PDA

Näytä tavallinen näkymä : Tacx T2600 Blue Motion - tekeekö mitn?

2wheelfever
02.02.2018, 23.34
Tein sen virheen että tilanteessa jossa rahaa ei ole menin ja lainasin traineria kaverilta. No sehän oli rakkaus ensi silmäyksellä. Kaverin laite on kehittyneempi (FLOW SMART), hintaluokkaa 350e. Löysin otsikon mukaisen mekaanisen trainerin jossa on magneettivastus ja kahvaan kiinnitettävä vastusvaijeri.

Minulle riittäis se että pääsis harjoittelemaan sisällä. En tarvitse enkä halua statistiikkaa, käppyröitä, VR-elämyksiä hifiä enkä scifiä tms vaan edullisen, robustin trainerin joka ei vihellä kuin suihkukone, auttaisi pitämään jonkinlaista peruskuntoa yllä, korjaamaan solumyrkkyjen tuhoja ja johon kannattaa sijoittaa lisälaitteineen joku 170 e. Ja jonka avulla pidän peruskuntoa yllä taistelussani syöpääni vastaan. Jostain lukenut väitteen että fyysinen kunto auttaisi tässä.

Osaako joku sanoa olisiko tuossa sellainen? Jos järkeä olis päässä niin en ostais tuotakaan, mutku.

Tilanteessa jossa tämä perhanan sairaus määrää koko perheen elämää liikunto on ainoa hetki päivässä jolloin voin olla edes hetken vapaa ja onnellinen. Ja tunnin polkemisen jälkeen olen lopun päivää kuin uusi ihminen.

CamoN
03.02.2018, 01.12
Ei tee mitään.

hiilikuitumies
03.02.2018, 06.41
Minä suosittelen edullisesta hintaluokasta tätä: http://www.wiggle.co.uk/elite-qubo-power-fluid-trainer/

Tämän pitäisi olla aika hiljainen etenkin sopivalla renkaalla. Minä en ole itse tätä kuitenkaan koettanut, mutta jos ostaisin, niin ostaisin itse tämän.

hcfreak
03.02.2018, 08.48
Pikkasen perusteluita miksi halvemmanpään trainereilla ei tee mitään? Itse kans semmosta hankkimassa kans. Tulis lähinnä kovan pakkasen korvikkeeksi ku ulos ei kehtaa tekee mitää.

Ei oo motionita tässä testissä mutta blue matic ja satori.

https://www.youtube.com/watch?v=jy1r8owXqW4

hiilikuitumies
03.02.2018, 09.45
Äänitaso on tietysti yksi olennaisimmista. Noissa nestelaitteissa on myös erilainen tuntuma. Googleta, mitä eroa noilla on.

Tuohon Eliteen on tosi nopea laittaa pyöräkin: kunhan vain painaa kahvasta pikalinkkuihin kiinni, vastus säätyy automaattisesti kuskin painon mukaan.

kuovipolku
03.02.2018, 11.05
Kun antaa suosituksia, on suotavaa ottaa huomioon kysyjän tarpeet, vaatimukset ja preferenssit silloinkin kun ne poikkeavat omista. Jotain laitetta tietyn ominaisuuden vuoksi suositellessa kannatta siis ensiksi miettiä onko se kysyjän kannalta oleellinen ja jos niin on, onko kysyjän harkinnassa olevassa laitteessa sama ominaisuus vai ei.

Huoleton
03.02.2018, 11.15
Kyllä tekee mitään. Ainoa tarvittava lisälaite on tuuletin.
Noita vastaavia löytää myös hyvin käytettynä ja tollasen perusmangeettitrainerin saa uutenakin satasella. 40cm tuuletin maksaa 20€.
Mitään järisyttäviä eroja merkeillä ja malleilla tuskin on jos on kyse suunnilleen samanikäisitä vehkeistä.
Jos on nopeusanturi takarenkaassa niin siitä saa tavallaan tehomittarin. Kun vastuksen asetus on vakio niin nopeus kertoo tehotason. Siitä voi sitten katsoa miten teho muutuu vaikkei tietäisikään mitä se on wateissa.
Äänitaso on vähän arpapeliä kun siihen vaikuttaa yhtälailla huoneen akustiikka kun trainerin melu. Jo pelkkä ketjun ääni voi olla kova meteli tietynlaiseessa tilassa. Noi trainerit kyllä varmasti pitää kovempaa ääntä kun ketju.

hiilikuitumies
03.02.2018, 11.20
Kun antaa suosituksia, on suotavaa ottaa huomioon kysyjän tarpeet, vaatimukset ja preferenssit silloinkin kun ne poikkeavat omista. Jotain laitetta tietyn ominaisuuden vuoksi suositellessa kannatta siis ensiksi miettiä onko se kysyjän kannalta oleellinen ja jos niin on, onko kysyjän harkinnassa olevassa laitteessa sama ominaisuus vai ei.
Kenelle tämä on tarkoitettu? Eikö tässä ketjussa sitten niin tapahtunut? Itse suosittelin laitetta kysyjän tarpeisiin: "edullisen, robustin trainerin joka ei vihellä kuin suihkukone". Tuo Elite on kaiken asian tutkimiseni perusteella tuollainen laite parhaasta päästä. Jos tietäisin paremman tuollaisen, niin sanoisin, mutta kun en tiedä.

Tuostahan voi ihminen itsekin lähteä jatkotutkimaan, että onko suositeltu laite todellakin hänen tarkoituksiinsa sopiva. Vai pitääkö kaikki tarjoilla hopealautasella, ettei sivullisia haittaa? Itse kysyjähän ei olekaan vielä moittinut ketään, mutta joillain muilla on jokin ongelma, mutta vähän omaa inputtia itse asiaan, jos ollenkaan.

hiilikuitumies
03.02.2018, 11.26
Osa laitteista on huomattavasti hiljaisempia. Äänentason laskeminen on yksi olennaisimpia asioita, miksi ihmiset maksavat toisista laitteista enemmän. Sen lisäksi sitä ääntä voi vaimentaa akustiikallakin. Traineriin kannattaa ehdottomasti hommata sitä varten tehty rengas, koska esim. etenkin maastopyörän renkaaseen verrattuna ero voi helposti olla yli 10 dB, ja tavallinen rengas kuluukin ainakin joissain trainereissa turhan nopeasti. Noin 25 euroa on siten hyvä sijoitus tarkoitukseen tehtyyn renkaaseen.

kuovipolku
03.02.2018, 11.58
Kenelle tämä on tarkoitettu?

No vaikka sinulle - ja yhtä lailla kaikille niille jotka eivät vielä ole antaneet suositustaan tähän tai johonkin muuhun ketjuun.

Hienoa että olet tutkinut tätä traineriasiaa! Vielä kun löytäisit kysyjää varten ostopaikan josta hän saa suosittelemasi laitteen sadallaseitsemälläkymmenellä eurolla:cool:

hiilikuitumies
03.02.2018, 12.41
No vaikka sinulle - ja yhtä lailla kaikille niille jotka eivät vielä ole antaneet suositustaan tähän tai johonkin muuhun ketjuun.

Olen ainoa, joka tässä ketjussa on suositellut mitään laitetta. Mitä sinä teet tässä ketjussa? Siis sen lisäksi, että arvostelet muita, jotka eivät tyydytä sinun korkeita standardejasi, vaikka eihän tässä ketjussa sinun laiteostoksistasi puhuta! Miten tämä asia edes sinulle siis kuuluu? Perusta oma ketju, niin saat rauhassa arvostella saamiasi vastauksia tietäen, mitä niistä kaivattiin ja mitä ei, ettei tarvitse tuolla tavoin vain sivusta huudella, että tehkää paremmin (vaikka minä en itse tee yhtään mitään)!

Hienoa että olet tutkinut tätä traineriasiaa! Vielä kun löytäisit kysyjää varten ostopaikan josta hän saa suosittelemasi laitteen sadallaseitsemälläkymmenellä eurolla:cool:
"Joku 170 euroa" ei ole 170 euroa, vaan sinnepäin. Tuo suosittelemani n. 230 eurolla ainakin jopa lähtevä ei siitä paljoa eroa. Toisekseen voihan sitä toivoa saavansa huippupyöränkin 250 eurolla, mutta harvemmin saa. Joskus asetetut toiveet ovat ristiriitaisia, joten joutuu suosittelemaan jotain toiveista toisen toiveen kustannuksella painottaen. Mielestäni nuo halvemmat ovat suihkuturbiiniin äänessä verrattavia.

PatilZ
03.02.2018, 20.26
Täältä kokemukseen perustuvaa arviota: https://www.dcrainmaker.com/2017/10/annual-trainer-recommendations.html

Sent from my iPad using Tapatalk

plr
04.02.2018, 03.27
Bilteman "harjoitusteline" 89e:

http://www.biltema.fi/fi/vapaa-aika/polkupyorat/lisavarusteet/polkupyoran-ajotietokone-ja-kuntoilu/harjoitusteline-2000036678/

Tuollaisella, mutta vanhemmalla noin kymmenen vuotta traineroinut. Pitää ääntä, natisee, kitisee ja sanomista tulee muilta lähistöllä olijoilta. Lämmetessä vastus hieman vaeltaa. Tukeva, vastus riittää eikä ole mennyt rikki, joten ei ole tullut päivitettyä. Loistava hinta-laatusuhde, koska hinta on aika lailla lyömätön. Voi käyttää Zwiftin tms. kanssa, kun on tehomittari kiinni. Puutteineen toimiva härveli.

hcfreak
04.02.2018, 21.15
Tilasin tacx blue matic ja rengas harjotusvastukselle. 123€ yht. rosesta.
Ei mahottomia viittiny sijottaa ku toimii vain varalla

hcfreak
10.02.2018, 18.58
Tilasin tacx blue matic ja rengas harjotusvastukselle. 123€ yht. rosesta.
Ei mahottomia viittiny sijottaa ku toimii vain varalla

Nojoo 10min tuolla tuntuu pitkältä ajalta ja sykkeen nostaminen tuntuu työltä ku vauhdinhurma puuttuu. Lämmittelyyn hyvä vekotin. Vekotin sinänsä ihan toimiva. Humisee kyllä mutta haittaako tuo jos ei keskiyöllä polje
Ehkäpä se vaatii sen karmean ilman ulkona että viihtyy sisällä polkea :D

2wheelfever
15.02.2018, 11.23
Tuli sitten kuitenkin tuollainen säädettyä. Enpä ole keksinyt mitään isompia valituksen aiheita. No ajettujen kilsojen puute harmittaa, mutta tämähän oli tietoinen valinta. Rajallinen budjetti > saat rajallisilla ominaisuuksilla varustellun laitteen.

Pari lenkkiä ajettu, kyllä tää mulle piisaa. Ja IMHO tämä on hiljaisempi kuin lainassa ollut kalliimpi laite. Erona toki Tacx-oma trainerirengas, en tiedä onko sillä sitten mitn merkitystä.