Sivu 3 / 85 EnsimmäinenEnsimmäinen 123451353 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 2532

Aihe: Pyöräilijöiden tervehtiminen

teemuiruskeepaa Guest
    Minusta ei olisi mitenkään erikoista, jos porukka ei moikkaisi. Se on sitä "ujoutta vieraita kohtaan". Mutta pyöräillessäni tänä keväänä olen muutaman kerran tullut moikatuksi, ja olen ajattelut, että mikäpä siinä. Sehän on kiva ryhmäidentiteettiä vahvistava ele, ja olen itsekin alkanut moikkailemaan, kättä kohottamalla Aina on tähän asti itse asiassa moikattu takaisin. Minä itse ainakin arvostan ryhmäidenteetin nimessä niitä, jotka arvostavat samoja asioita pyöräilyssä kuin minä, eli maantiepyöräilyä. Tosin kun eräs mountainbaikkaaja Nuuksiossa moikkasi metsätiellä, oli sekin minusta mukavaa.

Olen nyt viimeaikoina alkanut tervehtimään kanssakuskeja puoliksi huumorimielellä mutta lähes kukaan ei ole tervehtinyt takaisin. Vastaantulijat ovat joko succistelijoita tai muutenvaanpyöräilijöitä ja muutenkin katsovat vähän pitkään kun eivät ole ennen nähnyt pyörää jossa tuplakruunukeula ja leveästä paksusta tangosta roikkuu motocrosskypärän näköinen vekotin ja varusteet päällä aiheuttaa vielä enemmän ihmetystä.
    Elämä on kovaa.

Vikahan tietysti on omassa pääkopassa, mutta näin näen asian:

Räädilökäpöksyilijät (jollainen meikkiskin on) ovat homofoobikkoja, eivätkä pidä näystä jossa mies pukee päälleen trikoot (puhumattakaan ajelluista sääristä), joten eivät uskalla moikata (vai mahtaako johtua moisten immeisten nuoresta iästä).

Maantiesuccistelijat ovat mielestäni NIIN ylpeitä itsestään, että eivät viitsi alentua, kun maantiepyöräily on ainoa TOSI laji missä mitataan kovuus. Aivan kuin Coppin ja Pantanin henki johdattelisi hiilarikeulaa nielemään asfalttia, eikä ole aikaa alemmille olioille.

XC-kurjuuttelijat tahtovat olla kuin maantiepyöräilijät, mutta valitettavasti pakotettu maastoon, siksi heiltä löytyy 60mm tai alle joustoa ja vähintään saman verran kevennysesineitä pyöristä. He ovat tosissaan ja kenellekään ei hymyillä, treeniohjelma on pidettävä.

CX/CC-kolleista ei ole kokemusta.

Enskattelijat ovat jossain siinä XC:n ja räädistelyn välissä, kun eivät tiedä mihin tahtovat kuulua.

Meikäläiset (läähätit) ovat kohteliaita kaikille, moikataan ja silleen. Vapaa-ajalla pyöräily on meille pelkkää hauskaa, joten ei tarvitse irvistellä, keulia, nyrpistellä ja pitää vidusti kiinni treeniohjelmasta.

..sanoinko, että ajelen kaikkea jos välineet annetaan. Tällä hetkellä kamppeet löytyvät perusrytyyttämiseen ylös ja alas (jäykkis 100mm), viksetti ja kohtapuoliin alamäkiräädeilyyn.

Tsadilainen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti dt
    Maantiesuccistelijat ovat mielestäni NIIN ylpeitä itsestään, että eivät viitsi alentua, kun maantiepyöräily on ainoa TOSI laji missä mitataan kovuus. Aivan kuin Coppin ja Pantanin henki johdattelisi hiilarikeulaa nielemään asfalttia, eikä ole aikaa alemmille olioille.
    Tuossa ylemmässä on jotain totuutta. Outoa, että joku alhaisempi olio on noin perillä asiasta. Mutta ehkä kyse on vain tuurista.

Joo, en moikkaile kuin tutuille. Tsadissa ollessa käsi on noussu pyörän päällä vain kerran. Mut ei pyöräilijälle. Turusen poika kantoi silloin suksia, niin sitä ei voi laskea.

Mikkelissä tuli moikkailtua semmosia pyöräilijöitä, jotka näytti ottavan lajin vakavammin. Tosin silloin otti lajin itekkin vakavammin. Nyt kun on vain sunnuntai/työmatkapyöräilijä, niin ei jaksa nostella käsiä "pro-tyypeille". Muille kuntoilijoille moikkailun perimmäistä funktiota en ole oikein tajunnut.

Tämän päiväsen lenkin saldo: Viis moikkausta, kaksi vastausta Ja olivat kummatkin semmosia liinapäisiä lähetin näkösiä kavereita...tais dt olla oikeessa

Eipä oo mua kukaan vielä moikannu, vaikka tuhansia? kilometrejä työmatkaa Helsingissä on takana. En ehkä oo tarpeeksi pyöräilijän näköinen, kun käytän lähinnä vuorikiipeilygoreja talvella ja muuten tavallisia vaatteita. Joka päivä kuitenkin pyöräilen duuniin ja samoja naamoja tulee vastaan. Pitää varmaan ite aloittaa moikkailu...

Eipä tossa tän aamun vilinässä olisi kyllä pystynyt ees moikkaamaan kaikkia pyöräilijöitä, kiemurtelevia mammoja helkamalla sai ohittaa urakalla.

Taidankin ruveta moikkaamaan erästä hemmoa, joka tulee vähintään 3 kertaa viikossa vastaa larun sillalla. Olen oikeen ihmetellyt, että vaikka lähden mihin aikaan töistä, niin sama kaveri puskee ympäri vuoden maasturilla vastaan sillalla oranssissa takissa.

Aijjaijaijai,

ma vissiin toimin ihan vaarin kun lapanen nousee aina kun tien paalla tulee joku fillarilla vastaan ihan riippumatta siita onko mulla/vastaantulijalla maasturi/C-C/maantietykki alla.
    Ja jos tienposkessa on joku raasu fillarin kanssa jotenkin oudosti niin liinat kiinni ja kysymaan onko hata.
    Jos kaveri tulkkaa sen hattuiluks niin akkiahan siita fillarilla karkuun paasee...
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

Hyvä on, lievennän mörökölli-asennetta tervehtimisen suhteen, tervehdin aina tästä lähtien täällä päin ajavaa fixi-kuskia riippumatta tunnenko sitä
    "Stop being a little baby and get up. Life is pain. Get used to it!"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Batti
    näinhän on, mutta kyllä minäkin kiitän aina käden nostolla, jos autoilija armosta väistää.
    ajattelen, että pikkusieluiselle autoilijalle tulee hyvä mieli, kun minä nöyrästi kiitän häntä tuosta suuresta jalomielisyyden osoituksesta, ja muistaa kenties vielä seuraavassakin risteyksessä pyöräilijöiden olemassaolon (ainakin toivottavasti).
    Hehhee, minäpä olen meinannut työmatkoilla jo monesti nostaa autosta käden tervehdykseen kun näen harrastepyöräilijän näköisen polkijan. Joten älkää sitten ihmetelkö jos jonain päivänä joku farkkumondeo tööttäilee, ei se ole ilkeä, se olen vain minä joka olen unohtanut olevani autolla tällä kertaa...

Ja tottakai väistän pyöriä kun on mahdollisuus. Vaikkeivät näyttäisi harrastepyöräilijöiltäkään...
    FLEXI RULES!!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Singer
    Hyvä on, lievennän mörökölli-asennetta tervehtimisen suhteen, tervehdin aina tästä lähtien täällä päin ajavaa fixi-kuskia riippumatta tunnenko sitä
    Näkökyky vaan pitää harjaannuttaa erottamaan vapaarattaan olemassaolo nopeassakin kohtaamisessa. Se kun voi olla vaikka sinqula
    .•.•. Urheilu on hiekkaa elämän laakereissa .•.•.

Itse olen huomannut sen, että maantiefillarilla polkiessa isompi osa vastaantulevista heilauttaa kättä (tosin mä yleensä ekana), mutta jos liikkeellä on työmatkakoneella tai maastokoneella (maantiesiirtymällä) niin ainakaan maantiekuskit eivät niin helpolla huikkaa takasin

Maajussit moikkaavat lähes aina fillarinsa päältä työrukkanen kädessä, mutta hiilikuidun näkeminen Karhen perämettissä on kyllä luokiteltava mediatapahtumaksi, jossa kaikki tietysti haluaa olla mukana

Huutomerkki! MOI! kyltti otsassa

Kuka muuten oikeasti moikkaa JOKAISTA fillaristia joka vaikka kaupunkialueen pyörätiellä tulee vastaan?? siinähän saa ajella sitten yhdellä kädellä. Pitääkö lenkilläkin moikkailla joka mammaa ja pappaa ja pyöräilevää perhettä??
    Kyllähän tämäkin on vähän tilanteen mukaan...
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Concorde
    Näkökyky vaan pitää harjaannuttaa erottamaan vapaarattaan olemassaolo nopeassakin kohtaamisessa. Se kun voi olla vaikka sinqula
    Entäs jos pyytää pysähtymään siksi aikaa että voisi tarkistaa onko kyseessä oikeanlainen fillari.Jos ei ole niin pahoittelee häiriötä ja jatkaa matkaa ilman tervehtimistä

Rolle Guest

Lamppu syttyi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu
    Kuka muuten oikeasti moikkaa JOKAISTA fillaristia joka vaikka kaupunkialueen pyörätiellä tulee vastaan?? siinähän saa ajella sitten yhdellä kädellä. Pitääkö lenkilläkin moikkailla joka mammaa ja pappaa ja pyöräilevää perhettä??
    Kyllähän tämäkin on vähän tilanteen mukaan...
    Eiköhän tässä topicissa tarkoiteta sitä että selvästi alan harrastajiksi erottuvat moikkailevat toisiaan.

Kuka hemmetti nyt alkaa jokaista mummoa ja pappaa morjestamaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rolle
    Kuka hemmetti nyt alkaa jokaista mummoa ja pappaa morjestamaan.
    Näin on.Alkavat vielä luulemaan vinksahtaneeksi

Itse asiassa tunnen paljon enemmän sympatiaa kumitossupappoja kohtaan, kuin jotain teiniräädistelijöitä.

Ainakin tuolla itäisen Uudenmaan pikkuteillä tulee aika ajoin vastaan sellaisia teräsvaareja, jotka suhaa jollain 30 vuotta vanhoilla maantieratsuilla - asennetta!!1! Heitä pitää ehdottomasti morjenstaa!

Rolle Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pelotón
    Ainakin tuolla itäisen Uudenmaan pikkuteillä tulee aika ajoin vastaan sellaisia teräsvaareja, jotka suhaa jollain 30 vuotta vanhoilla maantieratsuilla - asennetta!!1! Heitä pitää ehdottomasti morjenstaa!
    Vai olisiko se kuitenkin ollut niin että se pappa suhahti sinusta ohi kun punnersit ylämäkeä?

Miä tervehdin lähinnä vastaantulevaa kulkuneuvoa, mikäli katson tervehdyskynnyksen ylettyvän.

"Kuka se oli?"
    "En tiä, mutta sillä oli kiero intenssi"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rolle
    Vai olisiko se kuitenkin ollut niin että se pappa suhahti sinusta ohi kun punnersit ylämäkeä?

En tunnusta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku
    Miä tervehdin lähinnä vastaantulevaa kulkuneuvoa, mikäli katson tervehdyskynnyksen ylettyvän.

"Kuka se oli?"
    "En tiä, mutta sillä oli kiero intenssi"
    Huutonaurujen paikka!
    My mom thinks I'm cool.

Nii, eihän sitä kaikkia pyöräilijöitä jaksa/ehdi/viitsi/halua/whatever tervehtiä, vaan nimenomaan "vakavan harrastajan" näköstä sakkia. Ne tunnistaa helposti joko kalliista fillarista, vaatteista tai molemmista.

Joskus näkee jengiä succicsissa jonku mummofillarin selässä. Tälläinen(kin) kuuluu luonnollisesti tervehtimisen piiriin koska pyöräilyyn on selvästi kuitenkin panostettu.

Kun joku ihmetteli.. tervehtimisestähän ei varsinaisesti ole mitään hyötyä, mutta ei siitä haittaakaan ole. Ja hyvä mielihän siitä tulee kun "aatteen veljet" tervehtii. Mitään pyöräilyn alakulttuurien segrekoitumista en näe hyvänä joten minä tervehdin kaikkia harrastajia oman ja vastaantulijan pyörän tyypistä riippumatta, samaa asennetta ne vaatii kaikki.

Mie moikkaan aina toisia trikoopellejä kun kerkeen, huomaan, en oo liian väsy tai se ei sotke mitään. Mutkassa kantatessa ei viiti kauheena tuulimyllynä alkaa viuhtomaan. Satunnaisesti muitakin kuin succiksia, jos tilanne on erikoinen. Esimerkiks Puijon mäkeä ylös kitkuttavaa on moikattava, vaikka toinen etenis rollaattorilla... Moikkaan kättä heilauttamalla tai kiitän myös jalankulkijoita tai autoilijoita jotka antavat ystävällisesti tietä.
    There's no dishonour in being the <i>lanterne rouge</i>.

Kymysys

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janu
    nimenomaan "vakavan harrastajan" näköstä sakkia. Ne tunnistaa helposti joko kalliista fillarista, vaatteista tai molemmista.
    Missähän vaiheessa pitäisi tuntea itsensä vakavaksi harrastajaksi? Itse ajelen kuntoilumielessä poluilla ihan hyvällä pyörällä, mutta vaatteet ja vatsa on lähinnä tavismallia (No on mulla kypärä, hanskat ja näillä keleillä vielä 20 v vanha verkkaritakki).
    Itse en ole vielä ahdistunut siitä, kun kaikki ei moikkaile, mutta enhän minä ketään pyöräilijöitä tunnekaan. ( )

PM

Lainaus Alkujaan tämän lähetti perttime
    näillä keleillä vielä 20 v vanha verkkaritakki
    Sähän oot siis tietämättäsi trendikäs... Eikös noi (uus)wanhat ja järkyttävän näköiset verkkarit ole taas in...

Minua harmittaa myös tämä laji erotus. Silloin kun ajoin isolla mopolla niin kaikki mopoilijat moikkasivat, sitten ajoin kolarin ja siirryin lopullisesti todellisen pyöräilyn pariin ja silloin huomasin tämän kauhean moikkaamattomuuskultuurin..

Toisaalta en ole mikään pumpulitukkainen enkeli, vaan kuten vaimo sanoo; kulta ei kai ne nyt uskalla sulle jutella kun sä näytät Siperianhalonhakkaajalta, jolla on mustanaamion asu ja kädet täynnä samurai taidetta, eikä mitään trendikuvioita ja sitten kun sä et puhu kuin hiiri vaan jyliset kuin ukkonen...

Mut moikkaan kun ohi meen tai kun meet, en tuu kylään ei tarvi peljätä veljet ja siskot, se on vaan samooja..

...Snaju sibja...
    skeptinen realisti

Moikkaillaan, jos moikkaillaan

Asustelen täällä Helsingin keskustassa. Kieltämättä lähialueilla liikkuessa ei tule moikattua muita pyöräilijöitä. Siitä tulisi pelkkä vilkuttelua. Sitten kauempana, yleensä maantiellä, tulee kyllä moikattua. Kaikki alkoi jostain kilpakundista, joka tervehti. Pienen empimisen jälkeen olen ryhtynyt moikkailemaan entistä enemmän. Ja kyllä nykyisin aina, kunhan ei ole kiire, tsekkailen pysähtyneet pyöräilijät, josko he ovat avun tarpeessa.

Ehkä sitä moikkailua voisi harrastaa enemmänkin. Itsekkin liikun monenlaisilla pyörillä (mm. rämän näköisellä, mutta viritetyllä kolmivaihteisella). Arvostan kaikkia pyöräilijöitä, erityisesti senioreita. Moikkailu luo kivaa yhteistunnetta. Ja ehkä se alentaa kynnystä auttaa ja myös tarvittaessa saada apua.

työmatkalla tulee varsin usein vanhempi herra vastaan. Sitä kun yrittää moikata niin äijä vaan kääntää päätään poispäin, ettei vahingossakaan tulisi katsekontaktia...
    FLEXI RULES!!!

Ei tervehditty ,ei. Menin sivistyneesti tänään katsomaan surullisen kuuluista jäkisottelua paikalliseen, kun ei vastaanotinta kämpillä. Kohtasinko saa%elin rasisteja???
    Varusteina lukkopopot(tietty), jamekset, Bianchi ajohattu jne.... Kyselivät(jo tiskillä) että onko Bulttibois takas muodissa jne. vittuilua.
    Miten tänne käpylään kulttuuria saat taottua? Ei millään, mutta pitäköö asenteensa, ei kiinosta!

Hymy välit kunnossa

Aiemmin mainitsemani ei-moikkaava fillaristi on leppynyt! Tervehti iloisesti viikkotempoissa - jovain tuli parempi mieli!
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Eilen töistä kotiin ajellessa tuli ensin vastaan toinen sankari succicsissa maantiepyörällä. 20m ennen kohtaamista nostin kädet reippaasti ylös ja hetken arpomisen jälkeen.. kyllä! se tervehti takaisin! Vähän myöhemmin tuli vastaan xc-sankari succicsissa. Sitä moikkasin hillitymmin vain hieman kohottamalla kättä. Ei vastannut tervehdykseen. Epäilen, että ei edes huomannut.

Pitää jatkaa kokeilua. Eli jatkossa lapasta reippaasti ylös, kassotaan josko toimis paremmin.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •