Sivu 77 / 77 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2767757677
Näyttää tulokset 2.281 - 2.287 / 2287

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

Teillähän on loistava satsi tarjolla tosiaan. Mä vaan päätin kokeilla toista reittiä. (Kuukausi odotellen nastoja ja kuten sanottu aiemmin. Olivat kannaltaan lähemmäs 7mm ku 5mm)
    Ei kyllä tullu kuumaa purua tuosta terästä, vähän sauhua reiästä ku anto puoli sekuntia pyöriä ja siihen heti tuuppas sen nastan. Nyt mitattuna tuo mun nastan kanta oli 6,5mm. Veikkaan että ne nastat mitkä "kuumana" laitettiin, myöskin pysyy.
    Muistakaa tarjota terään sopivia stoppareita, kuitenkin ajavat läpi asti. (Itse lyhensin terää sen 3,5mm jolloin karan pohjaan laittaessa tulee oikea syvyys minun nastalle) jos teillä olis ollu varastoa silloin kun tilasin, niin teiltä olisin tilannu.

mutanaama Guest
    Osa porista sallii terän asentamisen sopivaan syvyyteen, mutta uudemmat kuulemma ei, toi lyhentäminen on hyvä idea.
    Teräviä nastoja tekevä kone meni hajalle ja valmistaja alkoi just lanseeraamaan uutta nastaa, joita menee miljoonia, niin ei tää fillaristien tarve ollut ensimmäisenä mielessä.
    Onneks löytyi toinen kotimainen valmistaja.

Naten nastoitus työn alla. 650-terää tosiaan ei saa uuden mallisessa Dremelin istukassa tarpeeksi syvälle, eikä se siksi oikein pysynyt minulla lapasessa. Pallomaisella jyrsinterällä 191 sain aikaan suht siistejä reikiä syntymään minne halusin. Sillä reiän pohjasta tosin tulee pyöreä.. tuskin haittaa kamalan paljon.

Onko kenelläkään kokemusta 45NRTH Nicotine renkaasta maastopyörän alla? Noissa Icespikereissa on sen verran surkea tuo pito lumella, että pitäisi löytyy korvaaja.

Laitanpa tuoreesta muistista yhden talven kokemukseni Suomi Tyres W240 40x622 -nastarenkaista, joista syksyllä itse tietoa etsiskelin. Ajoa siis n. 2000 km pääkaupunkiseudulla cyclocrossilla, ei yhtään rengasrikkoa eikä yhtään tippunutta nastaa. Aikaisemmat talvet ajelin Schwalbe Marathon Wintereillä (taisi olla 35 mm) ja niihin verrattuna vierintävastus on huomattava, mutta niin on pitokin (myös irtohiekalla) ja yleinen vakaus. Tykkäsin, hauskat renkaat. Vielä kun valmistaja tajuaisi laittaa heijastinta kylkiin.

Itse puolestani ajelin joulukuusta huhtikuulle ekaa kertaa juuri 35 mm Schwalbe Marathon Winter -eturenkaalla (noin 1000 kilometriä). Nastarengas siis vain edessä. Pitempää vertauspohjaa muihin nastallisiin ei ole, sillä aiemmin tulin toimeen ilman nastoja. Lisääväthän nastat selvästi pitoa, joskin eteläisissä kaupunkiolosuhteissa pärjää kohtuullisesti välttämällä rajuja otteita käännöksissä. Peilijäiset tienpinnat ovat kuitenkin aika harvinaisia.

Ihan hyvä hankinta silti, lisää varmuutta ajeluihin. Suhteessa sepelin ja muun talvisen epätasaisuuden lisäämään vierintävastukseen nastat eivät tunnu liian raskailta. Kaikki nastat näyttivät olevan tallella, joskin ainakin yksi tuntui olevan painuneena syvemmälle kudokseen. Alla on vielä Zefalin pistosuojanauha, joten jos joisakin kommenteisa mainittu MW:n "nastojen läpipainumisongelma" etenee, niin toivottavasti pysähtyy pistosuojanauhaan.

Lisäksi käytössä on toinen pikalinkullinen etukiekko, jonka sain edullisesti käytettynä, joten rengastakaan ei tarvitse vaihtaa (vähemmän vaivaa).

Jännä nähdä tuon roadplus rengaskoon lisäännyttyä tuleeko ensi talveksi jollain valmistajalla jo myyntiin 27.5" kiekolle vähän kapeampaa nastakumia. Aika harvassa on kuitenkin ne rungot mihin isp mahtuu.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •