Sivu 1 / 12 12311 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 334

Aihe: Gore Bike Wear -ajoasut

Kymysys Gore Bike Wear -ajoasut

Moi!

Kohta tuloo niin helevetin kylmä joten pitäis alkaa kiskomaan taas vaatekaappia niskaan lenkille. Nykyinen Goren ajovaatesetti alkaa olee jo niin puhki että uuden hankinta on edessä. Vanha - vuodesta -98 palvelut - asu tuli hankittua Joensuusta MT-Bikestä silloin ku siellä harrastettiin pienimuotoista maahantuontia. Asun laatuun (toimivuus, ominaisuudet, mukavuus jne... ehkä hintaankin) olen ollut enemmän kuin tyytyväinen! Tais silloin maksaa kaikkiaan n. 1300-1400mk.

Uudesta Gore-asusta siis haaveilen...mitään Hanksia tms. en aio ostaa... yhdestä erehdyksestä oppii... ei siis kannata edes ehdottaa . En perusta mistään tasku-/vetoketjuviidakosta vaan yksinkertaisesta-toimivasta-istuvasta ajoasusta.

Kävin tutustumassa malleihin Goren sivuilla ja takeista kiinnostaa eniten WindStopper Function II ja ADD-TECH II mallit. Onko kokemuksia em. tai muista hyväksi havaituista malleista?
    http://www.gorebikewear.com/uk/publi...rod.ws.ws.html
    http://www.gorebikewear.com/uk/publi...rod.ws.ss.html
    Voi olla että oma vanha takki on tuon ADD-TECH II:n esi-isä.
    Housuksi etsin muotoon leikattua = ajaessa istuvaa WindStopper-henkselihousua ILMAN säämiskää. Em. linkeissä ei ole kuin muutama WS-henkselihousu ja niissäkin säämiskät mukana. Tuo PROTEAM Action II -housu olis varmasti loistava... ilman sitä säämiskää. Onko tietoa/kokemuksia vastaavista mallista?

Oletteko tilanneet - ja mistä - mihin hintaan - Goren asuja? Saksasta löytyy paljon edustajia ja mm. www.hibike.de:n sivuilla on aika hyvä valikoima (paitsi ei just tota ADD-TECH II takkia). Viimenen rojutilaus HiBikesta meni vaan hiukan penkin alle joten mietin muitakin vaihtoehtoja. Ja sit noissa tilaushommissa on ongelmana oikean koon valitseminen. Se joko osuu tai sit ei osu...
    Siitä siis viimeinen kysymys: Minkä kokoisia Gore-vaatteita olette ostaneet vs. oma pituus/paino?
    Noi vanhat koot kun oli "hiukan" pieniä. Omat mitat: 180cm/70kg ja vanha takki XL ja housut XXL!!!
    Mulla on sellainen kuva että mitoitusta on korjattu sitten vuoden 98.

Tiedetään että Suomessakin on edustaja mutta Saksan maalta saa parempaan palvelua ja parempaan hintaan.
    Tietty mm. Löffler, Assos yms. laatuasut kiinostaa kunhan täyttää em. kovat kriteerit

Tiedoista kiitollinen!

-Make

Mulla on L kokoinen Helium sadekeliä varten ja mun puvuntakit on kokoa 54hoikka ja olen 174cm lyhyt. Goren (raglan?)leikkaus on aika hyvä kun se istuu tosi nätisti ajaa sitten alaotteelta tai kahvoilta. Muutakin nykyGorea löytyy ja L on ihan riittävä miulle. Housut on sitten kokoa M..... savolaiset sukujuuret
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

Onkos kellään ollut Jack Wolfskin-Gore pöksyjä? Hiukan funtsin moisia kun ne saisi sopivasti mutta en mää mitään kurahousuja tartte fillaroinnessa vaan noille voisi olla käyttöä "siviilissäkin".

Tuli joskus kesällä muun sälän ohessa tilattua Bike-Discountista Gore Bike Wearin ylijäämätakkeja, halpoja kun olivat (50 e). Ei ole vielä tullut käytettyä, mutta sellainen mielikuva on, että GBW:n uudet takit ovat mitoitukseltaan ja leikkaukseltaan hieman väljempiä kuin saman valmistajan takit 10 vuotta sitten. Kaiken kaikkiaan ovat erinomaisia takkeja nuo. Tuoreen Bike-lehden (10/2005) kuoritakkitestissä arvosanan ’super’ sai kaksi GBW:n takkia, joista toisessa kalvona on Windstopper, toisessa Gore-Tex.

