PDA

Näytä tavallinen näkymä : Myyjän källi

pesuman
06.06.2019, 13.08
Ostin yksityiseltä myyjältä talvella Shimanon sähkövaihdesarjan, jonka asensin vasta nyt. Testasin oston jälkeen vain pikaisesti piuhat kytkemällä, että toimivat. Etuvaihtajaa en tainnut edes kokeilla, kun se herää henkiin takavaihtajaa käyttämällä.
Yllätys oli melkoinen, kun asennuksen jälkeen huomasin, että sekä etu-, että takavaihtajat olivat ns. viturallaan. Vaihteet eivät asettuneet lähimainkaan kohdilleen.
Onneksi kotona on Shimanon purkki, jolla saa säädettyä tietokoneen avulla vaihtajia. Takavaihtaja oli hienosäädetty aivan viimeiseen ääriasentoon saakka. Ei ihmekään, etteivät vaihteet toimineet kuin Trömsössa.
Myyjä oli nähnyt vaivaa jopa vaihdekaavioiden sotkemisessa. Sekä oikea että vasen vaihtaja vaihtoivat takavaihtajaa.

Aloittelijalle myyjän pila olisi tullut kalliiksi. Minulle se maksoi ylimääräisenä säätämisenä vartin verran.

Kyllä nauru maittoi :mad:

Lestola
06.06.2019, 13.13
Tai ehkä hänellä takavaihteet oli kohallaa noilla säädöillä.. (esim. Taittuneen takavaihtajan korvakkeen takia) ja jos pyörä oli 11x1 ,ni etuvaihtajaa ei välttämättä ollu tarvittu ja siks kummatki vaihtajat vaihto takavaihtajaa..

Sent from my iPhone using Tapatalk

F. Kotlerburg
06.06.2019, 13.29
En ymmärrä. Eikö vaihteet pidä muutenkin säätää pyörästä toiseen siirryttäessä? En minä ole koskaan nähnyt, että pyörästä toiseen siirretty vaihtaja olisi suoraan kohdallaan.

jone1
06.06.2019, 13.45
Siis maantiesarja kyseessä?

paaton
06.06.2019, 13.54
No olipas ilkeä myyjä. Nimi, puhelinnumero ja kuva vielä puuttuisi. Ei kai vaan akkukin ollut tyhjä ostettaessa? Varmasti purkanut sen tahallaan.

maalinni
06.06.2019, 15.20
En ymmärrä. Eikö vaihteet pidä muutenkin säätää pyörästä toiseen siirryttäessä? En minä ole koskaan nähnyt, että pyörästä toiseen siirretty vaihtaja olisi suoraan kohdallaan.

Juuri näin. Eihän niissä muuten edes tarvitsisi olla niitä säätöjä.

LJL
06.06.2019, 18.03
Ammutaan ja paistetaan myyjä

oppes
06.06.2019, 18.27
:D Myyjä saunan taa.. Eikös nuo säädöt ole sitä varten että uuteen fillariin nuo käydään läpi / asetetaan kohdalleen?