Hei muuten... mikäs säätila siellä silloin on? Joko on tiedossa? Pitäiskö ottaa sadekelin renkaita, vaatetta ja muita vehkeitä mukaan?
Viimevuotinen sää oli mainio, mut tällä kertaa vähemmän paarmoja, jooko?
Hei muuten... mikäs säätila siellä silloin on? Joko on tiedossa? Pitäiskö ottaa sadekelin renkaita, vaatetta ja muita vehkeitä mukaan?
Viimevuotinen sää oli mainio, mut tällä kertaa vähemmän paarmoja, jooko?
nii, saamma sitä urheilujuhlan tuntua.
minä muuten kaistapää ilmoittaudun ylämäkikisaan kans mutta en sinkelillä ja vaan sun peesiin, rah rah
Perskele, mää kun luulin, että edes sunnuntaina ois saanut ajella rauhassa. Onneks on sentään porrastettu lähtö. Lauantaina ei sitten mennä baariin edes sille "yhelle". Saunakaljat otetaan toki.
Jaahas. Onko nyt kellään varmaa tietoa, että mikä se kuuman ryhmän raja nyt sitten oikein mahtaa olla? Itsellä meni viime vuonna pari minuuttia yli sen neljän tunnin... No, tänä vuonna voi tosin olla hieman hankala päästä samaan aikaan, kun on kilometrejä aika paljon vähemmän alla.
Olisko 3.30?
Tänä vuonna Tahkolla päästään ennätykselliseen osallistujamäärään, tietääkseni ensimmäistä kertaa Suomessa mtb-tapahtumassa osallistujia on yli 1000. (Vai onko aiemmin ollut maastopyöräilijöitä samassa tapahtumassa yli tuhannen?) Lähdössä teemme tänä vuonna 30 min porrastuksen sarjojen mukaan, kuten tapahtuman sivuilla on kerrottu. Olennaista on kuitenkin tuon M60 sarjan jakaminen kahteen osaan, se on ainut keino vähentää ruuhkia polkujen muuttuessa kapeammiksi vaikkapa Kinahmin päällä. Toki eilisen testilenkin perusteella Kinahmillakin mahtuu monessa kohtaa ohittamaan halutessaan, kunhan sekä ohitettava että ohittaja ovat aikeista yhteisymmärryksessä.
Aikaraja, millä pääsee tuohon ensimmäiseen lähtöön, määräytyy hetkistä myöhemmin sen mukaan, millä molempiin lähtöihin saadaan suunnilleen saman verran pyöräilijöitä. Alustavan arvion mukaan aikaraja lienee noin neljä ja puoli tuntia, tämä siis vasta alustava arvio! Tarkemmin se määräytyy, kun ennätämme käydä läpi ilmoittautuneet ja heidän aikansa Tahkolla kahden viime vuoden aikana. Näin ollen uskomme myös toiseen lähtöryhmään muodostuvan hyvin etenevä ryhmä ja ainakin sen nopeammassa osassa varmastikin ajo on sujuvaa lähes koko reitin. Mikäli katsot kuuluvasi tuohon nopeampaan lähtöryhmään etkä ole aiemmin Tahko MTB tapahtumaan osallistunut, ota yhteyttä osoitteeseen info@tahkomtb.fi ja kerro faktat (linkki tuloksiin tms.) osoittaaksesi nopeampaan ryhmään kuulumisen. Viimeinen tilaisuus tähän on perjantaina tapahtumakansliassa numeroa noutaessasi.
On kuitenkin syytä muistaa, että jonon muodostukseen vaikuttaa merkittävästi myös samaan loppuaikaan päätyvien pyöräilijöiden erilaiset vauhdit nopea kulkuisessa (esim. tiellä) ja teknisemmässä maastossa. Tämän johdosta haitariliikettä syntyy joka tapauksessa, tosin maastopyöräilijöiden suvaitsevaisuudella tästäkään ei synny ylitsepääsemättömiä ongelmia.
Eilisen 60 km reitin tutustumisajon perusteella reitti on vähintäänkin viime vuoden kaltaisessa nopeassa kunnossa. Uusia, pahoja kosteikkoja ei ole syntynyt, joten reitti on siltä osin hyvin ajettavissa. Tarkkana tietenkin pitää olla, kaikkia kiviä ei muistettu asetella samoille paikoille kuin missä ne oli viime vuonna. MakeK ajoa seuratessa, varsinkin alamäissä, ei sillä niin merkitystä ainakaan vauhtiin olekaan. Kovassa vauhdissa, kun mennään ns. pinnalla, ei näköjään kaikkia kiviä huomaakaan.
Varmoja reittimuutoksia on alkumatkasta, Nipasen vanhan rinteen kohdalla sekä uuden, rakennattavan golfkentän kohdalla (esim. -06 golfkentän jyrkkä taka-oikea alamäestä on jäänyt pois, ainakin Heinikaisen Jari muistaa tämän tiukan mutkan valitettavalla tavalla). Muistathan näissäkin kohdissa seurata reittimerkintöjä. Perinteiseen tapaan jokainen osallistuja vastaa itse siitä, että ajaa merkattua reittiä pitkin eikä "vanhasta muistista".
Tahkoa odotellessa,
Tero
Tahko MTB
Eli ymmärsinkö oikein, että ensikertalaisena pääsee pyytämättä ja automatic jälkimmäiseen lähtöryhmään 60 sarjassa?
Moi!
Kiitos vaan Pekka ja Tero, oli mukava käydä teitä sparraamassa
Leveämmillä poluilla ja metsäteillä kannattaa pitää mielessä sama toimintatapa kuin esim. liukuportaissa Helsingissä. Eli, pidetään vasen reuna auki kiireisimmille.
Ohittajan kannattaa ilmoitella ohitusaikeista esim. sanomalla "vasemmalta ohi", niin edellä ajava tietää siirtyä hiukan sivuun oikeaan reunaan.
No joo, pitihän sitä hiukan ottaa tuntumaa laskuihin, et itse tapahtumassa uskaltaa lasketella huoletta . Ja hiljaa laskeminen on tosiaan paljon rankempaa. Kestää pidempään ja renkaat poimii jokaisen kiven ja juuren. Tuohan on ihan puhdasta riskinottoa. Voi olla että riskillä voittaa muutamia kymmeniä sekunteja/lasku, tai sit häviää muutaman minuutin rengasta vaihtaessa...
Tahkolla nähdään!
t:Make
www.tahkomtb.fi
www.kuopys.fi
Juu, ymmärsit aivan oikein.
Toiseen lähtöön (klo 9.30) pääsee pyytämättä ja automatic ensikertalaiset sekä enemmän ajosta nauttivat Tahko MTB M60 sarjaan osallistujat. Kuten tuossa ylempänä olikin, kovilla faktoilla on ensikertalaisillakin mahkuja siihen ekaan starttiin.
Kaikkien (muidenkin) sarjojen lähtöajat löytyvät tapahtuman sivuilta
http://www.tahkomtb.fi
Ja vielä osallistumista miettiville, rohkeasti mukaan vaan. Omakohtaisesti voin todeta eilisen perusteella, että 60 km on helposti ajettavissa ilman tuhansia harjoituskilometrejä ja vähäisellä maastoajokokemuksella. Ei niistä tietenkään haittaakaan olisi, mutta rennolla fiiliksellä siellä oli oikein mukavaa. Saati sitten, jos ympärillä olisi koko ajan seuraa pitämässä muitakin pyöräilijöitä, kuten ilmeistä on la 30.6.2007.
Tero
Tahko MTB
Olisikohan tänä vuonna mitali paidan sijasta??? Säilyisi paremmin ja niitä olisi kiva keräillä vitriiniin!
Kyllähän tässä aika valmis alkaa olemaan, renkaita pitänee vielä vähän pohtia kun kiviäkin on pikkasen eksynyt sinne tahkon reitille... Ja tavoitteena on tietenkin parantaa pikkasen viime vuoden sijoitusta!
https://www.instagram.com/xtranza/
Tahko-paidatha roikkuu tietysti hallin (olkkari) katossa!
En ole valmis.. mutta taidankin lähteä koittamaan tuohon Kuiton Antin peesiin. Saa nähdä kuinka kauan pysyy mukana.
Juuri palattiin tarkistamasta uusia, loistavia reittilinjauksia ja ne todettiin hyviksi. Mikäli ystävällinen maanomistaja ei tyrmää ajatustamme täysin, ns. Karjamajan jälkeinen lasku kohti Kinahmin tietä ei mene enää pellolle asti vaan kääntyy heti mäen alta jyrkästi oikealle pellon ulkokautta kiertäen. Pienen maastopätkän jälkeen tullaan vanhalle Kinahmin tielle, jota pitkin lasketellaan kohti kolmatta eli Eskolan pihassa olevaa huoltoa. Näin saadaan kaikki kulkemaan huoltopisteen kautta, joka etenkin toisella ja kolmannella kierroksella olevien kohdalla on merkittävä turvallisuutta lisäävä tekijä. Siitä Kinahmin pitkästä tieosuudestahan ei kukaan välittänyt, sehän oli tylsä pätkä ajettavaksi ... Nyt siitä saatiin mukava siivu pois.
Koko reittiuudistus tältä osin on kovapohjainen ja nopeakulkuinen, joten tämän uudistuksen piikkiin ei mene mahdollisesti viime vuotista hitaampi aika. Samalla tämä uudistus tarkoittaa sitä, että Karjamajan jälkeistä laskua ei voi laskea luottaen osuvansa pellolle, vaan mäen alla on oltava pyörä hyvin hallussa ja valmiina kääntämään tiukasti. Piikkilanka-portti pitänee kuitenkin varalta avata, jos se ei käänny sittenkään hyvästä yrityksestä huolimatta.
Nasan meteorologien (vai oliko se Kinahmin sammakoiden) mukaan la 30.6. Tahkolla on +20 ja poutaa, sateesta ei tietoakaan. Ennustusta ei tarvinne enää korjata, tuo käy mainiosti.
Näillä ajatuksilla tässä vaiheessa, katsotaan mitä huominen tuo tullessaan.
Tero
Tahko MTB
ps. osallistumisensa varmistaneita on tällä hetkellä 1015! Näiden lisäksi kymmenkunta henkilöä on maksanut, mutta ilmoittautumistiedot meiltä vielä puuttuvat (ota yhteyttä, mikäli sinun kohdalla on tämä tilanne). Ilmassahan alkaa pian olla suuren urheilutapahtuman tuntua.
Tuosta oli puhetta maalintulon jälkeen saunassa viime vuonna, ja varmaan on ollut muuallakin... Toivottavasti ei mitalia, mitä sellaisella tekee, kaappiin laittaa. Paitaa voi käyttääkin.
Oli se viime vuonna vähän nopeampi kuin 2005. Viime vuonna voittoaika 60 kilsalla 2:40:05, toissavuonna 3:11:14. Ja ilmeisesti tänä vuonna ei ainakaan viime vuotta hitaampi.Alkujaan tämän lähetti Analyytikko
Miksi R25 lähtee M60:n kuuman ryhmän kanssa loppujen M60-sarjalaisten ohiteltavaksi? Vai ehtiikö ne jo tuossa puolessa tunnissa kääntyä omalle 25-reitilleen?Alkujaan tämän lähetti tahkomtb.fi
"For the front wheel, I've always preferred carbon… it looks better, when you're looking down it feels faster." - David Millar
tuohan on aika selvää tuo neljän tunnin alittajat mutta mites viime vuonna 120 km kuskit ja mahdollisesti 45 km kuskit jotka tänä vuonna lähtee 60 km matkalle ? onko niille omaa aika limittiä jonka alittajat lähtee klo 9:00 matkaan piazzan kulmalta ?kuumaryhmä vuosien 2005 – 06 tulosten perusteella
En ole valmis!!!
Näin tuossa yksi yö sellaista untakin, että olin ajanut koko matkan Helsingistä Tahkolle ja perillä tajusin unohtaneeni pyöräni kotiin! Noh, sitten ei auttanut muu kuin lähteä takaisin Helsinkiin hakemaan pyörä. Sitten yhtäkkiä mun auto oli täynnä sukulaisia ja työkavereita, joille yritin selittää, että te ette nyt kyllä oikein mahtuisi kyytiin, kun mun pitää kaataa noi takapenkit, että saan pyörän mahtumaan mukaan...
Eli en todellakaan ole vielä valmis Tahkolle...
Maastopyörä Saksasta. Maantiepyörä Italiasta. Sisu Suomesta.
Puolessa tunnissa vaikka taluttaa pyörän hotskulta taukotuvalleAlkujaan tämän lähetti tya
Moi!
Viime vuoden voittaja tais kuitenkin olla hiukan eri kaliiperin kuski, kuin 2005 . Veikkaisin että reitti on nopeutunut n. 10-15 min sitten vuoden 2005.
Kuten Tero tuossa aikaisemmin totesi, tulee reittiin pieniä muutoksia (2006->2007). Vaikutus ajoaikaan ehkä plus-miinus muutama minuutti.
t:Make
www.tahkomtb.fi
www.kuopys.fi
EN OLE, pyöräytin nilkan ympäri tuossa iltapäivällä ja nyt on nilkka turvoksissa ja kävely aikamoista kinkkaamista.. Mutta eiköhän tuolla nyt ajele lauantaina, pikkasen saattaa kyllä vaatia teippiä ja polkimen löysäyksen.
https://www.instagram.com/xtranza/
No voe! Koitahan nyt vauhdilla saada nilkka kuntoon, niin saadaan enskaletka tahkolle aikaiseksi.
Kirjanmerkit