PDA

Näytä tavallinen näkymä : Sähköpyörän toimitus bike-discountista

Pera Pertsa
02.03.2019, 21.43
Tilaisin hiljattain eräältä sähköpyörien toimittajalta sähköpyörän mutta sen moottorin kopan (Shimano du-e6002) vasen ja oikea puoli eivät olleet hyvin saumattuina yhteen ja moottorin kopasta myös puuttui roiskevesisuoja (n. 7x7cm). Sain kuitenkin pyörän paketoitua takaisin kuljetuslaatikkoon jeesusteipillä ja pyörä oli saapunut moitteettomasti perille Saksaan ja sain rahat takaisin tilille.

Tuossa pyörän toimituksessa opin sen, että jos pyörä toimitetaan kerrostaloon, niin toimituksessa saattaa syntyä vahinkoja kun 180cm pitkää, 120cm korkeaa ja n. 20cm leveää painoltaan. 30kg laatikkoa yksi mies raahaa ylös kerrostaloasunnon ovelle. Onneksi avasin pyöräntoimituslaatikon mattoveitsellä edestä (20*120 sivu) ja sain fillarin talutettua ulos laatikosta. Ja paketoitua takaisin jeesusteipillä ja pahvinpaloilla.

Mutta nyt olisin tilaamassa bike-discoutista sähköpyörää mutta heidän toimittajansa on kuulemma DHL. Mutta DHL on huono toimittaja kun fillari tulee Suomen puolelle ja kun kuljetusvastuun ottaa Suomen Posti, niin Posti lähettää minulle meilin ihan millloin vaan ja minulla on aikaa ainostaan 1,5h vastata meiliin, että milloin minä haluan fillari toimitettavaksi kotiini. Noin ainakin kävi kun tilasin pyörän pumppua, niin en ehtinyt vastaamaan Postin lähettämään emailiin, että millloin minulle sopisi toimitus kotiini. Jouduinkin hakemaan pumpun City-Marketin postipisteestä Vantaan Koivukylästä.

Että onko kenelläkään kokemusta siitä, miten pyörätoimituksen vaiheet tapahtuvat kun tilaa fillarin bike-discount.de liikkeestä DHL:n toimittamana. Ottaako Suomen Posti minuun yhteyttä mitenkäään muuten kuin sähköpostilla - esimerkiksi tekstiviestihän toimii Suomessa varsin hyvin kun Posti tiedustelee milloinka haluan toimituksen kotiini. Eli onko kenellään tietoa kuinka fillarin toimitus tapahtuu koteihin em. firman ja toimittajien tapauksessa.

Tässä sähköpyörä jota olen tilaamaisillani : https://www.bike-discount.de/en/buy/cube-cross-hybrid-one-500-allroad-iridium-n-blue-768421

Pera Pertsa
02.03.2019, 22.03
Lisäksi vielä, että kokonaisia sähköpyöriä bike-discount toimittaa vain ja ainoastaan DHL:n avulla :
"
support@bike-discount.de

i am really sorry but we are only able to ship complete bikes by the DHL.

Best Regards
Daniel Schneck
"

Smooth
03.03.2019, 08.23
Pyörä tuli discountista n. 2vk:ssa. Toimitus taphtui dhl kautta alusta loppuun ja moitteettomasti, soittivat vielä edellisenä päivänä, että teille on tulossa pyörälähetys huomenna .. kellonaikaan.

PekkaLyyti
03.03.2019, 08.55
Hyvä tietää. Itsellekin tulossa maasturi tuolta.
Millä maksutavalla maksoitte?

nure
03.03.2019, 09.18
Kun tiedät lähetyksen tiedot niin DHL:lle vain yhteyteen niin kyllä homma hoituu... Voi sopia kyllä mieleisen toimitusajankin...

Hanski85
03.03.2019, 09.29
Ottakaa se huomioon, että DHL on Saksan normaali posti. DHL lähetykset Suomessa huolehtii perille Suomessa Posti.

DHL Express lähetykset on sitten ihan erikseen, ja niitä hoitaa Suomessa taas DHL omat kuriirit/alihankkijat, eikä Posti pääse väliin sotkemaan asioita

Pera Pertsa
04.03.2019, 00.36
"Pyörä tuli discountista n. 2vk:ssa. Toimitus taphtui dhl kautta alusta loppuun ja moitteettomasti, soittivat vielä edellisenä päivänä, että teille on tulossa pyörälähetys huomenna .. kellonaikaan."

Toivatko pyörän kotiovelle asti. Minä asun kerrostalon 2. kerroksessa ja olisi mielenkiintoista tietää, että toiko DHL lähetyksen kotiovelle asti. Omakotitalo kun voi olla eria asia, kun paketti voidaan jättää tontille.

Pera Pertsa
04.03.2019, 00.47
Ottakaa se huomioon, että DHL on Saksan normaali posti. DHL lähetykset Suomessa huolehtii perille Suomessa Posti.

DHL Express lähetykset on sitten ihan erikseen, ja niitä hoitaa Suomessa taas DHL omat kuriirit/alihankkijat, eikä Posti pääse väliin sotkemaan asioita

Joo kun en tiedä milalisella DHL-lähetyksellä pyörä saapuu, että saattaahan DHL toimittaa pyörän täällä Suomessakin. Mutta kun tilasin pumpun bike-discountista, se ei tullut DHL:llä kotiini vaan Suomen Posti hyökkäsi väliin ja sotki asian niin, että minun olisi pitänyt kertoa sähköpostiviestillä milloin olen kotona ottamassa vastaan pumppua. Mutta kun sähköpostikysely saapui 15:30 ja tuohon olisi pitänyt vastata 17:00 mennessä. No en voinut vastata kun en tiennyt moisesta kyselystä yhtään mitään. Pumppu sitten päätyi postiin ja paketti oli iso mutta onneksi painoi ainoastaan n. 3kg. Harmittaa vaan kun maksoin kotiintuonnista niin noin kierosti kysyvät paketin toimituksesta.

jpuu
04.03.2019, 07.46
Olen tilannut yhden maastopyörän Bike Discountista. Maksaminen tapahtui muistaakseni PayPalilla ja siitä on aikaa viitisen vuotta. Sillionkin DHL hoiti kuljetuksen suomeen ja posti sitten maan sisällä. Kun tilaus lähti, niin BD:lta tuli DHL:n seurantakoodi jonka avulla sitä sitten seurailin ja postista tuli tekstari tai sähköposti, että suurikokoinen paketti on noudettavissa lähimmästä postipisteestä. Silloin kaikki sujui ongelmitta ja lähetys oli perillä noin viikon sisällä tilauksesta. Sen jälkeen olen tilannut pienempää sälää ja kaikki on sujunut ihan ok.

Smooth
04.03.2019, 07.51
"Pyörä tuli discountista n. 2vk:ssa. Toimitus taphtui dhl kautta alusta loppuun ja moitteettomasti, soittivat vielä edellisenä päivänä, että teille on tulossa pyörälähetys huomenna .. kellonaikaan."

Toivatko pyörän kotiovelle asti. Minä asun kerrostalon 2. kerroksessa ja olisi mielenkiintoista tietää, että toiko DHL lähetyksen kotiovelle asti. Omakotitalo kun voi olla eria asia, kun paketti voidaan jättää tontille.

Pistin toimitus osoitteeksi työpaikan osoitteen, joten sinne tuli päivä aikaan ja tiputti suoraan hallin sisäpuolelle. Tuskin alkaa kerrostalossa ovelle asti roudaan.

Pera Pertsa
04.03.2019, 09.26
Tällä hetkellä bike-discount.de toimittaa sähköpyöriä DHL Freight kuljetuksena = rahtikuljetus. Sitten Saksan päässä kuljetusvastuu muuttuu Suomen Postille ja sitten Suomen Posti kyselee joko tekstarilla tai sähköpostilla milloinka fillarin voi toimittaa. Sähköpostiin on aikaa vastata 1,5 tuntia ja sähköpostin lähetysaikaa ei postikaan voinut vahvistaa. Mutta kuulemma fillari on niin suuri paketti (sitä ei voida säilöä minnekään vaan se jää autoon) , että se hoidetaan kotiin asti useammallakin yrittämällä ja puhelinsoitolla/sähköpostilla. Itse ratkaisin sähköpostiin lähetetyn noutokyselyn siten, että laitoin Thunderbird sovelluksen kyttäämään milloinka sähköpostiin tulee viestejä. Thunderbirdin saa piippaamaan aina kun tulee uusi sähköposti. Mutta tämä toimii vain PC:ssä. Luuriin kaiketi voisi laittaa samanlaisen sähköpostien kyttäysohjelman, niin tuo olisikin paras vaihtoehdo, mutta luurissa pitää on netti maksettuna. Kuulemma 1,5 tunnin vastausaika on muuttumassa 6:een tuntiin lukuisten asiakkaiden palautteiden takia - kertoi postin mies.

MRe
04.03.2019, 10.09
Kuulemma 1,5 tunnin vastausaika on muuttumassa 6:een tuntiin lukuisten asiakkaiden palautteiden takia - kertoi postin mies.
Melko yllättävää, että asiakkaat on valittaneet... :D

Pera Pertsa
20.03.2019, 17.39
Tänään 20.3 fillari saapui ja kuorma-auton kuskin kanssa fillari haalattiin kerrostaloasunnon toiseen kerrokseen. Toimitus oli bike-discountin taholta määrätty tienvarsitoimitukseksi (jota en verkkokaupasta fillaria tilatessa tiennyt), mutta Suomen DHL:n kanssa sain sovittua, että jakeluauton kuljettaja auttaa fillarin kantamisessa. Muuten jakeluauton kuljettaja lähti reippain mielin jatkamaan kierrostaan. Niin fillarin maksoin PayPalilla 2.3 ja 20.3 fillari oli kerrostaloasunnossa sisällä. Tässä kuvassa vielä fillarin tulovaiheet Saksasta Suomeen :

https://i.imgur.com/ozpJ6Dw.jpg