PDA

Näytä tavallinen näkymä : Sähköavusteinen pyörä kaupunkiajoon

marco1
21.03.2018, 22.51
Täältä ehkä löytyy apua, sähköpyörät itselleni aika vieraita mutta nyt tarvittaisiin vinkkiä sopivasta pyörästä, speksit jotakuinkin tällaiset: käyttäjä mies, n. 183cm, paino sadan kilon tienoilla, ikää pitkälle päälle eläkeiän ja jalka ei ihan hirmu korkealle nouse joten matalampi runko olisi eduksi, pyörän pitäisi kaikin puolin laadukas mutta järkevän hintainen. Suomesta ostettava.

Joku Trek Verve+ Lowstep -pyörän tapainen näyttäisi minusta fiksulta mutta Trekin sivuilla korostetaan että se on naisten malli ja ei siitä taida olla riittävää kokoakaan. Olisko jotain vastaavaa tiedossa?

via
22.03.2018, 10.05
Kalkhoffin sivuilta löytyy, samoin hollantilaiset valmistajat tekevät. Itsekin etsinyt ns matalta astuttavaa. Kokoja löytyy Saksasta 60 cm ja Hollannista 61 cm. Mulla on tyssänyt väärään vaihteistoon.

matalalta astuttava on ns naisten malli. Hesassa Larun pyörän sivuilla kannattaa käydä, me hankittiin koko S liikkeen kautta yksittäistilauksena, Turussa. Xxl oli loppu eikä tänä vuonna tehdä

Reba
22.03.2018, 10.08
Marssi liikkeeseen, mikä myi Trekkiä jä käy kokeilemassa miltä kyseinen pyörä tuntuu. Voi se naisten runko sopia miehellekin, ei niissä yleensä suuria eroja ole. Jos naisten pyörässä on vaikka lyhyempi runko, niin se voi olla vain hyvä asia, jos tykkää pystystä asennosta.

marmar
22.03.2018, 10.21
Marssi liikkeeseen, mikä myi Trekkiä jä käy kokeilemassa miltä kyseinen pyörä tuntuu. Voi se naisten runko sopia miehellekin, ei niissä yleensä suuria eroja ole.

Minusta putollaiset puheet naisten ja miesten malleista voisi lopettaa, kuin puhutaan fillareista. XXL:ssä naureskeltiin Icebugin naisten ja miesten nastalenkkareita. Samoja kenkiä, joku sankari oli vaan päättänyt että tiettyä kokoa pienemmät on naisten ja tiettyä kokoa suuremmat miesten. Pienijalkaisten miesten piti mennä naisten hyllyyn ja isojalkaisten naistenmiestenhyllyyn. Mikse vaan voinut olla unisex hyllyä, jossa kaikki koot jonossa?

Nuoret puhui ennen mamma ja pappamankeleista. Nyt pojat puhuu enää pappamankeleista, kun eihän kankeammat papat enää ajaa sellaisella fillarilla, jossa on korkea keskitanko.

Isokokoisempi naisten runko menee varmasti miehelle. Kokeile miltä tuntuu koko. Jos penkki tuntuu huonolta tinkaa kauppaan mukaan itselle sopiva penkki.
Miten pitkää matkaa pyörällä on tarkoitus ajaa? Jos matka on lyhyehkö, niin pienempi ja pystympi runko voi tosiaa olla mukava. Tietysti tehokkuus voi kärsiä ja teoriassa jalat väsyä nopeammin "liian pienellä" rungolla.

Mutta mitä sillä on väliä sähköavusteisella? Painaa napista tarvittaessa avustustehon isommalle ja antaa mennä :)

hece
22.03.2018, 11.08
Canyonin naisten mallien geometriassa saattaa olla eroja, ilmeisesti perustuvat naisten kokolaskuriin syöttämiin tietoihin. Spectralin tapauksessa naisten malli on lyhyempi ja iskarit säädetty kevyempi kohderyhmä mielessä. Myös satula taisi olla eri malli, muuten erot taisi olla värityksessä. Mutta tässäkin on hyvä muistaa että ihmiset on yksilöitä. Ei pitkän ja pitkäraajaisen naisen kannatan Spectralin naistenmallia ensisijaisesti katsella. Mutta onhan WMN-mallin markkinointi helpompaa kuin SHORTS&LIGHT- mallin...

1aloittaja
22.03.2018, 11.08
Noin on!kuin marmar kirjoitti. Minä-pappa ajelen tyytyväisenä hollantilaisella naistenmallisella sähköavulla ...vaikka ne reunimmaiset jalat kyll vielä nousee... mutt muuta epävarmuutta on pyöräilyyn jo tullutkin... Suosittelen!
Ps. Asun kyll etelä-Suomessa ;) Tää siksi, ett pohjoi-Suomessa (Lapissa) kuulemma naureskelevat mihille naistenpyörillä...

Trek1
23.03.2018, 09.25
Helkama SE10:stä on kokemuksia yli 1500km:n matkalta. Kaikin puolin tasasen laadukas peli. Tänä vuonna samaisesta fillarista on ilmestynyt uusi versio SE10 e-bike nimellä. Siinä on tarjolla myös nk. naistenrungossa 54cm koko, joka varmasti riittää. Akun kapasiteetti on kasvanut 400sta 500wh. Myös moottori on uusinta Shimanoa. Merkille pantavaa on pyörän parin kilon painonpudotus, mikä näkyy ja myös tuntuu pyörää nostellessa. Sähköpyörille ominainen massiivisuus on selvästi muuttunut sirompaan ja tyylikkäämpään suuntaan.

marco1
23.03.2018, 10.15
Vinkkejä tullut kivasti- kiitos - yllättävän paljon sellaisia merkkejä jotka olin kokonaan unohtanut mtb-kuplassa eleltyäni. Helkamaa ja Kalkhoffia ainakin täytyy tutkia enemmän.

Sähköpyörämarkkina näyttää aika villiltä, kaikennäköisiin vehkeisiin sitä onkin moottori pultattu.... Matala runko yllättävän harvassa vaikka varmasti hyödyttäisi varttuneempaa sähköpyörän tarvitsijaa sukupuolesta riippumatta ja vaikka eläkeukot on nykyään virkeitä niin ei kaikkia matalarunkoisia kannattaisi varustaa Lady merkinnällä.
Muita huomioita: Satula varmaan pitää vaihtaa vähän ajavalle sopivaan, lokasuojat täytyy olla valmiina ja taidetaan unohtaa suoraan nuo joissa akku on tarakalla. Vannejarruja tyrkyllä vielä yllättävän kalliissa pyörissä.

via
23.03.2018, 20.19
Ei vannejarru sinänsä ole huonompi kuin jokin muu. Vaimon Kalkhoffissa on Maguran järeän näköinen vannejarru. Mä suosin rullajarrua.

Mullakin on tuo sama etsiskely edessä mutta kun en halua luopua mm vaihteistostani, Rohloff. Olin juuri yhteydessä maahantuojaan joka on puolannut vanteeni, ovat kuulemma mallia joka kestää maailman tappiin. Keramiikkainen jarrupinta eli haussa on mahdollisimman iso runko.
Olen 2-metrinen pappa.

marmar
23.03.2018, 23.35
Ei vannejarru sinänsä ole huonompi kuin jokin muu. Vaimon Kalkhoffissa on Maguran järeän näköinen vannejarru. Mä suosin rullajarrua.

Mullakin on tuo sama etsiskely edessä mutta kun en halua luopua mm vaihteistostani, Rohloff. Olin juuri yhteydessä maahantuojaan joka on puolannut vanteeni, ovat kuulemma mallia joka kestää maailman tappiin. Keramiikkainen jarrupinta eli haussa on mahdollisimman iso runko.
Olen 2-metrinen pappa.

https://www.bikeshop.fi/Stevens-Bikes-E-Caprile-Forma/ekauppa/pSTECAPRILEF/

Löytyy myös 56 cm koko.