PDA

Näytä tavallinen näkymä : Maastopyörän vahaaminen tai lakkaaminen.

KotooTöihin
29.06.2018, 20.19
Mulle tuli tuossa männäviikolla maasturin runko ja siinä kun sattuu olemaan niin kiva väri, että itse erotan omat sormenjäljet tehtaalla jääneistä. Kysymys on vedetäänkö vahat vaan tohon karkeen maalipinnan päälle vai vienkö sen automaalarille lakattavaks.

maalinni
29.06.2018, 20.30
Miten uskallat ajaa sillä?

nure
01.07.2018, 07.17
Oletkos tosissasi...?

kauris
01.07.2018, 09.06
Mistähän tässä jutussa on kyse. Tarkoittaako aloittaja, että pyörässä on mattapintaine maali ja siinä sitten näkyy rasvaiset sormenjäljet? Vai oliko maali vielä kuivumatta ja ihon uurteet ovat painuneet väriin.... :)
Sehän olis tavallaan arvokas, kun pyörästä näkee kuka sen on duunannut :)

Jos oli mattapinnasta kysymys, niin onhan sille kehitetty omia vahojaankin. Tai sitten vain peset jollain sopivalla pesuaineella kuten autoshampoolla tai esim muc offin pyöräpesutuotteilla.
Saahan sen halutessaan käydä uudelleen maalauttamassakin ja lakkaamassa jos siltä tuntuu,

maalinni
01.07.2018, 12.06
Paljonkohan se automaalari velottaisi, jos ei ole tuttu kaveri? Pitäähän se runko kuitenkin puhdistaa ja suojata ennen käsittelyä.

oppes
01.07.2018, 15.42
Maastopyörä :D Jotenkin oma höpsismi vielä ymmärtäisi maantie-rattaan lakkaamisen / paapomisen. Maastopyörä kait on tehty käyttöön :)

nure
02.07.2018, 06.40
^Niinpä, käytön jäljet näyttää että sitä myös ajetaan eikä vain puunata!

hcfreak
02.07.2018, 07.09
Nojoo kait se myyntiarvo säilyy paremmin ku suojaa pyörän. Joku iskunkestävä lakkaus vois olla hyvä uudelle pyörälle

Jami2003
02.07.2018, 08.11
Ei ole mun rungoissa koskaan sormenjäljet näkyneet enää testilenkin jälkeen joten ei hätää. Ei tartte tehdä mitään.

Kerran meinasin vaihtaa rungon väriä kun kieltämättä suojaus on jo aikalailla tehty rungolle. En kuitenkaan jaksanut kun hintaa olisi tullut saman verran kuin koko runko maksoi.

marco1
02.07.2018, 08.39
On siinä vahaamisessa sellainen etu että lika irtoaa paremmin. Jostain syystä nuo muoviset vanteet tuntuu keräävän kuraa ja hyvällä vahauksella se taipumus vähenee joksikin aikaa ihan merkittävästi.

Tosin eipä niitä montaa kertaa vuodessa tule vahattua. Enhän minä edes pese pyöriä juuri koskaan - ketju ja iskarit putsataan rätillä/harjalla käytännössä joka lenkin jälkeen.