ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 65 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 55 63 64 65 66 67 75 115 165 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.921 - 1.950 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #1921
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nuubiainen Katso viesti
    Kuulostaa siltä että meni oikein. Jos ruuvi on liian kireällä, se tietysti estää vaihtamisen äärimmäiselle rattaalle. Jos se on liian löysällä, vaihtaja voi heittää ketjun rattaan yli, mikä on isoimman rattaan tapauksessa todella huono juttu.

    Itse olen säätänyt niin, että vaihtajan ääriasennossa ketju kulkee nätisti suoraan äärimmäisen rattaan yli, ja yhtään sitä pitemmälle vaihtaja ei liiku.
    Rajoitinruuvi meni kyllä lähes pohjaan saakka, mutta silti vaihtuu nätisti uloimmalle rattaalle. Eiköhän tuo sitten ole ok. Joo aika pahaa jälkeä voi tulla jos ketju menee uloimman rattaan yli pinnoihin.

  2. #1922
    T-mo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jahvetti Katso viesti
    Etuvaihtajaan kannattaa sitten kiinnittää huomiota, jos et ollut jo tietoinen.
    Osa shimanoista ei toimi, häkki ottaa kiinni takahaarukan alaputkeen. Srammit toimii.
    Enpä tiennyt tuota etukäteen, mutta nyt etuvaihtaja on mallia Shimano SLX superleggera , nimimerkillä Dremelin omistaja. Toivottavasti tuo toimii vielä niin kuin pitää...

  3. #1923
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    kg
    Viestit
    304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti T-mo Katso viesti
    Enpä tiennyt tuota etukäteen, mutta nyt etuvaihtaja on mallia Shimano SLX superleggera , nimimerkillä Dremelin omistaja. Toivottavasti tuo toimii vielä niin kuin pitää...
    Sinulla taitaa olla isompi runko, minun M-kokoisessa rungossa ei dremelöinti auttanut, kokeilin kyllä. Sram mahtuu nätisti siihen koloon mihin se on tarkoitettu siinä alaputkessa.

  4. #1924
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    119
    Osat tuli soviteltua Metaan, joten piti muutama kuvakin ottaa, jotain pientä säätöä vielä jäljellä eli ei täysin valmista vielä, mutta tuossa mun näkemys meta kutosesta kuitenkin:


  5. #1925
    Pitäiskö paljastaa täällä omat kierot suunnitelmat:

    Tarkoituksena on vasta hankitun maantiepyörärungon rakentaminen kohti työmatka/fillarireissu pyörää ja mahdollisimman edukkaasti vieläpä.

    moopparilta ostettu trek 1400 runko siis kyseessä, tarkoituksena ruuvata siihen kiinni shimanon sora osasarja, jonka ostelin ebäystä viime vuonna.
    Kiekot on tarkoitus lainata pihalla seisovasta hybridistä ja loput tilpehöörit ostetaan sitten tarpeen mukaan uusina/käytettyinä netin syövereistä.

    Gramman viilaus ei ole mielessä, kuskillakin on ylimääräistä painoa 30kg tarkoitus olisi keventää sieltä ensin.

  6. #1926
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Mulla on tekeillä lähinnä työmatkoille kulkine; OnOne Scandal runko 16", DT X1800 kiekot, CC s-3 leekeri, RS Reba race keula, Xt/X9 vaihteet, RF evolve kammet, Juicy 5 jarrut ja mitä muuta nyt sattuu nurkista löytymään.
    Saa nähdä, joko ensiviikolla pääsee kasaamaan
    Iglumies muokkasi tätä : 23.01.2011 at 09.55

  7. #1927
    Liittynyt
    02/2009
    Viestit
    156
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Mulla on tekeillä lähinnä työmatkoille kulkine; OnOne Scandal runko 16", DT X1800 kiekot, CC s-3 leekeri, RS Reba race keula, Xt/X9 vaihteet, RF evolve kammet ja mitä muuta nyt sattuu nurkista löytymään.
    Saa nähdä, joko ensiviikolla pääsee kasaamaan
    Taitaa olla mun keula ?

  8. #1928
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    No josko se ensviikolla olis mun.

  9. #1929
    Liittynyt
    02/2009
    Viestit
    156
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    No josko se ensviikolla olis mun.
    Eiköhän

  10. #1930
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Pudasjärvi
    Viestit
    262
    Lauantai-päivän ratoksi piti vähän kasailla luurangosta enempi pyörän näköistä. Nyt alkaa oldskool-jyrä näyttää siltä, millaisella lähdetään liikkeelle jahka lumet sulavat. Jahka uusi bashring tulee, voisi viritellä ketjutkin paikoilleen. Sitten vain odotellaan Specialized Europen toimitusjonossa olevaa uutta taka-akselia. Toivotaan että pitkä odotus palkitaan, ettei tarvitse hankkia protopajalle sorvia(kin).

    Parempiakin kuvia on joskus tullut otetuksi, mutta ehkä tuosta pääasian näkee:


    Koeajot kertonevat sitten mennäänkö jousi-iskarilla vai kärsisikö meikäläisen vauhdeissa käyttää ilmapamppua
    member of #tou mtb team

  11. #1931
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    53
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rav Katso viesti
    Lauantai-päivän ratoksi piti vähän kasailla luurangosta enempi pyörän näköistä.
    Nyt alkaa kyllä kateus viedä kaloja vedestä. Ei tarvinne omalla Morewoodilla lähteä viivalle kun lyödään demoysi tulille .

    Pitäisi tuosta omastakin vehkeestä varmaan joku projektikuvatarina kehitellä, koko katiska on kilon kappaleina ja luultavasti ulkonäkö vähän muuttuu alkuperäisestä, toiminnasta en sitten mene takuuseen . Katellaan kevväämmällä...
    Fat and Furious member of #tou mtb team

  12. #1932
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Vanda
    Viestit
    800
    Hieman huonoa kuvaa kännykameralla millainen siitä kuutiosta sitten tuli. Vielä vaihtuu stemmi lyhyempään sekä varmaankin kiekot menee vaihtoon. Sitten aikalailla valmis.

    Respect is not given, it is taken.

  13. #1933
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Oman projektini (Scott Scale 30 -09 runko käytettynä ja siihen kevyttä osaa maailmalta) odotellessa vielä viimeisiä osia saapuvaksi, laskeskelin aikani kuluksi hintalappua... ja laskelmat tuotti tuloksen 2650 e. Tuossa ei tosin ole mukana toimituskuluja, niistä pitää laskea vielä jonkin verran lisää. Joitain työkaluja myös, mutta niitä voi käyttää vielä myöhemminkin huoltoihin ja korjauksiin.

    Projektin lopputuloksena tulee siis olemaan ~8,5 kg xc-kurjuutin. Epäilemättä kaupasta saisi yhtä kevyen pelin samaan rahaan(?), mutta onhan tässä itse tekemisessä oma viehätyksensä.
    Ananasakäämä!

  14. #1934
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xtrainer80 Katso viesti
    Projektin lopputuloksena tulee siis olemaan ~8,5 kg xc-kurjuutin. Epäilemättä kaupasta saisi yhtä kevyen pelin samaan rahaan(?), mutta onhan tässä itse tekemisessä oma viehätyksensä.
    Jos kyseessä tulee olemaan mitattu paino polkimineen kaikkineen, niin epäilen vähän että saako kuitenkaan tuohon rahaan kaupasta?

  15. #1935
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Mikkeli
    Viestit
    919
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xtrainer80 Katso viesti

    Projektin lopputuloksena tulee siis olemaan ~8,5 kg xc-kurjuutin. Epäilemättä kaupasta saisi yhtä kevyen pelin samaan rahaan(?), mutta onhan tässä itse tekemisessä oma viehätyksensä.
    Itsellä saman painon tavoittelu päällänsä.
    Saksanmaalta tilattu ylivuotinen Merida joka saa luovuttaa runkonsa muiden vanhassa pyörässä olevien osien kantamiseen.
    Cycling El Burro
    Hitaasti mutta epävarmasti.

  16. #1936
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kh74 Katso viesti
    Jos kyseessä tulee olemaan mitattu paino polkimineen kaikkineen, niin epäilen vähän että saako kuitenkaan tuohon rahaan kaupasta?
    Kyllä tulee olemaan punnittu paino, 1400 gr kiekkosatsilla, keveillä xc-kumeilla ja litkuilla. Tai no, punnitaan nyt ensin kunhan valmis, mutta tähänastiset painojen ynnäilyt näyttää lupaavalta. Saattaa toki olla että vaaka heilahtaakin lähemmäs 9 kg, mutta ei sekään katastrofi.

    Voi olla että kaupasta ei ainakaan vakiokiekoilla saa 8,5 kiloista samaan rahaan. Se on ainakin varma, että mistään kaupasta ei saa samanlaista.
    Ananasakäämä!

  17. #1937
    T-mo Guest


    Nyt alkaa olla paketti kasassa Keula Revelation, putkiosat Pro Koryak, voimansiirto Shimano SLX 3x10, jarrut Elixir 5, satula SDG Formula FXR ja kiekot Shimano MT-65 Nobby Nic tubelesseihin käärittynä. Matkalaukkuvaaka antaa painoksi 12,7 kg, joten ei tullut ihan niin paha ankkuri kuin pelkäsin.
    T-mo muokkasi tätä : 24.01.2011 at 20.55 Syy: updatea

  18. #1938
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    210
    Talvella on ollut aikaa päivitellä maantiekulkinetta ja alla tulos:



    Osat:

    • Runko, haarukka, stemmi ja kiekot: Kiinasta haalittua brändäämätöntä kuitua
    • Kahvat: Sram Red
    • Vaihtajat: Sram Rival
    • Jarrut: Sram Rival
    • Takapakka: Sram PG-1070 12-25
    • Ketjut: Ultegra
    • Kammet: Sram Rival+Redin iso limppu
    • Ohjaustanko: FSA Wing Pro compact
    • Satulatolppa: BlackOps Carbon/Titanium
    • Satula: BBB AnatomicDesign
    • Polkimet: Shimano R540

    Painoa polkimien kanssa 7.4kg. Hyvältä on tuntunut rullilla ja ainakin omaa silmää miellyttää. Sulat tiet ovat vielä vain aika masentavan kaukana..

  19. #1939
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.705
    Tuo pyörähän suorastaan huutaa mustaa satulaa, mustaa tankoteippiä sekä mustia rattaita.

  20. #1940
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Mulla on tekeillä lähinnä työmatkoille kulkine; OnOne Scandal runko 16", DT X1800 kiekot, CC s-3 leekeri, RS Reba race keula, Xt/X9 vaihteet, RF evolve kammet, Juicy 5 jarrut ja mitä muuta nyt sattuu nurkista löytymään.
    Saa nähdä, joko ensiviikolla pääsee kasaamaan
    Palikat saapui ja tämmöinen siitä tuli.

  21. #1941
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    210
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Tuo pyörähän suorastaan huutaa mustaa satulaa, mustaa tankoteippiä sekä mustia rattaita.
    Ei. Tarkoin harkittu kokonaisuus.

  22. #1942
    Hippohip Guest

    Hitaasti etenee W.F.O.

    Hammerschmidt asennettu ja renkaat tuli. Vähän suojakuoria katkottu. Keula, navat, kiekot ja hissitolppa tulevat vasta huhtikuussa. aijai

  23. #1943
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Tuo pyörähän suorastaan huutaa mustaa satulaa, mustaa tankoteippiä sekä mustia rattaita.
    Varsinkin eturieskat olisi mustana paaaljon paremman näköiset. Upea pyörä toki noinkin.

  24. #1944
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    91
    Meikäläisenkin BMC projekti rupeaa olemaan pientä säätöä vaille valmis.


  25. #1945
    Liittynyt
    12/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    434
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jasu Katso viesti
    Meikäläisenkin BMC projekti rupeaa olemaan pientä säätöä vaille valmis.
    Uuh!
    Kaunista.
    Mulnkin toimeksiantona on postipate saanu Vantaalle terminaaliin lähetyksen sveitsiläistä jalometallia höystettynä kuidulla. Saas nähdä kauan Kusti polkee sitä Stadiin.

    Ihan noin komeeta lopputulosta on turha kyllä odottaa.

    Nopeesti kyllä kulki Itävallasta tavara Suomeen!

  26. #1946
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    kg
    Viestit
    304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jasu Katso viesti
    Meikäläisenkin BMC projekti rupeaa olemaan pientä säätöä vaille valmis.
    Siitähän tulee oikein komea kokonaisuus! Varmasti hieno pyörä ajaakin. Ainakin oma polkukettu oli mukavan tukeva edellisiin notkuihin verrattuna.

  27. #1947
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    208
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jasu Katso viesti
    Meikäläisenkin BMC projekti rupeaa olemaan pientä säätöä vaille valmis.

    Tää on makein pyörä ever!

    Olis pitäny tilata sama runko, kun noita jaeltiin lähes ilmaseks

  28. #1948
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    91
    Supertrail tuli tasan viikossa postiin, josta kävin sen noukkimassa.

    BMC kuume sen kun kasvoi kun tuon sai kaivettua pahvilaatikosta, niin piti pistää toissaviikolla toinen runko tilaukseen. Tämä saapuikin sitten alle viikossa perille.

    Tässä pieni tiiseri - tuosta pitäisi kasata Supertrailille XC-vatkain kaveriksi
    kohtalaisen saman kaavan mukaan kuin tuo ST.



    Lainaus Alkujaan tämän lähetti phebis Katso viesti
    Uuh!
    Kaunista.
    Mulnkin toimeksiantona on postipate saanu Vantaalle terminaaliin lähetyksen sveitsiläistä jalometallia höystettynä kuidulla. Saas nähdä kauan Kusti polkee sitä Stadiin.

    Ihan noin komeeta lopputulosta on turha kyllä odottaa.

    Nopeesti kyllä kulki Itävallasta tavara Suomeen!

  29. #1949
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073

    Yhden sortin projekti

    Tässä alkutilanne. 2009 Kona Dawg:n seatstay on niin matala, että 2,4" RQ ei mahdu edes pyörimään. Kyselin valmistajaltakin kommenttia tästä suunnitten kukkasesta. Selitys kuului että pyörä on suunniteltu alkuperäiskumeille, kuten Kendan tai Maxxisin 2,35-tuumasille. Jepjep.
    RQ on toki muhkea kumi, mutta kamoon...

    Kuva viime talvelta Rubber Queenista. Vietin sitten aikaa netissä ns. riittävästi etsien leveää mutta matalahkoa takakumia, kunnes päädyin hommaamaan Kenda Blue Groove 2,5". Se mahtui pyörimään, mutta tuon kaaren alle jäi tilaa vain 3-4mm. Millään lastenpyörän kumeilla ei 5-6" joustavalla pyörällä ajeta.


    Hommasin sitten tänä talvena 2,4" Maxxis Ardentin, ajattelin että kai se sinne paremmin sopii jos valmistajaa on uskominen. Tulos: tilaa max.2mm. Alkoi vituttaa oikeesti. Ei kun seatstay irti...

    Huono kännykkäkuva, näkyy kuinka maalit on lähteneet kaaresta kun kaikki renkaan mukanaan tuoma ryönä on stopannut siihen. Oksan palat oli kivoimpia, ne kiilautui tonne väliin


    Sitten väännettiin 20x10 alumiinilatasta sivuttain tommonen kaari, josta alettiin työstää sopivaa palikkaa tuohon päälle...


    Tässä valmis pala hitsattuna seatstayn kaaren päälle tutun hitsarin toimesta. Uuden palan kaaren alaosa oli ~vanhan yläreunan tasalla.


    Tässä sama yläpuolelta. Vanhan kaaren päälle on hitsattu täytettä, että alapuolelta voisi kalvaa enemmän tavaraa pois. Laakeripesissä on sorvatut teräspalikat ihan vaan suojaamassa niitä koloja.


    Ja sitten mulkkumirkeli laulamaan. Vanhaa kaarta alhaalta pois, viimeistelyhiontaa ja maalaus. Tossa valmis seatstay.


    Sama yläpuolelta. Kuva hiukan valehtelee, reuna on viistetty eikä jäljelle jäänyt vanhan kaaren jämä ole noin ohut, ehkä 5mm. Kädessä seatstayn alajalkoja väännellessä ennen/jälkeen, palikasta tuli modauksen seurauksena huomattavasti jäykempi. En tiedä vaikuttaako takahaarukan sivuttaisjäykkyyteen, mutta ei takuulla ainakaan huononna sitä.


    Lopuksi asennus. Nyt ei jää enää renkaan korkeudesta kiinni! Leveyttä rajoittaa ketjulinja ainakin toistaiseksi, mutta 2,5" riittänee... Kuvassa se Ardent, jonka päälle jäi tilaa n.2mm.


    Niin ja seatstayn linkun laakerit tuli vaihdettua samalla uusiin. Oon enemmän kuin tyytyväinen lopputulokseen. Nyt sinne voi lyödä minkä tahansa kumin joka sattuu kiinnostamaan
    Kaar ittelles vaa

  30. #1950
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Tässä alkutilanne...
    Taas nähtiin ettei hyvää tule kuin itse tekemällä.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •