PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pyöräily ja jalkavamma (vammaispyöräily)

apujalka
20.04.2018, 21.14
Onko täällä foorumilla tietoa pyöräilystä niille, kenelle normaali pyöräily ei sovi? Itse olen ollut liikenneonnettomuudessa ~20v sitten ja pyöräilyt jäivät siihen. Vasen jalka on täysin terve, mutta oikea ei mene koukkuun ja on muutenkin rajoittuvampi.

Olen jo muutaman vuoden ajan tehnyt tutkimustyötä ja löytänyt näitä kammenlyhentäjiä, esim. https://apuvalineavux.fi/kammenlyhentaja-hasebikes

Englanniksihan näitä on termeillä eccentric pedal device / pedal pendulum / swing crank

Valitetavan huonosti on vammaispyöräilystä perinteisillä liikkeillä ammattitietoa. Ymmärretävää kyllä, <1% asiakaskunnasta.

Vaikka kammen saisi lyhennettyä, seuraava haaste on se, että jos pyörällä sattuu horjahtamaan oikealle puolelle niin ei pysty ottamaan vastaan. Pakko olisi siis olla kolmipyörä.

Ideaalitilanne olisi sähköavusteinen kolmipyörä, jos jalka kramppaa/väsyy tms ja niin että kampi on lyhennetty.

Jos tällaista comboa miettii esim Helkaman e-Trike niin ollaankin sitten heti jo 3000 eurossa.

Omistan kickbiken, mutta terveellä (vasen) jalka ja kipeällä jalalla vauhdin ottaminen käy raskaaksi todella nopeasti.

Jos jollain on kokemusta tai antaa vinkkejä esim. ulkomaisiin foorumeihin niin kiva.

no-saint
20.04.2018, 21.29
Malike

Sieltä löytyy kaikenlaisia apuvälineitä. 👍

no-saint
20.04.2018, 21.33
Ja fyssarin kautta voit saada lausunnon kuntasi apuvälinehuoltoon josta voit saada testiin / lainaksi erilaisia fillareita kuntoutumisen tukemiseksi / ylläpitämiseksi.