Goren kalvoista tekee toki moni muukin valmistaja hyviä takkeja ja housuja. Mm. Warmpeacen Sprint on erittäin hyvä takki pyöräilyyn (kalvona Goren Windstopper N2S, tarjoushinta Partioaitassa muistaakseni 80 e). 180-senttiselle kuskille sopiva koko Warmpeacen mallistossa on luultavasti L.

Bike-Discountista löytyy GBW:n housujakin, joihin olen ollut varsin tyytyväinen. Myös Löfflerin henkselihousuista on hyviä kokemuksia.

Onko Goren Classic Action III WINDSTOPPER® -pitkistä housuista kellään kokemusta verrattuna vaikkapa Lofflerin vastaaviin windstoppereihin ?
    Peikkomainen flaksi

Ostin viime talvena ensimmäiset Gore Bike Wear-ajoasut. Tilasin Barracudasta Tool-ajotakin ja Ultra-housut. Molempiin olen ollut erittäin tyytyväinen. Takissa on fleece-vuoraus, joten sillä tarkenee todella hyvin ainakin -15°C pakkasessa. Tuon kylmemmässä kelissä ei juuri huvita lenkille mennä.

Peukalo alas

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moncoutie Katso viesti
    Morjens,
    Velosport on pääkaupunkiseudun ylivoimainen ykkönen pyöräilyvaatteissakin eli käypä tsekkaamassa. Liikkeessä on Goren lisäksi myös Campan kledjuja,sekä jonkin verran shimanoa.
    Löffleriä myy mm.Interit, mutta Gore&Campan hinta/laatu on kohdillaan eli näitä itsekin paljon ajavana suosittelen! Interin jengi ei välttämättä ole perehtynyt muutenkaan paljon fillarikamoihin...
    T.Moncoutie
    Hah.. ja mainos by Velosport. Tämmöiset saa asiakkaat enämpi loittonemaan kaupasta.
    Kånalan Keisari

Ainakin viime Velosport-käynnillä kesällä (täältä maakunnista) vaatteiden esillelaitto oli *seestä. Kaikki sekaisin. Toivottavasti nyt on paremmin, jos tässä ennen joulua, vaikka myymälässä vierailisi. Ja Velosportin myymät hanskat kestivät kaksi viikkoa. Lidlin sentää kaksi kuukautta.
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

Mulla on ollut sekä Löfflerin, että Goren ajovaatteita. Sellasta sekalaista kokoelmaa, eli suoraan en voi verrata. Oman tuntemukseni mukaan Goren vaatteet ovat olleet paremman tuntuisia ja paremmin mitoitettuja kuin Löfflerit.
    A Gentleman will walk but never run

Lainaus Alkujaan tämän lähetti StantheMan Katso viesti
    Ainakin viime Velosport-käynnillä kesällä (täältä maakunnista) vaatteiden esillelaitto oli *seestä. Kaikki sekaisin. Toivottavasti nyt on paremmin, jos tässä ennen joulua, vaikka myymälässä vierailisi. ...
    Sekaisinhan ne siellä joskus on. Mutta siellä on edes jotain mitä ostaa. Siellä maakunnassa missä piipahdin, ei ollut ikinä mitään. Siis pyöräkaupassa ajovaatteita.
    A Gentleman will walk but never run

Lainaus Alkujaan tämän lähetti StantheMan Katso viesti
    Ainakin viime Velosport-käynnillä kesällä (täältä maakunnista) vaatteiden esillelaitto oli *seestä. Kaikki sekaisin. Toivottavasti nyt on paremmin, jos tässä ennen joulua, vaikka myymälässä vierailisi. Ja Velosportin myymät hanskat kestivät kaksi viikkoa. Lidlin sentää kaksi kuukautta.
    Annoitko palautetta edes hanskoista?
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Velosportin vaateosastolla on aina väärä vuodenaika. Kesällä kaikki kama on myyty ulos ja talvella mitäänei kannata pitää varastossa. Parit kengät olen kuin ihmeen kaupalla saanut tuolta ostettua.
    Peikkomainen flaksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    Annoitko palautetta edes hanskoista?
    En. Käyn Helsingissä niin harvoin ja tapahtuma sattui kesken kiivainta loma-/ajokautta, ettei asia ehtinyt kovin kauan kaivertaa. Annetaan tämän kerran anteeksi. Taisivat olla "italialaista" laatua - mustavalkoiset.
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

Juu noista materiaaleista sen verran, että tuo perus windstoppershell eli tuulipukumainen perus windstopperi on hieman ikävää varsinkin väljästi leikatuissa vaatteissa.

