehittämässä Keski-Euroopan pyöräilykulttuuria

Yksi halvemman pään älytraineri-ehdokas on Kickr snap. Laitteen hintaluokka on alle 500€, mutta välillä on näkynyt tarjouksessa halvemmallakin. Tuo ei ole suoravetotraineri eli takapyörää ei irroteta. Uuden mallin pitäisi olla vielä entistäkin tarkempi teholtaan.
    If you are not riding solo, you're cheating.

3. Ostin Black Fridayna Elite Direton, kun sen sai satasen Wahoo Kickr Corea (jonka olin aikonut hankkia) halvemmalla. Kovasti olen tykännyt sillä ajaa. Melkoista meteliä se kyllä pitää. Tämä on ensimmäinen traineri, jolla olen ajanut, ja ensimmäinen, mitä olen ylipäätään livenä nähnyt, joten vähän vaikea suhteuttaa meteliä mihinkään muuhun.

Ajatko isolla rieskalla?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •