PDA

Nšytš tavallinen nškymš : Polkupy√∂r√§varas Jokelan asemalla 18.10.2018 klo: 18.15 !!!LUKEKAA!!!

joona233
18.10.2018, 21.08
Terve kaikille! kirjauduin foorumille vain tämän asian takia ja en ole polkupyöräharrastaja, mutta siis tällaista asiaa on.

Tänään torstaina 18.10.2018 klo: 18.15 olin Tuusulan Jokelan juna-asemalla kun huomioni kiinnittyi n. 30-35v mieheen nostamassa aika kalliin näköistä maantie/hybridi polkupyörää autonsa takakonttiin. pyörässä ei ollut renkaita kiinni, en tiedä oliko mies nostanut ne jo autoonsa, koska olin juuri saapunut asemalle. Myöhemmin kävin katsomassa pyörätelineillä näkyykö etu- tai takarengasta telineessä, ei ollut joten, hän oli nostanut ne autoonsa jo. Tajusin, että hän on selvä varas, mutta en uskaltanut puuttua tilanteeseen koska asemalla ei näkynyt muita ihmisiä ja hän oli kuitenkin iso mies ja minulla ikää on vasta 15 vuotta.

Odottelin aseman penkillä (ulkona) kaveriani jolloin sain tämän tapahtuman kokonaan videolle kännykällä. mies lähti ajamaan autolla ja kattoi kyllä kovasti kun hän ajoi minun ohi ja kuvasin tätä kännykällä.

mies ajoi vähän matkaa minun ohitse aseman toiseen päähän ja oli siellä noin viisi minuuttia jonka jälkeen nousi autosta ja käveli minun luokse. Tässä vaiheessa jo kieltämättä vähän jännitti enkä enää viitsinyt ottaa videota. Hän kysyi jotain englanniksi (en muista mitä) ja vastasin siihen suomeksi että, "en puhu englantia" yrittäen päästä miehästä vaan eroon mahdollisimman äkkiä. No, sitten hän kysyi huonolla suomella: miksi kuvasit minua?. Keksin siihen sitten jonkun selityksen, että kuvasin autoa ja, että kaverilla on samanlainen jne jne.... Lopulta hän poistui paikalta 2-3 min keskustelun jälkeen. Olin hieman helpottunut kun tilanne ei eskaloitunut siitä yhtään enempää.

Näin jälkeenpäin ärsyttää kun en uskaltanut puuttua tilanteeseen, koska onhan noi pyörävarkaat suoraan sanottuna surkeeta ihmispaskaa.

Joten neuvokaa, että mitä tässä tilanteessä pitäisi tehdä. olisi varmaan hyödyllistä saada pyörän omistaja selville.

Sain siis videolle varkaan rekisterinumeron ja naaman noin viiden metrin päästä.

JackOja
18.10.2018, 21.28
Video ja tiedot poliisille.

esma
18.10.2018, 21.33
Varmaan kannattaas poliisiin olla yhteydessš.

Sambolo
18.10.2018, 21.40
Oon kans laittanu monesti konttiin pyŲršš ilman renkaita, mutta en ole pyŲršvaras :D

Jim717
18.10.2018, 21.55
Olen myŲs irrottanut renkaat (kiekot) pyŲršstš ennen kuljetusta

joona233
18.10.2018, 22.52
"Oon kans laittanu monesti konttiin pyŲršš ilman renkaita, mutta en ole pyŲršvaras :D"

No joo, mutta oli kyllš sen verran epšilyttšvšn nškŲinen ja vielšpš tuli huolestuneen olosena kyselemššn miksi kuvasin.

Juha Jokila
18.10.2018, 23.08
Miksi kirjoitit tarinan jollain editorilla ja liititi sen foorumille?

joona233
18.10.2018, 23.09
"Oon kans laittanu monesti konttiin pyŲršš ilman renkaita, mutta en ole pyŲršvaras :D"

No joo, mutta oli kyllš sen verran epšilyttšvšn nškŲinen ja vielšpš tuli huolestuneen olosena kyselemššn miksi kuvasin.

joona233
18.10.2018, 23.11
kirjotin kyllš foorumille mutta siinš tuli joku virhe.

wex4
19.10.2018, 08.53
Paikallislehdessš oli juttua, poliisi oli saannut pyŲršvarkaita kiinni ti-ke yŲnš Jokelan asemalta, olivat purkaneet muutamia pyŲriš.
Entš jos haki omaa purettuaan pois? Tšmš siksi ettet jaa videota ennen oikeaa tietoa.
Poliisilta itse kysyisin eka ja sit ehkš huutelisin tššllš.

Oli samassa uutisessa, Hyvinkššn asemlla saatu samana yŲnš toinen porukka kiinni.

kharik
19.10.2018, 10.54
Minun ohjeeni olisi soittaa tilanteen pššllš ollessa heti pollarille(hštškeskukseen), kertoa rehellisesti havainnostaan. Pšivistyjš kyselee sitten tarkentavia kysymyksiš, antaa toimintaohjeita ja lšhettšš partion paikalle.

joona233
19.10.2018, 18.01
Poliisille vinkattu asiasta. Threadin saa poistaa.

oppes
19.10.2018, 19.46
Poliisille vinkattu asiasta. Threadin saa poistaa.

KIITOS kun olit aktiivinen ja toimit! [peukkua]