Osat tuli soviteltua Metaan, joten piti muutama kuvakin ottaa, jotain pientä säätöä vielä jäljellä eli ei täysin valmista vielä, mutta tuossa mun näkemys meta kutosesta kuitenkin:
![]()
Pitäiskö paljastaa täällä omat kierot suunnitelmat:
Tarkoituksena on vasta hankitun maantiepyörärungon rakentaminen kohti työmatka/fillarireissu pyörää ja mahdollisimman edukkaasti vieläpä.
moopparilta ostettu trek 1400 runko siis kyseessä, tarkoituksena ruuvata siihen kiinni shimanon sora osasarja, jonka ostelin ebäystä viime vuonna.
Kiekot on tarkoitus lainata pihalla seisovasta hybridistä ja loput tilpehöörit ostetaan sitten tarpeen mukaan uusina/käytettyinä netin syövereistä.
Gramman viilaus ei ole mielessä, kuskillakin on ylimääräistä painoa 30kg tarkoitus olisi keventää sieltä ensin.
Mulla on tekeillä lähinnä työmatkoille kulkine; OnOne Scandal runko 16", DT X1800 kiekot, CC s-3 leekeri, RS Reba race keula, Xt/X9 vaihteet, RF evolve kammet, Juicy 5 jarrut ja mitä muuta nyt sattuu nurkista löytymään.
Saa nähdä, joko ensiviikolla pääsee kasaamaan![]()
Iglumies muokkasi tätä : 23.01.2011 at 09.55
No josko se ensviikolla olis mun.![]()
Lauantai-päivän ratoksi piti vähän kasailla luurangosta enempi pyörän näköistä. Nyt alkaa oldskool-jyrä näyttää siltä, millaisella lähdetään liikkeelle jahka lumet sulavat. Jahka uusi bashring tulee, voisi viritellä ketjutkin paikoilleen. Sitten vain odotellaan Specialized Europen toimitusjonossa olevaa uutta taka-akselia. Toivotaan että pitkä odotus palkitaan, ettei tarvitse hankkia protopajalle sorvia(kin).
Parempiakin kuvia on joskus tullut otetuksi, mutta ehkä tuosta pääasian näkee:
Koeajot kertonevat sitten mennäänkö jousi-iskarilla vai kärsisikö meikäläisen vauhdeissa käyttää ilmapamppua![]()
member of #tou mtb team
Nyt alkaa kyllä kateus viedä kaloja vedestä. Ei tarvinne omalla Morewoodilla lähteä viivalle kun lyödään demoysi tulille.
Pitäisi tuosta omastakin vehkeestä varmaan joku projektikuvatarina kehitellä, koko katiska on kilon kappaleina ja luultavasti ulkonäkö vähän muuttuu alkuperäisestä, toiminnasta en sitten mene takuuseen. Katellaan kevväämmällä...
Fat and Furious member of #tou mtb team
Hieman huonoa kuvaa kännykameralla millainen siitä kuutiosta sitten tuli. Vielä vaihtuu stemmi lyhyempään sekä varmaankin kiekot menee vaihtoon. Sitten aikalailla valmis.
![]()
Respect is not given, it is taken.
Oman projektini (Scott Scale 30 -09 runko käytettynä ja siihen kevyttä osaa maailmalta) odotellessa vielä viimeisiä osia saapuvaksi, laskeskelin aikani kuluksi hintalappua... ja laskelmat tuotti tuloksen 2650 e. Tuossa ei tosin ole mukana toimituskuluja, niistä pitää laskea vielä jonkin verran lisää. Joitain työkaluja myös, mutta niitä voi käyttää vielä myöhemminkin huoltoihin ja korjauksiin.
Projektin lopputuloksena tulee siis olemaan ~8,5 kg xc-kurjuutin. Epäilemättä kaupasta saisi yhtä kevyen pelin samaan rahaan(?), mutta onhan tässä itse tekemisessä oma viehätyksensä.![]()
Ananasakäämä!
Kyllä tulee olemaan punnittu paino, 1400 gr kiekkosatsilla, keveillä xc-kumeilla ja litkuilla. Tai no, punnitaan nyt ensin kunhan valmis, mutta tähänastiset painojen ynnäilyt näyttää lupaavalta. Saattaa toki olla että vaaka heilahtaakin lähemmäs 9 kg, mutta ei sekään katastrofi.
Voi olla että kaupasta ei ainakaan vakiokiekoilla saa 8,5 kiloista samaan rahaan. Se on ainakin varma, että mistään kaupasta ei saa samanlaista.![]()
Ananasakäämä!
T-mo muokkasi tätä : 24.01.2011 at 20.55 Syy: updatea
Talvella on ollut aikaa päivitellä maantiekulkinetta ja alla tulos:
Osat:
- Runko, haarukka, stemmi ja kiekot: Kiinasta haalittua brändäämätöntä kuitua
- Kahvat: Sram Red
- Vaihtajat: Sram Rival
- Jarrut: Sram Rival
- Takapakka: Sram PG-1070 12-25
- Ketjut: Ultegra
- Kammet: Sram Rival+Redin iso limppu
- Ohjaustanko: FSA Wing Pro compact
- Satulatolppa: BlackOps Carbon/Titanium
- Satula: BBB AnatomicDesign
- Polkimet: Shimano R540
Painoa polkimien kanssa 7.4kg. Hyvältä on tuntunut rullilla ja ainakin omaa silmää miellyttää. Sulat tiet ovat vielä vain aika masentavan kaukana..
Tuo pyörähän suorastaan huutaa mustaa satulaa, mustaa tankoteippiä sekä mustia rattaita.
Palikat saapui ja tämmöinen siitä tuli.
Hammerschmidt asennettu ja renkaat tuli. Vähän suojakuoria katkottu. Keula, navat, kiekot ja hissitolppa tulevat vasta huhtikuussa. aijai
![]()
![]()
Meikäläisenkin BMC projekti rupeaa olemaan pientä säätöä vaille valmis.
![]()
Uuh!
Kaunista.
Mulnkin toimeksiantona on postipate saanu Vantaalle terminaaliin lähetyksen sveitsiläistä jalometallia höystettynä kuidulla. Saas nähdä kauan Kusti polkee sitä Stadiin.
Ihan noin komeeta lopputulosta on turha kyllä odottaa.
Nopeesti kyllä kulki Itävallasta tavara Suomeen!
Supertrail tuli tasan viikossa postiin, josta kävin sen noukkimassa.
BMC kuume sen kun kasvoi kun tuon sai kaivettua pahvilaatikosta, niin piti pistää toissaviikolla toinen runko tilaukseen. Tämä saapuikin sitten alle viikossa perille.
Tässä pieni tiiseri - tuosta pitäisi kasata Supertrailille XC-vatkain kaveriksi
kohtalaisen saman kaavan mukaan kuin tuo ST.
Tässä alkutilanne. 2009 Kona Dawg:n seatstay on niin matala, että 2,4" RQ ei mahdu edes pyörimään. Kyselin valmistajaltakin kommenttia tästä suunnitten kukkasesta. Selitys kuului että pyörä on suunniteltu alkuperäiskumeille, kuten Kendan tai Maxxisin 2,35-tuumasille. Jepjep.
RQ on toki muhkea kumi, mutta kamoon...
Kuva viime talvelta Rubber Queenista. Vietin sitten aikaa netissä ns. riittävästi etsien leveää mutta matalahkoa takakumia, kunnes päädyin hommaamaan Kenda Blue Groove 2,5". Se mahtui pyörimään, mutta tuon kaaren alle jäi tilaa vain 3-4mm. Millään lastenpyörän kumeilla ei 5-6" joustavalla pyörällä ajeta.
Hommasin sitten tänä talvena 2,4" Maxxis Ardentin, ajattelin että kai se sinne paremmin sopii jos valmistajaa on uskominen. Tulos: tilaa max.2mm. Alkoi vituttaa oikeesti. Ei kun seatstay irti...
Huono kännykkäkuva, näkyy kuinka maalit on lähteneet kaaresta kun kaikki renkaan mukanaan tuoma ryönä on stopannut siihen. Oksan palat oli kivoimpia, ne kiilautui tonne väliin
Sitten väännettiin 20x10 alumiinilatasta sivuttain tommonen kaari, josta alettiin työstää sopivaa palikkaa tuohon päälle...
Tässä valmis pala hitsattuna seatstayn kaaren päälle tutun hitsarin toimesta. Uuden palan kaaren alaosa oli ~vanhan yläreunan tasalla.
Tässä sama yläpuolelta. Vanhan kaaren päälle on hitsattu täytettä, että alapuolelta voisi kalvaa enemmän tavaraa pois. Laakeripesissä on sorvatut teräspalikat ihan vaan suojaamassa niitä koloja.
Ja sitten mulkkumirkeli laulamaan. Vanhaa kaarta alhaalta pois, viimeistelyhiontaa ja maalaus. Tossa valmis seatstay.
Sama yläpuolelta. Kuva hiukan valehtelee, reuna on viistetty eikä jäljelle jäänyt vanhan kaaren jämä ole noin ohut, ehkä 5mm. Kädessä seatstayn alajalkoja väännellessä ennen/jälkeen, palikasta tuli modauksen seurauksena huomattavasti jäykempi. En tiedä vaikuttaako takahaarukan sivuttaisjäykkyyteen, mutta ei takuulla ainakaan huononna sitä.
Lopuksi asennus. Nyt ei jää enää renkaan korkeudesta kiinni! Leveyttä rajoittaa ketjulinja ainakin toistaiseksi, mutta 2,5" riittänee... Kuvassa se Ardent, jonka päälle jäi tilaa n.2mm.
Niin ja seatstayn linkun laakerit tuli vaihdettua samalla uusiin. Oon enemmän kuin tyytyväinen lopputulokseen. Nyt sinne voi lyödä minkä tahansa kumin joka sattuu kiinnostamaan![]()
Kaar ittelles vaa
Kirjanmerkit