PDA

Näytä tavallinen näkymä : Yamahan sähkömoottori

358
19.08.2019, 17.16
Kun olen selaillut foorumia niin harvemmin on juttua Yamahan sähkömoottoreista, vai onko mennyt vaan ohi. Näitäkin porukalla varmaan kuitenkin on, niin minullakin. Mitkä teidän kokemuksenne on ko moottorista? Mulla se on Haibikessä ja toiminut kaikin puolin hyvin, nyt Yammun piristäminen hieman kiinnostaisi. Onko hyviä ehdotuksia ja mistä olette tilanneet speedboxin ja mihin hintaan? Oliko asennus nopea/vaativa?

e-tracker
19.08.2019, 18.27
^Myyjäliikkeen mekaanikko asensi ns. omaan laskuunsa, liikkeethän eivät mielellään tee omaan piikkiinsä näitä kun se laillisuus, hyvin toiminut PW-X:ssä.

+€+
19.08.2019, 19.57
Ehdottomasti paras on tämä https://www.simplek.de/en/ Ensimmäinen ylhäältä eli USB-tikku joka tulee ohjaustankoon. Saa lennosta vedettyä pois tai laitettua kiinni. Nopeusnäytön voi kalibroida niin, että 14,5kmh = 45kmh jne. Itseäni ei voisi vähempää kinostaa nopeusnäytön tuijottelu joten ei väliä. Asennus on erittäin helppo. Jos osaa avata ruuvin kuusiokoloavaimella niin tämä on helppo.

Nykyään siirtyneet ebay ja amazon. Linkit tuossa heidän sivuilla.

ps. tuningpalikka ei piristä moottoria vaan poistaa rajoituksen. Se on täysin eri asia.

tane
20.08.2019, 05.12
Oli Yamaha joo. Ajoin sillä 2,5 vuotta ja noin 8000 km kunnes moottori hajosi pakkasella, vaikka ennnen noita hajoamishetken noin -17C pakkasia olin ajellut monet kerrat myös paljon kovemmissa pakkasissa kuten -30C ilman ongelmia. Myyjäliikkeen eli XXL hinta-arvio korjaukselle oli jotain 1300 eur eli uusi moottori & työt. Giant pyörien maahantuojan hinta puolestaan uudelle moottorille 900 eur sisältäen työt ja korjaus 500 eur eli tuosta hajosi momentintunnistusanturi. No, otin vakuutuksesta 1300 eur ja möin pyörän rikkinäisenä kaverille tyyliin +500 eur korjaus päälle tai +900 eur uusi moottori. Kaveri korjautti moottorin. Niin joo, tuo pyörä hajosi helmikuussa ja aika pitkään kesti korjaus eli kesäkuussa tuli valmista. Sinällään ei paha, sain ajaa 2,5 vuotta ja sain vielä sijoitetut rahat takaisin, toki huollot yms sälä meni omaan piikkiin. Vaikka tuo Yamaha nyt hajosikin, niin ennen tuota hajoamista ei ollut minkäänlaisia ongelmia, paitsi se että moottorin kiinnitys löystyi ja lopulta se ei pysynyt kireällä lainkaan. On muuten erittäin rasittava vika tämä, kauhea narina lähtee löysällä olevasta moottorista! Tätä kiinnitystä vähän tuunailivat takuuseen XXL:ssä ja tuli lopulta parempi kuin uutena. Sinällään Yamaha lienee hyvinkin kestävä laitos käsittääkseni, vaikka itsellä tuo hajosikin.

Irocci
20.08.2019, 17.11
Haibike, 2 vuotta 9 kuukautta, Yamaha ja tonneja takana. Ei mitään ongelmia. Ei pyörässä eikä sähköissä. Tosin onhan tuota pyörää tullu jo osiltaan päiviteltyä.

Taitaa tuo moottorin löystyminen olla sit Giantin ongelma, kun ei oo mun tarvinnu ikinä kiristellä.

tane
21.08.2019, 05.56
^ Jep, se on Giantin ongelma ja ehkä vain tuossa mun yksilössä eli kokoonpanovaiheessa mahdollisesti jäänyt vähän osia uupumaan tms.

MiG-77
21.08.2019, 10.24
Noin 3000km takana Yamahan PW-SE motilla ja mielestäni hyvä perus moottori. Tykkään erityisesti Yamahan väännöstä alhaisilla kadensseilla. Paljon mainittu avustamisen loppuminen 100+ kadensseilla (110 PW-SE) ei ole minua juuri häirinnyt, koska vaihdetta tulee vaihdettua isommalle ennenkuin avustus loppuu kadenssin takia (-> Enemmän tottumis kysymys). Miinuksena aika suljettu järjestelmä.

harald
21.08.2019, 10.57
Minulla on kaksi Yamaha PW pyörää. Ihan kiva moottori ja toimii mielestäni loogisesti, joskin minulla ei ole kokemusta esim. Boschista tai Shimanosta. Itse ajan melkein koko ajan Eco-moodissa, jolloin 25 km/h raja on melko huomaamaton. Ja sen saa tarvittaessa poiskin.

e-tracker
25.08.2019, 21.20
Kiusallinen homma PW-X koneisessa Haibikessa, eturattaan pultit(4kpl) joilla kiinni spiderissä löystyvät toistuvasti. Alunperin semmonen hölmö viritys jota ei pääse itse kiristämään, pultinpäät rungon ja spiderin välissä. Nyt vaihdettu tavan pultit ja eikös yhdestä nyt kierteet sökö, uusi samanlainen pultti ja uskoo että toimii?