Tuolla windstopper softshell materiaalilla on paremmat kosteudenpito-ominaisuudet ja se on joustavaa ja täten mukavempaa päällä.

Muiltakin valmistajilta tuota tavaraa löytyy joten kannattaa käydä kahtelemassa myös retkeilyliikkeistä. ainakin tuon edellä mainitun warmpeacen leikkaukset ovat hyvin istuvia joka sopii fillarikäyttöön.

Tuon jack wolfskinin asut ovat olleet hyvin istuvia, mutta hengittävyys on itselläni ainakin antanut toivomisen varaa. Goren windstopperit ja jopa perus gore-tex paclitekin hengittää paremmin.

?

Tuosta Gore Bike Wearin mitoituksesta vielä...olen tuossa harkinnut noita Ultra 2 housuja.

http://www.mtbikers.com/StoreFront/p...r=P&id=23#none

Olen 180 cm ja 78 kg...kun en ole mitoituksesta löytänyt enempää tietoa niin onkohan L riittävä vai kuitenkin XL ?
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Tuosta Gore Bike Wearin mitoituksesta vielä...olen tuossa harkinnut noita Ultra 2 housuja.

http://www.mtbikers.com/StoreFront/p...r=P&id=23#none

Olen 180 cm ja 78 kg...kun en ole mitoituksesta löytänyt enempää tietoa niin onkohan L riittävä vai kuitenkin XL ?
    Itse 180/70 ja koko L on sopiva.
    Tosin Profi malliset, mutta eiköhän noissa sama mitoitus.
    MC Kramppi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Exluossa Katso viesti
    Itse 180/70 ja koko L on sopiva.
    Tosin Profi malliset, mutta eiköhän noissa sama mitoitus.
    Kiitos tiedosta

edit: Jep eli tänään tulivat ja koko L oli juuri oikea
    Highlander muokkasi tätä : 18.01.2007 at 13.01 Syy: koko kysymys
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

GoreBikeWear Vapor toimii

Heip,
    jos istuvaa takkia haet, harkitse Vapor-mallia. Ostin tuollaisen joulukuussa, ja oon ollut tyytyväinen. Matskuna on Windstopper N2S, joka ainakin mun fiilikseni (ja mainostenkin) mukaan hengittää paremmin kuin SoftShell tai tavallinen Windstopper. Mun päälleni tuo myös istui huomattavasti napakammin kuin SoftShell-mallit (en muista mallien nimiä); tuntuu enemmän ajopaidalta kuin takilta eikä näytä makkarankuorelta.

Oon 183cm / 78 kg, ja sopiva koko oli L. Hinta oli 110 euroa Saksassa (kauppa Jenassa).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Twisterkki Katso viesti
    Heip,
    jos istuvaa takkia haet, harkitse Vapor-mallia. Ostin tuollaisen joulukuussa, ja oon ollut tyytyväinen. Matskuna on Windstopper N2S, joka ainakin mun fiilikseni (ja mainostenkin) mukaan hengittää paremmin kuin SoftShell tai tavallinen Windstopper. Mun päälleni tuo myös istui huomattavasti napakammin kuin SoftShell-mallit (en muista mallien nimiä); tuntuu enemmän ajopaidalta kuin takilta eikä näytä makkarankuorelta.

Oon 183cm / 78 kg, ja sopiva koko oli L. Hinta oli 110 euroa Saksassa (kauppa Jenassa).
    Minkälaiset taskut tuossa on takana l. montako, pysty- vai vaakamalliset etc. ?

Kiitti.

-p-
    Peikkomainen flaksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Twisterkki Katso viesti
    Heip,
    Nuo hengittävyys- ja istuvuusominaisuudet johtunevat siitä että Windstopper N2S (next to skin) on nimensä mukaisesti base layer -tekstiili eli sopii käytettäväksi esim. varsinaisen ajotakin (outer layer) alla joka voi siis olla vaikka Windstopper SoftShell takki. Base layer -tekstiili on siis hengittävämpää kuin outer layer -tekstiili mutta silti tuulen- ja kosteudenpitävää Windstopper-kalvon ansiosta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lindeju Katso viesti
    Nuo hengittävyys- ja istuvuusominaisuudet johtunevat siitä että Windstopper N2S (next to skin) on nimensä mukaisesti base layer -tekstiili eli sopii käytettäväksi esim. varsinaisen ajotakin (outer layer) alla joka voi siis olla vaikka Windstopper SoftShell takki. Base layer -tekstiili on siis hengittävämpää kuin outer layer -tekstiili mutta silti tuulen- ja kosteudenpitävää Windstopper-kalvon ansiosta.
    No kyllä melkonen sauna tulee jos alle laittaa N2S paidan ja päälle vielä jonku kalvotakin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cyclosaurus Katso viesti
    Minkälaiset taskut tuossa on takana l. montako, pysty- vai vaakamalliset etc. ?

Kiitti.

-p-
    Kolme pystymallista kohtuu syvää + yksi pieni vetoketjutasku.

Jep, W2S on periaatteessa suunniteltu ihoa vasten pidettäväksi, mutta toimii aluskerroksenkin kanssa (näin sanoivat kaupassa ja näin olen itse havainnut). Ei kyllä ihan heti tulisi mieleen vetää tuon päälle enää lisäkerrosta.

Yllättävän lämmin tuo takki on; nollakeleillä oon käyttänyt alla tavallista urheilukerrastopaitaa, ja -8 asteessa Devoldin villasekoitepaitaa + ohutta verkkopaitaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janu Katso viesti
    No kyllä melkonen sauna tulee jos alle laittaa N2S paidan ja päälle vielä jonku kalvotakin
    Ei pidä paikkaansa. Olen nyt muutaman lenkin ajanut pikkupakkasilla siten että alimmaisena on Craftin aluspaita, sitten Sportful Windstopper N2S -paita ja päälimmäisenä Halti Goblin DryMax -takki. Ei ole sauna ja hyvin tarkenee. Oletko itse kokeillut?

Ei pidä paikkaansa. Olen nyt muutaman lenkin ajanut pikkupakkasilla siten että alimmaisena on Craftin aluspaita, sitten Sportful Windstopper N2S -paita ja päälimmäisenä Halti Goblin DryMax -takki. Ei ole sauna ja hyvin tarkenee. Oletko itse kokeillut?
    Juu. Mulla on joku Haglöfsin N2S windstopper paita ja jo pelkästään se päällä on hetkessä niin hiessä etten minä sitä kyllä suostu hikiliikunnassa käyttämään, saati sitten vielä sen päällä joku toinen kalvollinen vaate. Äkkiseltään katsottuna ei löytyny Haglöfsin saitilta enää sitä, eli kai ne on itekki tajunnu ettei se ole kovin käytännöllinen. Tosin viime kesänä Lofooteilla se oli ihan mukava yleishengailupaita. Siellä kun tuppasi tuulemaan jonniin verran melkein kokoajan eikä se lämpötilakaan kovin korkea ollut

Mun varsinainen viileiden kelien ajoasu on Jack Wolfskinin Fast Forward (jos oikein muistan) joka on N2S windstopperia ja strategisista paikoista hengittävää kangasta, esim. selkä. Toimii kerrassaan oivasti. Kovemmille pakkasille joku vähemmän hengittävä vois olla kivempi, tuossa kun on esim. kyynertaipeet hengittävämpää kangasta niin meinaa lähtiessä tulla viima ikävästi läpi. Vaan kunhan saa veren kiertämään niin eipä se sitten enää haittaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janu Katso viesti
    Juu. Mulla on joku Haglöfsin N2S windstopper paita ja jo pelkästään se päällä on hetkessä niin hiessä etten minä sitä kyllä suostu hikiliikunnassa käyttämään, saati sitten vielä sen päällä joku toinen kalvollinen vaate. Äkkiseltään katsottuna ei löytyny Haglöfsin saitilta enää sitä, eli kai ne on itekki tajunnu ettei se ole kovin käytännöllinen. Tosin viime kesänä Lofooteilla se oli ihan mukava yleishengailupaita. Siellä kun tuppasi tuulemaan jonniin verran melkein kokoajan eikä se lämpötilakaan kovin korkea ollut

