Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näyttää tulokset 31 - 50 / 50

Aihe: LUE TÄMÄ ENSIN: kevään pyörävinkit

-jones- Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti

Ja ehkä typerintä on ostaa maastopyörä asfaltilla ja hiekkateillä ajamiseen, ellei sitten oo masokisti.
    Täsmälleen tähän tarkoitukseen mastopyöräni ostin. Mukava poiketa välillä hiekkateille,poluille, lenkillä, mutta varsinaisesti metsässä en aja koskaan, kun ei vaan kiinnosta rymytä metsässä pyörän kera.

Löytyiskö mistään keskustelusta "sanakirjaa" missä olis käyty läpi nämä kaikki lyhenteet ja stadin slangisanat ja muut mistä te puhutte ja mistä vasta-alkaja ei tajua tuon taivaallista?
    Keväällä ois tarkotus laittaa uus pyörä alle jos/kun saavutan talven tavoitteet, mutta kaikki mitä puhutte pyöristänne on mulle täyttä hepreaa. Olis mukava tajutakin jotain niin ei ois ihan fillarikauppiaiden höynäytettävissä keväällä.
    All it takes is all you've got.

Slangi.net

Aloita Mirkeli topicci tuonne fillarisuositukset osioon niin saadaan sulle oikeanlainen fillari alle!
    Jumala suojelkoon Amerikkaa ja autoja joita siellä valmistetaan!

ei toimi linkki mulla

Sivua ei löytynyt: podcast/radioaalto_podcasts/Podcast_e1a05186a908.mp3

Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.M.® Katso viesti
    Aika hyvä kolumni podcastina radio Aallolla tänään

http://www.radioaalto.fi/podcast/rad...a05186a908.mp3

Tämä viesti varmaan hukkuu tänne pysyviin aiheisiin, mutta kokeillaan silti:
    Eli kun kyselette sopivaa kokoa pyörään, niin se pituuden jälkeen ilmoitettava mitta on jalan sisämitta, ei paino. Elopainolla ei ole juurikaan merkitystä pyöräostoksilla, ellei se sitten ole päälle sadan kilon tai sitten ollaan jotain hipokevyttä värkkiä hommaamassa. Otetaanpa esimerkki allekirjoittaneen mitoilla:

Ei näin: 175/67 (elisiis 175cm/67kg)
    Vaan näin: 175/85 (elisiis 175cm/85cm)

Tuolla jalan sisämitalla, joka hieman kuvaa onko kysyjä pitkä- vai lyhytjalkainen, on jo oikeasti paljonkin merkitystä runkokokoa arvottaessa. Jalan sisämitan mitta ei ole sama kuin farkkujen lahkeen mitta. Mittaamiseen on täälläkin useita ohjeita.
    "pohjolassa kansa on sen kaamoksensa vanki"
    ______polkuliikunta.blogspot.fi

178 cm mitta ja painosta ei ole tietoa. Fillarit 55 ja satulat Selle Italia Carbon Titanium ja Lookit Xsenium.
    Osta italialainen satula. 55 on sinulle liian pitkä. 53 ehkä.
    Kuluttajakin voi olla oikeassa-ainakin paikassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti -jones- Katso viesti
    Täsmälleen tähän tarkoitukseen mastopyöräni ostin. Mukava poiketa välillä hiekkateille,poluille, lenkillä, mutta varsinaisesti metsässä en aja koskaan, kun ei vaan kiinnosta rymytä metsässä pyörän kera.

Minullakin on sama ongelma l. ajan maantiellä maastopyörällä (myös cyclocross on mulla kona jake ). Tämän tyyliset pyörät sopivat isolle kuskille pituus 200 ja painoa 125kg. Mmankeli ei mene rikki ihan pienistä kuopista ja kivistä. Niitäkin on päällyste-saatikka hiekkateillä. Renkaiksi sopivat koot ja profiilit isolle miehelle...... esim. Maastopyörässä rengastus paremmin tielle sopiva Schwalb Tyres MTB cx 26x 2,00 comp, ja cyclocrossi Michelin Pilot sport road 700x35c ( tai 32c ehkä parempi vaihtoehto) semisliksi. Jäykkäperäinen maastopyörä kyllä rullaa kevyesti kun pumppaa rengaspaineiksi 55-80 psi läh. max.
    Jake_Kona muokkasi tätä : 25.09.2011 at 19.19

Polkupyörän ostamisesta noin yleisesti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kivitatti Katso viesti
    Löytyiskö mistään keskustelusta "sanakirjaa" missä olis käyty läpi nämä kaikki lyhenteet ja stadin slangisanat ja muut mistä te puhutte ja mistä vasta-alkaja ei tajua tuon taivaallista?
    Ei nyt ihan tarkkaan sanakirjaa, mutta sorvasin tuossa harastelun ohessa tuollaisen kirjoituksen jossa pohdin pyörän ostoa ja valintaa: http://kartturi.wordpress.com/2011/1...santajuisesti/

En viitsi nyt kokonaan pastetan, mutta johdannosta:

"Seuraavassa yritän miettiä ääneen ittseäni ja muita varten mitä asioita ensimmäisen ‘oikean’ fillarin ostossa kannattaa huomioida. Jutun sisältö on siis enimmäkseen räätälöity harrastusta aloittaville, joten asianharrastajan mielestä tuossa voi olla nostettu merkillisiä asioita esille. Tavoitteena on siis antaa eväät järkevään pyörän ostoon ihmiselle joka ei ole polkupyöräilyä suuremmin harrastanut eikä tähän asti ole asiaan laajemmin syventynyt.

Jutussa ei kuitenkaan kerrota kenellekkään suoraan että mikä pyörä kannattaa minäkin päivänä ostaa, vaan nostan esille asioita joita kannattaa pohtia ja joista kannattaa ottaa selkoa valintaa tehdessä. Ns. Ostajan oppaat joissa on käyty läpi kauden pyörätarjonta ovat erikseen ja sellaisen ylläpitämiseen ei minulla ole resursseja. Seuraavassa siis keskustellaan pyörän valinnasta ja siihen vaikuttavista asioista, erityisesti vähemmän läpikäydyistä näkökulmista."

Toivottavati tästä on apua noin erikseen ja yleisesti. Jos jotain kommentteja tai parannusehdotuksia tulee mieleen niin iskekään privaattiviestia vaikka.

-Kartturi

Suuret kiitokset tälle foorumille. Lueskelin kirjoituksia, tutkin pyörävinkkejä ja lopulta rekisteröidyin ja kysyin neuvoa pyörän ostoon. Minua neuvottiin menemään pyöräliikkeeseen ja kysymään siellä lisää.. Tämä kannatti sillä ensimmäisen kunnon pyörän osto on henkilökohtainen asia/ ongelma.

- mihin tarkoitukseen pyörä tulee
    - budjetti
    - mieltymykset, esim. Jarrut
    - kokemus/ kokemattomuus

suosittelen rohkeasti menemään suht isoon pyöräliikkeeseen ja koeajamaan n. 3 eri pyörää. Tällä foorumilla on selkeästi niin kokeneita ihmisiä että heidän on vaikea nähdä eroa kun siirtyy 200 euron pyörästä oikeaan pyörään, kun tuntee ensi kerran laatupyörän tuomat ominaisuudet. Vaikkapa keveys, hyvät vaihteet ja jarrut. Huom. Vain mielipide, kiitos vielä että sain nopeaa ja ystävällistä palautetta sekä selkeän näkemyksen kun olin hankkimassa pyörää..

päädyin tähän: "fitness pyörä" Corratine Shape Pro (hintaluokka 900-1100€)

Laittakaapas tänne vielä lista merkeistä, joita kannattaa välttää viimeiseen asti.
    29" maasturi on suunnitteilla, mutta eihän tästä tarjonnan viidakosta ota rookie
    mitään tolkkua. :P

Onko nyt niin, että nuo Nishikit kannattaa kokonaan unohtaa, kun puhutaan hybrideistä?
    Itseäni kiinnostaisi kovasti http://www.nishiki.fi/mallisto/2014/...ybrid-comp-sld työmatka sekä satunnaiseen urheilu käyttöön.
    Tätä vaihtoehtoa olen miettinyt sen takia, että jos sattuisi tuosta polkemisesta enemmänkin innostumaan, niin ei jäisi heti jalkoihin. Budjetti kuitenkin tulisi pysyä tuossa 700e paikkeilla.

Foorumilla, ei nyt hirveästi (ollenkaan) tästä pyörästä kokemuksia löydy?
    Osaako siis kukaan sanoa, minkälaisia pelejä nämä ovat?

Itselläni on nelisen vuotta ollut Nishikin 401-hybridi. Aluksi ainoana pyöränä, nyttemmin kakkospyöränä. Luotettava ja ihan ok-peruspyörä, ei ole ollut ongelmia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti markanjätkä Katso viesti
    Onko nyt niin, että nuo Nishikit kannattaa kokonaan unohtaa, kun puhutaan hybrideistä?
    Itseäni kiinnostaisi kovasti http://www.nishiki.fi/mallisto/2014/...ybrid-comp-sld työmatka sekä satunnaiseen urheilu käyttöön.
    Tätä vaihtoehtoa olen miettinyt sen takia, että jos sattuisi tuosta polkemisesta enemmänkin innostumaan, niin ei jäisi heti jalkoihin. Budjetti kuitenkin tulisi pysyä tuossa 700e paikkeilla.

Foorumilla, ei nyt hirveästi (ollenkaan) tästä pyörästä kokemuksia löydy?
    Osaako siis kukaan sanoa, minkälaisia pelejä nämä ovat?
    Eräs foorumilainen taitaa ajella tuollaisella aika kunnioitettavia kilometrimääriä ja on ilmeisesti tyytyväinen.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Kun pienikokoisista pyöristä, ainakin maantie/cyclo-osastolla on usein puute niin mainittakoon, että tänään Mechelininkadun Bike Companyssä piipahtaessani näin siellä myös pieniä kokoja ainakin Giant(?) Liv tms. pyörästä ja taisi olla joku muukin, ainakin xs ja s:ää näin.
    Jos tämä on väärä topik vinkata niin siirtäkää oikeaan.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Mitä enemmän pohtii, minkälainen pyörä kannattaa ostaa, sen sekavammaksi menee... Maantie ja soratielle etsinnässä lenkki fillari hintaluokassa noin 1000€. Tänään kävin pyöräliikkeessä ja minulle ehdotettiin crescent anarista? Mielipidettä onko siitä mihinkään. Tärkeää olisi, että rullaisi kevyesti! Muita ehdotuksia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuutikki Katso viesti
    Tärkeää olisi, että rullaisi kevyesti! Muita ehdotuksia.
    Rullaavuus on rengaskysymys. Jos ajaa soralla paljon, niin reilusti rengastilaa ja tubeless ready -vanteet, mutta jälkimmäiset myöhemminkin ostettua, ei niitä useissakaan tule mukana. Muuten kannattaa keskittyä ajoasentoon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Minullakin on sama ongelma l. ajan maantiellä maastopyörällä (myös cyclocross on mulla kona jake ). Tämän tyyliset pyörät sopivat isolle kuskille pituus 200 ja painoa 125kg. Mmankeli ei mene rikki ihan pienistä kuopista ja kivistä. Niitäkin on päällyste-saatikka hiekkateillä. Renkaiksi sopivat koot ja profiilit isolle miehelle...... esim. Maastopyörässä rengastus paremmin tielle sopiva Schwalb Tyres MTB cx 26x 2,00 comp, ja cyclocrossi Michelin Pilot sport road 700x35c ( tai 32c ehkä parempi vaihtoehto) semisliksi. Jäykkäperäinen maastopyörä kyllä rullaa kevyesti kun pumppaa rengaspaineiksi 55-80 psi läh. max.
    Eihän se mikään ongelma varsinaisesti ole. Itse olen ajellut maasturilla ja jopa läskillä työmatkojani asfaltilla ja hyvin kulkee. Maasturi on talvella oiva peli nastojen kanssa. Cyclocrossilla ajan lenkkiä nykyään mielummin kuin maantiepyörällä. Itse nyt olen melko kevyt kuski... 98 kg ja 180 pitkä...

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •