PDA

Näytä tavallinen näkymä : Google tietää KAIKEN. Montako gigaa sinusta?

Jopotuinen
29.04.2018, 10.37
Tuolta pääsee lataamaan tietopaketin. Lähettävät linkin sähköpostiin, joiden kautta voi ladata omalle koneelle ja tutustua omaan historiaan.

Google Takeout
(https://accounts.google.com/ServiceLogin/signinchooser?passive=1209600&osid=1&continue=https%3A%2F%2Ftakeout.google.com%2Fsettin gs%2Ftakeout&followup=https%3A%2F%2Ftakeout.google.com%2Fsettin gs%2Ftakeout&flowName=GlifWebSignIn&flowEntry=ServiceLogin)
Wiki (https://en.wikipedia.org/wiki/Google_Takeout)

Minusta olivat arkistoineet vaatimattomat 15,8 G.

tempokisu
29.04.2018, 10.58
Omaa nimeään ei missään tapauksessa pidä alkaa googlettamaan! Vielä pahempi taitaa olla kuvahaku.

Kyllä mä oman "historiani" tiedän, ja ikävä kyllä muistan vaikka poltin kaikki vanhat sairaskertomukset ja tajunnanvirta-päiväkirjat.
Ei se googlekaan kaikkea tiedä, eikä tarvikaan.

Jopotuinen
29.04.2018, 13.22
^ Tietää myös muutkin, linkin kautta pääset tarkastelemaan mitä kaikkea, tavallaan on myös tiedostojen back up, vaikka kuinka poistaisit sen alkuperäisen.
Siellä näkkyy olevan kaikki sun kuvat tai koko selaushistoria, vaikkapa.

Smo
29.04.2018, 13.25
^Lataako se myös google driven sisällön? Ei ehkä viitsi haaskata kaistaa kun on elävää kuvaa siellä :)

Jopotuinen
29.04.2018, 13.28
Saa valita listalta mitä haluaa ladattavaksi.

Aika heikoissa kantimissa on koko oma yksityisyys: Gmail osoite + salasana.
Moni ajattelee asian yksinkertaisesti, ettei sen salasanan niin väliä, kun ei mulla mitään salaisia postejakaan ole. Niinpä.

Kuinkahan pitkälle taakse päin Google hilloaa hakuhistoriaa nykyään, joskus muistelin puhutun kolmesta tai viidestä vuodesta.

harmis
29.04.2018, 13.33
Mistä se tietää kuka sitä konetta käyttää jos ei ole kirjautunut googleen sisään?

Jopotuinen
29.04.2018, 13.44
Kyllä Google tietää kaiken, tyhjä lompsa mukaan lukien :)

Google has since expanded the service to include search history and Wallet details (September 2016).

Reivi
29.04.2018, 13.50
9.1Mt sisälsi .zip.

Google palvelut on lähinnä pakollinen paha android käyttäjälle, eli tili löytyy keksityllä nimellä ja muilla tiedoilla. Gmail on lähinnä roskapostia ja eri palveluihin rekisteröitymistä varten ja käytännössä youtube soittolista on ainoa johon gmailin lisäksi tunnuksilla kirjaudun, Poikkeanko siis massasta?

Smo
29.04.2018, 14.00
Toi linkki on varmaan muuttunut kun vei googleasetuksiin.. no pikavilkaisulla löytyi esim. googlen hakukonehistoria omasta aktiviteetistä :D .. oops sinänsä noi kaikki ollet FB:tä myöten tiedossa niin ei yllätä.

harmis
29.04.2018, 14.05
Mistä se tietää kuka sitä konetta käyttää jos ei ole kirjautunut googleen sisään?
Itse itselleni vastaten: Ei näytä tietävän.
Ainoastaan android-puhelimen tapahtumat, eli lähinnä youtube-videot, näkyi listalla. Käytän nettiselailussa kyllä cromea, mutten ole kirjauteena sisään millään laitteella, joten ei fillarifoorumin käynnit näy siellä :-)

Jopotuinen
29.04.2018, 14.26
^^ Laitoin uudelleen, nyt ainakin tuntui toimivan kokeiltaessa.

Jopotuinen
29.04.2018, 14.33
Näppäinalgoritmi oppii tunnistamaan käyttäjänsä näppäinten takomistyylistä.
Googlen puhehaku äänestä ja videokamera 8D naamasta.
Kyllä Google tietää.
Ja kohta myös USA rajaviranomaisetkin, kun joudut luovuttamaan heille tunnuksesi.
Voipa tulla hankaluuksia ESTA kupongin kanssa... kuten vaikkapa alla olevan kuvakollaasin löytyminen, voisi herättää jo kysymyksiä

https://lh3.googleusercontent.com/iYcbRoUAdiyT7CHN5R1iMhaIXQlJCclJvsdyEcEheXSG3lDk5f 1dln6XuLEaSFo4EeyW0aO-CIzjbIPXu219aEGzvJ_tbNna6DDHROXZ39tc8_BgcidXmv_PSJ skCr0LJq2Ob1j0qQo66UxVvhV1lTNmsbrLy-qQ2GH8TUiyUNfISTCyz2CagbNG42azh807QsOAzP8Gq6FdfYHe DLRvR74k1aD_LcjunCyxvOZLCdEDkg4QJXizCFYyvog6CGlX99 A8xgM3VSf9fr6uCH7VCHdGVkRsAAU1-Hc55N5UXxHOegBBY_Dx9yKGP2Dja3KmCKCIKLzJnnjM_QisErr UF-9WvoyEwxsCD6hNyqBhQY_mab6mm9BAD3JSjWZeQ-xc9LVPD2nJji_OHnVdT8a3LunYVGbYgr8sqVuZefG3PTZuFg4T _Zm_Dt6gEi7FEPS5xOgsWXUfhKDkFlM947fQC2AebmdEHjSyTx _T1nyosFoX0IzmpD7rYBS_dK6l226NiwrxM-pJ3ArZYKfqcyCIaIgc0vbWRTnV4zo0J78ujLTDhU_pUM_2si9B FwDORoh6Ndamx9DPNFjYdg-vdOqb7tnAYEAZnRwAnVjn5Ag=w976-h364-no

Greycap
29.04.2018, 14.41
Näissä jaksaa aina ihmetyttää ihmisten suhtautuminen asiaan. Google on paha. Paha. PAHA. PAHA.

Mikään muu palveluntarjoahan toki ei kerää tietoja, ei tietenkään. Pelkästään Google. Ei nyt ainakaan Apple, nehän on pienen ihmisen hyvinvoinnin asialla.

Jopotuinen
29.04.2018, 14.46
^ Opera VPN + DuckDuckGo. Varsin huomaamaton yhdistelmä, maksutonkin on.
Operan toiminta on täysin sujuvaa ja suomenkielinen käyttöliittymä. Ei ole mitään, miksi vaihtaisin takaisin Chrome.

Greycap
29.04.2018, 14.55
Joo ei minullakaan ole mitään syytä käyttää Chromea. Ihan tosin vaan siksi että se on omaan makuun surkea tekele.

Mr_W
29.04.2018, 15.32
^ Opera VPN + DuckDuckGo. Varsin huomaamaton yhdistelmä, maksutonkin on.

Itse olen hakukoneena käyttänyt startpage.com (https://startpage.com)ia. Selaimina ovat auki sekä Firefox "perusselailuun" ja Googlen palveluille Chrome (Gmail, Calendar ym.)

Tuo Operan ominaisuus on hyvä vinkki, vaikka kyseessä siis taitaa lähinnä olla (satunnaistettu?) proxy-palvelin selaimelle, eikä varsinainen VPN. Eikö Opera ole kiinalaisten omistuksessa, jotka varmasti myös ovat kiinnostuneita datastasi. Mutta Googlella on varmaankin yksi parhaista verkostoista ihmisten seuraamiseen, haut, mainokset, Google Analytics -tilastot verkkosivujen ylläpitäjille jne.

telipyörä
29.04.2018, 16.03
Paikkatiedoista löytyy ihan kaikki omat kulkemiset.

tempokisu
29.04.2018, 18.26
^ Tietää myös muutkin, linkin kautta pääset tarkastelemaan mitä kaikkea, tavallaan on myös tiedostojen back up, vaikka kuinka poistaisit sen alkuperäisen.
Siellä näkkyy olevan kaikki sun kuvat tai koko selaushistoria, vaikkapa.

No kun en ole tallettanut sairaskertomuksia .....yli 10 v sitten viimeksi sairaalassa olin, tai vaikkapa palkkatietoni varmaankin puuttuu. Tuorein kuva minusta taitaa olla lenkillä Säijässä 2008, ja ei sitä tartte erikseen etsiä kun on tuolla mun sivullani.

Mä etsiskelen vaan nahkiaisten kuvia ja juttuja.

Jopotuinen
29.04.2018, 20.08
^Juu ei, ne eivät nävy ja se on tässä se pointti.
Kaikki muu, mitä nettiin on suoltanut - näkyy kyllä.

Jopotuinen
29.04.2018, 20.18
Itse olen hakukoneena käyttänyt startpage.com (https://startpage.com)ia. Selaimina ovat auki sekä Firefox "perusselailuun" ja Googlen palveluille Chrome (Gmail, Calendar ym.)

Tuo Operan ominaisuus on hyvä vinkki, vaikka kyseessä siis taitaa lähinnä olla (satunnaistettu?) proxy-palvelin selaimelle, eikä varsinainen VPN. Eikö Opera ole kiinalaisten omistuksessa, jotka varmasti myös ovat kiinnostuneita datastasi. Mutta Googlella on varmaankin yksi parhaista verkostoista ihmisten seuraamiseen, haut, mainokset, Google Analytics -tilastot verkkosivujen ylläpitäjille jne.

Jossain jo aiemminkin mainitsin koeponnistaneeni Opera VPN pitävyyden monivaiheisesti ja pitäväksi havaitun.
On myös muita useita VPN tarjoajia, ilmaisia tai lähes, mutta ovat itse lopulta osoittautuneet urkkijoiksi. Lienee kuitenkin enempi mobiili puolen pulmia.

Jami2003
30.04.2018, 09.27
On myös muita useita VPN tarjoajia, ilmaisia tai lähes, mutta ovat itse lopulta osoittautuneet urkkijoiksi. Lienee kuitenkin enempi mobiili puolen pulmia.

Juuri näin. Jos et maksa palvelusta olet tuote etkä asiakas. Se kannattaa muistaa muissakin palveluntarjoajissa kuin Googlessa. Itse en usko yhdenkään ilmaisen palveluntarjoajan korupuheisiin.