Sivu 46 / 126 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3644454647485696 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.351 - 1.380 / 3779

Aihe: harjoitusvastus??!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timbbe Katso viesti
    Yhdeksän kuukautta vanha posti, mutta onko VesaP tai muut Qubon käyttäjät olleet tyytyväisiä?
    Olen ollut tyytyväinen! Ei mitään valittamista.

Tosin sen verran mielenkiintoinen uutuus toi yllä linkattu Turbo-Muin että jos nyt tyhjästä lähtisin traineria ostamaan, ostaisin varmaan tuon TM:n. Tuo uudempi "ei tarvii rengasta" konsepti kiinnostaisi kovasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Olen ollut tyytyväinen! Ei mitään valittamista.
    Sama täällä, ostin Qubo Hydromagin viime talvena ja ainakin omat sisäpyöräilytarpeet se on täyttänyt varsin hyvin. Helppo käyttää, nopeasti ajovalmis ja ilmeisesti aika hiljainenkin (ei ole vertailukohtia).

Viime talven ajoin normaalilla ulkorenkaalla mutta tulevaksi talveksi aion hankkia trainerkäyttöön tarkoitetun ulkorenkaan. Eri trainervalmistajien renkaissa ei varmaan ole suuria eroja, vai onko Contin, Eliten tai Taxcin rengas selvästi muita parempi?

"Raineri" se on varmaan itsekin hankittava rullien lisäksi. Onkos jengillä kokemuksia iPad /iPhone- yhteensopivista laitteista, tai onko sellaisia edes olemassa? Noin ajatustasolla olisi kätevää saada se data talteen jonkun aplikaation kautta omenavehkeelle. Datan kerääminen PC:lle ei palvele itseäni millään tavalla eikä ole edes mahdollista kotioloissa).

Tärkeintä tuollaisessa on tietty se että itse härveli toimii hyvin mutta onko noista isoista merkeistä yksikään "i-yhteensopiva"?

Hienolta näyttää Wahoo kyllä, tonnin RSP:lla tosin reissaa jo esim viikoks Italiaan reenaamaan. Taitaa olla utopiaa mutta optimaalinen hintaluokka _mulle_ alkais kuitenkin ehkä jollain paksulla kolmosella maksimissaan..

^Käytetty / uusi Kurtin traineri + nämä rojut: http://www.kurtkinetic.com/kinetic-i...-302-l-en.html
    marco1 muokkasi tätä : 24.09.2013 at 20.16

Trainerroadiin oli ilmeisesti tulossa jollain aikataululla kanssa iPad-tukea. Olisi kätevämpi kuin läppärin viritteleminen, iPadille saisi varmaan jo tankoonkin jotain telinettä.

Onko joku nähnyt jo uutta Road Machinea jossain? Vai onko jotain yhtä hiljaista/hiljaisempaa vaihtoehtoa tarjota jolla toimii nimenomaan tuo Trainerroadin virtual power
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti snowfake Katso viesti
    Trainerroadiin oli ilmeisesti tulossa jollain aikataululla kanssa iPad-tukea. Olisi kätevämpi kuin läppärin viritteleminen, iPadille saisi varmaan jo tankoonkin jotain telinettä.
    iOS-softa on ollut heillä tekeillä n. viime talvesta (muutaman vapaaehtoisen koodarin voimin). Viimeisin arvio oli, että ehkä nyt ensi talvena voisi tulla pihalle. Lisää keskustelua TR:n forumissa.

Mutta nytpäs näyttää hyvältä tää Eliten uus Turbo Muin: http://www.dcrainmaker.com/2013/09/s...er-output.html

eikä hintaakaan nyt hirvittävästi enempää ole kuin vaikka Kurtin Rock'n'Roll + trainerirengas + nopeusmittari jne. Ja ensi kuun lopulla lupailevat jo saatavillekin. Jossain Brittikaupassa oli ennakkohintana n. 540 euroa, saas nähä koska saadaan Suomeen näitä.

Onkos täällä paljonkin tuon trainerroadin käyttäjiä? Aloitin itse nyt tuolla intermediate base 2 ohjelmalla, ja tehokkaalta kyllä vaikuttaa! Hivenen minua kuitenkin ihmetyttää että riittääkö tuollainen kovilla tehoilla/sykkeillä tehtävä H.I.T tyylinen 3.5h/vko. vai pitäisikö "ajella" vielä lisäksi jotain puuduttavia 3h. settejä. Tavoitteena olisi nostaa keskinopeus luokkaa pykälän tai pari ensikesäksi nykyisestä 30km/h:sta.

Minulla keskisykkeet nyt kahden ensimmäisen treenin (8min.test ja lamarc) ollut noin 170 luokkaa.

Eli millaisia ohjelmia käytätte, ja millaisilla sykkeillä trainerilla treenaatte?

Tässä alla kokoonpano joka minulla on käytössä, jos jotakuta kiinnostaa tälläinen budjettiluokan ratkaisu. Hintaa koko setille (traineri, rengas, matto, hikisuoja, sensorit) tuli noin 470€ posteineen + tietysti tuo trainerroad 7.40€/kk. Sykevyö ja nopeus/kadenssi sensorihan on ympärivuotisessa käytössä, eli talvitreeni laitteiston hinta 350€.

Eliteltähän on lupailtu tässä kuussa ilmestyväksi ios appi, joka ilmeisesti maksuton. http://www.elite-it.com/blog/product...my-e-training/ tiedä sitten onko tuosta missään muodossa korvaamaan trainerroadia...

** Softa on näköjään jo ilmestynytkin appstoreen, ja hinta on 9.99€/vuosi. ilmaisesksi voi treenailla 10/pvä... Vaikuttaa kyllä varsin mielenkiintoiselta tämäkin, kun voi polkea valmiita reittejä jne.. **

Traineri: Elite qubo fluid http://www.elite-it.com/blog/products/qubo-fluid/
    Sykkeet: Wahoo Blue HR http://eu.wahoofitness.com/devices/w...ate-strap.html
    Nopeus ja Kadenssi: Wahoo Blue SC http://eu.wahoofitness.com/devices/w...ce-sensor.html
    Ohjelma: trainerroad: http://www.trainerroad.com/
    ValluViltteri muokkasi tätä : 26.09.2013 at 08.27

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ValluViltteri Katso viesti
    Minulla keskisykkeet nyt kahden ensimmäisen treenin (8min.test ja lamarc) ollut noin 170 luokkaa.

Eli millaisia ohjelmia käytätte, ja millaisilla sykkeillä trainerilla treenaatte?
    Keskisyke ei ole tieto, jonka perusteella kahden eri liikkujan treenejä voisi verrata keskenään.

Olennaista kaikessa treenaamisessa on oman lähtötason mittaaminen ja harjoitusten suhteuttaminen siihen. Trainerroadia käytettäessä tuo tapahtuu niillä kynnystesteillä (2 x 8min, 1 x 20min, ...), jotka määrittävät sinulle FTP-tehon. Kun tuo tieto on TR:n käytössä, se skaalaa kaikki harjoitukset tuon tehon mukaisesti. Olennaista siis on tehdä heti aluksi tuo testi ja vasta sen jälkeen jatkaa niiden treeniohjelmien muiden harjoitusten suorittaminen (edit: ja niinhän olet näköjään tehnytkin...). Kynnystesti tulee uusia aina muutaman viikon välein, kuten niihin ohjelmiinkin on merkitty.

Noiden pitkien lenkkien tarve riippuu mielestäni hiukan siitä valitusta TR:n ohjelmasta. Joissakin ohjelmissa niitä on jo paketoitu mukaan, mutta joistain ne puuttuvat. Itse olen lisännyt pitkiä lenkkejä ohjelmiin, joissa ei niitä valmiiksi ole; muutenhan nuo viikottaiset treenitunnitkin jäävät melko pieniksi.
    If you are not riding solo, you're cheating.

Shimanon mieheltä kuulin että ensimmäinen Eliten Turbo Muini tulisi 1.11. ensimmäiselle kaupalle... pitää varmaan kysellä Turkulaisilta putiikeilta koska tuota saisi.

Vai onko järkeä tuossa vempeleessä ?)

Edit: kalliiksi tulee, Turuuuuuuust ois sitä saanu marraskuun lopulle 679,-
    snowfake muokkasi tätä : 27.09.2013 at 14.11

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ValluViltteri Katso viesti
    Onkos täällä paljonkin tuon trainerroadin käyttäjiä? Aloitin itse nyt tuolla intermediate base 2 ohjelmalla, ja tehokkaalta kyllä vaikuttaa! Hivenen minua kuitenkin ihmetyttää että riittääkö tuollainen kovilla tehoilla/sykkeillä tehtävä H.I.T tyylinen 3.5h/vko. vai pitäisikö "ajella" vielä lisäksi jotain puuduttavia 3h. settejä. Tavoitteena olisi nostaa keskinopeus luokkaa pykälän tai pari ensikesäksi nykyisestä 30km/h:sta.
    TR:llä on jonkin verran noita matka/kisatavoitteen mukaisia valmiita ohjelmia tarjolla - 40km TT, Century Novice/Advanced ja viimeisenä lisäyksenä noi CycloCross -ohjelmat. TR:n tyypit lupasivat myös, että Ironman training planit tulee tuonne listaan seuraavaksi.

Itse treenaan lähinnä triathlon-puolimatkaa varten (90km), niin olen käyttänyt noita Century-ohjelmia pohjana ja välillä korvannut jonkun 1,5-2 -tuntisen lenkin itse tekemälläni 2,5-3 -tuntisella pyörityksellä. Viime keväänä tein itselleni esim. tämmösen:

Bricky road to Joroinen
    - 15min warmup
    - 3 x (20min @ 73% FTP + 20min @ 83% FTP)
    - No cooldown. Instead, put your running shoes on and run after this workout: 3 x (5min Zone2, 5min Zone3) + 5-10min cooldown to Zone1.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eduardo Katso viesti
    Onko joku onnistunut polkemaan Bilteman trainerilla pidempäänkin? Onko äänihaitta haitoista suurin? Vai voiko halvalla saada hyvää?
    Olen polkenut useampana talvena, ennen kisoja lämmitellyt ja ihan on asiansa ajanut. Wattimittari pyörässä tekee tuosta aikapaljon paremman kokonaisuuden.
    Aika pitkälti kopio näistä 150-300e merkkituotteista, hiljaiseksi en haukkuisi mutta sekin varmaan paljon kiinni käytettävästä renkaasta/tehosta/vauhdista.

Edit: kalliiksi tulee, Turuuuuuuust ois sitä saanu marraskuun lopulle 679,-
    Jos ei VÄLTTÄMÄTTÄ halua suosia/sponssata suomalaista työn raatajaa (yrittäjää) niin B-C:sta tuota näyttää saavan 499 eskolla. Tekis mieli itekin hankkia, mutta kun nurkissa on käytännössä uusi HydroMag. Jos joku ei haluu sitä.....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti dj78 Katso viesti
    Olen polkenut useampana talvena, ennen kisoja lämmitellyt ja ihan on asiansa ajanut. Wattimittari pyörässä tekee tuosta aikapaljon paremman kokonaisuuden.
    Aika pitkälti kopio näistä 150-300e merkkituotteista, hiljaiseksi en haukkuisi mutta sekin varmaan paljon kiinni käytettävästä renkaasta/tehosta/vauhdista.
    Pitäisköhän kokeilla Biltsun konetta, ei tuossa voi hävitä kuin sen 99€. Ootko käyttäny alla jotain mattoa tms?
    - Heavy Metal will never die!! -

Canyon Endurace CF custom

Jos ei VÄLTTÄMÄTTÄ halua suosia/sponssata suomalaista työn raatajaa (yrittäjää) niin B-C:sta tuota näyttää saavan 499 eskolla. Tekis mieli itekin hankkia, mutta kun nurkissa on käytännössä uusi HydroMag. Jos joku ei haluu sitä.....
    No katos, ei tullutkaan katsottua sieltä, vain b-d:stä. Nythän tuo on taas mukana pohdinnoissa

Tässä nyt pitäisi arpoa Turbo Muinin ja Kineticin Rock'n'Rollin / Road Machinen välillä. Jos siis tuota uutta Road Machinea jostain saisi...

vahva ehkä.

Onkos joku käyttänyt ajellessa Google Street View näkymää Tacxin kanssa?

Yhtään en tiedä miten homma tehdään mutta ilmeisesti olis mahdollista;

-Ladataan jostain netistä reitti (GPX?)
    -Ajetaan trainerilla läppäri naaman edessä ja ruudulla vaihtuu reitin edetessä Google Street View näkymä.

Itsellä on Taxc Cosmos ja siihen kai pitäisi ostaa joku lisäpalikka. Tarviiko ostaa joku erityinen sovellus?
    Ilmeisesti Googlelle täytyy maksaa 30€/vuosi lisenssimaksua?
    Voiko ajella "ympäriinsä" eli jostain napista päättää kääntyä seuraavasta risteyksestä jonnekin päin? Poimiiko
    järjestelmä korkeustiedot googlesta vai miten vastus määritellään?

Ja sitten tärkeimpään; kuvittelen että olisi kiva ajella uusia reittejä katsellen vaihtuvia maisemakuvia.
    Mutta onko tuollainen toimiva eli hermostuuko nykiviin kuviin ja pystyykö softasta ehkä säätämään
    miten tiuhaan kuvia päivitetään. Kuvittelen että riittäisi kun 10 sekuntia katselisi yhtä maisemakuvaa ja
    sitten vaihtuisi vasta seuraava.

Entä löytyykö (ja mistä?) valmiita reittejä tuollaiseen järjestelmään ilmaiseksi?

Re: harjoitusvastus??!!

Edit: tähän piti tulla lainaus Bilteman traineri kyssäristä..
    Suosittelen. Itse tein lankunpalasta korokkeen renkaan alle eteen ja vanha autonmatto alustana. Kolme talvea tuolla olen vääntänyt. Viime talvena yli 50% harjoittelusta. Nyt syksyllä kun taas testasin niin alkoi pitää ihme rutinaa. Toimii kyllä tuosta äänestä huolimatta. En osaa moittia miltään kantilta vaan on ajanut asiansa paljon paremmin kuin osasin kuvitella.
    Tuon mainitun rutinan vuoksi nyt viimein hommasin uuden, Tacx Flown, tosin käytettynä. Täältä siis ääni Biltsun trainerille. Hintaansa nähden tosi hyvä kampe!
    - Marko -

Miten kamalaa ääntä tuo biltsun ihme pitää, jos vertaat tuohon Tacxiin?
    - Heavy Metal will never die!! -

Canyon Endurace CF custom

Re: harjoitusvastus??!!

Samanlaista. En osaa sanoa kumpi on äänekkäämpi. Saman kuuloisiakin ovat. Biltsu ehkä "örisee" enemmän kun sitä kuormittaa. Vaikea sanoa. Mulla kun tuo Biltema päästää jotsin ylimääräistä rähinää. Täytyy tutkia kun tarkoitus on ehdottomasti säästää myös se. Sellainen hyvä peruslaite.
    - Marko -

Tällaisen sain kun kyselin Turbo Muinin sensorista:

"Dear <snowfake>,
    We've received your attached request and we would like to thank you for getting in touch with us.
    The Turbo Muin come without the speed sensor.
    If you want use the software are required Ant+ dongle,Ant+ speed/cadence sensor and download the App My E-training.
    Best Regards

Matteo Tuzzolo - C.Q. Dept."

Eli erikseen tarvii ostaa ANT+-anturit. Eli eli, kunhan Trainerroadi lisää vaan tuon tehokäyrän valikoimiinsa niin toimisi sitten sen kanssa.

Vähän on sekoittanut kun jossain on puhuttu ettei tuo tukenut ANT+:aa, mutta kai se tarkoitti että itse laite ei juttele ANT+:lla.

Onkohan Muinissa oma ant+ -"nopeuslähetin", kun nopeusmittaria, ts. pinnamagneettia, ei voi käyttää Muinin yhteydessä.

Tuossahan se selvällä italian englannilla lukee ettei tule ANT+:aa mukana Pitää hankkia oma nopeusmittari joka laitetaan lähelle vauhtipyörää, vauhtipyörässä on magneetti josta nopeus luetaan.

Tuli nyt tilattua se Turbo Muin ja siihen nopeus/kadenssimittari Eliteltä. Hintaa tuli posteineen 501,74 eur. Väittävät Bike24:ssä että Turbo Muinia ois jopa varastossa, saas nähä miten käy

Edit 7.10.: ei ollut bike24:llä vielä varastossa, kyselin koska olisi mutta eivät ole vastanneet vielä.
    Edit 8.10.: Tuli niin ympäripyöreitä vastauksia eivätkä voi selvittää saatavuutta, joten peruin tilauksen. Nyt taas armoton trainerispeksaus
    snowfake muokkasi tätä : 08.10.2013 at 12.49

Onko joku hurja ajanut Eliten trainerilla pyörällä missä on kiinni Tacxkin traineri-pikalinkku? Toimiiko? Tuota hiton Taksia löytyy lähes lähi-Alepastakin, mutta Eliten pikalinkkua ei löydy kuin Eliten omasta webbikaupasta. Eikä nyt viittis pelkkää linkkua tilata sieltä. Tietysti Turbo Muin tulis samalla ja siinä olis se toinen tarvittava linkku mukana... Mutta ehkei nyt viitti laittaa 500 eskoa pikalinkkuun.

Edit: Eliten omasta webbikaupasta Italiasta pikalinkku olis 5.55e. Ja postikulut 16.50e linkulle. Empä tilaa toistaiseksi vielä, josko jollakin olisi kokemusta noista Tacxin linkuista Eliten trainereissa.
    VesaP muokkasi tätä : 09.10.2013 at 11.57

Tuli nyt tilattua se Turbo Muin ja siihen nopeus/kadenssimittari Eliteltä. Hintaa tuli posteineen 501,74 eur. Väittävät Bike24:ssä että Turbo Muinia ois jopa varastossa, saas nähä miten käy

Edit 7.10.: ei ollut bike24:llä vielä varastossa, kyselin koska olisi mutta eivät ole vastanneet vielä.
    Edit 8.10.: Tuli niin ympäripyöreitä vastauksia eivätkä voi selvittää saatavuutta, joten peruin tilauksen. Nyt taas armoton trainerispeksaus
    Evascycles ilmoittaa että enskuussa 18.11 olis varastossa, ittelle toi Muin on ykkös suosikki joten venaillaan vaan..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MarkoA Katso viesti
    Samanlaista. En osaa sanoa kumpi on äänekkäämpi.
    Tarkoittaako tämä, että Bilteman versiota uskaltaa käyttää kerrostalossa? Olen ollut siinä luulossa, että näistä halvimmista lähtee melkoinen meteli.

Sanoisin, että tähän mun Taxciin verrattuna ei niin isoa eroa, että kannattais mainita. Jos toinen menee kerrostalossa niin silloin menee toinenkin. Tosin aika varmasti tuo kuuluu naapuriin. Sen verran ääntä noista molemmista lähtee. Jotenkin pitäis saada erotettua lattiasta, ettei kaikki ääni kanna talon runkorakenteita pitkin.
    - Marko -

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •