Tämän...
Tämän...
DX-foorumilla joku ilmoittaa punninneensa,
light itself with mounting O-ring (larger one): 113g
Jos todella kevyttä valaisinta kaipaa niin tuollainen RC-auton valaisin olisi varmaan teho/painosuhteeltaan aika hyvä. 240 lumenea/12.2 grammaa.
http://www.lux-rc.com/view.php?p=con...case/L30/specs
![]()
Kiitoksia mk, stanos ja nappulakenka kommenteista. Taidanpa pistää tilauksen sisään, niin on tuokin asia sit hoidettu.
Tuollanen sopisi ihan hyvin tuonne pyörätie/maantie käyttöön. Eikä ole kyllä koolla pilattu. Toistaiseksi ittellä vastaavan tehoinen 2aa pariston vievä dx:n lamppu kypärässä kiinni tarranauhalla. Jotain kiinteää valoa etsimässä, jota voisi käyttää sekä maantiellä ja poluilla.
Sigman Evo halogeenin NIPACK alkaa olla kuralla. Toi DealExtremen Teslakopio kiinnostaa kovasti, vaan uskaltaako sillä ajella maantienlaitaa esim tolla pienemmällä teholla ja sopivalla suuntauksella? Vai pitääkö tolla ajella vaan mettäpolulla, joka sekin kiinnostaa toki. Minkälainen tuo laturi on, eli voiko akut jättää siihen esim yön yli vai pitääkö aina olla vahtimassa kun ne tulee täyteen?
Jos jotain hyvää Sigmasta hakee nykymuodossaan niin sillä ei kukaan häikäisty tosin lenkitkin jää lyhkäsiksi.
Sori jos kysyin samoja asioita kuin on ehkä jo kysytty, mutta tää säie on vaan niin kovin pitkä lukea kokonaan läpi.
Ride and Smile!
www.korsonkaiku.fi/maastopyoraily
korsonkaikumtb.sporttisaitti.com
VAROITUKSEN SANA DX LAMPUN LATURISTA !!
itse avasin juuri tuon oman laturini kun pitää tietysti varmistaa että kaikki on kunnossa ja eipä ollut.
melkein heti avattuani laturin niin toinen 230v johto irtosi kolvauksistaan piirilevyltä (voi olla että olisi pysynyt paikallaan jos en olisi avannut koteloa) ja kun jatkoin tutkimista niin koko piirilevy on pelkkiä kylmä juotoksia täynnä joten ihme että laturi edes toimii... mitään sulaketta tai sen tapaistakaan ei laturista löydy joten pahimmassa tilanteessa aiheuttaa tulipalon ! (edit: kutistesukan sisällä ko kuvassa saattaa olla sulake tai sen tapainen.. täyttä varmuutta minulla ei kuitenkaan ole)
itse modaan nyt tuon laturin toiseen koteloon ja kolvaan kaiken uusiksi sekä lisään sulakkeen jotta uskallan käyttää sitä itsekkin tulevaisuudessa
edit kun nyt sitten modasin uuteen koteloon laturin sulakepesän kera niin kolvatessani huomasin syyn kylmäjuotoksille nimittäin tina jota on käytetty on jotain ala arvoista sillä jos koitin hyvällä hopeatinalla kolvata päälle niin tuloksena oli kylmäjuotos mutta kun imusukalla imin kaiken tinan pois ja vasta sitten hopeatinat päälle oli tulos todella hyvä.
ja nyt kun vaihdoin kotelon niin samalla sain europistookkeksi tuon samantien niin eipä tartte enään adapteriakaan käyttää
ja sain vielä mukavasti ledin näkyville ja sulakkeenkin voi vaihtaa ulkokautta
********* copy pastea muualta jotta kuvat olisivat yhdessä paikassa **********
poljin tuossa eilen kaatosateessa töihin ja samalla tuli sitten testattua dx lampun tiivistys ja kestihän se sen suorassa sateessa ja päällä olemisen. myöhemmin kotona totesen kyllä että jotain kosteutta on kuitenkin kotelonkin sisällä kun lampun linssi oli höyryinen..
akkupakettikin oli mukana sellaisenaan ja sekin kesti vesisateen ihan ok.. mitä nyt ne pahvinpalat päädyissä vettyivät ja tietenkin sitten sain hyvän syyn katsoa että haittaako pahvin vettyminen mitään ja lopputulos on että ei haittaa. itse suojapiiri on sijoitettu sellaiseen kohtaan että koko paketin pitäisi uida vedessä ennenkuin jotain tapahtuisi.
ohessa pari kuvaa muillekkin ketkä eivät vielä ole purkaneet akkua.
eli tuo näkymä on heti kun se mustamuovikelmu on poistettuna. keltainen on teippiä joka suojaa erikseen tuota patterin suojayksikköä.
itse suojapiiri on todella hyvin kolvattu/tehty joten siinä ei ollut mitään moittimista.
harmillista kyllä itse akuissa ei ole mitään tekstiä akun varauskyvystä tms. ainoa mikä akuista löytyy on hologrammi tarra jossa on iso E..
fsol77m muokkasi tätä : 11.11.2009 at 17.55
- Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -
Tuollainen tuli sitten tilattua. Tai itseasiassa tilasin neljä, kun kerran lähes ilmaisia olivat. Neljä härpätintä kotiin, tai tässä tapauksessa työpaikalle, toimitettuna reilu viisi euroa. Oheisessa kuvassa testipenkkinä pöydänjalka ja vanha LedLenser V2. Hyvin tuntuu pelittävän ja on tarpeeksi tukeva.
Sama meininki. Mainittu tilaus tuli perille vajaassa kahdessa viikossa. Kaidomainin sivut ovat aika kehnot, mutta näemmä toimivat. Mitään kovin kallista en ehkä tuolta tilaisi.
"pohjolassa kansa on sen kaamoksensa vanki"
Ihan pikku vinkki, älä koskaan jätä sähkölaitetta/akkua yön yli pistokkeeseen kiinni, jos ei pakottavaa tarvetta...kyseinen akkuhan latautuu kolmessa tunnissa, joten ei pitäisi olla vaikea rasti ladata , vaikka töllöä katsellessa.
Tuossa joku olikin jo aukaissut laturin![]()
Läskillä on kerrankin hauskaa 😍
saatat muuten olla oikeassa sillä ainakin Fxxx nimi viittaa sulakkeeseen mutta itse komponentti vaikuttaa vain vastukselta jossa on sukka päällä joten täyttä varmuutta en tiedä.
(edit ei siis ainakaan minun elektroniikka tuntemuksella vaikuta olevan millään tavalla sulake siis ainakaan mikään lasiputki sulake se ei ole tms vaan kun ko. osaa hipelöi on siinä niinkuin molemmissä päissä "päärynän" muotoinen pää ja keskellä raidoitus eli tismalleen samalla tavalla kuin vastuksissa tai joissakin pienissä keloissa)
fsol77m muokkasi tätä : 31.08.2009 at 22.54
- Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -
Mielenkiintoista. Yritin googlailla jotain toista vaihtoehtoa tuolle 18650 kennon laturille, onhan se näköjään aika yleinen kenno ja kyllähän tuloksia tulee. Aika moni näytti kylläkin samalta tai vastaavalta kuin tuo DX lampun mukana tuleva. Onko nuo kennot muuten kuinka helppo irroittaa tuosta paketista jos ne lataisi erikseen?
Kun tosta akkutekniikasta en mitään ymmärrä, olisi kiva kuulla joltain alaan enemmän perehtyneeltä löytyisikö joltain nimekkäältä laturivalmistajalta jotain vaihtoehtoa tuolle DX:n laturille jota voisi harkita. Tuntuisi ainakin vähän turvallisemmalta joskin varovainenhan pitää olla joka tapauksessa.
Esmes Mascot:n sivuja kattelin ja löysinkin Lithium akkujen latureja, mutta ei niissä suoraan mainita tutota 18650 kennoa. Käykös ne?
Ride and Smile!
http://www.el34world.com/Misc/bike/BikesLights22.htm
Tuolla kuvaa yhden dealextremen laturin sisuksista, ja modaus-ohjeita.
Kyseessä tämä vekotin: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.6105
josta on näköjään Suomen "sähköihin" sopiva versio olemassa myös: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13820
Itse menin äsken avaamaan tuon kyseisen laturin, ihan vaan juotosten laatua tarkistaakseni. Vinkki jos rupeaa aukomaan, ei kannata irrottaa piirilevyä kokonaan, kun painoin + nastoja irti toisesta kuoren puolikkaasta, lähtikin + nastan juotoskohta kuparia myöten piirilevystä irti. Paikkauksen sain tehtyä, pitää katsoa miten toimii..
Edit: Niin ja pieni lasinen sulake löytyy tuosta laturista.
Kokoonpano onnistui vielä huonommin mitä purkaminen, toinen miinus-napa lähti irti piirilevystä kupareineen kun jousta yritti painaa kasaan ja samalla piirilevyä kuoreen, fiksausta ei viitsi ees yrittää kun vara-laturi on ollut jo toista viikkoa tuloillaan, ei niin kalliita kuitenkaan.
Tilde muokkasi tätä : 31.08.2009 at 23.44
Vanha sanonta: Älä korjaa ehjää.![]()
Mä työnnän virtaa D-linkin laajakaistapurkin muuntajalla 8 18650:aan (~8,3V täynnä) pakettiin, 11.3V ja 2A antaa muuntaja.
Nyt on tehty syväluotaava testi valoista, voitte lopettaa spekuloinnin.
Mars Essolle ostamaan Iltalehti.![]()
Kaar ittelles vaa
No valita nyt halogenvalo siksi ettei se jäädy ajossa. Jep jep
Odotan innolla muita hyviä neuvoja. No, ei tätä nyt niin vakavasti tarvi ottaa![]()
Toi juttu nyt oli tarkoitettu tavantallaajille, ei pyöräjeesuksille joilla on lasertykit stongassa ja kypärässä.
Kyllä pyhän Sylvinkin kannattaisi näkyä, eikä ottaa hernareita sen takia että itellä on fetissi lamppuja kohtaan.
µ
Kirjanmerkit