PDA

Näytä tavallinen näkymä : Yhteistalli pyöränhuoltoon

MRe
08.12.2018, 20.00
Onkohan pk-seudulla mitään kimppatallia tms. jossa voisi huoltaa / kasata fillaria näin talvisaikaan? Itsellä kun ei ole kuin rivarin sellainen pieni varastokoppero, jossa ei kyllä mahdu tekemään käytännössä mitään.

kmw
08.12.2018, 21.08
http://pyorapaja.info/pyorapaja-ry

Ite ole käynyt Helicoililla uusia kierteitä väsäilemässä. Suositeltava paikka.

izmo
08.12.2018, 21.15
Tallissa täytyy olla tilaa valoo lämpöö ja ei lattiakaivo oo pahasta hiekan ja öljyn erottimella. hyviä varusteita vessa suihku ja jääkaappi jos tulee jano kesken työn...

MRe
08.12.2018, 21.47
http://pyorapaja.info/pyorapaja-ry

Ite ole käynyt Helicoililla uusia kierteitä väsäilemässä. Suositeltava paikka.
Tämä on tarkoitettu kai kertaluonteiseen "pieneen säätöön"? Olisi tarve paikalle, mihin pyörän (-t) voisi jättää joksikin aikaa, kun niitä kasaa / huoltaa. Mutta yksi vaihtoehto tuo olisi pienempiä juttuja varten.

Jääkaappia nyt en tarvitse, enkä välttämättä pesupaikkaakaan, mutta toki vesi ja pesuallas käsien pesemistä ym. varten. Lisäksi lukittava kaappi osia / työkaluja varten ja tosiaan mahdollisuus jättää pyörä sinne odottamaan kasauksen valmistumista.

izmo
08.12.2018, 21.56
no ei päästä kauppoihin kun mun talli on Pirkanmaalla :eek:

tommi2
09.12.2018, 12.10
Tässä alkaa tuntemaan itsensä neanderthaliksi kun väsää fillareita ulkona talvellakin...

MRe
09.12.2018, 12.48
Tässä alkaa tuntemaan itsensä neanderthaliksi kun väsää fillareita ulkona talvellakin...
No, kuka mitäkin. Itse en moisesta kyllä saa mitään innoitusta.

MRe
09.12.2018, 12.59
Yksi mahdollisuus olisi kerätä kimppa ja vuokrata talliosake, mutta helposti porukan koko kasvaisi aika isoksi, jos haluaisi kustannukset pitää kurissa. Itse voisin ajatella 50-100€/kk panostusta, mutta vain kevään ajaksi. Kesällä ei tuollaiselle ole tarvetta, jollei se sitten olisi niin lähellä, että siellä voisi säilyttää pyöriä myös aktiivisemman ajokauden aikana. (joo, talvi on ajokautta, mutta ei kaikille mun fillareille).

nure
09.12.2018, 13.38
Onneksi on omassa huoneessa tilaa telineelle ja pyörille, jääkaappikin muutaman askeleen päässä...

Scrap
09.12.2018, 13.45
Kimppatalleissa on se yksi ongelma: Pitää tuntea koko kimppa tosi hyvin.

Muuten porukassa on aina se yksi, joka jättää työkalut sikin sokin. Toinen ei ikinä puhdista työkaluja vaan laittaa ne törkysenä paikalleen. Kolmas jättää roskansa ja rikkinäiset osansa viemättä pois. Neljäs tuo tilan täyteen kaiken maailman rojua, jolla ei ole mitään tekemistä yhteisen harrastuksen kanssa. Eikä kukaan kerro kenellekkään jos joku työkalu on mennyt rikki tai hävinnyt.

MRe
09.12.2018, 14.00
^Tämähän se. Ja kukaan ei voi tuntea koko kimppaa noin hyvin. Sama maksujen kanssa: joku maksaa ja joku maksaa sitten "ensi kuussa". Ja työkalut lähtee mukaan lenkille, eikä koskaan palaa, jne.

No, jos jostain saisi talveksi/kevääksi jostain tallin, niin saisi helposti iskarit huoltoon ja yhden fillarin kasattua ajan kanssa.

tommi2
09.12.2018, 14.24
No, kuka mitäkin. Itse en moisesta kyllä saa mitään innoitusta.

Eihän se innostavaa ole, mutta kun on pakko. Siis jos meinaa väsätä. Toisaalta ei se niin paha juttu ole miltä kuulostaa, koiran kanssa tulee muutenkin oltua pihalla, joko nostelen painoja tai väsään jotain samalla.

Leopejo
09.12.2018, 14.52
Kun asuin Suomessa, oli aikomus liittyä Bikepoliin, kun olisin hankinnut pyörän. En osaa sanoa pajasta mitään muuta kuin ettei tarvitse olla teekkari käyttääksesi pajaa tai liittyäksesi jäseneksi (pajaan ei tarvitse jäsenyyttä): https://www.bikepoli.fi/blog/?page_id=34

MRe
22.12.2018, 14.23
Jahs, omalta osaltani tämä näyttää nyt ratkeavan niin, että lähden (pääsen) osakkaaksi yhteen kimppatalliin, jossa on jo kaksi reilusti yli 60-kymppistä remonttimiestä. On aika optimitalli, kun kotoa matkaa vain muutama sata metriä.