PDA

Näytä tavallinen näkymä : canyon neuron:on

Janh
02.09.2019, 18.32
on harkinnassa hommata tommoen canyon neuron:on ja olen arponut 5.0 ja 6.0 valiltä, saako viidensadan sijoituksesta rahoilleen vastinetta? itsellä ei ole yhtään hajua osasarjoista, onko 6.0 mitään oleellsesti parempaa kuin 5.0:ssa? https://www.canyon.com/fi-fi/e-bikes/e-mountain-bikes/neuron-on/

hakpas
02.09.2019, 22.02
Siinä 6.0:ssa on lähes kaikki parempaa, ja maksaisin tuon eron melkeinpä jousituksen eroista.
Mutta tuon Neuronon 6.0 hinnalla saa nyt Spectral:ON 6.0, jossa saa kertaluokaa enemmän vastinetta rahalle monessakin suhteessa.

Janh
03.09.2019, 12.18
Spectralia olen myös hatkinnut mutta jotenkin on vaan ollut ajatus neuronissa. Johtunee varmaan siitä että ajatus on ollut siinä, että kun välillä tulisi ajettua vähän tasaisempia reittejä niin se olisi siinä vähän rullaavampi, ehkä takapyörän koko on syy ajatukseen, voi olla että eroa ei juuri huomaisi. Onko spectralin osasarjat parempia kuin neuronin, muuta kuin jousituksen osalta?

eJussi
03.09.2019, 13.39
Siinä 6.0:ssa on lähes kaikki parempaa, ja maksaisin tuon eron melkeinpä jousituksen eroista.
Mutta tuon Neuronon 6.0 hinnalla saa nyt Spectral:ON 6.0, jossa saa kertaluokaa enemmän vastinetta rahalle monessakin suhteessa.

Olen aika uusi pyörämaailmassa niin olisin kiitollinen jos kertoisit kuinka Spectral:ON 6.0 mallissa saa enemmän vastinetta rahalle vs Neuron:ON 6.0 ? Kun vertailen pyöriä keskenään niin joustomatka on tietenkin hieman isompi Spectralissa ja siinä on SRAM osat vs Neuron Shimano, mutta en osaa verrata noiden eri valmistajien osasarjoja keskenään niin en pysty hahmottamaan tätä asiaa.

hakpas
03.09.2019, 16.28
^Spectralon 6.0 vs Neuronon 6.0

- 150mm jousitus vs 130mm. Sähköpyörään en alle 150mm huolis. Kummassakin hyvät osat, spectralin keula selvästi jämerämpi. Omaan spectraliin olen keulan muuttanut 160mm joustolle.
- Guide Re vs Shimano mt6000, spectralin jarrut on tosi hyvät, Neuronissa ihan ok.
- XT8000 vs NX eagle, Neuron on näistä parempi, varsinkin kun tarvii alkaa uusia kuluneita niin rahaa kuluu vähemmän. XT vaihtaja on tosi hyvä, NX eagle kehno.
- Spectralin vakio rengastus on omaan makuun/käyttöön parempi.

Nämä mun omia näkemyksiä. Specralilla takana reilut 3500km puolessa vuodessaja Neuronilla yhdet 10km tyypit metsäpoluilla.

Janh
03.09.2019, 17.44
Kiitos vinkeistä. Pidempi joustomatka on kieltämättä aika paljon houkuttelevampi, toisaalta vaihteiden reistailukin ketuttaa. Raha tietty korjaa ongelman, mut ku ei haluis kauheesti budjettii venyttää.

t.j.k
03.09.2019, 18.48
Kannan korteni kekoon Neuron:ON 6.0 osalta. Tuore hankinta minulle (300 km ajettu). Itse en omaan ajooni ole missään vaiheessa kaivannut enempää joustomatkaa, ajotyyli on "säästelemätön", lähinnä kivikkoisia ja juurakkoisia polkuja mennään aika vaihtelevissa maastoissa. Toimiii minulle erinomaisesti: S-kokoinen runko kun olen aika lyhyt. Rengas tässä runkokoossa on 27,5" josta itse pidän, ketterän tuntoinen. Joustomatka tosiaan riittänyt hyvin, toki välillä koko alue on käytössä mutta enempää en osaa kaivata. Lähinnä paremman jousto-osaston takia päädyin 6.0 versioon vs. 5.0. Varsinaista moitittavaa ei oikeastaan ole ollut.

eJussi
04.09.2019, 11.28
Mulla kans kokemusta Neuron:ON 6.0:sta reilun viikon ajalta. Olen ollut tosi tyytyväinen pyörään. Runko S-kokoa eli 27.5" rengastuksella. Rullautuvuuteen en osaa muuta sanoa kuin että tarvitseeko siitä isommin sähköpyörässä olla huolissaan kun sähkö kuitenkin avustaa. Oma käyttö on ehkä enemmän ympärivuotista työmatka-ajoa ja silloin tällöin käyntiä paikallisessa Bike Parkissa. Suosittelen kanssa sijoittamaan sen 500 ja hankkimaan 6.0 version.

Janh
05.09.2019, 16.22
neuron:on 6.0 m koossa tuli sit eilen tilattua. rullaavuutta lähinnä mietin sen kannalta et jos akku sattuis jollain reissulla loppumaan.

Eqro
05.09.2019, 16.30
Takana 1300 km Neuron ON 5.0:lla. Suosittelisin kurottamaan 6.0:aan, vaikka tuokin ollut hyvä. Etenkin keula tuossa 5.0:ssa on aika rimpula ja vaihdoinkin sen jo järeämpään. Muuten toiminut erinomaisesti vaihtelevassa polkuajossa ja työmatkoilla!

MRe
05.09.2019, 17.08
- 150mm jousitus vs 130mm. Sähköpyörään en alle 150mm huolis.
Itse en taas halua yli 130-millin joustoa. Tosin kilometrit ja kokemukset päin vastoin kuin sinulla.

Garash
05.09.2019, 19.31
Takana 1300 km Neuron ON 5.0:lla. Suosittelisin kurottamaan 6.0:aan, vaikka tuokin ollut hyvä. Etenkin keula tuossa 5.0:ssa on aika rimpula ja vaihdoinkin sen jo järeämpään. Muuten toiminut erinomaisesti vaihtelevassa polkuajossa ja työmatkoilla!

Miten on toiminut työmatka-ajossa? Ja minkälaista ajoa muuten, minkälainen akkukesto? Ei tietysti pysty ihan absoluuttista vastausta antamaan, mutta suuntaa antava. Tätä harkitsen itse myös tai emaxia.
Kuinka tämmönen plussa kantaa hangilla/jäillä kun siellä tykkään talvisin ajella myös.

Eqro
05.09.2019, 22.00
Työmatka-ajossakin toiminut moitteetta, toki sen takia joutunut sadepäiviksi hommaamaan ruman takalokarin (lisäksi viritin takahaarukkaan mudhuggerin etulokarin, mikä toiminut tosi hyvin).

Range vaihtelee avustuksesta riippuen, lähinnä työmatkoja ajellut traililla ja boostilla. Maastoa tullut väännettyä Espoon keskuspuiston juurakkopoluista Ylläksen reitteihin ja toiminut yllättävän hyvin pahemmassakin kivikossa, mutta kuten mainitsin vakiokeulan kyvyt alkoi tulla vastaan ja se päivitin. Ylläksellä hommasin lisäksi laina-akun, mikä oli välttämätön koko päivän retkillä.

Toistaiseksi ainoa isompi tekninen murhe ollut takuuseen vaihdettu hissitolppa. Lisäksi mennyt yhdet ketjut ja yksi takapakka.

Talvella ehdin muutaman kerran ajella hankikannolla ja olihan se huikeaa, vaikkei toki olekaan mikään fätin kantavuus. Nastarenkaissa 29+ valikoima on aika niukka, hommasin 2.8 leveät Terrenen Cake Eaterit, joissa on kyllä rapsakka pito (ja järkyttävä hinta).

marttpe
07.09.2019, 16.22
Onko tietoa kuinka leveetä kumia tuohon pienempi runkoisen 27,5een voisi mennä? Vakiona näkyy olevan 2,6".

Rutilus
07.09.2019, 20.36
Toistaiseksi ainoa isompi tekninen murhe ollut takuuseen vaihdettu hissitolppa. Lisäksi mennyt yhdet ketjut ja yksi takapakka.
Uutena Neuronin omistajana kiinnostaa, että mikä vika hissitolppaan tuli? Ja paljonko oli kilometrejä, kun ketjut ja takapakka meni vaihtoon?

Rutilus
07.09.2019, 20.42
Työmatka-ajossakin toiminut moitteetta, toki sen takia joutunut sadepäiviksi hommaamaan ruman takalokarin (lisäksi viritin takahaarukkaan mudhuggerin etulokarin, mikä toiminut tosi
Oisko kuvaa tuosta virityksestä, siis Mudhuggerista takahaarukassa?

Eqro
07.09.2019, 21.35
Tässä Mudhuggerin takalokarisovellus.. Nippusiteillä takahaarukassa ja pikkasen muotoiltu alaosasta. Toimii!

https://pic.useful.fi/RjzxI35Ol.jpg

Jsavilaa
08.09.2019, 12.19
Itelläkin oli pitkä vertailu 5.0 Neuronin ja 6.0 Spectralin välillä ja olin jo tilaamassa Spectralia, lähinnä keulan takia, kun sattui outletissa silmään S-kokoinen Neuron 5.0 joka sitten lähti tilaukseen. Mielellään oisin ottanu vaikka runkosettinä kun kuitenki tulee päivitettyä, mutta ehkä parempi näin niin pääsee päästämään heti pahimmat höyryt polulle ilman speksaamista... :cool:

Janh
08.09.2019, 21.43
Fiksun näköinen, mistä oot ton mudhuggerin tilannut? Onks etupäässä mitään?

Eqro
09.09.2019, 17.56
Eteen tilasin tän Canyonin oman, jonka suoja tosin aika rajallinen:
https://www.canyon.com/fi-fi/gear/accessories/fenders-and-mudguards/mudguards/canyon-mudguard/114441.html

Mudhuggereita saa vaikka Bikesterista tai Bike-discountista.

Ja aiempaan kysymykseen takapakan ja ketjujen kestosta; noin 800 km meni niillä, mutta oli vähän omaa myötävaikutusta, kun runttasin vääntyneellä takavaihtajan korvakkeella.

jarnof
09.09.2019, 18.10
Fiksun näköinen, mistä oot ton mudhuggerin tilannut? Onks etupäässä mitään?

https://www.themudhugger.eu/

petrivet
10.09.2019, 15.24
https://www.themudhugger.eu/

Onko tuota lyhennetty? Nuo vakiot näyttävät paljon pitemmiltä.

vihtis83
10.09.2019, 16.11
Onko tuota lyhennetty? Nuo vakiot näyttävät paljon pitemmiltä.

Taitaa olla etupäähän suunniteltu lokari laitettu taakse tässä tapauksessa. Tuo taakse suunniteltu mudhugger on sitten pidempi ja suojaa selkääkin kuralta.