PDA

Näytä tavallinen näkymä : Mikä merkki

LeGuillotine
02.10.2018, 13.42
En löytänyt tapatalkilla oikeanlaista lankaa...

Mutta kysymys, mikäs oli se "merkki" mitä prisma myi, siis "maastopyöriä"?
Nyt niillä on on ghost, helkama, tunturi ja jupiter. Mutta se oli joku muu, myynnissä vielä jokunen vuosi sitten.

LeGu

Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla

JackOja
02.10.2018, 13.43
Sarda? Ideal?

Juha Lehtinen
02.10.2018, 13.50
Oliko se Sarda jonka ajo-ominaisuudet parani kun takaiskarin tilalle vaihdettiin puukapula?. Muistuu mieleen jostain vanhasta fillaritestistä. Hobby Hall myi ainakin Sardaa mutta Prismasta ei muistikuvaa.

maapaa
02.10.2018, 14.39
Carraroa oli joskus aikanaan myynnissä.

LeGuillotine
02.10.2018, 15.20
Sarda tosiaan hobbarin... mutta ei tainnut olla carrarokaan, no kyllä se tulee vielä vastaan [emoji16]

LeGuillotine
02.10.2018, 15.24
mutta ei tainnut olla carrarokaan [emoji16]

Eiku... juurikin carraro. Kiitokset osallistuneille [emoji106]

JackOja
02.10.2018, 15.28
Uteliaisuuteni on herätetty, miksi tuo mysteerimerkki pitäisi tietää?

oem
02.10.2018, 15.32
Jamis? ...

Juha Lehtinen
02.10.2018, 17.01
Olisiko ollut Insera???. Yosemite on Bilteman brandi.

nure
02.10.2018, 17.33
Sarda=Merde...

Sambolo
02.10.2018, 19.44
Mongoosea ollu ainaki.

Marsusram
02.10.2018, 20.47
Jamis? ...

Tuon muistan olleen Intersportissa. Muutamia entry level malleja oli Jamikselta maastoon ja maantielle.
Vaan onhan siitä jo aikaa..

LeGuillotine
02.10.2018, 21.47
Merkki oli jo aiemmin mainittu Carraro.
Taitaa olla italialainen, ihan oikea merkki. En kyllä tiedä että onko prisman myymillä fillareilla paljon tekoa tuon merkin kanssa :)
Syy miksi kysyin on se että noukin kerran yhden sellaisen paikallisen prisman takaa metallin keräyksestä. Suntourin keula meni huollettuna rouvan pyörään kuten myös vanteet. Jarrut on jossain toisessa projektissa. Runko oli saanut tallissa mattamustan värin päälle ja päätynyt naulaa roikkumaan. Tänään löysin sen sieltä ja mietin että mikäköhän tämä oli, en vaan muistanut katso siitä keulasta, se kun oli tarroitettu carraroksi :D
Onhan tuo saanut hyvät arvostelut :rolleyes:
https://www.prisma.fi/fi/prisma/carraro-26-cross-424-mtb-24-v-m-13

No enihau runko saattaa löytää uuden elämän jäykkäkeulaisena monstercross sinkulana... :cool:

Jamishan on ihan kunnon merkki, paitsi vissiin euroopassa...
Sama vissiin Mongoosella
Inseralla ei vissiin mitään hyvää?
Yosemitea ei kait lasketa pyöriksi?
Sama Sardalla?
Raleigh taitaa olla klassinen britti merkki, mutta hobbyhall myynyt jotain kuraa sillä merkillä

kauris
03.10.2018, 07.39
En ole varma oliko sitä Raleigh pyörää jotenkin kahtena eri merkkinä myynnissä vaikkakin saman nimisenä. Mutta kerran kävin koeajamassa moista Annankadulla Helsingissä pyöräliikkeessä en muista kumpi niistä about vastakkain olevista. Pyörä oli muistaakseni mallinimeltään M400. Väri oli hieno metallinvihreä joka feifautui siniseen. Osat Shimano stx rc. Sama pyörä voitti tai ainakin pärjäsi erittäin hyvin Fillarilehden vertailussa. Harmitti etten saanut tätä pyörää varastetun tilalle niin kuin olin ajatellut, vaan vakuutusyhtiö "pakotti" ottamaann tilalle Kuppaveljiltä (sekin oli silloin Annankadulla) uuden samanlaisen kuin varastettu oli eli Kuwahara Explorerin.

edit. Raleigh usa merkiltä se löytyi googlaamalla ja ihan hienolta näyttää edelleen mun silmään. Tuollainen runko kun olisi edelleen tallessa niin ajossa olisi!
https://www.northwestfirearms.com/attachments/img_0160-jpg.374666//