Pimeällä maantielläkin voi käydä niin että joku toinenkin pyöräilijä on liikkeellä ja joutuu ajamaan sen strobodorkan perässä

Itsekin olen pariin otteeseen joko tehnyt sellaisen VK-vedon että olen päässyt edelle tai kääntynyt lähimmässä risteyksessä toiselle tielle
Mielessäni olen kyllä miettinyt että mitä hyötyä siitä on että valo näkyy kilometrin päähän tai että se on niin kirkas että se osuu ensimmäisenä ja jää voimakkaimpana silmiin. Eikö riitä että se näkyy 400 metrin päähän ja että se ei jää huomaamatta? Puhtaana laskutoimituksena voi tietysti kuvitella tilanteen jossa auton nopeus on 90 km/h ja some vie kuskin huomion pariksikymmeneksi sekunniksi...
Itse en enää osaisi ruveta paristojen kanssa pelaamaan sen jälkeen kun olen tottunut USB-ladattaviin lamppuihin.
En varmasti aja lampuille niin rankoissa olosuhteissa kuin heikki53 eli vaikka olen ajanut vain vähän liioitellen tuntikausia yhtäjaksoisessa sateessa, kyseessä on kuitenkin ollut pikemminkin tihku kuin eeppinen kaatosade. Lisäksi olen käyttänyt jonkinlaista lokaria niin maantiefillarisssa kuin cyclossakin silloin kun olen tiennyt märissä oloissa pitempään ajavani.
Muutenhan roiskeveden hapettavaa vaikutusta voi yrittää vähentää irrottamalla lampun, avaamalla kannet ja kuivaamalla. Samaahan suositellaan esimerkiksi Garmineille ja muille laitteille. Samoin kehotetaan välttämään latausta kun liittimet ovat kosteita.
Kirjanmerkit