Mun varsinainen viileiden kelien ajoasu on Jack Wolfskinin Fast Forward (jos oikein muistan) joka on N2S windstopperia ja strategisista paikoista hengittävää kangasta, esim. selkä. Toimii kerrassaan oivasti. Kovemmille pakkasille joku vähemmän hengittävä vois olla kivempi, tuossa kun on esim. kyynertaipeet hengittävämpää kangasta niin meinaa lähtiessä tulla viima ikävästi läpi. Vaan kunhan saa veren kiertämään niin eipä se sitten enää haittaa.
    No onhan noissa tekstiileissä eroa joten eri merkkisten vaatteiden vertailua on vaikea tehdä ilman konkreettista kokeilua. Voi olla että itsekin pärjäisin vähemmällä ylävartalon vaatetuksella, täytyy kokeilla.

Nuohan kerroksethan on hyvin henkilökohtaisia juttuja. Joku pärjää t-paidalla kun toinen valitsee jo pilkkihaalarin.

Mulla on pikkupakkasista eteenpäin aina kaksi tuulisuojaa etupuolella, koska muuten tulee flunssaa ja kröhää erittäin helposti. Alimpana on verkkopaita, sitten Craftin alupaita jossa on mantotex etupuolella ja päällä vielä Windflex takki. Enkä hikoile haittaavasti vaikka vk-alueella puskettais, lienee tottumiskysymys. Jos jättää alemman kalvokerroksen pois niin viima tuntuu heti.
    Lade muokkasi tätä : 17.01.2007 at 14.12

Goren housuista kysyisin onko kellään käytössä jotain näistä housuistahttp://www.bike-o-mania.de/radsport-bekleidung/GORE_ASSOS_-_RADHOSE_F1_2006-2011.html

http://www.bike-o-mania.de/radsport-...hose-2146.html

Onko noiden käyttöalueet miten erilaisia,ovatko nuo 3/4 housut miten paljon lämpimämmät kuin nuo shortsit lähinnä mietin esim 15c asteen lämpötilaa. Vai kannattaako käyttää suosiolla pitkiähousuja. Pitäisi hommata lyhyille housuille pari niin saisi pesuvälejä vähän suuremmaksi niin olisiko järkevämpää ottaa toiset lyhyet vai sitten nuo 3/4 housut?
    Puserra,puserra...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MikiV Katso viesti
    Goren housuista kysyisin onko kellään käytössä jotain näistä housuistahttp://www.bike-o-mania.de/radsport-bekleidung/GORE_ASSOS_-_RADHOSE_F1_2006-2011.html

http://www.bike-o-mania.de/radsport-...hose-2146.html

Onko noiden käyttöalueet miten erilaisia,ovatko nuo 3/4 housut miten paljon lämpimämmät kuin nuo shortsit lähinnä mietin esim 15c asteen lämpötilaa. Vai kannattaako käyttää suosiolla pitkiähousuja. Pitäisi hommata lyhyille housuille pari niin saisi pesuvälejä vähän suuremmaksi niin olisiko järkevämpää ottaa toiset lyhyet vai sitten nuo 3/4 housut?
    Moro, mulla on noi ylemmät. Siis materiaalihan noissa kummissakin on kai samaa l. lisälämpö tulee pituudesta. Eikö kantsis hommata lyhyet ja ajaa kylmemmillä keleillä irtopunttien kera. 3/4 lahkeiset voi olla turhan kuumat kesäkeleillä + rusketusrajat tulee jännään kohtaan.

Housuina taattua Assos-kamaa. tosin pesuohjeita kantsii noudattaa ,-tarkasti.
    Peikkomainen flaksi

3/4-mitta on mahtava, eniten tulee ajettua semmoisilla kesät talvet vaikka ainoassa parissani on melko köpö säämiskä ja materiaali hieman peruslycraa paksumpaa. Toimii talvella hyvin kerrospukeutumisessa (lisälämpö polvissa ei haittaa) ja kesällä on harvoin niin lämmintä että tulee liian kuuma noilla. Itse tarkenen noilla jonnekin 15-16C keleihin, sitten alkaa olla liian kylmää ylempänä.

edit: sen verran noista Goren ajohousuista että kannattaisi sovittaa, ainakin mun yhdet ajohousut (M tai L, ei muista eikä enää näy) oli vähän eri mitalla kuin vaikkapa Cannondalet (XL) ja Castellit (XL:t).
    marco1 muokkasi tätä : 19.01.2007 at 00.37

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •