Sivu 381 / 387 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 281331371379380381382383 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 11.401 - 11.430 / 11601

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Minulla on tuo MS-606C myös, kolme vuotta sitten ostin. En käytä lamppua enää.

Akut olivat kuolleet jo viime talvena, eikä niitä voi vaihtaa (tai voi, jos särkee kotelon, tai hankkii irtoakkuja ja erillisen tarvikekotelon). Etuvalo häikäisee tiellä liikaa vastaantulijoita, maastoon se on kai ihan ok. Takavalo on kirkas, mutta ei näy riittävä hyvin sivuille. Kaukosäätimellä en ole tehnyt mitään (en käytä lamppua kypärässä). En pidä erillisistä akkukoteloista, niiden remmeistä ja piuhoista, siinäkin yksi syy hylkäämiseen.

Maksoin 49.90, ei ole erityisen halpa tällä hetkellä.

-edit: malli on varmaan muuttunut jo, minulla ei ole älypuhelinominaisuuksia.
    Noissa Magicshineissä vaihtui kokonaan akkujen valmistaja viime vuonna koska sen aikaisen valmistajan akut olivat kuulemma epäluotettavia. Itsellä on hyvällä tuurilla toiminut tuollainen vanhan mallin akku toistaiseksi mutta kävin xxl hypistelemässä uuden valmistajan akkua ja olihan se jo ulkonäöllisestikin paljon "preemiumimman" näköinen kapistus. Vissiin nämä kaikki nykymallit on uudella akulla, en tiedä sitten onko esim poistomyynnissä vielä jossain poistomyynnissä jotain 18-vuosimallin valosettejä vanhan valmistajan akulla, jos on niin sellaiseen ei kannata kajota.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Minulla on tuo MS-606C myös, kolme vuotta sitten ostin. En käytä lamppua enää.

Akut olivat kuolleet jo viime talvena, eikä niitä voi vaihtaa (tai voi, jos särkee kotelon, tai hankkii irtoakkuja ja erillisen tarvikekotelon). Etuvalo häikäisee tiellä liikaa vastaantulijoita, maastoon se on kai ihan ok. Takavalo on kirkas, mutta ei näy riittävä hyvin sivuille. Kaukosäätimellä en ole tehnyt mitään (en käytä lamppua kypärässä). En pidä erillisistä akkukoteloista, niiden remmeistä ja piuhoista, siinäkin yksi syy hylkäämiseen.

Maksoin 49.90, ei ole erityisen halpa tällä hetkellä.

-edit: malli on varmaan muuttunut jo, minulla ei ole älypuhelinominaisuuksia.
    Jos et tarvi tuota, niin voin lunastaa tuon pelkän valopään pois kuleksimasta, jos se soveliaaseen hintaan irtoaa. Tarvisin tuollaista erääseen projektiin...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

Syksy tulee, valoa!

Hei, nyt on käytössä reilut viisi vuotta vanha Magicshine, jota ei ollut käytetty 2-3 vuoteen. Akussa riittää virtaa yllättävän hyvin, ja setin saa hyvin kiinni pyörään (akun neopreenipussukka kiristyksineen on hyvä). Lampun mallista ei ole tietoa mutta tuntuu, että valokuvion enemmänkin mallia ”kohtuu lähelle ja leveällä” kuin spotti. Mutta kokemusta ja vertailupohjaa ei ole. Tarkoitus olisi hankkia pojalle valo yhteisille polkuajoille. Omaan ajoon olen kuitenkin kaivannut kypärävaloa, jotta valoa voi kääntää haluamaan suuntaan, eikä lisävalotehokaan, erityisesti ehkä hieman kauemmas haittaa, mutta valon tulisi toimia myös ainoana valona hitaahkossa polkuajossa mahdollisimman hyvin. Lähinnä mietin onko jollain Magicistä kokemusta liekö valokuvioltaan ja teholtaan millainen vs. esim Armytek wizard pro v3 xhp50? Kiitos!

Edit. Mistä muuten noita kumilenkkejä (erikokoisia), joilla lampun saa kiinni tankoon voisi hankkia?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jesh,vielä muitakin mj-856:n käyttäjiä. Tuolla jotain renksuja ;https://www.xxl.fi/magicshine-magics...068870_1_style
    Hyvä ja tehokas valo, kelvi ja tiepieli käyttöön huonohko todella laajan valokeilansa myötä.Kelveille mulla on sit mj-808E spottimaisemman keilansa myötä.
    Oma 856:n on vuodelta -08 ja alkuperäinen akusto edelleen ok.Pienimmällä teholla palaa sisälämpötilassa n. 10h .

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vertti83 Katso viesti
    Jos et tarvi tuota, niin voin lunastaa tuon pelkän valopään pois kuleksimasta, jos se soveliaaseen hintaan irtoaa. Tarvisin tuollaista erääseen projektiin...
    Nyt en pysty mitään lupaamaan, luulen että pidän sen "varalla" kuitenkin
    Pyöräily on kivaa!

Tilasin "läpällä" Ravemen PR1600 -lampun Kiinasta varmaan puolitoista kuukautta sitten, tjsp. No, se seisoi vielä Postin hellässä huomassa viikon verran, kunnes löysi tiensä minulle asti. Tuota PR1600-valoa en ole muualla enää nähnyt. Hintaa tuolle jäi USD 69, mikä ei ole mitenkään paha hinta tuosta valosta.

Ennestään mulla on CR900 ja ilokseni havaitsin, että PR1600 jakaa sen kanssa saman tankokiinnityksen. Eli nyt voi valoja vaihtaa pyörästä ja valosta toiseen tarpeen mukaan. PR1600:n mukana tuli myös kaukosäädin valolle.

https://road.cc/content/review/26736...00-front-light

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SSGT-92 Katso viesti
    Jesh,vielä muitakin mj-856:n käyttäjiä. Tuolla jotain renksuja ;https://www.xxl.fi/magicshine-magics...068870_1_style
    Hyvä ja tehokas valo, kelvi ja tiepieli käyttöön huonohko todella laajan valokeilansa myötä.Kelveille mulla on sit mj-808E spottimaisemman keilansa myötä.
    Oma 856:n on vuodelta -08 ja alkuperäinen akusto edelleen ok.Pienimmällä teholla palaa sisälämpötilassa n. 10h .
    Kiitos! Selvisi samalla lampun malli jatkoa ajatellen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti erkkk Katso viesti
    Onko markkinoilla 18650-akuilla toimivia punaisia takavaloja? Kirkkautta mielellään sen verran että näkyy myös päivänvalossa pidemmältäkin etäisyydeltä.
    Ilmeisesti aika huonosti tuollaisia tarjolla, muistini mukaan sellainen olisi joskus tullut jossain vastaan, mutta enpä nyt enää moista löydä. Höh.

Oma havainto Ixon iq premium - lampusta, jossa leikattu valokuvio häikäisyn estämiseksi. Himmeämmällä moodilla autokuskit ei selvästikään havaitse lähestymistäni tarpeeksi ajoissa. Tämä nimenomaan olosuhteissa, jossa ympäristössä muutakin valoa häiritsemässä.

Onko foorumilaisilla kokemuksia Sigmasport Aura 80 USB valosta? Pystyy ilmeisesti virtapankilla lataamaan samalla kun käyttää ja siten jatkaa ajoaikaa. Nykyinen Philips saferide kärsii talvipakkasilla lyhyestä akkukestosta. Käyttöprofiili siis tiellä ajelu, ei polkurymistelyyn.

Lähetetty minun Lenovo TB-8704F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Krabba Katso viesti
    Oma havainto Ixon iq premium - lampusta, jossa leikattu valokuvio häikäisyn estämiseksi. Himmeämmällä moodilla autokuskit ei selvästikään havaitse lähestymistäni tarpeeksi ajoissa. Tämä nimenomaan olosuhteissa, jossa ympäristössä muutakin valoa häiritsemässä.
    Juurikin tästä syystä olen tullut sellaiseen tulokseen että vähän himmeämmillä valoilla/moodeilla pitääs olla vähän vilkkua siinä valossa että sen muut tiellä liikkujat huomaisi. Tehomoodeilla kyllä huomataan ja silloin ei paree olla vilkkua ollenkaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Krabba Katso viesti
    Tarkoitatko että kun ajat saman lampun tehokkaammalla moodilla autokuskit havaitsevat lähestymisesi tarpeeksi ajoissa? Ja vielä että he toimivat sen mukaisesti? Eli he toimivat toisin kuin silloin kun ajat himmeämmällä moodilla?

Mun kokemukseni on että (jotkut) autokuskit toimivat kuten toimivat. piste, koska heidän havaitsemansa valon takana on "vain" pyöräilijä.

Tehokkaampaa valoa olen käyttänyt vain ajoradalla, joten en osaa sanoa mitään sen vaikutuksesta autoilijoiden toimintaan silloin kun pyöräilijä ajaa kelviä. Ajoradalla eroa voisi olla siinä miten tai miten usein he vaihtavat lähivaloille (tai jättävät vaihtamatta), mutta en ole kokenut sellaista eroa olevan.

PS Toisaalta edestakainen vaihto moodien välillä käy niin helposti ja nopeasti että sitäkin voisi kokeilla. On se minusta ainakin fiksumpi ja suositeltavampi ratkaisu kuin vilkkulampun käyttö (ja mulla on sellainen pieni epäilys sen suhteen jaksaako ja viitsiikö vilkkulampun lisävaloksi hankkinut käyttää sitä vain tarpeen mukaan eli se jää sammuttamatta ja pysyy päällä kaikkien vastaantulijoiden kiusaksi asti.)

Tekeekö tällä valolla mitään? Tai siis, hintansa arvoinen laite? Olisi nyt "tarjouksessa".

https://www.xxl.fi/nitecore-nitecore...141081_1_style

Kait tuon jotenkin saa kypäräänkin kiinnitettyä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PeZu Katso viesti
    Tekeekö tällä valolla mitään? Tai siis, hintansa arvoinen laite? Olisi nyt "tarjouksessa".

https://www.xxl.fi/nitecore-nitecore...141081_1_style

Kait tuon jotenkin saa kypäräänkin kiinnitettyä...
    Siis voi venäjä näitä XXL:n tuotetietoja,"Käyttöaika: Maks 680 tuntia (Ultralow -1 lumen)"
    Mitä virkaa tälläisellä tiedolla on?

Valkkaisin itse mieluummin vaikka tämän
    https://www.xxl.fi/magicshine-ms-602-1000-mj900b-pyoran-etuvalaisin-musta/p/1136720_2_style samaan hintaan

Minulle tuli juuri Lumonite Air2 https://www.valostore.fi/tuote/otsal...lumonite_air2/

Onhan tuolla toki hintaakin roimasti enemmän kuin monella muulla mutta yhden lenkin perusteella olen tyytyväinen. Ero vanhaan Magicshinen 1600lumen lamppuun on selvä niin tehossa kuin valokeilassa, akku tuntuu myös kestävän erityisen hyvin kun ei tartte polttaa täydellä teholla. Reilu tunnin lenkki toiseksi suurimmalla teholla ja vain yksi palkki viidestä putosi akun varaustilan näytöllä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Tarkoitatko että kun ajat saman lampun tehokkaammalla moodilla autokuskit havaitsevat lähestymisesi tarpeeksi ajoissa? Ja vielä että he toimivat sen mukaisesti? Eli he toimivat toisin kuin silloin kun ajat himmeämmällä moodilla?

Mun kokemukseni on että (jotkut) autokuskit toimivat kuten toimivat. piste, koska heidän havaitsemansa valon takana on "vain" pyöräilijä.

Tehokkaampaa valoa olen käyttänyt vain ajoradalla, joten en osaa sanoa mitään sen vaikutuksesta autoilijoiden toimintaan silloin kun pyöräilijä ajaa kelviä. Ajoradalla eroa voisi olla siinä miten tai miten usein he vaihtavat lähivaloille (tai jättävät vaihtamatta), mutta en ole kokenut sellaista eroa olevan.

PS Toisaalta edestakainen vaihto moodien välillä käy niin helposti ja nopeasti että sitäkin voisi kokeilla. On se minusta ainakin fiksumpi ja suositeltavampi ratkaisu kuin vilkkulampun käyttö (ja mulla on sellainen pieni epäilys sen suhteen jaksaako ja viitsiikö vilkkulampun lisävaloksi hankkinut käyttää sitä vain tarpeen mukaan eli se jää sammuttamatta ja pysyy päällä kaikkien vastaantulijoiden kiusaksi asti.)
    Tarkoitan, että uskon himmeän moodin häviävän muuhun valosaasteeseen - kun valokeila on muutenkin häikäisemätön. Testit jatkuvat.

Kypärässä käytössä Nitegear helios+.
    Tuossa aika laaja keila, joten missä kevyessä valossa olisi spottimaisempi keila?
    Ja tietenkin toimiva kypäräkiinnitys.

Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Siis voi venäjä näitä XXL:n tuotetietoja,"Käyttöaika: Maks 680 tuntia (Ultralow -1 lumen)"
    Mitä virkaa tälläisellä tiedolla on?

Valkkaisin itse mieluummin vaikka tämän
    https://www.xxl.fi/magicshine-ms-602-1000-mj900b-pyoran-etuvalaisin-musta/p/1136720_2_style samaan hintaan
    Tuo 1 lumenin akunkestoon en edes vaivautunut huomioimaan, pystyykö moisella edes lukemaan jotain jossain pimeässä?

En ole innostunut yhtään noista magicshineista kun niissä on erilliset akut ja ei kyllä jaksa alkaa mitään johtorumbaa. Tuollainen missä vaihdettava akkuparisto tai vastaava on haussa jossa maltillinen hinta.

Tuossa on lupailtu 420 lumen moodissa 2.5h kestoa. Jossain youtube testissä joku oli testannut tuota tuolla parhaimmalla teholla (1000 lumenia) niin kestoksi 77 minuuttia sisätiloissa kun valmistaja lupailee tälle 1h kestoa tuolla maximi teholla eli noihin ilmoitettuihin patterinkestoihin uskaltanee luottaa...

Tekeekö tuollailsella 420 lumenilla metsässä mitään kypärässä? Lisäksi tulee tankoon valo. Tiedän että että enemmän on parempi mutta lähdetään talläisesta maltillisesta budjetista nyt liikkeelle

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PeZu Katso viesti
    En ole innostunut yhtään noista magicshineista kun niissä on erilliset akut ja ei kyllä jaksa alkaa mitään johtorumbaa.
    Tartun nyt vain tähän En oikein bonjaa mitä mahdat tarkoittaa johtorumballa jota pitäisi jaksaa ruveta harrastamaan silloin kun akku on erillinen?

Eihän se ole kuin yksi liitin joka irrotetaan, kiinnitetään laturiin, irrotetaan ja kiinitetään lamppuun. Sisäisen akun lataamiseksi pitää yleensä avata jonkinlainen kansi, kiinnittää laturin johto, irrottaa se ja sulkea kansi. Yhtä monta vaihetta kummassakin - ja viimeksimainittu saattaa vaatia tarkempaa näppityöskentelyä eikä siksi välttämättä aina käy yhtä nopeasti.

PS Muita, päteviäkin, syitä voi toki olla siihen että vierastaa erillistä akkua.

Tartun nyt vain tähän En oikein bonjaa mitä mahdat tarkoittaa johtorumballa jota pitäisi jaksaa ruveta harrastamaan silloin kun akku on erillinen?

Eihän se ole kuin yksi liitin joka irrotetaan, kiinnitetään laturiin, irrotetaan ja kiinitetään lamppuun. Sisäisen akun lataamiseksi pitää yleensä avata jonkinlainen kansi, kiinnittää laturin johto, irrottaa se ja sulkea kansi. Yhtä monta vaihetta kummassakin - ja viimeksimainittu saattaa vaatia tarkempaa näppityöskentelyä eikä siksi välttämättä aina käy yhtä nopeasti.

PS Muita, päteviäkin, syitä voi toki olla siihen että vierastaa erillistä akkua.
    Siis tarkoitin sitä johtorumbaa ajaessa ja kyllä ne akutkin täytyy jonnekin kiinnittää tai pitää taskussa. Ei jatkoon!

Niin sitten jos säilyttää fillariaan vaikka kylmässä varastossa ja haluaa akun irti niin joka kerran kun lähtee niin "kiinnitä akku johonkin, laita johto jotenkin että se ei ole tiellä, kiinnitä johto lamppuun. Sama ralli kun tulee takaisin mutta toisin päin. Integroidulla akulla ei tartte kuin napsauttaa lamppu tankoon ja ottaa siitä pois.

Itse vaihdoin tästä syystä tankovalon jo aikoja sitten sisäisellä akulla olevaan. Kattovalon kanssa jaksaa tuon johtorumban voimistella, kun se ei ole kuin kiinnittää johto ja heittää akku takataskuun tai reppuun.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Niin sitten jos säilyttää fillariaan vaikka kylmässä varastossa ja haluaa akun irti niin joka kerran kun lähtee niin "kiinnitä akku johonkin, laita johto jotenkin että se ei ole tiellä, kiinnitä johto lamppuun. Sama ralli kun tulee takaisin mutta toisin päin. Integroidulla akulla ei tartte kuin napsauttaa lamppu tankoon ja ottaa siitä pois.

Itse vaihdoin tästä syystä tankovalon jo aikoja sitten sisäisellä akulla olevaan. Kattovalon kanssa jaksaa tuon johtorumban voimistella, kun se ei ole kuin kiinnittää johto ja heittää akku takataskuun tai reppuun.
    Noinhan se on niillä, joilla ympäristötekijät vaikuttaa asiaan. Itsellä taas lämmin varasto sähköpistokkeineen (ja latureineen) pyöräparkin vieressä. Samaten töissä pyörä varaston puolella lämpimässä. Kun kerran syksyllä pistänyt MagicShinen akkuineen ja perävaloineen paikoilleen, niin ei tarvii kuin välillä kotona ladata. Muuten tuon taikahohteen akun käyvät vielä Olightin otsalamppuunikin tarvittaessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti veke Katso viesti
    Noinhan se on niillä, joilla ympäristötekijät vaikuttaa asiaan. Itsellä taas lämmin varasto sähköpistokkeineen (ja latureineen) pyöräparkin vieressä. Samaten töissä pyörä varaston puolella lämpimässä. Kun kerran syksyllä pistänyt MagicShinen akkuineen ja perävaloineen paikoilleen, niin ei tarvii kuin välillä kotona ladata. Muuten tuon taikahohteen akun käyvät vielä Olightin otsalamppuunikin tarvittaessa.
    Tiedätkö mitä tarkoittaa sana "jos"?

Joo, JOS sulla ympäristöolosuhteet vaikuttaa lampun toiminnallisuuteen omalta kannalta, niin kyllä ...

Mulla on tuollainen johtopatterilamppu, mutta en tuo akkua lämpimään muuta kuin lataukseen. Pyörä on kylmässä tallissa kotona tai katoksessa töissä. Joskus kovimmilla pakkasilla -25 tai enemmän on vilkutellut matalaa jännitettä isoimmilla tehoilla, mutta siinähän vilkuttelee...

Välikevennys pienemmistä: Olen käyttänyt työmatkavalona Knog Blinder Chippyä ja talviaikaan akku ei tunnu kestävän tuota muutaman minuutin matkaa. Punainen varoitusvalo välkkyy käytännössä aina kotiovella, kun valmistaja lupaa 2h käyttöaikaa. Nyt katselin töissä lämpökaappia ja päätin pistää testiin.

+20°C: ~2h (varoitus 5min ennen loppumista)
    0°C: 1h 33min (varoitus jo 37min kohdalla)
    -10°C: 1h 10min (varoitus 10s jälkeen!)
    -20°C: 12min (varoitus 10s jälkeen!)

Todistaa sen mitä epäilinkin: viileämmässä varoitusvalolla ei ole mitään virkaa. Jännite notkahtaa pakkasessa heti ja jatkuvalla valolla lämmittää itseään sen verran että pysyy vielä pikkupakkasella käynnissä jopa yllättävän pitkään. Pakkaseen sitten muut valot.

https://road.cc/content/review/21358...hippy-twinpack
    Gary oin' muokkasi tätä : 16.10.2019 at 12.52 Syy: -20 testattu

Kun täällä on noita Taikalyhtyjä hiukka dissattu, niin testailin omaani ennen ensimmäisiä pimeän lenkkejä. Lamppu ja akut taitaa olla parisen vuotta vanhoja ja paketti on se MSC-616, jossa tuli mukana x lumenin (5 cree-lediä) lamppu, kaksi akkua, kaukosäädin ja takavalo. Pienemmällä akulla jaksoi tohottaa 1h 23min ja risat täydellä voimakkuudella. Enempää en voi tuollaiselta valolta vaatia. Tehoakulla pitäisi mitattuun aikaan tulla kai se kolmasosa lisää, eli pariin tuntiin asti jatkuvaa polttoa. Ja harvoin sitä täydellä teholla koko aikaa mennään.

Kiinnostavan näköinen keksintö tuo uusi dynamosysteemi, mutta valaisinten kiinnitys on valitettavasti sen oloinen, että se kestää hajoamatta n. 17 minuuttia muualla kuin sileällä asfaltilla ajoa. Ellei sitten takavalo kiepsahda pinnojen väliin.

^^ Youtube-videoiden perusteella Reelightit vilkkuvat, mikä voi joitakin/monia haitata. Tuosta ehkä pääsisi hankkimalla enemmän niitä pinnamagneetteja... Magneetti joka pinnaan.

Taas oli taikalyhdystä johto poikki, on aika luokatonta kuraa sekin. Ja tietysti puoli tuntia ennen kimppalenkkiä prkl
    Toisenkin valaisimen liittimessä jotain häikkää. Kyllä ei vituta mutta nakertaa kuitenkin.
    Täytyy juottaa piuhat kuntoon. Ostakaa hyvät ihmiset piuhattomia lamppuja
    -Usot sie jot myö uitiin?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •